• 178.000 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 647.001 actors
  • 9.371.183 votes
Profile

nieuw design (januari 2014)

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Theunissen wrote:

(quote)

En dat zegt iemand die juist nauwelijks actief is op deze site.

Heb je hem in je gebruikers updates staan dan? of trek je zomaar een conclusie? of heb je dit keer wél "bier" op en typ je een beetje knullig? knap dat je dat voor iemand kan invullen

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Ik ben niet tegen vernieuwing en opzicht zit het er ook allemaal fraai en gelikt uit maar effectief is deze website op een computer te vergelijken met een rol WC-papier (niet breed en je moet veel draaien). En dat anno 2014 waarbij de monitor grote (o.a. resolutie) alleen maar toeneemt.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Theunissen wrote:

vergelijken met een rol WC-papier (niet breed en je moet veel draaien).

Je valt in herhaling

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Movie-Addicted wrote:

(quote)

Heb je hem in je gebruikers updates staan dan? of trek je zomaar een conclusie? of heb je dit keer wél "bier" op en typ je een beetje knullig? knap dat je dat voor iemand kan invullen

Dat lijkt me niet moeilijk om in te vullen hoor. Als je met de muis op de naam gaat staan, zie je info. Lid sinds 2006 en ca. 360 stemmen en 360 berichten. Conclusie niet veel actief !

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Movie-Addicted wrote:

(quote)

Je valt in herhaling

Zal best maar is wel de realiteit.

Ik werk overigens in de automatisering en klanten willen juist zoveel mogelijk informatie op een scherm zien. Dat heeft ook een stukje met ergonomie te maken want bijvoorbeeld een operator heeft geen behoefte om continue te scrollen.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Dat lijkt me niet moeilijk om in te vullen hoor. Als je met de muis op de naam gaat staan, zie je info. Lid sinds 2006 en ca. 360 stemmen en 360 berichten. Conclusie niet veel actief !

Wil niet veel zeggen. Misschien bezoekt deze gebruiker de site regelmatig, alleen brengt weinig stemmen uit en/of schrijft weinig berichten.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Zo, Jordy dealtje gesloten met de Pathé ?

Ik snap het allemaal wel jullie moeten ook leven en voor de incidentele bezoeker zal het ook helemaal geen probleem zijn, maar ik hoop wel dat jullie je realiseren dat het forum gewoon helemaal kapot is gemaakt. Een wit groot vlak waar de berichten amper meer te onderscheiden zijn, met avatars die ook maar ergens in het luchtledige zweven en totaal het gevoel hebben ontnomen van overzichtelijke post.

Het 'wit' doet ook pijn aan de ogen, waarom in godsnaam ? had de achtergrondkleur dan in ieder geval zo gelaten als et was ... maar het ergste is nog dat er niet eens een onderscheiding is gemaakt tussen de vlakken waar berichten staan en die grote witte balken ernaast. Het punt is nu gewoon dat het niet meer relax is om hier rond te hangen.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Theunissen wrote:

Ik ben niet tegen vernieuwing en opzicht zit het er ook allemaal fraai en gelikt uit maar effectief is deze website op een computer te vergelijken met een rol WC-papier (niet breed en je moet veel draaien). En dat anno 2014 waarbij de monitor grote (o.a. resolutie) alleen maar toeneemt.

Ben het met je eens maar ook bijv. de grote internationale concurrent IMDB heeft best wel een vergelijkbare "mobile friendly" layout met als verschil dat de grote lege vlakken aan de zijkanten een stukje grijzer zijn, wat m.i. wel wat rustiger oogt.

Ik denk dat we er maar moeten wennen dat "het internet" steeds meer mobiel georiënteerd wordt. Dat werkt niet altijd even lekker op een desktop met 1080p scherm helaas...

