- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Bruin? Hangt er een beetje vanaf op welk scherm ik het bekijk
Gaat me in ieder geval over de knoppen (Mijn Updates/Bericht plaatsen/counters/...)
Misschien is het niet verstandig dat ik jpeg compressie over de preview heb gegooid
moet 100% zwart zijn, die knoppen, in combinatie met het geel van de header
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Overigens, onderin het submenu worden de toplijsten weergegeven met toplists. Dit Engels zo vind ik erg lelijk en onnodig, temeer de rest wel in het Nederlands is daaronder en in het menu (en update is inmiddels wel zodanig ingeburgerd als Nederlands) maar ook omdat het Engels niet echt nodig lijkt. Maar dat is iets puur persoonlijks, geen idee hoe anderen daarin staan.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Overigens, onderin het submenu worden de toplijsten weergegeven met toplists. Dit Engels zo vind ik erg lelijk en onnodig, temeer de rest wel in het Nederlands is daaronder en in het menu (en update is inmiddels wel zodanig ingeburgerd als Nederlands) maar ook omdat het Engels niet echt nodig lijkt. Maar dat is iets puur persoonlijks, geen idee hoe anderen daarin staan.
Dat wordt inderdaad gewoon "toplijsten"
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat zouden we nog aanpassen inderdaad.
Zoals ook de volgorde, want forum is niet het minst belangrijke menu-item en hoort dus niet achteraan te staan.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Dat zouden we nog aanpassen inderdaad.
Zoals ook de volgorde, want forum is niet het minst belangrijke menu-item en hoort dus niet achteraan te staan.
Oké prima.
En forum mag toch wel rechts staan? Het is inderdaad een belangrijk onderdeel, maar wellicht ook een wat apart onderdeel van de site. Juist helemaal rechts maakt dat makkelijk te vinden en te klikken. Belangrijke tweede mannen in een wielerploeg krijgen ook vaak nummer 9 ipv 2.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Het is gewoon zwart hoor, volgens mij heeft Onderhond eentje teveel gezopen 
Mooi strak en ik vind vooral die grote sterren met het gegeven cijfer er leuk uit zien. Een simpel, maar effectieve oplossing.
Komen de knoppen naast info en statistieken bij een film terug op de nieuwe site? Vind het zelf wel een handige functie als ik stemmen of een bericht van bepaalde users zoek bij films. Het gaat hier om de knoppen stemmen en zoek bericht. Nieuw bericht lijkt me wel overbodig.
Verder is de gele balk bovenin wel erg dik cq leeg. Het MovieMeter logo kan groter of het gele vlak kan kleiner. Misschien het Twitter en FB logootje ook op een plek neerzetten waardoor het niet zo out of place oogt. Wellicht in de header plaatsen? Zodat het meescrollt?
Misschien ook een handigheid om mensen gewoon een account aan te laten maken via hun FB of Twitter account...?
Laatste vraag: How about de profielpagina? Komen daar nog drastische veranderingen?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Misschien is het niet verstandig dat ik jpeg compressie over de preview heb gegooid
Altijd png-tjes trekken als je designs oplevert in flat files 
Het is gewoon zwart hoor, volgens mij heeft Onderhond eentje teveel gezopen
De kleur is #340500 (beetje rood, klein beetje groen), waar zwart #000000 is. Afhankelijk van je kleurinstellingen van je scherm levert dat een iets ander effect op, maar zwart is het zeker niet.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Buiten de technische details om zie ik vooralsnog gewoon zwart. Ik zie er echt niets anders in. De beeldinstellingen zullen dan vast wel goed staan hier.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
De beeldinstellingen zullen dan vast wel goed staan hier.
Niet om er verder een heel issue van te maken (want volledig naast de kwestie), maar als de effectieve kleur niet zwart is en jij ziet er wel zwart in, dan zullen je beeldinstellingen toch niet echt perfect afgesteld staan. Mijn paars ook niet trouwens, daarvoor heb je blauw nodig ipv groen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Komen de knoppen naast info en statistieken bij een film terug op de nieuwe site? Vind het zelf wel een handige functie als ik stemmen of een bericht van bepaalde users zoek bij films. Het gaat hier om de knoppen stemmen en zoek bericht. Nieuw bericht lijkt me wel overbodig.
De stemmen komen bij de statistieken, of wellicht komt er toch ook gewoon weer een tabblad "stemmen"
Zoeken naar berichten is verplaatst naar een veldje bij/boven de discussie, ipv een tabblad. Lijkt mij een meer logische plek.
zal ik later nog even laten zien
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
:)
Niet om er verder een heel issue van te maken (want volledig naast de kwestie), maar als de effectieve kleur niet zwart is en jij ziet er wel zwart in, dan zullen je beeldinstellingen toch niet echt perfect afgesteld staan. Mijn paars ook niet trouwens, daarvoor heb je blauw nodig ipv groen.
