- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Zit inderdaad ook wel steeds met ouderwets, en dat soort termen. Maar ja, zal ook wel door mijn leeftijd komen en we leven in een tijd dat dingen heel snel veranderen. Ik vind dvd's prima dingen, dus geen blu-rays voor mij. Dus zal ik wel weer ouderwets zijn.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ketens als McDonalds hebben ook al jaren hetzelfde interieur, en dat is niet zomaar.
Dat is niet waar, de McDonald hier heeft nog niet zo lang geleden een totaal ander interieur gekregen. En is er flink op vooruitgegaan.
Moet zeggen dat ik blij ben dat we eindelijk helemaal over zijn, ben erg blij met dit design. Had verwacht dat ik er even aan moest wennen, maar dat is niet het geval. Ben blij dat er nu een strak menu onderaan staat en er geen afleiding meer is links in het venster. Zeker bij langere stukken tekst vind ik de nieuwe lay-out een stuk fijner geworden.
Vind het menu bovenin ook veel prettiger dan het menu dat eerst links stond.
christian
-
- 518 messages
- 1546 votes
Ik vind de nieuwe lay-out ook maar niks. Maar ik heb wel een manier gevonden om het overzicht te vergroten. Met 1 x ctrl - is het al een heel stuk overzichtelijker en lijkt het weer een beetje op het oude lay-out.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Spreek wel voor jezelf hè? Die vorige lay-out was functioneler en kende geen enkele kinderlijke gedateerde elementen (zoals MoMe daarvoor wel, met die paar figuurtjes in het menu: Geschiedenis van MovieMeter) - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl. Dus ik snap dat ouderwetse niet zo.
7 jaar geleden waren er nog veel meer mensen die riepen "er is toch niets mis met het oude". Er zijn toen zelfs enkele vaste gasten uit onvrede vertrokken om een eigen site te beginnen. Als ik daar toen naar had geluisterd was deze site nu dood geweest, daar ben ik van overtuigd.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Als je het goed wilt doen en professioneel, dan hoort dat er nu eenmaal bij. Bij mijn job hoort het er in ieder geval bij en ik doe het ook maandelijks (en dan heb ik het alleen nog maar over de installatie van Windows updates), maar dan hebben we het ook over een bedrijf met miljarden omzet. MovieMeter is natuurlijk geen bedrijf en maakt ook geen winst.
Dat is sinds een paar jaar niet meer waar. MM is wel een bedrijfje, dat ook wat winst maakt. Deze site betaalt een deel van m'n hypotheek. Ik ben minder gaan werken om deze site te kunnen blijven runnen
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Waar is de lijst te vinden ?
Blijf erbij dat het bizar is dat hij is weggehaald van de prominente plek bij toplijsten.
Het gaat toch ook om de populariteit van een site ? MM is meer dan een site waar mensen alleen komen voor informatie over een desbetreffende film, het is een soort huiskamer voor veel van ons... MM pronkt zelf ook met de 4 miljoen posts en 5.5 miljoen stemmen op haar front site, geef de users dan ook die erkenning !!!!!
Een lijst met wie de meeste KO spelletjes doet is gewoon geen belangrijke primaire info wmb. De lijst blijft beschikbaar op de oude url, die ik nu mobiel even niet voorhanden heb.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
En dat anno 2014 waarbij de monitor grote (o.a. resolutie) alleen maar toeneemt.
Oplossing: ctrl- , en de wereld draait gewoon weer verder.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
scrollprobleem is dus niet opgelost want maak je het breder dan moet je nog meer scrollen !
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het 'wit' doet ook pijn aan de ogen, waarom in godsnaam ?
Omdat ik het mooi vind, en wit een hele normale achtergrondkleur is voor websites. Bijna alle grote websites hebben een witte achtergrond.
Vervelend dat je het niet mooi vindt. Ik vond het afgekaderde / benauwende van het oude design niet meer mooi. De openheid en het ruimtelijke van het nieuwe ontwerp (dat ik niet zelf heb gemaakt voor de duidelijkheid) vind ik prachtig en heerlijk in het gebruik.
Maar goed, geen verandering zonder mensen die het er niet mee eens zijn, dat weet ik zo onderhand ook wel.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Ik vind het wit geweldig. Heerlijk ruimtelijk, rustgevend en professioneel. Websites die teveel achtergrond kleuren gebruiken die snappen er niks van. Op de nieuwe site zijn de ads wel iets prominenter, wat ik minder prettig (maar wel begrijpelijk) vind. Ik ben er 2 maanden geleden achter gekomen dat je advertenties kan uitschakelen door een bedrag te doneren per jaar (wat nu ook prominenter is weergegeven in je account). Op de oude site had ik minder last van die ads, dus nu een mooi moment om een bijdrage te leveren.
