• 178.028 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.263 votes
Profile

Beoordelingen geven

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Juist wel. Niet iedereen denkt het er hetzelfde over als jij. Jij vindt Stallone en de rest goed acteren in Rocky, andere mensen vinden dat nu niet. En ik kan er me wel bij aansluiten bij de mensen die het niet zo vinden want ikzelf vind ook dat Stallone niet kan acteren.

Met sommige uitzonderingen zoals Cop Land

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11863 votes

Natuurlijk, maar ik heb het puur over het feit dat mensen zich er zo druk om maken dat een 12-jarig iemand een 0,5 aan een film geeft, en ook nog eens haar mening geeft. Wat is daar dan mis mee? Ik vind daar niks mis mee. Stel dat bijv. een 30-jarige (wat Adrenal hierboven ook zegt) een 0,5 zou geven, dan kijkt er geen kip naar om!

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

inderdaad.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ok, de stem heeft zowieso amper invloed.

Wat vinden jullie van die andere film waar ik het over had?

Zie mijn vorige bericht.

JGB

• 33 messages
  • 257 votes

hoogste score die ik gegeven heb tot nu toe is 4.5 ik ben gewoon zeer streng om het maximum te geven want dan heb je iets als "de perfecte film" die ALLES bevat en dus ook bij +- 90% van de mensen op nummer 1 zou moeten staan...

hetzelfde geld bij mij voor de laagste score.. als een film 0.5 écht verdiend, is het een film die totaaaaal onbekend is.. elke film die cinema of ergens ook maar aandacht krijgt heeft íets gedaan in de filmwereld en dus wel een bepaald deel van de mense aangesproken en heeft dus in zeker zin succes...

kijk ik vind Frans Bouwer kutmuziek, maar die man is wél goed in hetgeen hij doet, anders zou hij niet bekend zijn geworden.. daarmee valt het te vergelijken... niet?

grtz

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

bij de film Lorelei geef ik je wel gelijk. De film duurt 140 minuten, als je daar maar een 15 tot 20 tal minuten naar hebt gekeken is je stem zeker ongeloofwaardig. Erg dat niemand die 2 stemmen verwijdert, ze staan er al van in augustus!

@ JGB

iedereen heeft ook een andere manier van stemmen. Jij vindt bijvoorbeeld geen enkele film perfect, ik wel

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Sowieso zever dat 5* de perfecte film is, aangezien je geen 4.75* kunt geven en dus moet afronden naar boven. Maar ik ga off topic...

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11863 votes

Daar ben ik het volledig mee eens, ik vind wel dat je een film afgekeken moet hebben (of in ieder geval een heel groot deel) voordat je een stem uit kan brengen, en niet na 20 minuten al. Het komt trouwens veel te vaak voor dat mensen die bijv. maar 10 minuten van een film gezien hebben al een stem uit brengen.

@ JGB

Hier ben ik het aan de ene kant ook mee eens, ik heb ook maar twee films 5,0 sterren gegeven, ik vind ook dat een film voor de volle 5,0 sterren perfect moet zijn (maar dat heeft natuurlijk niks meer met dit topic te maken!)

JGB

• 33 messages
  • 257 votes

@ Lui

klopt gaat beetje offtopic, maar als ik lees dat er mensen zelfs denken om een grens te zetten van 20+, zou ik niet meer mogen stemmen... terwijl ik toch redelijk stem lijkt mij =)

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

de kans dat die leeftijdsgrens er gaat komen is heel, maar ook wel heel klein. En moest die er ook komen zouden ze het zeker niet kunnen controleren...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Die grens komt er nooit. Gewoon omdat het te dom om onder woorden te brengen. De één is op 13 of 14 jongvolwassen terwijl er van 20, 30, 50 en ouder zijn die te debiel zijn om zelfs hun eigen naam te schrijven. Er zijn hier gebruikers van 1600 en 875 jaar, zelfs van -30 en zo.... Hoe gaat men dit in godsnaam controleren?

Als je begrijpt wat ik bedoel.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

Als je begrijpt wat ik bedoel.

ongeveer

Iron Maiden

• 2649 messages
  • 7061 votes

Bij Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999):

nou ja, het is niet verplicht om overal wat neer te zetten.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Iron Maiden wrote:

nou ja, het is niet verplicht om overal wat neer te zetten.

Inderdaad, dat is dus het gebrek aan MovieMeter. Leuk dat je je stem uitbrengt, maar heb dan wel het fatsoen om al dan niet een (korte) reactie te plaatsen waarom je zo stemt. Adrenal doet het hier ook, dus waarom dan niet bij die andere films?

