- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het is geloof ik al eenmaal geopperd, maar zo niet.. een extra kopje voor "Huur" lijkt me niet nodig. Buiten dat het sowieso al nodeloos ouderwets is, kan het w.m.b. prima onder "Koop".
In plaats van "Huur" zal de term "On Demand" of "Huur / On Demand" gebruikt worden. Deze release data wijken vaak af van de datum waarop een film te koop is.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Jij kan ongetwijfeld de statistieken zien.
Hoe vaak deze pagina aangeklikt wordt:
http://www.moviemeter.nl/video/
Persoonlijk lijkt me vrij weinig, maar misschien zit ik mis.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De huur/on demand pagina wordt ongeveer 5x zoveel bekeken als de koop-pagina.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ah, dat had ik echt nooit gedacht. Of het huren/on demand van een film leeft veel meer dan ik vermoedde, of men wil gewoon graag weten wanneer de retailversie op het web verschijnt. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat speelt ongetwijfeld ook mee
maar toch denk ik dat er (on demand er bij gerekend) wel meer wordt gehuurd dan gekocht, nog steeds.
Solis
-
- 86 messages
- 1199 votes
Ziet er goed uit!!
Misschien is het een idee om films waar je al een stem op hebt uitgebracht een ander kleurtje te geven? (In de overzichten)
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Vind het erg geslaagd. Vertrouwd, maar opgefrist en van nu. Fijn strak, eenvoudig en rustig ook. Daar hou ik van.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nou valt me tot nu allemaal niet tegen, de ontvangst 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Nou inderdaad toch allemaal positieve berichten, houden zo. 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Bij deze een voorbeeld van hoe de site er over een paar maanden in grote lijnen uit zal komen te zien.
(afbeelding)
in bovenstaand screenshot zijn sommige kleuren niet 100% correct, zo zien de buttons er "echt" uit
(afbeelding)
Ben pas achter dit topic gekomen. Anyway, ziet er rustig, overzichtelijk en strak uit. Van mij apart mag het zo al de lucht in 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ziet er inderdaad prima uit, al was ik kennelijk niet de enige die aan Pathé moest denken.
Kronos
-
- 1009 messages
- 1476 votes
Iets dat goed is hoeft niet veranderd te worden. Maar verbeteringen zijn altijd welkom.
Knap werk! 
dionj
-
- 575 messages
- 729 votes
Design ziet er prachtig, rustig en gebruiksvriendelijk uit. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
tektix
-
- 2 messages
- 2 votes
Nou valt me tot nu allemaal niet tegen, de ontvangst
Mij ook niet, leuk dat enthousiasme 
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Ik heb normaal gesproken een hekel aan updates. Had ik vroeger al bij bijv. Hyves, maar het absolute dieptepunt vind ik YouTube. Die ging van een leuk, simpel uiterlijk naar een spuuglelijk en commercieel design.
De nieuwe look van MovieMeter vind ik echter wél leuk! Dit was een van de enige sites die nog (vrijwel) hetzelfde uiterlijk had als toen ik me inschreef in 2007, maar hetgeen waar ik altijd met tegenzin tegen aankeek, is nu juist iets om best wel naar uit te kijken. Het nieuwe design doet me niet alleen denken aan de site van Pathé, maar ook een beetje aan IMDb. Desondanks is de huidige site er nog altijd (gelukkig) in terug te herkennen. Het is nog altijd maar even afwachten natuurlijk, maar het vooruitzicht is veelbelovend. Mijn complimenten 
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
lol,
Het cijfer in de ster boven bij de filmposter is wel ok, zou alleen voor zwart kiezen.
Het cijfer in de ster bij de users vind ik matig uitzien, zeker gezien het een vijf-sterren systeem is. Wil je dit zo doen zul je een 10 sterren systeem moeten invoeren.
Mijn mening dan. 
dionj
-
- 575 messages
- 729 votes
Wat zijn de vooruitzichten? Gaat oktober lukken om het nieuwe design te lanceren?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
lol,
Het cijfer in de ster boven bij de filmposter is wel ok, zou alleen voor zwart kiezen.
Het cijfer in de ster bij de users vind ik matig uitzien, zeker gezien het een vijf-sterren systeem is. Wil je dit zo doen zul je een 10 sterren systeem moeten invoeren.
Mijn mening dan.
Vind dit wel een slimme opmerking, door enkel een ster met de waardering erin te zetten zie je niet direct dat het om een 5 punten systeem gaat. Het vullen van de sterretjes zelf vind ik vaak ook een leukere + duidelijkere manier waar je in één oogopslag kan zien of de film goed/redelijk of slecht gewaardeerd wordt.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Wat zijn de vooruitzichten? Gaat oktober lukken om het nieuwe design te lanceren?
