• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.024 votes
Profile

nieuw design (januari 2014)

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Ik vind het maar niks, maar ik hou dan ook niet van verandering.

Ook ik vind het design nogal Pathé-achtig: voor mij te gelikt, steriel en "professioneel" ogend, wat de charme van MM m.i. niet ten goede komt.

Jordy wrote:

Een wijziging in het nieuwe ontwerp waar denk ik niet iedereen even blij mee zal zijn: we krijgen nieuwe smileys / emoticons.

De volgende smileys zijn straks niet meer beschikbaar. Deels omdat ze niet veel toevoegen aan andere smilies, deels omdat ze niet-geanimeerd lastig na te maken zijn, en deels omdat ze vooral op een negatieve en denigrerende manier gebruikt worden op de site. Deze smileys blijven wel in oude berichten staan

Ah de "verFacebookisering"van het internet slaat ook hier toe: de teneur is dat alleen positieve emoties (likes) mogen worden weergegeven. Niet realistisch naar mijn mening. Ook zien de nieuwe smileys er kinderlijk uit alsof de doelgroep <6 jaar oud is.

Maar goed ik zie het wel, zoals gezegd hou ik niet van verandering dus bij mij valt weinig eer te behalen. Als de functionaliteit maar grotendeels hetzelfde blijft groei ik er wel overeen.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Ach, verandering van spijs doet eten. MovieMeter wordt er zeker niet minder op of om. Vooralsnog ben ik zeker een voorstander van het nieuwe design. De interface zal wel even wennen zijn, maar met een dag of twee weet je waar alles zit. Dat de smileys misschien kinderachtig overkomen, tja... ieder zijn mening daarover. Het zal de site zeker niet ten slechte brengen

p.s ik denk zelf dat de smileys maar een hele kleine toegevoegde waarde geven of hebben aan de site. Ook zal de commerciële look van de site alleen maar positief uitpakken. Denk aan reclames en/of advertenties.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Kunnen de nieuwe smileys geen andere codes krijgen? Dat heb je in ieder geval nog de mogelijkheid om bijvoorbeeld het ingeburgerde ; ) (zonder de spatie) te gebruiken en krijg je niet zo'n lelijk plaatje.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

eRCee wrote:

Oei, erg jammer. Vooral en en vind ik geweldige smiley's.

Precies wat ik direct dacht! Juist die smileys zijn fijn om je enthousiasme/positivisme uit te drukken.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat heeft Jordy al gezegd, voor de laatste twee kan je thumbs up gebruiken.

Voor de eerste de smile.

Ben benieuwd wat de volgende wijzinging wordt.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Dk2008 wrote:

Dat heeft Jordy al gezegd, voor de laatste twee kan je thumbs up gebruiken.

Voor de eerste de smile.

Wat een top alternatief zeg

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Ik heb de smileys van MovieMeter altijd de leukste en coolste gevonden van het hele internet, de nieuwe zijn lelijk, onnatuurlijk en gewoon niet leuk. De smileys bepalen echt heel veel van het karakter van de site, ik zou er echt nog eens over nadenken.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Freud wrote:

Ik heb de smileys van MovieMeter altijd de leukste en coolste gevonden van het hele internet, de nieuwe zijn lelijk, onnatuurlijk en gewoon niet leuk. De smileys bepalen echt heel veel van het karakter van de site, ik zou er echt nog eens over nadenken.

Helemaal mee eens!

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ik ook.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik ga deze wel missen, maar we kunnen nog altijd bij actrices blijven watertanden gelukkig.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

De huidige smileys zijn echt niet je van het. De nieuwe misschien niet de beste maar wel een verbetering.

Is er al nagedacht over het getal in ster probleem?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

. .

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

bleh, verschrikkelijk die nieuwe smilies.. lijkt wel Hyves.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Wat je ook doet Jordy verder, kan de code van een ander worden? Maar als te vaak krijg je deze opsomming, 1) 2)... 9) dat ziet er gewoon niet uit.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Wie trouwens even rondneust op het internet ziet al snel dat een degelijke selectie aan emoticons vinden géén makkelijke taak is. Vind de nieuwe nog steeds niet veel aan, maar zou zo niet weten wat anders te pakken.