Verder betere header, betere footer, prettig dat je op de header kan klikken dat hij vast blijft staan. Geweldig dat de zoekfunctie nu ook voor gebruikers en topics perfect lijkt te werken (of was dat op de oude ook al zo?).
Verder een puntje op mobiel. Het grotere lettertype maakt de (forum)updates minder overzichtelijk. Meer regels voor topics met langere namen. Misschien is het even wennen, maar maakt het scrollen een minder prettige ervaring.
Verder niets dan lof, Jordy 
Edit: Daad bij woord gevoegd en donatie gedaan. Ik snap dat op zondag betalingen niet direct worden verwerkt, maar na de donatie kwam ik op een wit scherm. Wellicht handig om mensen even die geruststelling te geven en iets te schrijven in de strekking: Bedankt, het kan even duren voor je donatie is verwerkt etc.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Oké helder. Overigens vind ik het geen lelijke nieuwe site hoor, chapeau verder want ik vreesde een VI-debacle maar je hebt een behoorlijke kruising tussen desktop en tablet kunnen vinden en vooral het gebruiksgemak blijft bijzonder goed.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
@Respekked
Compleet mee eens, ik ben ook erg blij met het wit, zonder afkadering. En inderdaad is het enige mindere, de grootte, positie en prominentheid van de Ads (met name die onder de header). Maar goed, valt mee te leven en anders gewoon een keer een donatie doen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik vind eigenlijk alleen het grijze kader eromheen niet zo mooi.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Waar is de lijst te vinden ?
Blijf erbij dat het bizar is dat hij is weggehaald van de prominente plek bij toplijsten.
Het gaat toch ook om de populariteit van een site ? MM is meer dan een site waar mensen alleen komen voor informatie over een desbetreffende film, het is een soort huiskamer voor veel van ons... MM pronkt zelf ook met de 4 miljoen posts en 5.5 miljoen stemmen op haar front site, geef de users dan ook die erkenning !!!!!
Hierbij de link:
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Grijze kader? Ik zie wel grijze balken met daarin paginanummers.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Wat ik me overigens nog wel afvroeg: waarom moet het logo van die webbouwer/hostingspartij ('Nines') zo prominent in beeld geplaatst worden rechtsbovenin. Part of the deal? Niet dat het stoort, maar zo weinig subtiel kom je niet vaak tegen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Moet het logo van Nines trouwens zo prominent in de header?
Ja daar zijn afspraken over gemaakt met ze. Daar staat het een en ander tegenover
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Ah helder NW. De zoekfunctie werkt blijkbaar ook weer goed. 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Grijze kader? Ik zie wel grijze balken met daarin paginanummers.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Oplossing: ctrl- , en de wereld draait gewoon weer verder.
Dat is anders ook maar gedeeltelijk waar !
Op dit moment is voor een desktop PC nog steeds de resolutie van 1920 x 1080 (oftewel HD) de standaard en dat zal dit jaar waarschijnlijk ook nog gewoon blijven maar je ziet nu wel de 2560 x 1440 resolutie monitoren langzaam opkomen en heel langzaam de 4K monitoren (3840 x 2160). Beiden monitoren zijn nog te duur voor de gewone consument en eigenlijk ook niet aantrekkelijk omdat de meeste consumenten tegenwoordig de PC hoofdzakelijk gebruiken voor Internet, Sociale Media, Mail en dat terwijl juist de meeste webpagina's aangepast zijn voor de Mobiele gebruikers (telefoon en tablet). Dus de meeste websites zien er tegenwoordig niet meer uit op een PC terwijl ze er wel fraai uitzien op een mobiel apparaat.
Hoge resolutie laptops voor de consument is overigens absoluut niet de norm ! De norm voor een laptop ligt tegenwoordig op 1600 x 900. Wil je een laptop met een hogere resolutie dan betaal je daar ook flink voor als consument. Ik ben gisteren toevallig naar een winkel gegaan om te kijken voor een laptop voor mijn vader (eisen waren o.a. een 1920 x 1080 scherm en een SSD). Er stonden een stuk of 20 laptop's maar slechts eentje daarvan (die had dan ook een prijs van ca. 800 euro) had die resolutie en de anderen allemaal minder.
