- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Shit ...het gaat nooit meer hetzelfde zijn in smiley-land 
Deze 
deze 
deze 
en deze 
ga ik zeker en vast hard missen 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Jammer van de smileys, maar begrijpelijk.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Zoals gezegd die smiley's werden vaak vrij denigrerend gebruikt, vooral wanneer ze zonder tekst als reactie werden neer gezet, was dat soms behoorlijk irritant.
Die nieuwe smiley's zijn vrij schattig, hoewel die "huil" smiley zo -zonder tranen- Van Gaal zou kunnnen zijn. Hahaha!!
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes

Waarom is dit ook het eerste dat bij mij te binnen schoot haha.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Wel vreemd, denk dat deze smileys best veel toevoegen op de site en niet lastig om ze op de nieuwe manier te implementeren:

Tevens ook geen smileys die een negatieve connotatie hebben.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Die eerste gaat niet weg.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Op het forum kan je alle smileys gewoon als afbeelding blijven plaatsen dus j0enne hoeft zich geen zorgen te maken.
Ik vind het trouwens ook jammer. Ik begrijp de noodzaak wel, maar ze zien er zo infantiel uit en ik ben bang dat ze wel erg overheersend worden (of zullen ze in verhouding even groot zijn als de smileys nu?). Ik vind ze verder minder duidelijk (die knipoog bijvoorbeeld zie je bijna niet) en het zijn niet allemaal geslaagde alternatieven voor de huidige smileys (in de war en rolt met ogen).
Dat straks in veel discussies en soms zelfs op dezelfde pagina zowel oude als nieuwe smileys staan is begrijpelijk maar ook niet ideaal.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Vind het merendeel van die smileys maar lelijk en minder duidelijk (zowaar net zo onduidelijk als die vervelende WhatsApp smileys, die je daarom nooit gebruikt), en ook een beetje jammer dat er zelfs smileys gaan verdwijnen, het is al zo moeilijk je uit te drukken middels tekst. Minder emoticons gaat wellicht leiden tot nóg meer verkeerde interpretaties, dat moeten we niet willen lijkt me..
Die "uitdrukkingsloze/bedenkelijke" emoticon kijkt ook helemaal niet bedenkelijk, maar is gewoon een schele harrie
en die zomerse Youp van 't Hek emoticon is het toppunt.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Uitdrukkingsloos/bedenkelijk is wel een beetje apart. Zijn toch twee verschillende dingen die nu vervangen worden door teleurgesteld.
De zonnebril is ook niet zo geweldig meer, eerder een blinde 
Vind ze verder ook nogal lelijk, maar dat is smaak.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Oei, erg jammer. Vooral
en
en
vind ik geweldige smiley's. De nieuwe zijn mijns inziens vrij lelijk, maar goed, ik snap dat het niet anders kan.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik ga er een aantal zeker missen, vooral
dat vond ik een van de leukste.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Kreeg het er ook niet warm van, erg jammer zelfs... Zie mezelf geen emoticons meer gebruiken na de update. Ze zijn wel érg kinderlijk met een hoog alternatief MSN gehalte.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
De keuze voor retina schaling begrijp ik, maar ik vind die klassieke smilies juist karakter hebben tov de nieuwe. Het zijn zeker ook niet de mooiste.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Altijd wanneer sites/applicaties de smileys vernieuwen is het tien keer niets. Dat ze misschien vanwege het pixelgehalte niet meekunnen is begrijpelijk, maar het alternatief is eigenlijk een stuk minder. In plaats van de karakteristieke en herkenbare smileys krijg je nu standaard MSN/Whatsapp emoticons.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Kreeg het er ook niet warm van, erg jammer zelfs... Zie mezelf geen emoticons meer gebruiken na de update. Ze zijn wel érg kinderlijk met een hoog alternatief MSN gehalte.
Dit ja.
Zonde. Ik vond de MM smileys juist uniek.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Dat deze:
weg gaat is op zich wel jammer. Waarom? Wanneer je een mooie recensie van iemand leest (bij de desbetreffende film, uiteraard óók door jou bekeken), wat jij zelf misschien niet in woorden kunt uitleggen of plaatsen maar merendeels door een andere gebruiker wel mooi wordt omschreven, dan is dit wel jammer. Daar gebruik ik dan deze
smiley wel eens voor. Maar goed 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Deze gebruik ik erg vaak
en die blijft in gewijzigde vorm. Alleen nu staat er als betekenis, knipoog. Eerst stond er knipoog, niet serieus. Ik ben meestal wel serieus, alleen grapje moet ook kunnen, dus vandaar knipoog.
Waar wil ik naartoe ...Ik vind het nadeel van smileys, de betekenis ervan. Deze
bijvoorbeeld is/was heel dubbelzinnig.
Ik vind het dus geen verkeerd idee, dat er nog maar een aantal blijven.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Probleem wat Jordy aankaart is wel dat de bewegende smileys niet in te passen zijn in de nieuwe smiley lijn. Daar moet wel iets op te vinden zijn.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ik zou nog eens goed na denken over de smileys . De nieuwe zijn niet mooi en sommige zijn onmisbaar

Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Probleem wat Jordy aankaart is wel dat de bewegende smileys niet in te passen zijn in de nieuwe smiley lijn.
Ajj, daar had ik even over heen gelezen. Jammer! maar inderdaad, veel smileys hebben geen toegevoegde waarde. Sterker nog het kan soms erg irritant overkomen als een gebruiker veel smileys gebruikt (denk aan kinderachtig gedrag). Daarnaast kunnen de meeste smileys ook verkeerd geïnterpreteerd worden.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik zou nog eens goed na denken over de smileys . De nieuwe zijn niet mooi en sommige zijn onmisbaar
Volgens mij gaat het niet om mooi, maar om bruikbaar in het nieuwe design. Net als de posters.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Volgens mij gaat het niet om mooi, maar om bruikbaar in het nieuwe design. Net als de posters.
Nee, het gaat ook om mooi. Dat was ten slotte ook een reden voor het nieuwe design, het uiterlijk aanpassen. Als iets hondslelijk is kan je ze net zo goed helemaal de smileys eruit halen. Bij outlook gebruik ik die dingen ook nooit, omdat ze er niet uitzien. Probleem blijft dat anderen het weleens gebruiken en dan zie je die dingen alsnog.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Voor mij mogen alle smileys er ook uit.
Maar als het om mooi gaat. Ik vind de site er tot nu toe ook mooi uitzien. Het is maar afwachten of ik dat ook nog vind bij het nieuwe design. Een aantal redenen voor die wijziging vind ik begrijpelijk, maar als het alleen maar om mooi gaat mag het voor mij wel zo blijven.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Die smileys zijn duidelijk geen verbetering maar een achteruitgang.. jammer.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat deze:
weg gaat is op zich wel jammer. Waarom? Wanneer je een mooie recensie van iemand leest (bij de desbetreffende film, uiteraard óók door jou bekeken), wat jij zelf misschien niet in woorden kunt uitleggen of plaatsen maar merendeels door een andere gebruiker wel mooi wordt omschreven, dan is dit wel jammer. Daar gebruik ik dan deze
smiley wel eens voor. Maar goed
Dan kun je straks de "thumbs up" smiley gebruiken.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik vond de MM smileys juist uniek.
Dan kom je waarschijnlijk nooit op Fok, Tweakers of al die andere sites die die smileys gebruiken.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De keuze voor retina schaling begrijp ik, maar ik vind die klassieke smilies juist karakter hebben tov de nieuwe. Het zijn zeker ook niet de mooiste.
Ik vind de huidige ook mooier dan de nieuwe, maar ze zijn nou eenmaal helaas niet in hogere resoluties beschikbaar.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Uitdrukkingsloos/bedenkelijk is wel een beetje apart. Zijn toch twee verschillende dingen die nu vervangen worden door teleurgesteld.
Dit snap ik niet. Ik had ook de beschrijvingen van de smileys weg kunnen laten. Ik heb voor elk van de smileys gewoon een smiley geprobeerd te vinden die er erg op lijkt, los van de betekenis die aan een bepaalde smiley gegeven kan worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dan kom je waarschijnlijk nooit op Fok, Tweakers of al die andere sites die die smileys gebruiken.
Daar heb ik geen profiel nee. Maar ik ken de sites uiteraard wel. Maar ik ben het wel met de rest eens, het zijn nu weer een beetje die oude MSN smileys aan het worden, geen positieve verandering in mijn ogen. Een aantal smileys ken ik alleen van MM en dat beviel wel.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Dit snap ik niet. Ik had ook de beschrijvingen van de smileys weg kunnen laten. Ik heb voor elk van de smileys gewoon een smiley geprobeerd te vinden die er erg op lijkt, los van de betekenis die aan een bepaalde smiley gegeven kan worden.
Oké, maar dan vervalt "uitdrukkingsloos" eigenlijk, wat best jammer is. Het rechte lijntje en de knipperende oogjes drukken toch echt wat anders uit dan de vervangende smiley (met één mondhoek naar omlaag).
Al zal iedereen er na een week of 3 wel aan gewend zijn