• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.264 votes
Profile

Fouten in films

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

The Good, the Bad and the Ugly. Wanneer Tuco voor de tweede keer opgehangen wordt, schiet Blondie na twee keer schieten het touw door. Hij valt op de grond en rent richting Blondie. Hij klimt op het paard, waarna ze de woestijn in vluchten. Vervolgens zie je drie telefoonbomen.
In de tijd van de burgeroorlog hadden ze die nog niet.

Arbil

• 208 messages
  • 771 votes

L. luchtloper wrote:
The Good, the Bad and the Ugly. Wanneer Tuco voor de tweede keer opgehangen wordt, schiet Blondie na twee keer schieten het touw door. Hij valt op de grond en rent richting Blondie. Hij klimt op het paard, waarna ze de woestijn in vluchten. Vervolgens zie je drie telefoonbomen.
In de tijd van de burgeroorlog hadden ze die nog niet.

hoe weet je dat ze dat in die tijd nog niet hadden. was je erbij? ahhaha

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Welke fouten er ook bijna altijd voorkomen is dit: Mensen die moeten vluchten of zitten in een noodtoestand, zien een auto, slaan de ruit in, doen de deur van de slot en rijden ermee weg. Maar hoe zit het dan met het contactsleuteltje??????!!!!!!!!!!!!

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

*snurk*

Laat 'm een echte baan gaan zoeken ofzo...

A.L.I.E.N

• 775 messages
  • 1054 votes

Ik zie meer en meer filmfouten in blockbusters zoals "The Matrix" en "Troy".

om er een paar op te noemen:

Batman (1989): Als "The Joker" het museum binnenvalt en alle verken begint te vernielen. Op een bepaald moment zie dat hij een schilderij (met vermoedelijk Rembrand op)helemaal aan het ruineren is door het vol te klidderen met rooie verf(wat duidelijk opvalt)! even later loopt hij er opnieuw langs en ineens zijn alle verfsporen op het werk verdwenen, het ziet zo goed als nieuw uit! ???)

Troy (2004): Als "Achilles zijn hut verlaat. je ziet dan een shot van onder getrokken, dus zie je de lucht goed. Waneer je dan aandachtig kijkt zie je een verkeersvliegtuig voorbij vliegen! Ik meen te herrineren dat er in die tijd géén vliegtuigen bestonden hoor!

Matrix (1999): Waneer "Morpheus" zegt tegen "Neo", als ze bij "The Orracle" zijn, dat hij alleen de deur kan openen, zie je een shot van een koperen(spiegelende) deurknop als Neo zijn hand uitsteekt, als je dan goed kijkt ze je in de weerspiegeling de cameraman zitten! WTF.

en verder zijn er nog hoor maar ik kan het me niet goed herrineren (schaduw van de camera, een micro in beeld enz...)

Ithildin

• 183 messages
  • 3276 votes

In Emanuelle in America wordt Laura Gemser gefilmd door een een richtingsspiegel. Je ziet de volle 3 minuten dat die scene duurt Joe d'Amato en een cameraman in de weerspiegeling van die ruit...

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

A.L.I.E.N wrote:
Troy (2004): Als "Achilles zijn hut verlaat. je ziet dan een shot van onder getrokken, dus zie je de lucht goed. Waneer je dan aandachtig kijkt zie je een verkeersvliegtuig voorbij vliegen! Ik meen te herrineren dat er in die tijd géén vliegtuigen bestonden hoor!

Heb je dat zelf gezien?
Ik heb ervan gehoord, maar ik heb ook gehoord dat het maar een verzinsel zou zijn.

Ik moet de film eens herzien, dan ga ik erop letten.

Berty

• 88 messages
  • 158 votes

The Reader:

Op het ene moment heeft Kate Winslet blauwe ogen, op het andere moment bruin ( volgens mij)

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Die fout in Troy is nep, een verzinsel dat door een "komische" website is verspreid.

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

In The Shawshank Redemption;
Als Red met Andy aan het praten is terwijl hij een bal overgooit, vangt Red de bal twee keer, terwijl hij de bal nog niet eens terug gegooid had.

TubeHead

• 27 messages
  • 11 votes

eerste fast furious heeft ook leuke foutjes

vooral dat Jordana brewster haar elleboog stoot

Berty

• 88 messages
  • 158 votes

Leuke fout in The Ring:

Op een gegeven moment gaat Rachel op internet zoeken om vuurtorens en Anna Morgan.. als je op de adresbalk let zie je:

C:WIN98Desktopetc etc etc..

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Een van de meest grappige filmfouten is toch wel uit Titanic (1953).

Het schip raakt de ijsberg aan de stuurboordzijde, maar in het onderwatershot zie je de ijsberg aan de bakboordzijde.

A.L.I.E.N

• 775 messages
  • 1054 votes

Nomak wrote:

(quote)

Heb je dat zelf gezien?