Ik zie dan ook liever dat MoMe het stemmen integreren met het plaatsen van een bericht of recensie, zoals op bv de Amerikaanse muzieksite ACIDplanet.com. Voorbeeld:

http://i44.tinypic.com/17u2wm.jpg

Door het stemmen te integreren in een soort van recensiebox zal ook nog eens (voor een groot deel) het beinvloeden van stemmen worden tegengegaan. Prima idee dus.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Leeftijdsgrens gaat niet werken. Gewoon het stemmen integreren met het plaatsen van berichten/recensies. Zoals ze hier ook doen: http://i44.tinypic.com/17u2wm.jpg

Heb je ook minder gezeur over mensen die wel stemmen maar geen berichten achterlaten, en het zal ook het beinvloeden van het gemiddelde enigszins tegengaan omdat je nu een bericht achter moet laten bij je stem.

(Ik zeg niet dat dit de perfecte oplossing is, maar imho zal het een gemiddelde een stuk eerlijker zijn dan nu het geval is)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12838 votes

Zal ook niet gaan gebeuren, omdat er dan een hoop mensen niet meer zullen kunnen stemmen. Niet iedereen wil overal een bericht bijtypen. Allemaal aardige aanzetten, maar gaat tegen de koers in die Jordy volgt met MM.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Het gaat meer om het principe dat je iets achterlaat wanneer je stemt, en dat hoeft helemaal geen ellenlang verhaal te zijn.

Feit is dat iedere boerenlul kan stemmen nu, en dat dit vaak leidt tot het zodanig beinvloeden van het gemiddelde dat het nauwelijks meer serieus te nemen is. Om maar eens een voorbeeldje te noemen: Wit Licht, The Dark Knight en I Love Dries.

Dus misschien moet Jordy dan zijn koers eens ietwat wijzigen.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Lijkt mij ook niet echt nodig om dit soort grenzen te stellen. Ik snap ook niet waarom je bij elke film je argumentatie zou moeten toevoegen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat jouw mening goed geformuleerd is door 10 voorgaande gebruikers, wat een extra bericht in principe overbodig zou maken. Dit geldt dan vooral voor de films met veel stemmen.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Dan nog kun je een berichtje achterlaten met 'huppeldepup heeft het perfect verwoord wat ik van de film vindt.'.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Dat leidt alleen maar tot nog meer oninteressante berichten. De recensiefilter zorgt er nu al voor dat je toch een goed beeld van een film kan krijgen ondanks het cijfer. Het zijn toch vooral de interessantere users die er gebruik van maken.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Lees ik dat goed? Dus jij wil mensen verplichten om na elke stem bij een film een reactie te plaatsen ter verantwoording van die stem?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Dan krijg je nog meer onzinberichten. Ik heb echt geen zin bij elke film die ik zie een bericht te zetten.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

Lees ik dat goed? Dus jij wil mensen verplichten om na elke stem bij een film een reactie te plaatsen ter verantwoording van die stem?

ocharme Stinissen

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

Werkt ook niet. Dan vallen er een heleboel mensen af van deze site, die geen zin hebben om een bericht bij een beoordeling te schrijven. Bovendien voegt een bericht als bijvoorbeeld: slechte film ook heel weinig toe lijkt me.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Pastichio Rocker wrote:

Prima idee dus.

Ik vind het zo ongeveer het meest absurde idee dat ik in 8 jaar MovieMeter heb gehoord, sorry.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Vergeet gemakshalve ook even dat sommige mensen nog een soort van leven hebben. Hilarische mensen lopen hier toch rond soms.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12838 votes

Hoewel ik het idee an sich niet slecht vind (kwaliteit boven kwantiteit) is het gewoon absoluut niet werkbaar op MM. Daar moet je je gewoon bij neerleggen.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

(quote)

Ik vind het zo ongeveer het meest absurde idee dat ik in 8 jaar MovieMeter heb gehoord, sorry.

En wat is er dan precies zo absurd aan? Het is te realiseren en het is bewezen via andere grote sites (en dan heb ik het over sites die 50x zoveel users hebben dan MoMe) dat fake stemmen worden teruggedrongen, dus niks absurds aan mijns inziens. Volgens mij is het gewoon een drempel waar je overheen moet en met dat wegvallen van users zal het ook wel meevallen.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Maar mensen die de film niet hebben gezien kunnen dan gewoonweg zeggen:

slechte film, niet goed geacteerd etc..

hoe het nu is, moet het blijven.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Kevin13 wrote:

Maar mensen die de film niet hebben gezien kunnen dan gewoonweg zeggen:

slechte film, niet goed geacteerd etc..

hoe het nu is, moet het blijven.

Kunnen ze nu ook, en veel makkelijker. Het is bewezen dat veel van dit soort figuren wegblijven omdat ze geen zin hebben om iets te typen om een cijfer te plaatsen. Des te beter wat mij betreft.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.