• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

Beoordelingen geven

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Pastichio Rocker wrote:

En wat is er dan precies zo absurd aan?

Ten eerste jaag je mensen weg die hun stemmen gebruiken om bij te houden wat ze gezien hebben en wanneer. Voor mij zou zo'n actie in ieder geval reden zijn om me op MovieMeter uit te schrijven, ik heb helemaal geen zin om bij elke film een bericht te typen, wat denkt zo'n site wel??

Daarnaast krijg je dat mensen flauwekul reacties gaan plaatsen om maar hun stem te kunnen plaatsen,wat veel modereer werk oplevert, waarna de stemmen dus weer verwijderd zijn en de helft van de mensen zich maar uitschrijft en de andere helft gewoon nog een keer stemt met een flauwekul bericht. In ruil voor al dit gezeur krijg je misschien 2 of 3 keer per film dat iemand die iets te melden heeft wordt over gehaald om daadwerkelijk iets te plaatsen.

Ik wil juist eerder het tegenovergestelde bereiken, als daar een mogelijkheid voor zou zijn, en dat is het plaatsen van berichten ontmoedigen: als je een discussie bij een populaire film leest is de helft van de berichten voor niemand van toegevoegde waarde. Ik zou juist willen dat mensen die niets bijzonders te melden hebben gewoon helemaal geen bericht schrijven, in plaats van iedereen die stemt verplichten nog eens een "goede film, 3 sterren" bericht te laten plaatsen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Wanneer is iets trouwens een flauwekulstem? 5 sterren voor The Dark Knight mag blijkbaar niet, moeten moderators dit bij jou navragen om zo hun modereerwerk bij te stellen op dit gebied? Of kun je een groepje mensen aanwijzen die net als jij ook "goed" stemmen?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Helemaal met Jordy eens. Ik zet zelf ook steeds minder vaak berichten bij films. Alleen als ik denk iets toe te kunnen voegen of zelf sterk de behoefte heb m'n mening te geven doe ik dat nog.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Ten eerste jaag je mensen weg die hun stemmen gebruiken om bij te houden wat ze gezien hebben en wanneer.

Klein minpuntje van MM is dat stemmen en "gezien hebben" op MM hetzelfde is. Ik heb véél meer films gezien maar al lang geleden. Wil daar niet op stemmen, maar ik heb ze wel degelijk gezien. Dat onderscheid valt op MM niet te maken jammer genoeg.

Verder is het idee absoluut niet zo absurd, maar het is niet iets dat je na 5 jaar in een site kan gaan implementeren. Zoiets kan je best van in het begin opzetten.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Onderhond wrote:

Klein minpuntje van MM is dat stemmen en "gezien hebben" op MM hetzelfde is. Ik heb véél meer films gezien maar al lang geleden.

Die kun je natuurlijk altijd nog aan "mijn films" toevoegen, als je dat echt wilt bijhouden.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

Wanneer is iets trouwens een flauwekulstem?

Wanneer iemand amper een kwartier of 20 minuten van de film heeft gezien en dat ook aangeeft in zijn bericht en vervolgens 0,5* geeft.

Dan vind ik dat een flauwekulstem, zeker wanneer de film 2 uur of langer duurt. Is daar niets aan te doen?

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Ik zeg dan ook nergens dat je eerst moet stemmen om dan pas berichten te kunnen plaatsen. Alleen dat wanneer je wil een stem wilt plaatsen je er automatisch een bericht bij moet zetten. Zoveel moeite is dat toch niet? Voor de rest blijft alles gewoon hetzelfde. Nu is juist veel te makkelijk voor al die koekenbakkers om lukraak te stemmen. Iets wat wel bewezen is bij Wit Licht, waar de helft bevooroordeeld stemt omdat ze een hekel hebben aan Borsato's muziek, en je dus het gemiddelde nauwelijks serieus kunt nemen. Ik zeg niet dat je dit soort dingen kan stoppen, maar je kan het ze wel moeilijker maken.