Ik heb ervan gehoord, maar ik heb ook gehoord dat het maar een verzinsel zou zijn.

Het is al héél lang geleden dat ik deze film gezien heb (2006 ofzo). Ik heb overlaats wel een (nep) foto gezien met achilles en een vliegtuig op de achtergrond. Ik denkt dat ik het daarmee een beetje verwar. exuses dus.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Een beetje een domme fout in de film [REC] is dat ze halverwege de film een scene terugspoelen. Wanneer je een film laat zien door de ogen van de hoofdrolspelers/camera, dan kun je natuurlijk niet laten zien dat men beelden aan het terugspoelen is. Dat kan dan alleen maar als er nog een extra camera bij zou zijn en dat is nu niet het geval. Niet erg slim van ze.

jirachi03

• 393 messages
  • 0 votes

In de niet zo goede thriller/horror ''road 666'' zie je in een autoraampje ineens de monsters aan komen lopen. Erg voorspellend XD

jirachi03

• 393 messages
  • 0 votes

In Shaun of the Dead waneer Barberra gebeten is en dit laat zien aan Shaun's vriendin en Shaun zelf.

1.: beet wordt getoond aan de vrienden . Deze zit rechts bij de pols

2. : dezelfde beet wordt aan Shaun getoond. Nu zit ie links XD

mrwhite

• 1521 messages
  • 3499 votes

de Helaasheid der Dingen speelt zig vooral af in 1988 op een bepaald moment is er een bierwedstrijd en wordt het bier in meters gegeven aan de deelnemers alleen de glazen die ze ervoor gebruiken zijn de nieuwe glazen van jupiler die nu ongeveer een jaar of 2 bestaan

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Als ik fouten ga opnoemen in films zal het wel een waslijst worden, maar deze met die microfoons, kan me de film op dit punt goed herinneren, dat was echt erg.

Homework (1982)

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Nomak wrote:

(quote)

Heb je dat zelf gezien?

Je kan het ook gewoon opzoeken, al ben je er inmiddels wel achter denk.

(afbeelding)

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Hey wat is dat ??

(afbeelding)

Ook die hadden ze volgens mij nog niet in 180 AD.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

(afbeelding)

riesma

• 3706 messages
  • 3081 votes

Bij de stunt op twee wielen in Diamond Are Forever rijdt Bond op de rechter wielen de steeg in en komt er op de linker wielen uit. Een geweldige oplossing in de editkamer (helaas enkel een Duits nagesynchroniseerde filmclip gevonden ):

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

italian wrote:

ik weet niet of deze fout al is genoemd maar in een scene van Diamonds are forever met James Bond een auto op zijn linkerkant een steegje binnengaat en dan op zijn rechterkant het steegje uitgaat

@ riesma. Is waarschijnlijk een opmerkelijke fout. Toch leuk met die politiewagen.

James Bond-films zitten eigenlijk vol met foutjes maar door de manier waarop het wordt gebracht heb ik er weinig moeite mee.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

JacoBaco wrote:

Je kan het ook gewoon opzoeken, al ben je er inmiddels wel achter denk.

Foto lijkt duidelijk, maar het is niet echt.

Ik heb net de dvd opgezet om die scène nog eens te bekijken. Dat vliegtuig is nergens te zien.

riesma

• 3706 messages
  • 3081 votes

Dk2008 wrote:

James Bond-films zitten eigenlijk vol met foutjes maar door de manier waarop het wordt gebracht heb ik er weinig moeite mee.

Bondfilms streven geen realisme na, alles is met een knipoog, dus die foutjes zetten alleen maar meer sfeer, vind ik.

Bij welke Bondfilm was het ook weer dat een jongetje uit Engeland, een groot Bondfan, een brief naar de makers had gestuurd waarin hij ze wees op een foutje in de film? Zij hebben hem toen een brief teruggestuurd en iets gezegd in de trant van "Gefeliciteerd! Je hebt één va de vier opzettelijke fouten ontdekt. Indien je de andere drie weet te vinden, krijg je een presentje (o.i.d.)!"

Stelletje bastards !

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Volgens mij was het een jongetje uit Nederland, zijn naam begon geloof ik met een r.

riesma

• 3706 messages
  • 3081 votes

Remco? Hehe. Nee, ze zeiden het bij de extra's op de dvd.

Als je trouwens 'Richard' bedoelde, is 'Dick' niet ook een afkorting daarvan....?

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Nomak wrote:

(quote)

Foto lijkt duidelijk, maar het is niet echt.

Ik heb net de dvd opgezet om die scène nog eens te bekijken. Dat vliegtuig is nergens te zien.

Wellicht was dat alleen in de bioscoopversie?

Ik weet toevallig dat Predator 1 ook zichtbaar een fout heeft (had).

Maar inmiddels hebben ze het weggelaten. Dus waarschijnlijk hebben ze bijTroy het vliegtuig bij de dvd release weggewerkt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.