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Wel frappant eigenlijk dat de kritiek op het vorige design voornamelijk bestond uit het feit dat het allemaal te donker was gemaakt en nu is het blijkbaar weer veel te licht.. Vind het een prima verandering in ieder geval. Zeker wanneer je in de testperiode nog kon switchen, dan viel op hoe veroudert MovieMeter eigenlijk was geworden.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Even los nog van het design, het schrappen van de toplijsten voor mensen met de meeste berichten is echt belachelijk. Mensen hebben gvd jaren doorgebracht op deze site en dan word het enige ' herkenningspunt ' voor meeste posts weggehaald. Het is geen wedstrijd maar als je niet snapt dat dit voor veel mensen toch belangrijk is dan snap je er gewoon niks van. mensen houden van statistieken zeker als het een beeld geeft van je jarenlange activiteit op een site of waar dan ook!

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

De toplijst met berichten geeft vooral een overzicht van de deelname aan filmgames. Al heb ik me er ook niet aan gestoord.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Metalfist wrote:

Wel frappant eigenlijk dat de kritiek op het vorige design voornamelijk bestond uit het feit dat het allemaal te donker was gemaakt en nu is het blijkbaar weer veel te licht..

Weet niet of het daar mee te maken heeft, maar heb al eens opgemerkt dat apparaten tegenwoordig veel helderder zijn. Op mijn oude laptop ziet het nieuwe design er veel beter uit (alleen dan kan de weergave van de site niet helemaal goed zijn, door IE, en fouten melden die niet fout zijn).

De reacties zijn niet zo heel veel anders dan de vorige keer. Vanwege de grootte van de site inmiddels, had ik wat meer verwacht.

Valt me mee dat ik niet de enige ben die er niet blij mee is. Maar valt me ook mee dat we nog wat "uitstel" en tijd hebben gehad om wat te wennen.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Metalfist wrote:

Wel frappant eigenlijk dat de kritiek op het vorige design voornamelijk bestond uit het feit dat het allemaal te donker was gemaakt en nu is het blijkbaar weer veel te licht.. Vind het een prima verandering in ieder geval. Zeker wanneer je in de testperiode nog kon switchen, dan viel op hoe veroudert MovieMeter eigenlijk was geworden.

Zeg je dat vanuit het oogpunt omdat je "crew" bent of vanuit het "oogpunt" van de gebruiker !

Er is wel meer kritiek dan alleen de witte achtergrond (daar stoor ik me zelf niet aan). Waar is het op gebaseerd dat de oude Moviemeter veroudert is ?

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Dk2008 wrote:

Weet niet of het daar mee te maken heeft, maar heb al eens opgemerkt dat apparaten tegenwoordig veel helderder zijn. Op mijn oude laptop ziet het nieuwe design er veel beter uit

Helderheid kun je gewoon instellen. Heb je je nieuwe laptop niet gewoon helderder staan?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Theunissen wrote:

Zeg je dat vanuit het oogpunt omdat je "crew" bent of vanuit het "oogpunt" van de gebruiker !

Bij mijn weten ben ik nog altijd een gebruiker van de site. Ik ben verantwoordelijk voor het televisie-overzicht en heb werkelijk niets te maken met het ontwerpen van het design dus ik zou het appreciëren als je niet laat uitschijnen of ik hier een dubbele agenda heb.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Knisper wrote:

De toplijst met berichten geeft vooral een overzicht van de deelname aan filmgames. Al heb ik me er ook niet aan gestoord.

Dan maak je een onderscheid tussen recensies bij films, en simpele posts bij filmgames.

Het weghalen van statistieken is altijd slecht, ik heb dit op andere sites ook meegemaakt ik kan er gewoon echt niet bij dat admins niet begrijpen dat mensen ook iets willen terug krijgen voor het besteden van tijd aan een forum.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

mikoz wrote:

(quote)

Dan maak je een onderscheid tussen recensies bij films, en simpele posts bij filmgames.

Het weghalen van statistieken is altijd slecht, ik heb dit op andere sites ook meegemaakt ik kan er gewoon echt niet bij dat admins niet begrijpen dat mensen ook iets willen terug krijgen voor het besteden van tijd aan een forum.

Het is al vaker gezegd dat je de berichtenlijst nog kan vinden, maar niet meer op prominente wijze. En ik snap al je klachten daar ook niet echt over. Hoe kan de statistiek meeste berichten nou een herkenningspunt zijn of extreem bepalend zijn zoals jij het beschrijft?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

starbright boy wrote:

Helderheid kun je gewoon instellen. Heb je je nieuwe laptop niet gewoon helderder staan?

