• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

Beoordelingen geven

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

IcU wrote:

Een niet serieuze manier dan. Je kan toch niet of een 0,5 of een 5,0 geven?

Wie zegt dat?

Dit zijn trouwens non-discussies, die nergens over gaan en nergens heen leiden. Natuurlijk komen er niet stupide dingen als leeftijd blocks of stem filters. Alhoewel dit voor sommige users geen verkeerde optie zou zijn trouwens.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Leeftijdsgrens instellen werkt mijns inziens niet omdat:

- het niet te controleren valt

- het niet preventief werkt met betrekking tot het tegenhouden van "onzinnige berichten" hetgeen per definitie subjectief is

- het niet vaststaat dat 'volwassen' lieden nooit 'onzinnige' berichten zouden plaatsen, wederom is ook dat tamelijk subjectief

Wat mijns inziens wel werkt is:

- het verwijderen van 1 of meerdere berichten als de discussie 'onredelijk' uit de hand loopt wanneer er sprake is van "persoonlijke aanvallen en/of volkomen niet relevante opmerkingen

Dit laatste gebeurd maar is op zichzelf natuurlijk ook maar betrekkelijk. Doch, een paar moderators kunnen dit in ieder geval controleren en tot dusver loopt dat redelijk tot goed met als kleine kanttekening dat er soms wel wat strenger mag worden opgetreden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik vind dat alleen blanke mensen met blauwe ogen en blonde haren mogen stemmen. Mist ze zich aan mijn smaak confirmeren, natuurlijk.

Tja, dat lijkt me nu echt een hele interessant discussieforum.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

En users die Reservoir Dogs niet in hun Top 10 hebben staan moeten direct geband worden natuurlijk.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

ik geef hem 5.0*. Is dat ook goed ?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Kevin13 wrote:

ik geef hem 5.0*. Is dat ook goed ?

Ik ook, Ik ook

edris.

• 27 messages
  • 0 votes

Dear lord. Ik weet nog toen ik dertien was.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5739 votes

Ik stem er in ieder geval voor mensen te bannen die denken dat mensen van een bepaalde leeftijd allemaal hetzelfde zijn en enkel onzinnige berichten kunnen posten!

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Ik stem voor boekverbrandingen.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Mensen die laks stemmen corrigeren kost zeker te veel tijd?

Nu ik er over nadenk hoeven onzin stemmers niet echt aangepakt te worden. Dat zijn meestal mensen van het Pirates of the Carribean en Spiderman 3 gehalte. Die krijgen zoveel stemmen, een paar niet goed beargumenteerde 5 sterren meer of minder zal de score niet beinvloeden.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

rvh76 wrote:

Zo jammer. Eigenlijk zou er een leeftijdsgrens moeten zijn om te stemmen en berichten te plaatsen.(18+ of nog liever 20+) Voorkom je een hoop onzin en stemmers die bijvoorbeeld op 6 films hebben gestemd met een gemiddelde van 4,5. Sorry maar kan die stemmen niet serieus nemen en ze beïnvloeden te veel het gemiddelde van de film. Mijn ondertussen getrainde oog pikt ze er zo uit, maar toch......

Hoe denken de andere filmliefhebbers hierover?

Gelukkig lever je zelf direct het bewijs dat 20-plussers ook niet altijd zulke snuggere berichten plaatsen...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Bestaat er nergens geen systeem dat automatisch extreem fout stemgedrag verwijdert? Of heb ik het mis voor?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Reservoir Dogs wrote:

En users die Reservoir Dogs niet in hun Top 10 hebben staan moeten direct geband worden natuurlijk.

Prutfilm. Mensen die RD in hun top 10 hebben moeten meteen geband worden!

En verder, ik zie ook zat oudere users die niks toevoegen en ik zie ook genoeg jongere users die wel wat toevoegen dus bullshit om daar regels voor op te stellen. Moderators moeten gewoon zinloze berichten sneller deleten zodat de discussie's op hoog niveau blijven. Ben zelf jaren ergens moderator geweest en als iets belangrijk is dan is het wel het niveau hooghouden.