Nomak wrote:

(quote)

Wanneer iemand amper een kwartier of 20 minuten van de film heeft gezien en dat ook aangeeft in zijn bericht en vervolgens 0,5* geeft.

Dan vind ik dat een flauwekulstem, zeker wanneer de film 2 uur of langer duurt. Is daar niets aan te doen?

Of dat iemand beweert dat hij/zij de film heeft gezien maar geen fatsoenlijke argumenten kan geven hoe hij/zij tot dat cijfer is gekomen.

*kuch discussie bij 'Avalon - The Great Escape' kuch*

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Nomak wrote:

Nee, want mensen kunnen liegen wat ze willen dat ze een film gezien hebben.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Zavo wrote:

Die kun je natuurlijk altijd nog aan "mijn films" toevoegen, als je dat echt wilt bijhouden.

Niet handigom honderden (duizenden?) films te gaan toevoegen daar. Sowieso niet het beste onderdeel (in gebruik) van MM wat mij betreft.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Nomak wrote:

(quote)

Volgens mij gaat het hier niet over dat soort stemmen. Wanneer iemand dit expliciet meldt kun je volgens mij gewoon een berichtje naar een mod sturen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Pastichio Rocker wrote:

Ik zeg dan ook nergens dat je eerst moet stemmen om dan pas berichten te kunnen plaatsen. Alleen dat wanneer je wil een stem wilt plaatsen je er automatisch een bericht bij moet zetten. Zoveel moeite is dat toch niet?.

Voor mij wel, ik heb helemaal geen zin om een bericht te plaatsen bij een film waar m'n mening al 40 keer beschreven is door anderen.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Pastichio Rocker, ik sta 100% achter je idee. Echt een heel goed idee vind ik dat. Ik zet zelf ook altijd heel graag een berichtje als ik op een film stem.

De kwaliteit zou wel omhoog gaan denk ik. Het mogen dan natuurlijk wel geen berichten zijn als "slechte film 0,5*" of "Heath Ledger is geweldig 5*".

Maar ik vrees dat Onderhond gelijk heeft als hij zegt dat je zoiets vanaf het begin in de site moet integreren.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Klein minpuntje van MM is dat stemmen en "gezien hebben" op MM hetzelfde is.

Ik bedoel meer het gebruik als "logboek" waarbij je dus stemt direct na het kijken. Zo gebruik ik de site ook, en daar vind ik niets mis mee.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Pastichio Rocker wrote:

Ik zeg dan ook nergens dat je eerst moet stemmen om dan pas berichten te kunnen plaatsen. Alleen dat wanneer je wil een stem wilt plaatsen je er automatisch een bericht bij moet zetten. Zoveel moeite is dat toch niet? Voor de rest blijft alles gewoon hetzelfde. Nu is juist veel te makkelijk voor al die koekenbakkers om lukraak te stemmen. Iets wat wel bewezen is bij Wit Licht, waar de helft bevooroordeeld stemt omdat ze een hekel hebben aan Borsato's muziek, en je dus het gemiddelde nauwelijks serieus kunt nemen. Ik zeg niet dat je dit soort dingen kan stoppen, maar je kan het ze wel moeilijker maken.

Vindt het toch wat overtrokken, Wit Licht heeft nu een gemiddelde van 2.73. Niet extreem laag niet heel hoog. Alle recensies en mensen die ik spreek die de film echt hebben gezien hebben ongeveer wel de mening die met dit aantal sterren overeenkomt. Als de film een tijdje draait komt er meestal wel een aantal sterren uit dat overeenkomt met de gemiddelde kijker heb ik de indruk.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Onderhond wrote:

maar het is niet iets dat je na 5 jaar in een site kan gaan implementeren. Zoiets kan je best van in het begin opzetten.

