- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2
weberanja
-
- 279 messages
- 378 votes
In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:
Goedenavond,
Allereerst weet ik niet waar ik dit neer moet zetten, maar ik vind de vernieuwde website erg rommelig. Ik ben een zeer regelmatige bezoeker van mm, erg jammer dat het veranderd is.
Nogmaals ik weet niet waar ik het anders neer moet zetten.
Vriendelijke groet Weberanja
people
-
- 54 messages
- 78 votes
Ben al jaren lid van MovieMeter, maar heb nog nooit het forum bezocht. Echter zou ik toch een paar puntjes van kritiek willen uiten:
- Ik gebruik nu CMD(CTRL)- om de tekst kleiner te maken, en ik denk dat vele gebruikers dit nog doen. Zelfs op een 1080p scherm is de inhoud erg verspreid, en er is weinig consistente samenhang. Dit alles komt nogal "rommelig" over.
- Op de homepagina (http://www.moviemeter.nl/) bij het hoveren van de menu items verspringt de ganse pagina naar beneden als er geen submenu actief is, deze flickering oogt niet zo clean. Met position: absolute; z-index: 1001; had je dit mooi kunnen oplossen (bijvoorbeeld).
- Hoewel de vorige site een tekort aan witruimte had, zorgde het er wel voor dat alles mooi samen hing. Dit is jammergenoeg het tegenovergestelde, en sommige elementen zijn gewoon klungelig uitgewerkt (http://i.imgur.com/qBnEJxv.png), wat de ervaring van de site niet echt ten goede doet (voor mij).
Sommige elementen zijn tenenkrommend om naar te kijken als UI designer (dan heb ik het nog niet over DinEngschrift als font keuze) maar dat wordt uiteraard gecompenseerd door de functionaliteit die de site biedt.
Ik ben zeker geen negatief persoon, en ik had heel graag wat meer positieve punten willen vernoemen, maar ik heb de indruk dat dit nog niet een afgewerkt product is, jammer dit.
Overigens, petje af voor de schaalbaarheid van de website. Het draait lekker snel, en de 3rd party clients in de App Store beschikken over een ruime functionaliteit die voor mij de ervaring van de site zelfs beter maken!
One last thing: "lose the drop-shadow" 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik gebruik nu CMD(CTRL)- om de tekst kleiner te maken, en ik denk dat vele gebruikers dit nog doen.
Prima toch? daar is die optie voor.
Ben het met je eens dat hier en daar de margins nog een paar pixels beter zouden kunnen, zoals in je screenshot. Verder vooral een kwestie van smaken verschillen denk ik.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bij het selecteren van een willekeurig menu valt me ineens een kartelrand op:

Ik heb geen zoom ingesteld.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ah ok. Nieuwste Firefox trouwens.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Toch even een onnozele vraag van mijn kant. De nieuwe smileys zien er niet alleen heel kinderlijk uit tegenover een betrekkelijk serieuze site maar ze zijn ook moeilijk te duiden. Onderstaande smiley zou ''knipoog / niet serieus'' betekenen maar ik interpreteer het dat degene iets of iemand aan het uitlachen is. Of moet poepen.

McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Die ene geeft ook een knipoog, al ben ik het met je eens dat het niet enorm duidelijk is.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
De huidige knipoog smiley lijkt meer op een smerige grijns en komt niet echt vriendelijk over, vind ik.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik sta altijd open voor suggesties, als je een betere versie kunt maken van deze smiley in de huidige stijl dan zie ik 'm graag verschijnen.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
In HD is ook moeilijk te vinden. Maandje terug heb ik al even gekeken voor een ander smiley pakket. Maar tevergeefs.. Persoonlijk vind ik het huidige pakket nog het best (in vergelijking met andere sites/forums)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb eventueel de originele psd bestanden van deze smiley set als er een designer onder ons is die (serieus) denkt iets te kunnen verbeteren, of sommige van de ontbrekende oude smileys na te kunnen maken.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
je moet gewoon meegaan en blijven veranderen.
Ziet er zeker goed uit op Ipad of smartphone?
Inderdaad.
(Ik kan het iedereen aanraden.
)
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ik irriteer me hier al een tijdje aan op de nieuwe site. Wanneer je een bericht die je eerder hebt gemaakt wilt bewerken dan wordt de opmaak standaard verneukt.
De site haalt dan de enters/alinea's eruit en de tekst wordt allemaal aan elkaar vast geplakt. Gebeurt in alle browsers.
Zowel op mobiel als op de computer. Hier een bewust voorbeeld: A&L heeft me hier in het oude bericht gequote, inclusief enters.
Ik druk 1x op bewerken en het hele stukje wordt in elkaar geperst. Dat resulteert in het bericht erboven. Je moet dus elke keer als je een bericht bewerkt telkens handmatig de teksten weer corrigeren. http://i61.tinypic.com/34rembk.png
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
rep_robert: Ligt toch echt aan jezelf denk ik. Ik heb er geen last van in ieder geval (zowel IE als Chrome).
Het was even wennen zoals altijd, maar het nieuwe design bevalt uitstekend. Ik mis alleen nog één ding: Wanneer komt de j0enne smiley terug?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
rep_robert, volgens mij gebeurt dit alleen in IE8, weet je zeker dat dat in moderne browsers ook fout gaat?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Telefoon(Chrome) , chrome, ie8 op werk... Thuis heb ik dat al een jaar of 4(?) niet meer uiteraard. Ie8 was vandaag de druppel die de emmer deed overlopen eigenlijk
Ik zeg het niet voor niets 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Okee vervelend, dan weet ik helaas niet wat het kan zijn.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ik zal het even scherp in de gaten houden de komende periode. Op dit moment heb ik het op de phablet trouwens niet.
Dus misschien was ik toch te voorbarig. Maar ik heb al wel menig berichten op de phablet en op de pc dubbel moeten aanpassen
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Het was even wennen zoals altijd, maar het nieuwe design bevalt uitstekend. Ik mis alleen nog één ding: Wanneer komt de j0enne smiley terug?
Ik kom er nu ook opeens achter dat ik last heb van Turkse i's (i's zonder puntje, j's ook trouwens). Alleen op die plek, niet de gehele site.
SDG030
-
- 136 messages
- 0 votes
Hoi Jordy
Als je op de mobiele versie op het profiel van iemand staat en je klikt op 'Meningen' dan vallen de sterren die zijn uitgedeeld en de titel van de film door de tekst heen. Kan daar nog iets aan veranderen?
Samsung Galaxy SIII Mini.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Hey Jordy,
ik zit sinds gisteren op IE11 (WP 8.1). Merk dat MM daar de mobiele versie niet meer toont, zelfs al staat die optie aangevinkt (prefer mobile site oid). Geen idee hoe je dit nu net weer checkt, maar erg lastig want je krijgt nu weer de volledige site gescaled.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Als je op de mobiele versie op het profiel van iemand staat en je klikt op 'Meningen' dan vallen de sterren die zijn uitgedeeld en de titel van de film door de tekst heen.
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Volgens mij als je 1 oog gebruikt van een pestend smiley voor de knipoog smiley dat het al veel duidelijker is. Indien mogelijk.

Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Als je trouwens WP8.1 al wil installeren (geen idee of je een testtoestel hebt): installation guide
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Volgens mij als je 1 oog gebruikt van een pestend smiley voor de knipoog smiley dat het al veel duidelijker is. Indien mogelijk.
zal daar eens naar kijken, bedankt voor de tip
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hey Jordy,
ik zit sinds gisteren op IE11 (WP 8.1). Merk dat MM daar de mobiele versie niet meer toont, zelfs al staat die optie aangevinkt (prefer mobile site oid). Geen idee hoe je dit nu net weer checkt, maar erg lastig want je krijgt nu weer de volledige site gescaled.
Ik gebruik een of andere externe library die op basis van user agent bepaalt of het mobiel/tablet/desktop is, deze library zal ik dus regelmatig moeten updaten, gaat op de lijst.
voor nu kun je evt. moviemeter.nl/mobile bookmarken
Ik heb een Windows 8 HTC toestel die ik binnenkort even zal updaten, bedankt voor de link