- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
dionj
-
- 575 messages
- 729 votes
Ja sorry kan er niks aan doen, maar waarom al die moeite?
het oude design was PERFECT...
moviemeter was mn favoriete filmsite erdoor... overzichtelijk, mooi, en helder...
nu vind ik het een ramp geworden
Je tweede reactie is gelukkig al een stuk vriendelijker en duidelijker. Ik begrijp dat je teleurgesteld bent, het is inderdaad een flinke omslag qua design, maar de functionaliteiten zijn toch grotendeels hetzelfde gebleven?
Waackx
-
- 721 messages
- 1308 votes
Er zijn enkele sites waaronder elsevier, spitsnieuws, voetbal international en da's niet de minste, die het roer dusdanig omgegooid hebben dat ik er nooit meer ben komen kijken. Ze hebben het voornamelijk verbouwd tot facebook stijl met alle nieuwsberichten onder blokken. Het overzicht moest maar overboord gegooid worden en ook in het matchcenter dat ik zeer frequent raadpleegde kan ik nou niet meer als vanouds terugkijken naar de wedstrijden van gisteren, ook al is het één minuut over twaalven. Just sayin'
Ja dat klopt, Voetbal International heeft toendertijd hun site zo drastisch veranderd dat ik ook nauwelijks die site nog bezoek.
Maar ook de Wehkmap-site is nu echt vervelend geworden, alleen om iets te zoeken is al omslachtiger dan eerst.
Dus al die nieuw lay-outs zijn meer ergenis dan vooruitgang naar mijn mening.
MM is eeen grote poulaire site dus wat met Film Focus toen isovergekomen zal niet zo snel bij MM gebeuren maar het aantal gebruikers en nieuwe gebruikers zal zomaar kunnen afgeremd hierdoor, het zal me niet verbazen eigenlijk.
Men houdt niet veranderingen vooral mannen niet.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Kleine aanmerking nog, ik heb vanmorgen meerdere keren meegemaakt dat ik een forumtopic aan klik, maar dan weer bovenaan de pagina op de knop Forum of updates wil drukken voor het hoofdoverzicht, maar dat er dan geen reactie komt. Kleine bug?
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Heb nu de site openstaan op een kleiner scherm en het beginscherm is daarop echt een ramp. De bovenste poster zie ik maar voor de helft. Het is toch niet zo'n grote moeite om alles (vooral de posters) net een slag kleiner/smaller te maken? Ik hoor er bijna alleen maar negatieve verhalen over namelijk.
Justinvdk
-
- 264 messages
- 2198 votes
Ik vind het allemaal veel te groot, alsof ik mijn beeld enorm heb ingezoomd. Ik vind het maar niks.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Op de PC vind ik de grote posters juist te gek.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Hier ben ik het wel mee eens. Er mogen best wat accenten in de kleur komen, de quote teksten mogen bijvoorbeeld best iets grijzer worden.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
nog even over de "grootte" van het nieuwe design, uit het topic op MusicMeter
Waar het vorige design inderdaad grote monitoren als uitgangspunt nam (de latere tablets en telefoons moesten zich maar zien te redden) was nu de tablet inderdaad ook een belangrijke graadmeter. Gezien de bewegingen in de markt (steeds meer tablets en andere kleine schermen, steeds minder desktop computers) vind ik dit gerechtvaardigd. Het design moet weer 5 jaar mee.
Ik vind persoonlijk het huidige design meer dan prima, ook op een grote monitor. Ik kan echter begrijpen dat als je de huidige lettergrootte/informatiedichtheid goed vindt, je deze aanpassing een verslechtering vindt. Dat vind ik natuurlijk jammer, maar het is nu eenmaal zo dat elke verandering voor- en tegenstanders heeft.
Op de desktop heb je in ieder geval de luxe om met een kleine toetsaanslag (ctrl/cmd, in combinatie met het "min" teken) je de letters naar wens wat kleiner kunt maken. Een luxe die je andersom op een tablet niet hebt.
Asse
-
- 15 messages
- 24 votes
Jammer van deze nieuwe look.
Oude was veel compacter en overzichtelijker.
Aazhyd
-
- 640 messages
- 305 votes
Het is even wennen, maar dan ben je er ook aan gewend.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ik hoor er bijna alleen maar negatieve verhalen over namelijk.
Zelf heb ik mijn beeld op mijn laptop (15 inch) een slag verkleind en dat werkt prima. Op de mobiel was de oude site zo'n beetje onleesbaar. Dat is nu flink verbeterd! 
Overigens is een nadeel van het verkleinen dat de smileys niet goed mee verkleind worden. Ze worden onscherp(er) en soms zelfs ten dele uitgelijnd.
dionj
-
- 575 messages
- 729 votes
Ik begrijp dat hele gedoe niet rond die overzichtelijkheid! Die is in mijn ogen veel beter dan eerst. Waarom? Het menu is veel korter en groter (duidelijk: KOOP, HUUR, TELEVISIE, BIOSCOOP) . Vorige design waren veel kleine knoppen misschien wel 25 onder elkaar met kleine lettertypes. Daarnaast zorgt de footer voor een sitemap die er eerst niet was.
