- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Als eerste mijn complimenten! Dit rekent wel af met de look & feel van "sites van 10 tot 5 jaar geleden".
Wat me meteen opvalt is waar "Mijn Updates" gaat komen? In de footer staan onder Updates de normale site-updates, ik zie daar geen persoonlijke updates tussen staan. Mijn Updates gebruik ik zo ongeveer het meest op de site, dus het zou fijn zijn als dat directer vanuit het hoofdmenu te benaderen is.
Of is het de bedoeling om de homepage een persoonlijke te maken, à la facebook?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Waarschijnlijk komen alle mogelijke soorten updates bij elkaar onder het kopje updates.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
En zo een vermindering van (sub)menu's, wat de UX weer verbetert! 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
het is een afweging tussen aan de ene kant niet te veel linkjes/opties/knopjes willen, maar aan de andere kant de echt belangrijke dingen wel direct beschikbaar maken.
Daar zullen we nog wel wat in gaan tweaken bij de implementatie en de testfase, en daar zullen vast ook wel beslissingen genomen worden waar niet iedereen het mee eens is.
Bv. de link naar het bewerken van je top 10, ik vind dat dat wel in je account popupje kan omdat de meeste mensen dat niet vaak doen. Er zullen vast een paar mensen zijn die dat de belangrijkste functionaliteit van de hele site vinden, die balen als die link wat verder weg komt te zitten.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Datzelfde dacht ik ook: nagenoeg alle Mijn MovieMeter functies die nu nog in het linker menu staan kunnen onder het accountmenu. Mijn Updates is/vind ik daarentegen wel belangrijk om direct te kunnen benaderen. Daar ligt de kern van mijn activiteiten op de site, iets wat ik bij elk bezoek nodig heb.
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Ik begrijp het niet helemaal. Zelf gebruik ik bijna altijd de mobiele site. Deze is onlangs gewijzigd. Ik vind het nog fijner nu. Komt er straks dan ook een nieuwe mobiele site of zijn er dan enkel wat kleurveranderingen?
En als er een nieuwe mobiele site komt, waarom is deze dan onlangs nog gewijzigd?
Ik vind het vooral belangrijk dat een mobiele site niet te zwaar wordt en nu is dat in ieder geval prima
Voor de rest ziet het er idd wat moderner uit. Succes verder!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het is uiteindelijke doel is dat er geen mobiele website meer nodig is, maar dat de echte website er gewoon anders uit ziet op je mobiel.
Dit zal in stappen opgepakt worden, voorlopig blijft de mobiele website nog even zoals hij is.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Dit zal in stappen opgepakt worden, voorlopig blijft de mobiele website nog even zoals hij is.
Kan je uit ervaring wel zeggen dat het véél makkelijker is te starten vanuit een mobiele site en daarvan de desktop af te leiden.
Ofwel moet je een beetje reverse engineeren, wat best wat hoofdpijn kan veroorzaken, ofwel maak je de mobiele versie nodeloos zwaar aan css kant.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Komt wel goed. Het responsive maken van het design wil ik later los oppakken omdat de klus anders te groot wordt. Dat daar wat refactoren bij komt kijken, dat is dan maar zo.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Ziet er strak uit Jordy. De site van Pathé is zo te zien een inspiratiebron?
Haha, ik moest ook gelijk aan Pathé denken. 
Ziet er verder prima uit hoor. 
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Het is uiteindelijke doel is dat er geen mobiele website meer nodig is, maar dat de echte website er gewoon anders uit ziet op je mobiel.
Oke ben benieuwd hoe het gaat werken.
Weet iemand toevallig een andere site die ook zo is opgebouwd? Is er ook een naam voor deze manier van werken? Vind het wel interessant.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Heet responsive (of adaptive) design.
Een beroemd voorbeeld
(gewoon browser smaller/breder maken)
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ziet er gaaf uit! 
Leuk dat je nu ook naar een pagina gaat kunnen springen. In grote topics (+100 pagina's) kan dat best handig zijn.
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Oke tnx! Werkt goed. Ik zie alleen 3 rare witte tekens op jouw site onderhond. Misschien bug?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Oke tnx! Werkt goed. Ik zie alleen 3 rare witte tekens op jouw site onderhond. Misschien bug?
Misschien, als je een screenshotje kan maken mag je dat altijd via een PM doorsturen. Wil Jordy z'n thread niet kapen 
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Dat pijltje rechts van de paginanummers. Staat niet bij deze topic, maar wel bij topics met meer pagina's.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Bij lange discussies staat er een knop met een klein pijltje in de balk met paginalinkjes.
Straks wordt dit dus hopelijk duidelijker 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Oke tnx! Werkt goed.