Natuurlijk, maar daarmee zou het een hele andere site worden. MovieMeter is nu eenmaal in principe een site waar elke stem even zwaar telt ongeacht een eventueel vermogen om dit goed onder woorden te brengen. Ik zeg niet dat ik het nu weer zo op zou zetten als ik het opnieuw moest doen, maar dat feit ligt er nu eenmaal.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Jordy wrote:

Ik bedoel meer het gebruik als "logboek" waarbij je dus stemt direct na het kijken. Zo gebruik ik de site ook, en daar vind ik niets mis mee.

Ik gebruik de site ook zo, maar ik gebruik de site ook voor andere zaken. Oa om te zoeken naar films. Zo kan je bijvoorbeeld zoeken tussen films die je nog niet gezien hebt, maar niet gezien betekent op deze site "niet gestemd", wat dus absoluut niet altijd overeenstemt.

Het is wat mij betreft gewoon een klein conceptueel hiaatje dat "gezien" = "gestemd" op MM. Vind het niks groots, maar wat je als eerste negatieve punt aanhaalde bij PR heeft dus weinig met zijn voorstel te maken.

MovieMeter is nu eenmaal in principe een site waar elke stem even zwaar telt ongeacht een eventueel vermogen om dit goed onder woorden te brengen. Ik zeg niet dat ik het nu weer zo op zou zetten als ik het opnieuw moest doen, maar dat feit ligt er nu eenmaal.

Weet ik, vandaar dat ik ook al een aantal berichten aangeef dat het niet werkbaar is op MM. Het zou de site als geheel trouwens ook niet ten goede komen moest zo'n verandering doorgevoerd worden.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

Volgens mij gaat het hier niet over dat soort stemmen. Wanneer iemand dit expliciet meldt kun je volgens mij gewoon een berichtje naar een mod sturen.

Heb ik ook gedaan. De mods willen deze stemmen niet verwijderen omdat die users toch een deel van de film hebben gezien. Hoe weinig dat ze ook hebben gezien. Ze verwijderen de stemmen enkel als de user aangeeft de film niet te hebben gezien of als het duidelijk gaat om een stem om het gemiddelde te beinvloeden. Ik begrijp dat het werk van de mods niet makkelijk is, maar tegen dit soort stemmers moet worden opgetreden vind ik.

Het is me vooral opgevallen bij de film Lorelei. Vooral bij een film die al zo weinig stemmen heeft wordt het gemiddelde zeker beinvloed door 2 keer het minimum aantal van de sterren. Een lange film als deze verdient deze beoordelingen niet na een kwartier of 20 minuten kijken. Kijk hem dan uit en stem dan.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Maar die kan je dan toch toevoegen aan je mijn films? Maak je een mapje aan, niet gestemd wel gezien ofzo?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Macmanus wrote:

Maar die kan je dan toch toevoegen aan je mijn films? Maak je een mapje aan, niet gestemd wel gezien ofzo?

Zoals ik tegen Zavo al zei, niet handig om daar honderden (duizenden?) films te gaan toevoegen en je collectie dus op twee plaatsen te moeten onderhouden. Het lost het hele probleem ook niet echt op, aangezien ik de film naar MM normen nog steeds niet "gezien" heb.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Onderhond wrote:

Zoals ik tegen Zavo al zei, niet handig om daar honderden (duizenden?) films te gaan toevoegen en je collectie dus op twee plaatsen te moeten onderhouden.

Zoveel moeite is dat niet (ik kan me niet voorstellen dat het er echt duizenden zijn) en bovendien is het een statisch lijstje, want ik neem aan dat je nu wel stemt als je iets ziet.

Het lost het hele probleem ook niet echt op, aangezien ik de film naar MM normen nog steeds niet "gezien" heb.

Is daar een MM norm voor? Er bestaat alleen gestemd of niet gestemd volgens mij.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik begrijp het ook niet helemaal, waar op MovieMeter wordt er gepraat over "wel of niet gezien"? Behalve misschien impliciet bij het al dan niet tonen van spoilers.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Een stem plaatsen nadat je een film gezet hebt duurt 2 seconden. Een bijhorende verklaring ervoor geven duurt al wat langer en dat hebben veel mensen er niet voor over. Ook is het niet iedereen gegeven om zich in een tekst uit te drukken. Je krijgt dan ook veel meer forumvervuiling, omdat je verplicht bent een tekst te plaatsen. Het zou enorm ideaal zijn als iedereen een recensie schreef. Maar het zit nu eenmaal anders in elkaar.

