- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Wat heb je eraan, aangezien de enige uitkomst wordt dat de layout niet zal veranderen.
Mensen slaan wel weer door in dit topic zeg. Accepteer gewoon de aanpassingen, het zal niet veranderen.
Wat je eraan hebt is dat je inzicht krijgt hoe de gebruiker (klant) het vindt. Krijg je veel negatieve feedback dan kun je namelijk reageren en aanpassingen doorvoeren.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat je eraan hebt is dat je inzicht krijgt hoe de gebruiker (klant) het vindt. Krijg je veel negatieve feedback dan kun je namelijk reageren en aanpassingen doorvoeren.
Je weet al zeker dat Jordy zijn design terecht niet meer gaat aanpassen...dus het lijkt me vrij nutteloos.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Plus, je komt er wel erg laat mee. Jordy heeft al eind augustus een screenshot geplaatst met hoe de site er uit zal komen te zien.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Wanneer ik een KO begin gebruik ik de lijst meeste berichten vaak al als eerste deelnemers, omdat dat users zijn die over het algemeen ook erg actief zijn en dus zullen stemmen op zo'n KO. Maar zoals je al zei, de lijst is nog wel te vinden alleen niet meer zo prominent.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Ik heb de screenshot in ieder geval niet gezien (zo vaak kom ik niet in het forum) en ik heb er ook naar mijn weten ook geen bericht over ontvangen.
Voor een "Poll" is het overigens nooit te laat, daar zijn ze juist voor.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Wanneer ik een KO begin gebruik ik de lijst meeste berichten vaak al als eerste deelnemers, omdat dat users zijn die over het algemeen ook erg actief zijn en dus zullen stemmen op zo'n KO. Maar zoals je al zei, de lijst is nog wel te vinden alleen niet meer zo prominent.
Waar is de lijst te vinden ?
Blijf erbij dat het bizar is dat hij is weggehaald van de prominente plek bij toplijsten.
Het gaat toch ook om de populariteit van een site ? MM is meer dan een site waar mensen alleen komen voor informatie over een desbetreffende film, het is een soort huiskamer voor veel van ons... MM pronkt zelf ook met de 4 miljoen posts en 5.5 miljoen stemmen op haar front site, geef de users dan ook die erkenning !!!!!
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Misschien een hele domme vraag, maar hoe kom ik nu in vredesnaam in het Toevoegveld...?!?!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
@Theunissen: tjah, ik kan mij niet herinneren dat er ooit een verandering is gecommuniceerd via een persoonlijk bericht. Dat is altijd via het forum gebeurt en dat was nu niet anders. Het verschil met de vorige layout wijziging is dat dit deze keer a) ruimschoots op tijd is aangekondigd, b) met uitleg bij waarom en c) een indicatie hoe het er zal gaan uitzien.
Dat jij amper in het forum komt, daar kan Jordy imho geen rekening mee gaan houden. Deze tak van het forum (De Site / Algemeen) is er nu eenmaal voor dit soort gebeurtenissen.
En geloof me, je kunt nooit alle gebruikers tevreden stellen bij het bouwen van een website. Het feit dat die dingen ook wel wat geld kosten (als je het extern laat gebeuren, hetgeen nu is gebeurd) zorgt er ook voor dat er echt geen drastische veranderingen mee gaan gebeuren.
@narva77: hoveren over je avatar in de menubalk en op film toevoegen klikken
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Blijft staan dat een "Poll" houden nooit kwaad kan. Dan kun je tenminste zien hoe de gebruiker er overdenken en of je er dan wel of niets mee doet ligt aan de beheerders.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als er veel kritiek komt over de nieuwe lay-out en als het aantal berichten wat nog geplaatst wordt bij films drastisch zal afnemen dat er dan niets mee gedaan gaat worden.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Je spreekt altijd over meervoud, maar er is enkel één persoon die de verantwoordelijkheid voor de site draagt. Als Jordy dit design goed vindt, dan is dat gewoon einde verhaal. Er is daarnaast al vele malen toegekomen aan eisen van gebruikers (het gebruik van avatars, de recensiefilter, ...) dus ik vind het eerlijk gezegd wat degoutant om te lezen hoe sommige gebruikers hier liggen te schreeuwen over hoe er met hen wordt omgegaan.