En om zelf een set te designen heb je een redelijk specifiek designer-profiel nodig lijkt me. Meestal niet dezelfde mensen die websites designen.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Vind die smileys ook weinig aan. Zal ze veel minder gaan gebruiken denk ik.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

horizons wrote:

Hadden we hier vroeger niet zo tiensterrensysteem als bij IMDb. Dat is toen verandert in vijfsterren of halve sterren.

Lijkt me sterk dat dat gaat veranderen, i.v.m. de grootte. Ik vind het bij IMDb ook bijzonder klein.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

De keuze viel wat mij betreft tussen óf een andere set aan excentrieke smileys die totaal anders waren dan de huidige, óf toch zo dicht mogelijk bij de huidige in de buurt blijven. De keuze is op het laatste gevallen. Maar goed nogmaals, ik begrijp de teleurstelling en deel deze ook wel een beetje, maar we kunnen helaas niet tot 2038 aan de huidige smileys van 16 pixels hoog vast blijven houden.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dk2008 wrote:

Hadden we hier vroeger niet zo tiensterrensysteem als bij IMDb.

Nee

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

horizons wrote:

Welk probleem?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

schram101 wrote:

Vind die smileys ook weinig aan. Zal ze veel minder gaan gebruiken denk ik.

Dat vind ik dan weer niet zo erg, als het smileygebruik op deze site wat omlaag zou gaan en er wat meer met woorden geprobeerd zou worden om een mening uit te drukken.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

mjk87 wrote:

Wat je ook doet Jordy verder, kan de code van een ander worden? Maar als te vaak krijg je deze opsomming, 1) 2)... 9) dat ziet er gewoon niet uit.

Nee de codes gaan niet aangepast worden.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Jordy wrote:

(quote)
Nee

Dan heb je ze groter gemaakt.

Waarom wil je eigenlijk nog een aantal smileys handhaven. Het kan inderdaad ook met woorden.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Jordy wrote:

(quote)
Welk probleem?

horizons wrote:

lol,

Het cijfer in de ster boven bij de filmposter is wel ok, zou alleen voor zwart kiezen.

Het cijfer in de ster bij de users vind ik matig uitzien, zeker gezien het een vijf-sterren systeem is. Wil je dit zo doen zul je een 10 sterren systeem moeten invoeren.

Mijn mening dan.

rep_robert wrote:

(quote)

Vind dit wel een slimme opmerking, door enkel een ster met de waardering erin te zetten zie je niet direct dat het om een 5 punten systeem gaat. Het vullen van de sterretjes zelf vind ik vaak ook een leukere + duidelijkere manier waar je in één oogopslag kan zien of de film goed/redelijk of slecht gewaardeerd wordt.

Je had er ook nog gelijk achteraan gepost de vorige keer

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ben het niet eens met de mening, er wordt momenteel ook al op allerlei plaatsen gebruik gemaakt van een textuele weergave van het sterrenaantal (toplijsten bv.)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dk2008 wrote:

Dan heb je ze groter gemaakt.

Wat bedoel je precies?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Maar bij IMDB zie je door de waardering wel gelijk dat het om 7,9/10 draait. Dat is op MovieMeter minder duidelijk in het nieuwe design. Aan de hand van een gevulde ster ga je er vanuit dat het om een tien punten systeem gaat. Het is niet zozeer dat het design daarvan lelijk is, maar vaak is dit wel gebaseerd op een tien punten systeem en niet op een 5 sterren systeem.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

We kunnen natuurlijk nog wel een beetje schaven aan de nieuwe smileys. Ben het bv. wel eens dat die zonnebrilsmiley niet zo gelukt was.

nieuwe voorstel

(afbeelding)

(afbeelding)

in plaats van

(afbeelding)

(afbeelding)

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Dat is wel beter. Het mondje is een hele verbetering. Komt veel stoerder(zoals die smiley ook bedoeld is) over en minder nerdy(de bril zelf)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.