@ Pastichio Rocker. Je zit zelf met meer stemmen dan recensies. Ofwel heb je niet alles aangeduid, ofwel heb je evengoed niet bij alle films een tekst geplaatst.

De kans dat het stemfraude tegenhoudt kan er misschien wel zijn, maar weegt niet op tegen de andere problemen. Een film als Pulp Fiction zou dan zonder de discussies aan een 6756 commentaren zitten. En het is nu al een kluwen in het forum dat gelukkig dankzij de recensiefilter wat opgelost is. Je gaat veel mensen wegjagen die gewoon info over een film willen en een stem willen plaatsen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Jordy wrote:

Ik begrijp het ook niet helemaal, waar op MovieMeter wordt er gepraat over "wel of niet gezien"? Behalve misschien impliciet bij het al dan niet tonen van spoilers.

Lijkt me ook meer een individuele optie waar andere users niets aan hebben. Stemmen, discussies en recensies zijn veel interessanter voor de site en de gebruikers.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Bij het zoeken zou het bijvoorbeeld veel beter zijn om te zoeken tussen films die je "gezien" hebt ipv films waarop je "gestemd" hebt.

Verder is het iets wat in veel topics en discussies terugkomt. Punt is dat je op MM geen eenduidige lijst kan bijhouden van films die je reeds gezien hebt. Enkel van films waarop je gestemd hebt. Ik zie hier niet echt een goede reden voor (behalve dan dat het ooit zo geïmplementeerd is).

Los daarvan maakt het mij niet zoveel uit, maar echt ideaal is het huidige systeem gewoon niet.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Film Pegasus wrote:

Het zou enorm ideaal zijn als iedereen een recensie schreef. Maar het zit nu eenmaal anders in elkaar.

Helemaal niet. Zelfs als iedereen wel z'n mening verwoordt en beargumenteert krijg nog duizenden dezeflde meningen en argumenten bij populaire films, daar zit toch niemand op te wachten? Pen alleen iets neer als je een afwijkende mening hebt of iets nieuws te melden hebt.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Onderhond wrote:

Bij het zoeken zou het bijvoorbeeld veel beter zijn om te zoeken tussen films die je "gezien" hebt ipv films waarop je "gestemd" hebt.

Verder is het iets wat in veel topics en discussies terugkomt. Punt is dat je op MM geen eenduidige lijst kan bijhouden van films die je reeds gezien hebt. Enkel van films waarop je gestemd hebt. Ik zie hier niet echt een goede reden voor (behalve dan dat het ooit zo geïmplementeerd is).

Los daarvan maakt het mij niet zoveel uit, maar echt ideaal is het huidige systeem gewoon niet.

Misschien dan een idee dat je een stem kan plaatsen zonder waarde? Bijvoorbeeld "geen mening", wat dan geldt als wel gezien, maar geen beoordeling. Kan ook handig zijn als je nog even wilt nadenken over je stem.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

Het zijn toch vooral de interessantere users die er gebruik van maken.

Sommige interessante users maken er gebruik van. Maar andere users die minstens even interessant zijn maken er zelden of nooit gebruik van. Dus het blijft toch belangrijk om steeds alles te lezen.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

@ OH: Waarom zou je niet stemmen op een film die je gezien hebt?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Hannibal wrote:

@ OH: Waarom zou je niet stemmen op een film die je gezien hebt?

Omdat hij ze te lang geleden heeft gezien? Ik heb er zo ook wel een paar.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Pastichio Rocker wrote:

Dan nog kun je een berichtje achterlaten met 'huppeldepup heeft het perfect verwoord wat ik van de film vindt.'.

En wat is het nut van zo'n reactie?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.