Maar bon, ik heb het eerlijk gezegd wel gehad met heel deze discussie
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als er veel kritiek komt over de nieuwe lay-out en als het aantal berichten wat nog geplaatst wordt bij films drastisch zal afnemen dat er dan niets mee gedaan gaat worden.
Lijkt me sterk dat, dat gaat gebeuren. Per dag schrijven zich hier 15-20 (?) nieuwe gebruikers in, dus na een week ofzo, wat weten die van een oud design?
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Die vallen in het niet bij 146.191 gebruikers en zullen waarschijnlijk ook niet eens stemmen want het is niet relevant voor ze.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Wil je op IT gebied een goed en betrouwbaar product afleveren dan moet je een "FAT -> SAT -> Nazorg -> Evalueren" houden.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes

Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
en dan? Stel de "meerderheid" vindt het nu al niets, dan was het nieuwe design er toch net zo goed gekomen.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Lijkt me sterk dat, dat gaat gebeuren. Per dag schrijven zich hier 15-20 (?) nieuwe gebruikers in, dus na een week ofzo, wat weten die van een oud design?
Inderdaad, volledig mee eens.
By the way, het nieuwe design staat gewoon vast. Op een gegeven moment is het ook een keer klaar. Eindeloze discussie's voeren over "hoe" en "jij" het liever graag zou zien houdt toch een keer op... Dat er gebruikers zijn die de nieuwe "lay-out" niets vinden, wil niet zeggen dat de functie's ook veranderd en/of verdwenen zijn (is ook eerder gemeld in andere woorden trouwens)
Maar goed.
Ik kan op den duur dan ook best begrijpen dat de Admin er "misschien" een beetje moedeloos van wordt. Het beste is gewoon om de boel dan even over te laten waaien. Gebruikers hebben gewoon ruim 2 weken (met name het vaste kliekje) de kansen gehad om eventuele "bugs" of "zou ik mooier vinden" te melden aan Jordy en dat is meer dan genoeg geweest (naar mijn mening) 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
en dan? Stel de "meerderheid" vindt het nu al niets, dan was het nieuwe design er toch net zo goed gekomen.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Goed gedaan , het nieuwe design is geweldig !
***** / *****
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Wat een gezaag weer! Ik vind het keigoed - vooral vorige week viel dat op, toen ik telkens eerst het oude design zag voordat hij op de testversie overschakelde: na een week vond ik het al onaangenaam die donkere, ouderwetse layout te zien. Dat zal snel iedereen wel vinden lijkt me. Enkel de smileys zijn dom, maar die gebruik ik gewoon niet meer - voel me daarbij ook ineens een pak volwassener!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je spreekt altijd over meervoud, maar er is enkel één persoon die de verantwoordelijkheid voor de site draagt. Als Jordy dit design goed vindt, dan is dat gewoon einde verhaal. Er is daarnaast al vele malen toegekomen aan eisen van gebruikers (het gebruik van avatars, de recensiefilter, ...) dus ik vind het eerlijk gezegd wat degoutant om te lezen hoe sommige gebruikers hier liggen te schreeuwen over hoe er met hen wordt omgegaan.
Maar bon, ik heb het eerlijk gezegd wel gehad met heel deze discussie
Amen. Ik ken weinig sites waar de ''baas'' zoveel doet met feedback of verzoeken als Jordy op MM. Ik zie ook wel minpuntjes, maar een aantal slaan wel door zeg. En een persoonlijk bericht krijgen bij een verandering? Haha. Da's nog nooit gebeurd. Verder mis ik een beetje de link tussen het aantal berichten en erkenning voor een lid. Zelf heb ik ook veel berichten, maar ik hecht geen enkele waarde aan een aantal. En als je ze wil zien, dan klik je op iemand zijn profiel. De bekende namen met veel berichten zijn toch wel bekend.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
En een persoonlijk bericht krijgen bij een verandering? Haha.