Heb beeld uitgezoomd op 75% en via toetsenbord op donkerste stand, maar nog steeds vrij licht. (IMDb, Marktplaats, YouTube, ,... zijn dan wel moeilijker te lezen, bovendien hebben die veel afbeeldigen en kleuren, hierdoor valt dat wit minder op). Tweakers gaat dan nog

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

[quote]The Oceanic Six wrote:

(quote)

Het is wel leuk om te weten we er zeer actief is (veel berichten plaatst) op Moviemeter.

Dat "berichten" er niet meer bijstaat heeft waarschijnlijk te maken met de nieuwe lay-out en beperkte breedte waardoor men keuzes moest maken en men bepaalde items heeft laten vervallen.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Misschien is het ook een idee om hier een "poll" te plaatsten voor een aantal weken (waarbij de Moviemeter gebruikers, oftewel de klanten, hun mening kunnen geven) in de trend van.

Wat vind je van de nieuwe layout:

Keuze 1: Geweldig

Keuze 2: Moet er flink aan wennen, maar komt wel goed

Keuze 3: Boeit me niet want ik plaats toch nooit berichten en lees ze ook niet

Keuze 4: Ik wil graag de oude layout terug

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Theunissen wrote:

Misschien is het ook een idee om hier een "poll" te plaatsten voor een aantal weken (waarbij de Moviemeter gebruikers, oftewel de klanten, hun mening kunnen geven) in de trend van.

Dat hebben we de afgelopen twee weken al kunnen doen. Niet dat het nu niet meer kan, maar hoeft toch niet via zo'n poll.

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

Ik vind het nieuwe design erg goed.

Het is wel even wennen, maar het is absoluut een verbetering ten opzichte van de oude versie.

Enigste minpuntje is dat je nu wat meer moet scrollen, maar dat went vast ook wel.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Het is al vaker gezegd dat je de berichtenlijst nog kan vinden, maar niet meer op prominente wijze. En ik snap al je klachten daar ook niet echt over. Hoe kan de statistiek meeste berichten nou een herkenningspunt zijn of extreem bepalend zijn zoals jij het beschrijft?

Voor mij zijn statistieken extreem bepalend. zonder die lijsten had ik hier nooit 11k posts geplaatst. ik printe die toplijsten ( net zoals van de films ) zelfs uit vroeger.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Theunissen wrote:

Wat vind je van de nieuwe layout:

Keuze 1: Geweldig

Keuze 2: Moet er flink aan wennen, maar komt wel goed

Keuze 3: Boeit me niet want ik plaats toch nooit berichten en lees ze ook niet

Keuze 4: Ik wil graag de oude layout terug

Wat heb je eraan, aangezien de enige uitkomst wordt dat de layout niet zal veranderen.

Mensen slaan wel weer door in dit topic zeg. Accepteer gewoon de aanpassingen, het zal niet veranderen.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Wat heb je eraan, aangezien de enige uitkomst wordt dat de layout niet zal veranderen.

Mensen slaan wel weer door in dit topic zeg. Accepteer gewoon de aanpassingen, het zal niet veranderen.

Er zijn er genoeg die na 25 jaar nog steeds het oude logo van Ajax terug willen

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik ben inmiddels ook gewend, en heb er weinig tot geen problemen mee. Tevreden gebruiker.

Edie

• 3185 messages
  • 1220 votes

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Is het mogelijk het oude design te gebruiken? Ik kan dit zo even snel in de instellingen niet terug vinden. Het nieuwe is helaas niet zo mijn ding, het zal wel gewenning zijn maar waarom iets goeds veranderen? Ketens als McDonalds hebben ook al jaren hetzelfde interieur, en dat is niet zomaar.

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Edie wrote:

Is het mogelijk het oude design te gebruiken?

Nee.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Luvin MM op my phone!

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Op me iphone ziet het design er overgens prima uit. Het probleem ligt dus bij de layout op een normaal pc scherm.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.