- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
MM blijft de beste discussiesite, zeker. Ik zal ook niet snel afhaken en misschien is het ook maar goed dat ik niet om de haverklap even op MM kom spieken
. Argument van afhakende users baseer ik op andere sites die eveneens van een redelijk conservatieve look zijn overgegaan op een 'tablet-vriendelijk' alternatief.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie ook negatief heb gereageerd, maar het nieuwe design went wel erg snel. Ik vind het eigenlijk wel een vooruitgang, al moet nog blijken of dingen als toevoegen of het voeren van discussies net zo makkelijk gaan in dit design.
Purmerend
-
- 2775 messages
- 3308 votes
Gefeliciteerd Jordy! Mooi geworden hoor!
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Hoewel ik gewoon erg tevreden ben met het nieuwe design, moet ik toch even reageren op de "tablet" argumenten, aangezien ik nét daar zeer weinig verbetering merk. Op smartphone ziet het er in ieder geval wél stukken beter uit, maar op m'n tablet werkt het design in beide orientaties niet al te best.
Nexus 7 2013 (retina enzo):
Landscape: je ziet écht niks. Een beetje lange post geraakt niet eens volledig op het scherm.
http://www.onderhond.com/temp/tablet-landscape.png
Portrait: Menu is nog altijd even klein, de paging is niet touch-vriendelijk, rare witruimte rechts die echt wel opgevuld had mogen zijn.
http://www.onderhond.com/temp/tablet-portrait.png
Zal vast beter werken op een 10" 4:3 iPad enzo, maar ik vrees wel een beetje dat je hiermee tablet liefhebbers geen 5 jaar gelukkig mee gaat houden, gezien de opkomst van 7" retina apparaatjes.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Ik ben juist erg tevreden met de nieuwe website. De oude was totaal niet meer van deze tijd en het oogt nu weer allemaal fris. Ik heb (na een uur gebruik) echt totaal geen problemen qua navigatie en functionaliteit etc. Kom ook nauwelijks wereldschokkende veranderingen tegen verder, maar het design is top. Ook blij met het aflopende 'wit' aan de zijkanten. Moet er voor de rust en de 'cleanheid' niet aan denken dat dit weer een kleur had gekregen of ingekaderd was geworden.
Prima nieuwe website dus, goed werk! 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik begrijp dat hele gedoe niet rond die overzichtelijkheid! Die is in mijn ogen veel beter dan eerst. Waarom? Het menu is veel korter en groter (duidelijk: KOOP, HUUR, TELEVISIE, BIOSCOOP) .
Ik denk dat er verschil in inzicht is wat men onder overzichtelijkheid verstaat. Het 'wit' zie je inderdaad wel veel bij andere websites terug. Wel wordt er dan meer met kleuren gewerkt, en lijntjes en hokjes. Die zijn nu grotendeels weg....
Ook is er een verschil tussen iets mooi vinden en eraan wennen. Na een week ben je wel gewend, maar wil niet zeggen dat je het nu "mooi" of "overzichtelijk", (o.i.d.) gaat vinden.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Het enige waar ik echt moeite mee heb, zijn de grote witte blokken aan beide zijkanten; pijnlijk voor de ogen. Hopelijk wordt hier in de toekomst nog iets mee gedaan. Ik kan me herinneren dat het bij Tweakers eerst ook zo was, maar na een tijdje hebben die plaats gemaakt voor grijze blokken.
Ik werk op een 24 inch scherm, dus als oplossing halveer ik nu de pagina waardoor het minder irritant is.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Het quote-systeem werk overigens perfect. (Werd gisteren nog gequoted n.a.v. een bericht van ruim 4 jaar geleden, bij een film waar ik eigenlijk niet meer kom). Niet per sé iets van het nieuwe design...maar toch. 
Waackx
-
- 721 messages
- 1308 votes
Al met al is dit nieuwe design gemaak tom zoveel mogelijk tablet-gebruikers te strikken, prima als je naar commercieele kant op wilt gaan maar zeg dat gewoon en niet van die suffe drogredenen.
Maar als PC-gebruiker kan je het lazarus krijgen en scroll lekker je suf met andere woorden.
Er wordt niks aan je gevraagd. opeens krijg je een bericht: we gaan het zo doen en aceepteer het maar, prima heel snel klaar met deze site.
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
Het ziet er erg goed uit! Gelukkig is het ook nog overzichtelijk. Ik heb er altijd een hekel aan als websites een andere lay-out krijgen en ik niks meer kan vinden, maar ik heb er op de nieuwe MM geen last van. Mooi werk!