Zou wel eens november kunnen gaan worden. GTA 5 komt volgende week uit 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha, ook jij gevallen voor GTAV? Ik zal de komende tijd weinig films gaan zien denk ik 
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Ellendige gamers. 
pakt real racing 3 erbij....
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Haast je maar niet. Tot nu toe allerlei positieve berichten, maar dan....
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Haha, ook jij gevallen voor GTAV? Ik zal de komende tijd weinig films gaan zien denk ik
Dank nog voor de link van die kaart op GaMe 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Beetje late reactie maar op zich best een leuk design, meer moderner maar zonder al te veel poespas.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Een wijziging in het nieuwe ontwerp waar denk ik niet iedereen even blij mee zal zijn: we krijgen nieuwe smileys / emoticons.
Bij het implementeren van het nieuwe ontwerp blijkt dat de huidige smileys helaas te klein / pixelachtig zijn. Ze zijn niet geschikt om iets groter weer te geven, en voor hogere resolutie schermen als bv. moderne telefoons en tablets kunnen we geen scherpere variant voorschotelen
Daarnaast zijn er diverse smileys die eigenlijk een beetje druk of kinderachtig zijn, of die vooral denigrerend gebruikt worden. Goede gelegenheid om dat ook eens aan te pakken.
Voor de "normale" smileys als lachen/huilen/knipoog etc heb ik geprobeerd om een variant te vinden die zoveel mogelijk lijkt op de huidige smileys. Een overzicht van de nieuwe smileys:
---
de volgende smileys blijven
------
erg vrolijk, lachend:
momenteel:
![]()
nieuwe versie:
![]()
uitvergroting:
![]()
------
sip, teleurgesteld
![]()
![]()
![]()
------
knipoog
![]()
![]()
![]()
------
vrolijk
![]()
![]()
![]()
------
boos
![]()
![]()
![]()
------
uitdrukkingloos, bedenkelijk
![]()
![]()
![]()
------
schrikken
![]()
![]()
![]()
------
pestend
![]()
![]()
![]()
------
watertandend
![]()
![]()
![]()
------
verdrietig, huilt
![]()
![]()
![]()
------
in de war
![]()
![]()
![]()
------
slecht, kwaadaardig
![]()
![]()
![]()
------
rolt met ogen
![]()
![]()
![]()
------
cool
![]()
![]()
![]()
------
stil, zegt niets
![]()
![]()
![]()
------
steekt duimen op
![]()
![]()
![]()
De volgende smileys zijn straks niet meer beschikbaar. Deels omdat ze niet veel toevoegen aan andere smilies, deels omdat ze niet-geanimeerd lastig na te maken zijn, en deels omdat ze vooral op een negatieve en denigrerende manier gebruikt worden op de site. Deze smileys blijven wel in oude berichten staan
teleurgesteld:
![]()
enthousiast:
![]()
slaat zichzelf voor de kop
![]()
hypocriet:
![]()
gaapt
![]()
zegt ja:
![]()
zegt nee:
![]()
aanbidt:
![]()
geeft over:
![]()
zwaait gedag
![]()
rolt over de vloer van het lachen
![]()
(sarcastisch) emotioneel
![]()
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Mooi dat er een aantal smileys verdwijnen, hadden inderdaad niet veel waarde. Het zal even wennen worden met de nieuwe varianten maar alleen de knipoog vind ik niet geslaagd. In kleine vorm zie je de knipoog niet echt en lijkt het gewoon een ietwat schuine versie van de vrolijk smiley.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
De volgende smileys zijn straks niet meer beschikbaar.
(sarcastisch) emotioneel
(afbeelding)
j0enne, lees je mee?
Jammer Jordy, vooral omdat die nieuwe smileys minder mooi zijn (te gemaakt vooral) en die smileys die verdwijnen nu juist wel erg prettig waren.
Hoe zit het met Smileys die al in berichten staan? Die zijn straks niet meer zichtbaar?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Geen (sarcastisch) emotionele smiley meer?
Arme j0enne 

(voetbaltopic bezoekers snappen 'm wel..)
Ik vind het trouwens wel een jammerlijke verandering, er gaan een stel smileys uit die ik wel prettig vond soms. Maargoed, het is niet het einde van de wereld.
@ Jordy, weet je zeker dat deze
er ook echt uit moet? Deze wordt toch wel erg veel gebruikt en lijkt me een zeer gewaardeerde smiley. Denk bv eens aan het just a joke topic. Of waar dan ook.