- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Beoordelingen geven
Beoordelingen geven
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Omdat ik weinig zin heb om te stemmen op films die ik voor het laatst meer dan 10 jaar geleden zag. Hele reeksen als Police Academy en Lethal Weapon heb ik wel gezien, maar wat moet ik daar nu nog een stem bij gaan plaatsen?
Dat snap ik nog steeds niet helemaal dan. Want je stemt er niet op omdat het allemaal al erg lang geleden is. Maar je wil het wel bijhouden, waarom dat dan?
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Dat snap ik nog steeds niet helemaal dan. Want je stemt er niet op omdat het allemaal al erg lang geleden is. Maar je wil het wel bijhouden, waarom dat dan?
Lijkt me logisch. Je kan je toch niet perfect herinneren of die film een 3* of een 4* waard was. Misschien zelfs wel meer, al kan het ook minder zijn. Zelfs de minimumscore is een optie. Daarom is het soms beter om niet te stemmen tot je de film opnieuw ziet.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Hoop off-topic geleuter en persoonlijke aanvallen verwijderd.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Onderhond is volgens mij de enige user die echt bij elke film die hij heeft beoordeeld een bericht of recensie plaatst. In dit geval is het moeilijk om een een film die je lang geleden gezien hebt gemotiveerd te beoordelen. De meesten leggen de lat voor zichzelf niet zo hoog. In dat geval is het naar mijn mening wel mogelijk een film die je langer geleden gezien hebt op je gevoel te beoordelen. Je weet of een film die je langer geleden gezien hebt je wel of niet geraakt heeft.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Om een overzicht te hebben van alle films die ik al gezien heb? Ook onder andere om die uit te sluiten bij zoekopdrachten naar andere potentieel interessante films via MM. En natuurlijk omdat er sowieso veel in stemmenlijsten geploeterd wordt tijdens discussies.
Ik mis er toch nog steeds 123.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik plaats tegenwoordig bij elke film die ik heb gezien (meteen) een recensie. Toen ik net lid was heb ik dat een aantal keer verzuimd, maar nu dus wel want ik vind het zelf ook storend als ik stemmen zie van iemand zonder dat diegene zijn stem verklaart.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Echt storend? En je hebt ook nog de optie om een toelichting te vragen...
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Veel mensen zijn bang om eerlijk te motiveren waarom ze 0,5* aan een film hebben gegeven. Vooral als het een top 250 film betreft. Ze weten dat ze dan een stortvloed aan negatieve reacties en vaak zelfs persoonlijke aanvallen van aanbidders van deze films over zich heen krijgen en kiezen eieren voor hun geld. Ik heb zelf bijvoorbeeld hele slechte ervaringen met mijn gemotiveerde 0,5* bij Titanic (1997).
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Echt storend? En je hebt ook nog de optie om een toelichting te vragen...
Nou ja, als iemand bv een laag cijfer bij één van mijn favo films zet en daar weinig tot geen argumenten bij zet wat zijn/haar cijfer zou verklaren dan stoort zoiets mij en ik ben dan nieuwsgierig naar de beweegredenen van die persoon om de film van een slecht cijfer te voorzien.
En je kan altijd vragen, maar vaak krijg je of geen antwoord of zo'n wise-ass opmerking van 'ik hoef m'n stem helemaal niet te verklaren'. Laatst nog zoiets bij Avalon mee-
gemaakt. Jammer is dat.
crack1
-
- 475 messages
- 0 votes
Inderdaad, dat is een persoonlijke keuze. Het hoe en waarom, leuk als men dit belicht,anders.....idem dito!
JGB
-
- 33 messages
- 257 votes
waar ik trouwens wel achter sta is om scores te kunnen geven tot 10...
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
waar ik trouwens wel achter sta is om scores te kunnen geven tot 10...
Bedoel je dan dat je ook nog halve sterren kan uitdelen of enkel volle sterren?
Je weet wel wat ik bedoel.
Gaat het dan zo: 4, 5, 6, 7, 8,..
of zo: 4.5, 5, 5.5, 6, 6.5, 7,.............
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Zelf sta ik daar ook achter, maar dan nog werken met halve punten.
Dan krijg je wel het probleem dat je voor al je films opnieuw moet stemmen.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Heb je ook minder gezeur over mensen die wel stemmen maar geen berichten achterlaten, en het zal ook het beinvloeden van het gemiddelde enigszins tegengaan omdat je nu een bericht achter moet laten bij je stem.
