• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.086 votes
Profile

nieuw design (januari 2014)

narva77 (crew films)

• 12724 messages
  • 6540 votes

Jordy wrote:

Daar zit toch wel vrij veel ruimte tussen?

Op zich wel, maar ik ben misschien af en toe iets te snel waardoor ik wel eens mis klik. Zal er maar aan moeten wennen dan...

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Jordy wrote:

Kun je uitleggen wat daar mis mee is? Volgens mij krijg je dan een situatie die qua lettertype, postergrootte etc zeer vergelijkbaar is met het vorige design.

Ik heb een 24 inch monitor met een resolutie van 1920 x 1080 en gebruik Firefox (inclusief een balk met favorieten) als browser. Als ik mijn vorige bericht (van 17:23) centreer in het midden van mijn beeldscherm dan zie ik mijn bericht met daarboven het berichtje van "Zandkuiken" en daaronder het berichtje van "Narva77". Voor de rest zie ik dus geen berichten meer en moet ik dus al gaan scrollen.

Doe ik nog een keer Ctrl -, dan komt er alleen nog een stukje van jouw bericht bij (dus je maakt nauwelijks winst), maar het wordt wel allemaal moeilijker leesbaar !

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Wat ik eigenlijk niet begrijp is het volgende. Als ik de berichtenpagina bekijk dan, dan staat er boven (en ook onder) een grijze balk met daarin het aantal pagina's en helemaal rechts de actuele pagina. In dit geval 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 (omcirkeld met een zwarte ovaal) en helemaal rechts staat 45.

Waarom kan de bericht grootte niet vergroot worden tot het einde van de grijzen balk waar ook de actuele pagina opstaat. Het bericht begint namelijk (in dit geval met de avatar) wel al op het begin van de grijze balk maar eindigt niet op het einde van de grijze balk ?

Hierdoor heb je al veel meer breedte van een bericht en wordt het ook allemaal overzichtelijker (o.a. meer berichten in één oogopslag) wordt om te zien en tijdens het tikken van het bericht !

Dan heb je eigenlijk al nagenoeg dezelfde situatie als de oude layout.

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Dat wordt te breed volgens Jordy. En daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

@t Theunissen: waarom begin je niet aan je eigen website?

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

De website ziet er goed uit, mijn complimenten. Hier en daar even wennen, maar ja, dat heb je altijd met nieuwe dingen. Zo erg en kut veranderd als de VI site (die ik sinds de vernieuwing niet meer bezoek) is het nou ook weer niet. Ik bezoek de website met mijn laptop. Onderstaand wat feedback.

Wat ik storend vind en wat al meerdere keren is aangehaald zo te zien:

- De erg aanwezige witte kleur. Vooral op het forum doet het gewoon pijn aan mijn ogen (serieus, ik moet af en toe even wegkijken van het scherm). Vooral met middelen op die God heeft verboden is het niet te doen.

- Het vele scrollen. Ook al zouden de berichten iets breder gemaakt worden zou dit al een hoop schelen lijkt me. Of een kleiner lettertype. Een beetje lang bericht kan al geeneens in zijn geheel op mijn scherm getoverd worden, lijkt me niet de bedoeling. En ja, ik weet van het ctrl+scroll trucje, maar dit is ook niet ideaal, want dan moet ik elke keer weer gaan uitzoomen als ik een andere website bezoek.

Persoonlijke afkeer:

- De trailers op de filmpagina's. Ten eerste haat ik trailers en ten tweede duurt het nu langer voordat de pagina laadt. Echter kan ik begrijpen dat mensen de aanwezigheid van trailers juist als pluspunt zien.

- Filmpagina's vind ik er sowieso op achteruit gegaan. Te grote posters (als ik ze groter wil zien klik ik er wel op). Te veel informatie. Maar wederom, kan begrijpen dat mensen dit wel een goede verbetering vinden.

- De smileys vind ik lelijk. En sowieso missen we nu een aantal topsmileys natuurlijk (vooral voor de voetbaltopic boys).

Verbeteringen:

- Het meescrollende menu.

- Het snellerwerkende menu.

Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar de oude website, maar zo erg achteruit gegaan als hier geschetst wordt vind ik niet aan de orde.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Theunissen wrote:

Waarom kan de bericht grootte niet vergroot worden tot het einde van de grijzen balk waar ook de actuele pagina opstaat.

Te brede teksten zijn m.i. niet fijn om te lezen. Dat zou naar mijn mening veel vervelender zijn dan het beetje extra scrollen dat je nu moet doen.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Teunnis wrote:

Dat wordt te breed volgens Jordy. En daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

Dat zou ik eigenlijk wel vreemd vinden want dan neemt de breedte van het bericht maar iets van 20% toe en het zal al heel veel helpen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Is er een probleem met het zoeken naar films met de mobiele telefoon? Met Chrome lukt het plots niet meer. Zag eerst niet wat ik invoerde (wel resultaten) en nu doet het helemaal niets meer bij mij, als ik op het vergrootglas klikte gebeurde er niks.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Jordy wrote:

(quote)

Te brede teksten zijn m.i. niet fijn om te lezen. Dat zou naar mijn mening veel vervelender zijn dan het beetje extra scrollen dat je nu moet doen.