Als je het goed wilt doen en professioneel, dan hoort dat er nu eenmaal bij. Bij mijn job hoort het er in ieder geval bij en ik doe het ook maandelijks (en dan heb ik het alleen nog maar over de installatie van Windows updates), maar dan hebben we het ook over een bedrijf met miljarden omzet. MovieMeter is natuurlijk geen bedrijf en maakt ook geen winst.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je bent hier ook geen klant, maar een gebruiker die dit alles gratis mag.
cucciolo
-
- 491 messages
- 1100 votes
Allereerst mijn waardering voor de nieuwe look!
Ik heb de thread niet gevolgd dus weet niet of mijn suggestie al genoemd is, maar wat ik evt als suggestie wil opgeven is om de witte achtergrond die nogal op je afkomt misschien een (licht) tintje te geven (geel?) Misschien dat dat de oplossing is om het iets meer als een geheel eruit te laten zien. Het komt nu een beetje over als wat losse fladders op een groot wit doek (bedoel dat niet negatief, het is gewoon een observatie
Alvast bedankt!
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
De lettergrootte vind ik wel érg groot eigenlijk, ook vergeleken met andere sites die 'tablet-ready' zijn. Met CTRL- zijn ze echter weer een slag te klein (te dicht op elkaar).
Recensies lijken nu ook opeens een stuk langer te zijn (en dan ga ik inkorten), of is dat juist daarom gedaan, om lappen teksten te voorkomen : p
Gebruik trouwens 95% van de tijd laptop of desktop. Tablets vind ik drie keer niks voor fora e.d.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Als je het goed wilt doen en professioneel ...
... dan laat je het designwerk aan een designer over en betrek je de klant er absoluut niet teveel bij. Recipe for disaster.
Savatage
-
- 173 messages
- 66 votes
Ik vind het geen verbetering op het eerste zicht. Het 'compacte' overzichtelijke is verdwenen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
na een week vond ik het al onaangenaam die donkere, ouderwetse layout te zien. Dat zal snel iedereen wel vinden lijkt me.
Spreek wel voor jezelf hè? Die vorige lay-out was functioneler en kende geen enkele kinderlijke gedateerde elementen (zoals MoMe daarvoor wel, met die paar figuurtjes in het menu: Geschiedenis van MovieMeter) - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl. Dus ik snap dat ouderwetse niet zo.
Typisch, vandaag nieuwe schoenen gekocht. Altijd zelfde merk, zelfde maat, want die zitten gelijk goed en dan heb ik geen last van blaren (heb ik anders wel met nieuwe schoenen). Maar zegt die vrouw van de schoenenzaak dat ze met dat merk gaan stoppen want ze vernieuwen nooit, dus niet mee met de mode. Zij bedoelt natuurlijk dat ze altijd netjes staan, degelijk zijn, goed zitten en over een jaar of 10 niet gedateerd aanvoelen. Ik riep nog iets over Lacoste die al jaar in jaar uit dezelfde polo's maken -heerlijk!-, maar zij ging daar niet in mee. Enfin, dat heb ik met MoMe ook, het vorige design voelt in het geheel niet gedateerd, deze nieuwe is dan wel helemaal volgens de huidige tijd maar zal over een jaar of 5 wel al weer aan vervanging toe zijn.
Een website moet functioneel en goed behandelbaar zijn (dat is dit nieuwe design heel behoorlijk, het went vanzelf waar alles zit en het werkt prima) maar ook overzichtelijk en rustig aan de ogen, en dat is gewoon minder nu.