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Sommige tieners/kinderen gedragen zich volwassener als sommige volwassenen +18 welteverstaan.

Dus in feite kun je er niet op letten.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11863 votes

rvh76 wrote:

Zo jammer. Eigenlijk zou er een leeftijdsgrens moeten zijn om te stemmen en berichten te plaatsen.(18+ of nog liever 20+) Voorkom je een hoop onzin en stemmers die bijvoorbeeld op 6 films hebben gestemd met een gemiddelde van 4,5. Sorry maar kan die stemmen niet serieus nemen en ze beïnvloeden te veel het gemiddelde van de film. Mijn ondertussen getrainde oog pikt ze er zo uit, maar toch......

Hoe denken de andere filmliefhebbers hierover?

Ik wil maar een ding zeggen; wat een onzin. Wat heeft leeftijd hier nou mee te maken?

Adrenal

• 1381 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

Zo had ik dat laatst nog toen een 12 jarig meisje het nodig vond om Rocky de laagste score te geven. Zoiets vind ik dus echt schandalig.

Wat een onzin. Waarom zou dat nu schandalig zijn? Iedereen heeft zijn mening en niet iedereen moet Rocky goed vinden. Als een tweeëndertigjarige, vaste user Rocky een 0.5 gaf, zou niemand er van opkijken. Nu geeft een twaalfjarig meisje Rocky (mijns insziens niet geheel onterecht) een 0.5*, gaan we zeggen dat het "schandalig" is. Zwak hoor...

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Argumentatie is belangrijk. Je kan een film niet goed vinden, maar als je dan met een kutargumentatie komt wat nergens op slaat, dan is die stem waardeloos.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5739 votes

Argumentatie is ook heel subjectief. Als iemand bijvoorbeeld binnenhuisarchitect is, kan het voor zo iemand misschien wel erg storen als de decors niet naar zijn/haar zin zijn. Voor een ander zal het een worst wezen hoe de decors eruit zien. Maar als iemand dus een film afkraakt voor zijn decors, kan de een dat dus kutargumentatie vinden, terwijl een ander kan vinden dat diegene daar best een punt in heeft.

Maarja, dat is maar een voorbeeldje hoor.

rvh76

• 53 messages
  • 1066 votes

Oke een te snelle stelling geformuleerd, maar het feit blijft dat er een hoop users zijn die die maar op enkele ( soms maar 1) films gestemd hebben met een gemiddelde van 4,5 of hoger. Zou er dan geen opruiming gehouden kunnen worden. Users die minder dan 25 stemmen geplaatst hebben en een half jaar of langer Moviemeter niet bezocht hebben te verwijderen inclusief de stemmen.

Geeft een grote opruiming en een reëlere gemiddelde score per film.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

matthijs_013 wrote:

Argumentatie is ook heel subjectief. Als iemand bijvoorbeeld binnenhuisarchitect is, kan het voor zo iemand misschien wel erg storen als de decors niet naar zijn/haar zin zijn. Voor een ander zal het een worst wezen hoe de decors eruit zien. Maar als iemand dus een film afkraakt voor zijn decors, kan de een dat dus kutargumentatie vinden, terwijl een ander kan vinden dat diegene daar best een punt in heeft.

Maarja, dat is maar een voorbeeldje hoor.

Ja, maar bij Rocky kan niemand zeggen dat de acteerprestaties slecht zijn, dat is net één van de sterkste punten van de film. Daar valt niet over te discussiëren.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

Ja, maar bij Rocky kan niemand zeggen dat de acteerprestaties slecht zijn, dat is net één van de sterkste punten van de film. Daar valt niet over te discussiëren.

iedereen heeft er nog altijd een eigen mening over...

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

ze geeft wel haar mening. Dat is geplaatst bij Rambo veronderstel ik ? Lijkt het mij vrij normaal dat ze een 0.5* geeft, de film lag haar niet, slecht acteerwerk en de film bleef maar duren.