Op de oude layout waren de teksten toch breder (daar waren toch geen klachten over) ? Het maakt het ook overzichtelijker als je een bericht gaat tikken want nu kun je maar 7 regels tikken in een bericht en dan komt de scrollbalk al te voorschijn.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

In het oude design waren de teksten een heel klein beetje breder inderdaad, maar bij lange na niet zo breed als wat je voorstelt.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Iets onbenulligs misschien ??. Misschien al gemeld. Als ik niet ingelogd ben en ik wijs toplijsten aan zie ik stemmen, meningen, toevoegingen door de lijn staan. Als ik ingelogd ben staat het achter gebruikers.

Edit: bij Musicmeter is het goed. Bij die andere 2 meters staat het ook op de volgende regel, met lijn erdoor.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Jordy wrote:

In het oude design waren de teksten een heel klein beetje breder inderdaad, maar bij lange na niet zo breed als wat je voorstelt.

Ik (en ook een aantal anderen) zouden al heel blij zijn als de teksten iets breder zouden zijn (dus conform de oude layout)

Het scheelt echt aan het gebruik- en leesgemak en vermindert ook het scrollen.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Jordy wrote:

Zal door de lettergrootte komen denk ik, dan past er meer tekst op een regel.

Je verwijst veel naar sites als youtube en google, terecht vind ik, maar die hebben toch prettigere, kleinere lettergroottes (en regelafstanden zo te zien)

dionj

• 575 messages
  • 729 votes

Jordy, even een bugje: de inschrijven knop staat tegen de zoekbalk aan wanneer je naar beneden scrollt(dus in de scrollbalk).

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Als ik zoek in Chrome (mobiel) blijft de header in de zoekbalk staan.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

dionj wrote:

Jordy, even een bugje: de inschrijven knop staat tegen de zoekbalk aan wanneer je naar beneden scrollt(dus in de scrollbalk).

bedankt, niet zo netjes inderdaad

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Respekked wrote:

Als ik zoek in Chrome (mobiel) blijft de header in de zoekbalk staan.

ga ik ook fixen, bedankt

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dk2008 wrote:

Iets onbenulligs misschien ??. Misschien al gemeld. Als ik niet ingelogd ben en ik wijs toplijsten aan zie ik stemmen, meningen, toevoegingen door de lijn staan. Als ik ingelogd ben staat het achter gebruikers.

Edit: bij Musicmeter is het goed. Bij die andere 2 meters staat het ook op de volgende regel, met lijn erdoor.

bedankt ga ik ook naar kijken

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik wou op zich wel eens zien of het verbreden van de berichten nu echt zoveel verschil qua scrollen zou maken. Ik weet niet of ik volkomen begrijp wat Theunissen en de rest juist bedoelt, maar dat maakt toch amper verschil?

Oude versie:

http://i.imgur.com/1JHV4pq.jpg

Nieuwe versie:

http://i.imgur.com/xM5vGf5.jpg

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Regellengte is vééls en vééls te breed in dat tweede geval. Als je designers over de zeik wil krijgen moet je dat vooral doen

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik heb nu als compromis de tekst iets breder gemaakt, zodat er net zoveel tekst op een regel staat als in het oude design. Dat is wat mij betreft het maximum.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Onderhond wrote:

Regellengte is vééls en vééls te breed in dat tweede geval. Als je designers over de zeik wil krijgen moet je dat vooral doen

Ik zeg niet dat ik het zelf mooi vind, het was hetgeen Theunissen had voorgesteld.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Metalfist wrote:

Ik zeg niet dat ik het zelf mooi vind, het was hetgeen Theunissen had voorgesteld.

Weet ik wel Normaal zit de ideale regellengte rond de 50-60 karakters (met uitschieters naar 80 om het iets werkbaarder te maken op desktop), da's bijna de helft van wat er nu staat. Moet eerlijk zeggen dat ik het zelf aan de lage kant vindt, maar da's toch meestal waar designers op mikken.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Jordy wrote:

Ik heb nu als compromis de tekst iets breder gemaakt, zodat er net zoveel tekst op een regel staat als in het oude design. Dat is wat mij betreft het maximum.

mooi, zo vind ik het een stuk prettiger

Fueledable

• 231 messages
  • 3444 votes

Ik vind het er mooi uitzien, maar ik moet ook erg wennen aan al dat wit. Het voelt erg fel aan.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Jordy wrote:

Ik kan alleen maar zeggen bedankt

Baldur

• 691 messages
  • 3072 votes

Zeker de mobiele site is een stuk fijner geworden. Op de desktop werk ik ook met ctrl-, kleine moeite.

Ik heb wel een bug vandaag (galaxy s3 mini, chrome); de balk met het zoekveld (dus als je op het vergrootglas klikt), blijft continue achter de advertentie zodat je er eigenlijk weinig mee kan. Ligt waarschijnlijk aan deze advertentie, eerdere dagen werkte het prima.

EDIT: al gemeld zie ik, nevermind.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Jordy wrote:

Top, erg fijn. Ook de zoekbalk doet het hier weer.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.