Het enige nadeel is inderdaad iets meer scrollen; maar ik ervaar dat als geen probleem. Je hebt dan namelijk meer ruimte.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Helaas is Moviemeter nu ook gezwicht voor de tablet gebruikers (er worden immers meer tablets verkocht dan computers) en is men ook op de commerciële tour geraakt (wat ik wel kan begrijpen). Ik heb meen ik ruim een week geleden betaald om geen reclame te zien, maar degene die dat niet gedaan hebben daar ziet de nieuwe website nog kleiner uit vanwege de reclames (kun je makkelijk checken door via een link van bijvoorbeeld "Spotnet" te klikken).
Dat Moviemeter nu heeft gekozien voor een tablet uiterlijk (omdat steeds meer personen een tablet gebruiken) vind ik jammer. Hierdoor zullen waarschijnlijk een aantal vaste Moviemeter gebruikers die veel of regelmatig een bericht plaatsen gaan afhaken of minder de site bezoeken want het is nu gewoon veel onoverzichtelijker geworden en je scrolt je wezenloos.
Men boort nu misschien wel potentiële tablet-gebruikers aan. Maar zodra die veel berichten gaan plaatsten (lijkt me eigenlijk sterk want op een tablet is gewoon veel typen niet te doen) ben ik bang dat je vooral korte cryptische beschrijvingen krijgt met veel cijfers. Zoals bijvoorbeeld het woord "wacht" wat dan wordt "w8".
Ik hoop ook dat beheerders van de website de negatieve berichten serieus nemen en hier en daar aanpassingen gaan maken want nu lijkt het net alsof de site is weergegeven op een WC-rol (klein en veel draaien/scrollen).
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Hierdoor zullen waarschijnlijk een aantal vaste Moviemeter gebruikers die veel of regelmatig een bericht plaatsen gaan afhaken of minder de site bezoeken want het is nu gewoon veel onoverzichtelijker geworden en je scrolt je wezenloos.
Wel leuk dat je voor jezelf spreekt
(uhum)
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Helaas is Moviemeter nu ook gezwicht voor de tablet gebruikers (er worden immers meer tablets verkocht dan computers) en is men ook op de commerciële tour geraakt (wat ik wel kan begrijpen). Ik heb meen ik ruim een week geleden betaald om geen reclame te zien, maar degene die dat niet gedaan hebben daar ziet de nieuwe website nog kleiner uit vanwege de reclames (kun je makkelijk checken door via een link van bijvoorbeeld "Spotnet" te klikken).
Dat Moviemeter nu heeft gekozien voor een tablet uiterlijk (omdat steeds meer personen een tablet gebruiken) vind ik jammer. Hierdoor zullen waarschijnlijk een aantal vaste Moviemeter gebruikers die veel of regelmatig een bericht plaatsen gaan afhaken of minder de site bezoeken want het is nu gewoon veel onoverzichtelijker geworden en je scrolt je wezenloos.
Men boort nu misschien wel potentiële tablet-gebruikers aan. Maar zodra die veel berichten gaan plaatsten (lijkt me eigenlijk sterk want op een tablet is gewoon veel typen niet te doen) ben ik bang dat je vooral korte cryptische beschrijvingen krijgt met veel cijfers. Zoals bijvoorbeeld het woord "wacht" wat dan wordt "w8".
Ik hoop ook dat beheerders van de website de negatieve berichten serieus nemen en hier en daar aanpassingen gaan maken want nu lijkt het net alsof de site is weergegeven op een WC-rol (klein en veel draaien/scrollen).
Eens. Zou fijn zijn als er een soort van middenweg gevonden wordt tussen tablet- en pc-gebruikers.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Gezien de vele afhakers bij andere sites met drastische veranderingen lijkt me die stelling niet zo vreemd en al zeker niet iets om te bagatelliseren.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Jordy heeft toch allang gezegd dat er in de toekomst ook meer gekeken gaat worden naar pc-gebruikers. Dat er nu gekozen wordt voor de smartphone en tabletgebruikers is een no brainer natuurlijk, hetzelfde voor het Facebook achtige interface wat populair is, je moet gewoon meegaan en blijven veranderen.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Je moet helemaal niets. Er zijn genoeg sites die niet met elke verandering meegaan. Wel fijn om te lezen dat er meer gekeken gaat worden naar pc-gebruikers.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Eens. Zou fijn zijn als er een soort van middenweg gevonden wordt tussen tablet- en pc-gebruikers.