Maar de stem mag wel verwijderd worden want uit haar post maak ik uit dat ze de film niet helemaal heeft bekeken.

@ Nomak: waar is je post nu gebleven ?

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Kevin13 wrote:

ze geeft wel haar mening. Dat is geplaatst bij Rambo veronderstel ik ? Lijkt het mij vrij normaal dat ze een 0.5* geeft, de film lag haar niet, slecht acteerwerk en de film bleef maar duren.

Maar de stem mag wel verwijderd worden want uit haar post maak ik uit dat ze de film niet helemaal heeft bekeken.

@ Nomak: waar is je post nu gebleven ?

Bij Rocky was dat, ik heb de post verwijderd om discussie te voorkomen.

Ik zal hem effe terugplaatsen.

PrinsesBanaan! wrote:

Ik moest meekijken van mijn broer en dat is mij zuur opgebroken.

Ik dacht een hele tijd dat hij nou eindelijk ging beginnen maar dat bleef maar duren.

Toen besloot ik om te stoppen. Ik kon het niet meer aanzien.

En dat acteerwerk kon wel veel beter!

Voor mij is mijn stem dus een 0.5!

Dit is dus een slechte argumentatie die ik onmogelijk serieus kan nemen.

rvh76

• 53 messages
  • 1066 votes

Oja een top 10 is persoonlijk, daar mag je niemand op aanvallen.

Je bent toch ook voor Ajax of PSV.

Of je houd van Iron Maiden of Strauss

Ieder zijn eigen smaak. En soms hoeft een film qua acteerwerk, geluid e.d. niet van hoge kwaliteit te zijn, maar heeft wel een persoonlijke meerwaarde door zelfreflectie, herkenning een gebeurtenis (geboorte, sterfte, liefde verloren/gevonden) die tijdens/na of voor de film gebeurd zijn.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Nomak wrote:

Hoezo valt dit niet serieus te nemen? Blijkt toch duidelijk uit dat ze de film helemaal niks vond.

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Het is natuurlijk altijd jammer als het gemiddelde van bepaalde films wat verziekt wordt, maar verder brengt dat (voor mij iig) weinig problemen met zich mee. Als ik wil weten als een film goed of niet is lees ik gewoon wat berichten.

@ Nomak: het is toch doodnormaal dat 12-jarige meisjes Rocky een saaie kutfilm vinden...

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

(quote)

Bij Rocky was dat, ik heb de post verwijderd om discussie te voorkomen.

Ik zal hem effe terugplaatsen.

(quote)

nogmaals, ze geeft puur haar eigen mening...

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Moderators verwijderen ook geen stemmen als iemand een film niet volledig heeft gezien. Bij de film Lorelei zijn er 2 users, de ene heeft een kwartier van de film gezien en de andere 20 minuten. Allebei stemmen ze 0,5*.

Toch mogen die stemmen blijven staan. Dat haalt het niveau dus ook naar beneden. Vooral bij een film met weinig stemmen hebben 2 van die stemmen een grote invloed.

Moderators verwijderen een stem enkel als de iemand aangeeft dat hij/zij de film niet heeft gezien of als de stem duidelijk dient om de score te beinvloeden.

Ik ben van mening dat zo een stemmen verwijderd mogen worden.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

JoeCabot wrote:

@ Nomak: het is toch doodnormaal dat 12-jarige meisjes Rocky een saaie kutfilm vinden...

Onderhond wrote:

Hoezo valt dit niet serieus te nemen? Blijkt toch duidelijk uit dat ze de film helemaal niks vond.

Kevin13 wrote:

nogmaals, ze geeft puur haar eigen mening...

Eigen mening is eigen mening, maar de acteerprestaties bij Rocky hebben niets met eigen mening te maken.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11863 votes

Waarom wordt hier toch zo moeilijk over gedaan? Maak je toch niet zo druk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.