Hmm, verrek haha.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ziet er erg vet uit!
Zeker die ene gele ster met een cijfer erin, in plaats van meerdere sterren.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ziet er heel mooi uit, mijn complimenten! 
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Netjes! Ik vreesde ook iets anders na VI.nl. maar vind het er strak en fris uitzien. 
Ik vind wel de trailer veel ruimte in beslag nemen (maar dat komt misschien omdat ik zelden trailers kijk) en van het lettertype/logo van Moviemeter ben ik nooit echt kapot geweest, had eigenlijk een opfrisbeurtje verwacht. Het zwart-oranje vind ik een beetje vloeken met elkaar, te contrasterend voor een site.
btw Jordy Komen er standaard 3 á 4 reacties per film te staan of is dat aantal beperkt in het screenshot om ook de onderkant te laten zien?
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Ziet er strak uit Jordy. De site van Pathé is zo te zien een inspiratiebron? 
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Ha! Extra aandacht voor mijn review bij World War Z 
Verder ziet het er mooi uit hoor. Niet dat de oude look me irriteert ofzo, maar dit ziet er inderdaad frisser uit.
(en ik moest ook even aan de pathe website denken)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De site van Pathé is zo te zien een inspiratiebron?
Niet bewust in ieder geval.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Ziet er fris,eigentijds en eenvoudig uit. Hou ik wel van zo'n back-to-basics en keep-it-simple instelling. Kijk met ongeduld uit naar deze nieuwe update 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ziet er strak uit! Is er al een datum vastgesteld wanneer de switch gaat gebeuren?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik hoop ergens in oktober, misschien een maandje later.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ziet er echt mooi uit. Knap werk geleverd!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Komen er standaard 3 á 4 reacties per film te staan of is dat aantal beperkt in het screenshot om ook de onderkant te laten zien?
Aantal berichten per pagina verandert niet, zo letterlijk moet je dit ontwerp niet nemen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ziet er goed uit! Ik was ook bang dat het een vi.nl achtige verandering zou worden, daar was ik niet vrolijk van geworden. Dit lijkt me wel een duidelijke verbetering.
Ik dacht alleen dat de avatars groter weergegeven zouden worden? Dat zie ik niet helemaal terug in de screenshots.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Aantal berichten per pagina verandert niet, zo letterlijk moet je dit ontwerp niet nemen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik dacht alleen dat de avatars groter weergegeven zouden worden? Dat zie ik niet helemaal terug in de screenshots.
Lijkt me eerder dat dat op de profielpagina gaat gebeuren?
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Erg fijn dat we straks op de site zelf trailers kunnen afspelen! Het enige wat ik nog mis is een link naar de officiële (facebook)pagina van een film.
Op het screenshot ben je trouwens ingelogd als Jordy, maar staat er bij het bericht van wwelover "Markeer bericht als recensie'. Ik neem aan dat straks alleen de gebruiker zelf een bericht als recensie kan markeren, of krijgen anderen die mogelijkheid ook? Ik zou dat laatste helemaal niet zo verkeerd vinden.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Op het screenshot ben je trouwens ingelogd als Jordy, maar staat er bij het bericht van wwelover "Markeer bericht als recensie'. Ik neem aan dat straks alleen de gebruiker zelf een bericht als recensie kan markeren, of krijgen anderen die mogelijkheid ook?
Ook hier geldt dat je het ontwerp niet te letterlijk moet nemen. Het is een grafisch voorbeeld van hoe het er uit ziet als je straks een recensie gaat markeren. Er verandert functioneel niets op dit vlak, je kunt in ieder geval niet andermans recencies markeren.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Klopt.
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
En waarschijnlijk geen juist kleurprofiel gebruikt (conversie sRGB (werkprofiel) => Untagged RGB (export)), waardoor elk systeem/scherm en/of browser er zijn eigen profiel aan koppelt.
De kleur is #340500 (beetje rood, klein beetje groen), waar zwart #000000 is. Afhankelijk van je kleurinstellingen van je scherm levert dat een iets ander effect op, maar zwart is het zeker niet.
Ik heb de jpg zelf en een screenshot van meerdere browsers in Photoshop geopend, allemaal geven ze #000000 aan. Het paarsige zie ik alleen rond jpg's text-artifacts.
Altijd png-tjes trekken als je designs oplevert in flat files
PNG levert altijd een goed kleurprofiel en heeft geen artifacts bij tekst, amen to that!