Tablets zijn tegenwoordig in de meerderheid t.o.v. PC's en Laptop's. Maar een tablet is vooral geschikt om informatie te bekijken maar is zeker niet geschikt om er uren achter te vertoeven (m.u.v. degene die spelletjes spelen) en om er veel tekst op te tikken. Daar zijn nog steeds de PC's en de Laptop's voor geschikt. Zelf heb ik ook een tablet "Samsung Galaxy Note 10.1" maar die gebruik ik eigenlijk alleen op vakantie en heel soms als ik TV ben aan het kijken en ik wil snel iets op het internet opzoeken.
Aan de oplossing "ctrl -" (hetzelfde als Ctrl + muis scroll) heb je overigens niets tenzij je behoefte hebt om snel een bril te willen dragen want het wordt er dan niet leesbaarder op.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dit: (afbeelding)
Ok, ik zie wat je bedoelt, met moeite, ik zie het nauwelijks.
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Jordy, zou in het laatste toevoegveld de knop waarmee je de poster/plaatje upload, iets lager kunnen staan misschien? Want je hoeft maar iets te snel te zijn of net te hoog te klikken, en je klikt op die zwarte balk, en dan is al je werk dus weg...
Als het mogelijk is hoor.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Jordy in ieder geval bedankt voor de response, ik ben anders van mening maar ik denk dat ik het wel overleef
Toch vraag ik je om de top-250 berichtenlijst in heroverweging te nemen. Ik denk dan zo, is de voldoening die sommige mensen hierdoor krijgen niet waardevoller dan dat mensen zich hieraan storen ?
moviemafketel Thanks voor de link.
dionj
-
- 575 messages
- 729 votes
Wat ik me overigens nog wel afvroeg: waarom moet het logo van die webbouwer/hostingspartij ('Nines') zo prominent in beeld geplaatst worden rechtsbovenin. Part of the deal? Niet dat het stoort, maar zo weinig subtiel kom je niet vaak tegen.
Logo was voorheen veel groter. 'Daar staat het een en ander tegenover' heeft Jordy eens gezegd.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Helderheid kun je gewoon instellen. Heb je je nieuwe laptop niet gewoon helderder staan?
Ik heb me venster geminimaliseerd en beeld op 100% gezet, dat is ook al een verbetering.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Jordy, zou in het laatste toevoegveld de knop waarmee je de poster/plaatje upload, iets lager kunnen staan misschien? Want je hoeft maar iets te snel te zijn of net te hoog te klikken, en je klikt op die zwarte balk, en dan is al je werk dus weg...
Als het mogelijk is hoor.
Daar zit toch wel vrij veel ruimte tussen?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Ik denk dan zo, is de voldoening die sommige mensen hierdoor krijgen niet waardevoller dan dat mensen zich hieraan storen ?
Ben blij dat die lijst eindelijk weg is, veel te confronterend 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hoge resolutie laptops voor de consument is overigens absoluut niet de norm ! De norm voor een laptop ligt tegenwoordig op 1600 x 900.
Dat vind ik best een hoge resolutie op een 13 inch scherm. Ik vond persoonlijk het oude design te klein op zo'n laptop.
Aan de oplossing "ctrl -" (hetzelfde als Ctrl + muis scroll) heb je overigens niets tenzij je behoefte hebt om snel een bril te willen dragen want het wordt er dan niet leesbaarder op.
Kun je uitleggen wat daar mis mee is? Volgens mij krijg je dan een situatie die qua lettertype, postergrootte etc zeer vergelijkbaar is met het vorige design.
Zandkuiken
-
- 1744 messages
- 1429 votes
Mijn complimenten voor het nieuwe design, maar momenteel lijkt het me niet te lukken forumtopics of films aan mijn updates toe te voegen. Geprobeerd in Chrome, Firefox en IE... What am I doing wrong?
Edit: Lukt nu weer wel, so forget abouuuut it.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Dat vind ik best een hoge resolutie op een 13 inch scherm. Ik vond persoonlijk het oude design te klein op zo'n laptop.
Kun je uitleggen wat daar mis mee is? Volgens mij krijg je dan een situatie die qua lettertype, postergrootte etc zeer vergelijkbaar is met het vorige design.
Een 13 inch scherm voor een laptop is wel erg klein om er veel mee te werken (leuk voor onderweg). Ik heb het over de 15 en 17 inch schermen.
Wat er mis is met de "Ctrl -", ik heb het nu al zo ingesteld dat ik het nog net goed kan lezen. Maak ik het nog kleiner dan is het heel moeilijk om te lezen. Maar ondanks de huidige instelling zie ik nu nog maar een beperkt aantal berichten in oogopslag. Dat waren er voorheen meer, met als gevolg dat je nu meer moet scrollen.