Het is een idee, maar hiermee benadeel je de normale bezoekers. Ik heb, en waarschijnlijk vele met mij, hebben geen zin om verplicht om een bericht te moeten plaatsen. Ik wil zelf bepalen of ik ergens een bericht plaats, wanneer, waarom etc. Stel dat zo'n maatregel er komt, wat hoogstwaarschijnlijk nooit zal gebeuren, ben ik in ieder geval weg van de site of stem ik gewoon niet meer op alles.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Le-zen.
Het zou alleen verplicht moeten zijn wanneer je daadwerkelijk de film een cijfer wilt toekennen. Voor de rest kun je overal zoveel schrijfsels neerplempen als je maar wilt, dus het enige wat zou veranderen is de manier van stemmen.
Bovendien is dit toch al zo ingeburgerd bij de fervente MoMe-gebruikers dat ze wanneer ze een stem plaatsen gelijk even een verhaaltje doen waarom ze de film slecht of goed vinden, dus ik zie eigenlijk het probleem niet.
Het is een prima manier om beinvloeding van het gemiddelde tegen te gaan, en het houdt tegelijkertijd ook nog eens de (meeste) raddraaiers buiten de deur, omdat effe snel een cijfertje achterlaten er niet meer in zit.
Wat heb je aan al die toplijsten als je er niet eens vanuit kan gaan dat deze een eerlijk gemiddelde laten zien (wat nu zeker niet het geval is)? Helemaal perfect kan het natuurlijk niet worden, maar n.a.v. resultaten op andere sites (zoals bv ACIDplanet.com) ben ik ervan overtuigd dat het alleen maar ten gunste is voor de site.
Maar goed, ik ben Jordy niet en het is maar een suggestie. Wat versta jij trouwens onder normale bezoekers?
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ja, ik heb het goed gelezen. Ik wil dus absoluut niet dat ik alleen een stem kan plaatsen als ik daar een verplicht bericht aan vast moet plakken.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Bovendien is dit toch al zo ingeburgerd bij de fervente MoMe-gebruikers dat ze wanneer ze een stem plaatsen gelijk even een verhaaltje doen waarom ze de film slecht of goed vinden, dus ik zie eigenlijk het probleem niet.
Ik heb als, fervent moviemeter gebruiker, dus echt geen zin om altijd maar (meteen) even een bericht te moeten plaatsen. Bij de ene film doe ik het vrijwel meteen, de ander een dag later, dan weer een maand later, soms helemaal nooit. Ik wil dat zelf bepalen en ook gewoon wel direct kunnen stemmen.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
bnc.lhvishhg; sgposung0-n[0[
5*
Zo iets?
Kijk, nog zo'n pluspunt van het systeem. Dit soort stemmen pik je er dus gelijk uit als zijnde beinvloeding van het gemiddelde, en de dienstdoende mod hoeft geen enkele moeite te doen om te achterhalen of het een valide stem is.
Je moet iets meer moeite doen om een stem te plaatsen, that's all. En heb je er geen zin in, na ja, dan doe je het toch gewoon een andere keer?
Ik heb als, fervent moviemeter gebruiker, dus echt geen zin om altijd maar (meteen) even een bericht te moeten plaatsen. Bij de ene film doe ik het vrijwel meteen, de ander een dag later, dan weer een maand later, soms helemaal nooit. Ik wil dat zelf bepalen en ook gewoon wel direct kunnen stemmen.
Tja, elk voordeel hep se nadeel, om Cruyff maar eens te citeren. Maar goed, dat is het hele probleem hier: iedereen denkt van: 'ja verdomme, daar heb IK geen zin in!', terwijl er niet naar 'the bigger picture' wordt gekeken en wat voor voordeel eruit kan worden gehaald op langere termijn. En zoiets als dit is zo ingeburgerd.
Ik geloof er namelijk niks van dat de helft weg zou blijven als zoiets zou worden ingevoerd. Ik heb mensen namelijk precies hetzelfde horen roepen op ACIDplanet.com, maar als het puntje bij paaltje kwam... En we hebben het hier over een site die zeker 50x zo groot is als MoMe.
En dan nog... Mensen gaan, mensen komen. Ben je het er niet mee eens? Jammer, doei. Voor jou 30 anderen. Klinkt misschien hard, maar zo is het wel. En voor mensen die zich vanaf nu zouden registreren zou dit de normale gang van zaken zijn.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Zo had ik dat laatst nog toen een 12 jarig meisje het nodig vond om Rocky de laagste score te geven. Zoiets vind ik dus echt schandalig.
Ik denk niet dat we over grote aantallen spreken als we naar de 12-jarige meisjes gaan zien die Rocky kijken. Die zoeken bewuster naar High School Musical volgens mij.