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Er wordt niks aan je gevraagd. opeens krijg je een bericht: we gaan het zo doen en aceepteer het maar, prima heel snel klaar met deze site.
Ik zou niet weten waarom er iets gevraagd zou moeten worden. Je kan je inschrijven en gebruik van de site, wil je het niet, prima, doe je toch niet.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Het is altijd even wennen maar op het eerste zicht ziet het er geweldig uit.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
prima heel snel klaar met deze site.
manic
-
- 474 messages
- 1374 votes
Mooie verfrissing Jordy!. Enige suggestie is inderdaad de witte zijbalken een lichtgrijze kleur o.i.d. te geven.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het enige waar ik echt moeite mee heb, zijn de grote witte blokken aan beide zijkanten; pijnlijk voor de ogen. Hopelijk wordt hier in de toekomst nog iets mee gedaan. Ik kan me herinneren dat het bij Tweakers eerst ook zo was, maar na een tijdje hebben die plaats gemaakt voor grijze blokken.
Ik werk op een 24 inch scherm, dus als oplossing halveer ik nu de pagina waardoor het minder irritant is.
Maar heb je dat probleem dan niet op Google, Youtube, Wikipedia, Facebook, ...?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hoewel ik gewoon erg tevreden ben met het nieuwe design, moet ik toch even reageren op de "tablet" argumenten, aangezien ik nét daar zeer weinig verbetering merk. Op smartphone ziet het er in ieder geval wél stukken beter uit, maar op m'n tablet werkt het design in beide orientaties niet al te best.
Nexus 7 2013 (retina enzo):
Landscape: je ziet écht niks. Een beetje lange post geraakt niet eens volledig op het scherm.
(afbeelding)
Portrait: Menu is nog altijd even klein, de paging is niet touch-vriendelijk, rare witruimte rechts die echt wel opgevuld had mogen zijn.
(afbeelding)
Zal vast beter werken op een 10" 4:3 iPad enzo, maar ik vrees wel een beetje dat je hiermee tablet liefhebbers geen 5 jaar gelukkig mee gaat houden, gezien de opkomst van 7" retina apparaatjes.
Heb het design heel vaak getest op m'n Nexus 7 en herken me niet in de genoemde minpunt (in portrait), werkt voor mij heerlijk
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zou wat zijn dat de eigenaar van deze site toestemming moet vragen voor een nieuwe layout. Jordy heeft juist constant input van de leden verwerkt en bekeken of er wat mee kon worden gedaan.
Nadeel is wel dat ik de bijpassende smileys die ik in deze post wil gebruiken niet meer kan inzetten, snik.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Helaas is Moviemeter nu ook gezwicht voor de tablet gebruikers (er worden immers meer tablets verkocht dan computers) en is men ook op de commerciële tour geraakt (wat ik wel kan begrijpen). Ik heb meen ik ruim een week geleden betaald om geen reclame te zien, maar degene die dat niet gedaan hebben daar ziet de nieuwe website nog kleiner uit vanwege de reclames (kun je makkelijk checken door via een link van bijvoorbeeld "Spotnet" te klikken).
Dat Moviemeter nu heeft gekozien voor een tablet uiterlijk (omdat steeds meer personen een tablet gebruiken) vind ik jammer. Hierdoor zullen waarschijnlijk een aantal vaste Moviemeter gebruikers die veel of regelmatig een bericht plaatsen gaan afhaken of minder de site bezoeken want het is nu gewoon veel onoverzichtelijker geworden en je scrolt je wezenloos.
Men boort nu misschien wel potentiële tablet-gebruikers aan. Maar zodra die veel berichten gaan plaatsten (lijkt me eigenlijk sterk want op een tablet is gewoon veel typen niet te doen) ben ik bang dat je vooral korte cryptische beschrijvingen krijgt met veel cijfers. Zoals bijvoorbeeld het woord "wacht" wat dan wordt "w8".
Ik hoop ook dat beheerders van de website de negatieve berichten serieus nemen en hier en daar aanpassingen gaan maken want nu lijkt het net alsof de site is weergegeven op een WC-rol (klein en veel draaien/scrollen).
Als je nou gewoon even ctrl - doet op je computer dan zijn je problemen toch opgelost?
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
De meeste sites met een dergelijk felle witte achtergrond hebben aan de zijkanten danwel ads, menu's, andere kleuren o.d. De grote, lege witte vlakken maken - althans voor mij - nogal een verschil.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Nee, m.u.v. Google zijn de pagina's op die sites tenminste nog goed opgevuld waardoor dat probleem niet heerst.