Voor de duidelijkheid, dit zal nog niet gelijk ook zo op MM werken, maar daar willen we wel naar toe, en hier is rekening mee gehouden bij het ontwerpen van het nieuwe design
Tonke
-
- 134 messages
- 1982 votes
Ziet er goed uit! Ik vind het eigenlijk altijd wel leuk als er ontwikkelingen zijn. Een paar vragen/opmerkingen:
Ik ben het met riesma eens dat het zwaartepunt voor de site op "mijn updates" ligt. Dat is toch het meest gepersonaliseerde onderdeel voor de website. Het onderscheid tussen huur/koop lijkt mij persoonlijk bijvoorbeeld wat minder cruciaal dan het verschil tussen algemene updates en mijn updates.
Wat me verder opviel is dat er in de search bar nu de optie wordt gegeven om naar acteur te zoeken. Verwijst dit naar een eventueel forum over een acteur? Zo krijg ik een beetje de indruk dat het op een persoonlijke pagina per acteur slaat.
Verder, als je zo de nadruk legt op de trailer, is het dan niet overbodig om een aparte link naar apple trailer te houden?
Edit: O ja! Ik ben ook nog erg benieuwd hoe de user homepage eruit komt te zien. Het bekijken van de filmische vorderingen van vrienden/kennissen/interessante gebruikers blijft voor mij het leukste van deze site.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik ben het met riesma eens dat het zwaartepunt voor de site op "mijn updates" ligt. Dat is toch het meest gepersonaliseerde onderdeel voor de website. Het onderscheid tussen huur/koop lijkt mij persoonlijk bijvoorbeeld wat minder cruciaal dan het verschil tussen algemene updates en mijn updates.
Zit wat in, zal daar over nadenken.
Wat me verder opviel is dat er in de search bar nu de optie wordt gegeven om naar acteur te zoeken. Verwijst dit naar een eventueel forum over een acteur? Zo krijg ik een beetje de indruk dat het op een persoonlijke pagina per acteur slaat.
Er komt "een" beschrijvend tekstje te staan in dat veld, maar de tekst die je nu ziet staan is niet per se de tekst die er straks zal staan, is zomaar een voorbeeldje van de designer.
Verder, als je zo de nadruk legt op de trailer, is het dan niet overbodig om een aparte link naar apple trailer te houden?
Klopt, ook hier geldt dat je dit soort dingen niet te letterlijk moet nemen. Er komt een rijtje linkjes, als de trailer al ge-embed is zal er natuurlijk niet ook nog eens een linkje naar die trailer getoond worden.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Dat pijltje rechts van de paginanummers. Staat niet bij deze topic, maar wel bij topics met meer pagina's.
Ok thx. 
Daar had ik dus nog nooit op geklikt.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Komt er ook de mogelijkheid om quotes binnen quotes (binnen quotes ad infinitum?) uit te klappen, in plaats van de nu getoonde (quote)? De huidige link naar de laatste quote is al mooie functie, maar soms klik ik veel terug om een quote in context te kunnen lezen (laadtijd, http-requests, meerdere pageviews etc. om een beetje tekst te kunnen lezen). Al die quotes zitten namelijk al in het bericht.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Los van de vraag of ik het gewenst zou vinden (dat weet ik eerlijk gezegd niet), voer ik zo weinig mogelijk functionele wijzigingen door tijdens het implementeren van het nieuwe ontwerp
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Ik twijfelde al of dit hier of in het algemene opmerkingen topic thuishoorde.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Ziet er goed uit en elk nieuw design went veel sneller dan je van tevoren denkt (heb ik tenminste altijd). Het enige waar ik geen fan van ben is de embedded trailer.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ik ben er al aan gewend, zat al op de afbeelding te klikken 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Het is geloof ik al eenmaal geopperd, maar zo niet.. een extra kopje voor "Huur" lijkt me niet nodig. Buiten dat het sowieso al nodeloos ouderwets is, kan het w.m.b. prima onder "Koop".
Voor de rest ziet het er een stuk strakker uit en minder "Excel-achtig" (bv. het menu links). Ook mij doet het erg denken aan de Pathé-site.
Vooral de direct aanklikbare trailer en de op het oog grotere poster zien er goed uit! 
Als ik visueel wat zou mogen opmerken:
De filmposter en de preview van de avatar (rechtsboven, maar ook bij de berichten) zouden wat mij betreft wel een randje mogen krijgen, zodat het wat meer 'af' oogt.
Edit: Toch een opmerking die me tebinnen schiet:
Kan het IMDb-cijfer (incl. aantal stemmen) misschien onder het gemiddelde van MovieMeter?
Op deze manier vormen ze een mooi duo.