De stemmen op de site zijn net een mengeling van filmkijkers, filmfanaten, jonge en oude kijkers, mannen en vrouwen, commerciële en alternatievere filmliefhebbers, ... Dat geeft een completer beeld. Bij veel sites krijg je enkel critici, of enkel tieners, ... Ik denk zelfs dat we een breder beeld krijgen dan de vele Amerikaanse sites die enkel naar hun eigen landsdeel kijken.
De films waar de zwart-wit stemmers (om het zo even te noemen) op stemmen zijn vooral de commerciële en/of recentere films. Dat een 12-jarig meisje meekijkt als Rocky op tv komt kan ik nog begrijpen, maar als die zelf een film opzet, koopt of gaat huren die ouder is dan 5 jaar, kijk ik toch al op. Zonder richting arthouse of minder bekende films te gaan, zou ik toch verschieten als die een film op zet als Reservoir dogs, Pulp Fiction, Apocalypse Now, Magnolia, Fargo, Big Fish of Lost in Translation.
Ik denk dat de invloed van jongeren (het gaat hier tenslotte over de leeftijdsgrens) nog best wel meevalt en eigenlijk wel te verwaarlozen is. Ik kan me nog herinneren dat Jordy ooit een opdeling van de top heeft gemaakt per leeftijdsgrens (10'ers, 20'ers, 30'ers, ...) en dat die op zich niet zo heel hard verschilt met elkaar. Toch zeker niet voor de 10'ers, 20'ers en 30'ers.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Waarom? Ik heb geen zin en geen tijd om bij elke film die ik zie een bericht te posten. Waarom moet ik naar de Big Picture kijken? Ik geef toch al geen zier om die gemiddeldes en toplijstjes die jullie lijken te worshippen. Ik ga ook zeker geen 'stemmen uitstellen' . MM is voor mij in de eerste plaats een site waar ik bij kan houden welke films ik gezien heb en een site om tips op te doen. Vind het voorstel van je vrij onzinnig. Heb je een dag hard gewerkt, lekker een filmpje gepakt daarna, kun je ook nog eens gaan posten alvorens je naar bed gaat!?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Voor zulke bezwaren is een optie om een film als "gezien" aan te duiden dus meer dan voldoende ...
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ja, door gewoon zoals altijd je stem te plaatsen. Ik zit ook niet te wachten op een verplicht ''ik heb de film gezien'' vakje wat ik moet aanvinken.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Voor zulke bezwaren is een optie om een film als "gezien" aan te duiden dus meer dan voldoende ...
Tuurlijk niet. Dat heeft toch enkel betrekking op 1 gedeelte van de kritiek. Duh.
Wat krijgen we hierna? Een voorstel om die 3200 films die ik niet gerecenseerd heb met terugwerkende kracht toch van een recensie te voorzien? En hoeveel dagen 'krijg' ik daar de tijd voor van de MM-elite?
Ik doe nog amper aan recensies en ga daar niet veel aan veranderen. Vind die hele recensiefilter al onzin. Daar doe ik trouwens ook niet aan mee.
Ik ben meer voor een user-filter, waardoor ik de berichten van bepaalde users niet meer hoef te zien. Trouwens niet gericht aan deelnemers aan deze discussie hoor.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Met een optie om een film gewoon als "gezien" aan te duiden zonder erop te stemmen is dit probleem voor jou dus opgelost. Lees deze opmerking nu al een paar keer, maar het heeft gewoon bitter weinig te maken met het voorstel van PR.
Los daarvan zou je zelfs nog kunnen stellen dat enkel stemmen waar een recensie aan vasthangt meegenomen worden in de gemiddeldes ed. Kan je nog altijd je tips puur bij anderen opdoen op basis van cijfertjes, kan je zelf stemmen en hoef je geen berichten te plaatsen.
Zijn er nog topics over waar je dat nog niet gemeld hebt? Is ondertussen genoteerd.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Als je elke film die je gezien hebt moet recenseren krijg je enkel bullshit-recensies en daar zit ook niemand op te wachten. Krijg je daar weer zeik-topics over..
(ben sowieso nooit zo te spreken over korte recensies. Hoe kan je in 10 regels een film bespreken
)
Het hele idee van het topic (leeftijdsgrens) is al te belachelijk voor woorden, dit kan je nooit controleren, en niet alleen de minderjarigen "misdragen" zich. Als er een leeftijdsgrens wordt ingesteld zet ik snel neer dat ik 18 ben. Tjah.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Houd je nog over:
Geen zin
Geen tijd
Geen plichtsbesef (voor 'jullie' gemiddeldes)
En plaats ik een 0,5* bij een film die je toegelicht wil zien, dan vraag je me dat even.
Ik zou het nog wel 80X willen herhalen.