EDIT: Zoals DonOswaldo in zijn bericht aangeeft.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Als je nou gewoon even ctrl - doet op je computer dan zijn je problemen toch opgelost?
Wat is dan opgelost ?
Zoom ik uit dan wordt het wel breder maar moet je nog meer scrollen en zoom je in dan wordt het juist moeilijk om te lezen.
Ik heb zonet de site even bekeken op mijn Tablet (10,1 inch) en daar ziet het er gewoon fraai uit en zijn de berichten ook weergegeven over de hele breedte. Op een PC zit het er gewoon lelijk uit want nog minder dan de helft van het beeldscherm (ik heb een monitor met een resolutie van 1920 x 1080) wordt gebruikt door de MovieMeter website.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Het moet toch mogelijk zijn dat er een optie komt waarbij je kunt aangeven of je de website wel of niet beeldvullend kunt weergegeven. Dat lijkt me echt niet moeilijk om te realiseren.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat was de vorige toch ook niet? De letters zijn 1 slag groter. Dat is te herstellen met ctrl-
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
scrollprobleem is dus niet opgelost want maak je het breder dan moet je nog meer scrollen !
dionj
-
- 575 messages
- 729 votes
Al met al is dit nieuwe design gemaak tom zoveel mogelijk tablet-gebruikers te strikken, prima als je naar commercieele kant op wilt gaan maar zeg dat gewoon en niet van die suffe drogredenen.
Maar als PC-gebruiker kan je het lazarus krijgen en scroll lekker je suf met andere woorden.
tsjongejonge wat een onzin... gewoon bannen dat soort gasten. Zullen wel een soort van trolls zijn. Kritiek is prima, maar het moet inhoudelijk en met goede argumenten zijn. Ik snap niet wat er zo erg is met scrollen. Volgens mij is het scrollen echt nauwelijks meer geworden.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Dat was de vorige toch ook niet?
Bij de vorige website was het allemaal een stuk breder waardoor je meer berichten in het oog kreeg waardoor het ook allemaal overzichtelijker is. Bij het tikken van een bericht zie je nu maar 7 regels en daarna wordt al een scroll venster zichtbaar. Dat was bij de oude versie ook niet het geval.
Moviestar1979
-
- 1671 messages
- 975 votes
Wat een gezeur over het nieuwe design. Ik ben er inmiddels aan gewend. Alles overzichtelijker en verbeterd. Je hoeft nog niet eens te scrollen als je gewoon de balk aan de rechterkant naar beneden trekt. Kleine moeite. Daarbij moesten we bij het oude design ook scrollen. Ik snap alle ophef eerlijk gezegd niet zo goed.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
tsjongejonge wat een onzin... gewoon bannen dat soort gasten. Zullen wel een soort van trolls zijn. Kritiek is prima, maar het moet inhoudelijk en met goede argumenten zijn. Ik snap niet wat er zo erg is met scrollen. Volgens mij is het scrollen echt nauwelijks meer geworden.
En dat zegt iemand die juist nauwelijks actief is op deze site ! Voor jou maakt de vernieuwing inderdaad niets uit, maar voor iemand die regelmatig aanwezig is en ook veel berichten typt kan het wel degelijk negatief uitpakken.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Heb het design heel vaak getest op m'n Nexus 7 en herken me niet in de genoemde minpunt (in portrait), werkt voor mij heerlijk
Misschien dat je het iets oudere model hebt, maar die laatste (2013 met HD scherm) werkt toch echt niet fijn. De paging is écht veel te klein (elke keer weer dat zoom-in effectje, waarbij het eigenlijk nog steeds nipt is), ook het menu oogt erg gekrompen, zeker tov de body tekst. Daarbij wil hij bij mij ook nog wel eens niet alle fonts juist scalen, waardoor bepaalde lijnen in de forum update lijst zéér klein gerenderd worden. Maar dat zal wel iets Chrome-eigens zijn neem ik aan.
Misschien heb jij de wat oudere Nexus 7? Collega van mij heeft die ook en die scaled de dingen doorgaans veel beter. Heel die HD onzin op 7" tablets werkt wmb ook niet al te best, al kan je je er toch iets beter tegen wapenen dan nu het geval is.
Om nog even duidelijk te zijn, mij boeit het verder niet zo, ik gebruik dat ding toch niet vaak om mee te surfen, maar als tablet/future-proof design komt het nog niet helemaal uit de verf. Op desktop en phone oogt het wél veel beter.