Helemaal mee eens als men gaandeweg hier wat aan kan doen. Er wordt helemaal voorbijgegaan aan het feit dat monitoren de andere kant op zijn gegaan en grote (breedbeeld)schermen met hoge resoluties tegenwoordig de norm zijn, en dat ook zoiets als HD-breedbeeld smart-TV's met wifi bestaan en alleen nog maar in opkomst zijn. Het zou me niet verbazen als veel smart-TV-gebruikers juist moviemeter.nl raadplegen om films uit te zoeken, en zo´n 'wc-rol' op HD-breedbeeld schrikt ongetwijfeld af.
En het witte als je door de meningen met een breedbeeld monitor scrollt, het blijft pijn in de ogen doen.
Dit forum is o.a. bedoeld om te helpen met het nieuwe design, ten minste zo zie ik het. Ik hoop dan ook dat de positief bedoelde negatieve kritiek wordt gewaardeerd en gewogen, ook al strookt het niet met de mening van het beheer van de site. Mijn negatieve kritiek is dan ook positief bedoeld, anders hield ik wel mijn mond
Ik denk dat dit ook voor de meeste gebruikers geldt die hier hun ´beklag´doen.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Natuurlijk moet je wel meegaan met de trend dat de tablet steeds belangrijker gaat worden en dat de meeste gebruikers nu of in de toekomst daarop zitten. Ik heb geen tablet, kan niet schrijven, monteren of echt daadwerkelijk werken op zo'n ding.
Maar krijg wel een beetje zo'n ouderwets gevoel bij 'ik houd niet van verandering,' en 'vroeger was alles beter' berichten.
En dan als kers op de taart nog spreken over 'dan zullen wel veel gebruikers afhaken,' vind ik een beetje belachelijk voor een gratis website en in mijn ogen nog steeds de allerbeste optie om te discussiëren, beoordelen, films bijhouden en allerlei andere ongein wat erbij komt kijken. Dat soort speculaties zijn een beetje treiterig in mijn ogen en niet constructief.
xxERWINxx
-
- 1871 messages
- 983 votes
waarom moeten sites alles weer zonodig veranderen? nieuw is niet altijd beter, het is nu een doolhof geworden en veels te groot en onoverzichterlijk.
Jammer
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
En dan als kers op de taart nog spreken over 'dan zullen wel veel gebruikers afhaken,' vind ik een beetje belachelijk voor een gratis website en in mijn ogen nog steeds de allerbeste optie om te discussiëren, beoordelen, films bijhouden en allerlei andere ongein wat erbij komt kijken. Dat soort speculaties zijn een beetje treiterig in mijn ogen en niet constructief.
Volgens mij worden hier genoeg argumenten op tafel gelegd en is de kritiek voornamelijk constructief bedoeld. Het is nu eenmaal een feit dat ik me minder aangetrokken voel de site even snel op te zoeken. En met mij zijn er meerdere, denk ik. Sterker nog; genoeg gebruikers hier die dat beamen.
Beetje raar ook om te suggereren dat omdat een website gratis is je elke verandering maar gewoon goed moet vinden?
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Volgens mij worden hier genoeg argumenten op tafel gelegd en is de kritiek voornamelijk constructief bedoeld. Het is nu eenmaal een feit dat ik me minder aangetrokken voel de site even snel op te zoeken. En met mij zijn er meerdere, denk ik. Sterker nog; genoeg gebruikers hier die dat beamen.
Beetje raar ook om te suggereren dat omdat een website gratis is je elke verandering maar gewoon goed moet vinden?
Kwestie van wennen.
Als er zaken zijn die het merendeel van de users echt niet goed vinden, dan zullen deze zaken vast aangepast worden.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Een beetje een dooddoener: "kwestie van wennen". Ik kan me de vorige aanpassing aan de lay-out nog erg goed herinneren, en naast deze ook die van andere sites, en nooit heb ik zulke aanpassingsproblemen gekend als met dit design.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Dan nog een dooddoener: kwestie van smaak.
De meeste users vinden het nieuwe design juist een forse verbetering. Nogmaals: er zullen her en der best nog wel wat kleine verbeteringen toegepast worden.
Ik begrijp de kritiek over de grote posters (bijv.) niet. Dat ziet er toch erg gelikt uit? Het oneindig scrollen vind ik ook reuze meevallen.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Je moet het wel wat tijd gunnen, na 1 dag al zeggen dat je je minder aangetrokken voelt om de site te bezoeken kun je niet echt representatief noemen, alhoewel wel goed om te zeggen natuurlijk, maar kan net zo goed van alles zijn waardoor je minder naar MovieMeter gaat, net zoals na 1 dag al zeggen 'ik denk dat er dan wel veel users afhaken,' vind ik niet echt constructief. Verandering is altijd een soort risico waar je zeker niet iedereen tevreden stelt.
Aan de andere kun je gewoon nog precies hetzelfde doen als voorheen op een iets andere manier. MovieMeter is voor mij nog steeds de beste filmsite maar als ik iets beter tegenkom, wat me beter ligt dan ben ik 'nieuw design' of 'oud design' gewoon weg.