• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.264 votes
Profile

Fouten in films

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

In het laaste nummer van de Empire (engels filmblad) hebben ze iets leuk, ze geven aan waarop een film fout gaat. Dingen die in de werkelijkheid niet zo gaan, onlogische reacties en wat al niet meer.

Is dat niet iets om hier oook te doen.

Trash de logica van een film.

Voorbeeld: Bruce Willes in Die Hard

Hij slaat veiligheidsglas met het grootste gemal kapot, loopt door glasscherven en laat geen bloedspoor achter als Hans en Grietje met broodkruimels deden.

Wie heeft er een leuke?

IamBernie

• 672 messages
  • 1641 votes

ah leuk, zoiets had ik ook gevonden in Reservoir Dogs.

In de scene dat Mr.Pink naverteld hoe hij is ontkomen, zie je 3 of 4 agenten die hem achterna zitten.

De agenten lopen langs een 1 of ander wit gebouw met Audio center of iets dergelijks, enkele seconden LATER loopt Steve Buscemi er pas langs, terwijl hij juist op de vlucht is voor de cops

En wat er nog meer niet klopt is, dat er voor datzelfde gebouw eerst GEEN auto staat, en daarna opeens WEL een auto (of andersom). Wat erg merkwaardig is, aangezien je er wel van uit mag gaan, dat de politie vlak achter hem aanrent.

dttom

• 2146 messages
  • 2156 votes

Ach je hebt veel van die sites, waar dit allemaal besproken wordt. Anyhoe eentje die me laatst op viel.

Training day.

Bij het gevecht op de auto en in, rijdt meneer washington zijn auto echt helemaal in de prak en zie je de auto zelfs ff roken en je ziet hem de achterkant iig helemaal kapot rijden, lijkt mij dus dat je daar niet meer mee kunt rijden. Maar tot onze verbazing rijdt hij even later weg in de auto, die er nog prima uitziet, alleen de ruiten zijn kapot. Erg knap van hem

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

ff wat nitpicks :

armageddon: veel dingen die fout waren maar hier zijn een paar grappige:

-als je de beelden over de hele wereld ziet,

schijnt overal ter wereld de zon te schijnen en het over nog licht te zijn.

-als ben affleck samen met peter stormare hun adem moeten inhouden om door een tunnel te gaan waar het 100 graden onder nul is.erg geloofwaardig.

-de freedom en de independence crew vertrekken niet tegelijk vanaf de aarde enhoe kan het dan als ze op vol vermogen precies naast elkaar blijven vliegen.ze hadden mijlen ver uit elkaar moeten vliegen.

the matrix: tijdens het gevecht in de government lobby worden alle pilaren helemaal kapot geschoten.als het gevecht dan voorbij is en neo en trinity stappen in de lift en het shot volgt van de lobby zijn alle pilaren zowat nog helemaal heel.

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

Hmm dan mijn favoriet: "The Langoliers".

Als ze binnen in de hal zijn van Bangor Airport, zie je eerst dat "hun" vliegtuig vlak voor het raam staat, en even later staat het vliegtuig opeens veel verder van het raam vandaan!

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

ook altijd leuke films om vinden in te vinden zijn de bondfilms.bv in the world is not enough:

-het komt twee keer voor dat bij een scene met robbie coltrane en pierce brosnan, coltrane staat mee te mompelen met brosnan's tekst.

-nou dat kogelvrije glas in rusland is wel erg bijzonder: in de scene met de atoombom in de kelder schiet bond tegen kogelvrij glas waar renard achterstaat.het gaat niet kapot,maar hoe kan renard in staat zijn om normaal te pratenmet bond.

-twee leuke fouten die als je terug denkt aan andere films vreemd zijn:

-robbie coltrane liep in goldeneye mank door bond's toedoen en zal nooit meer normaal kunnen lopen.in the world is not enough blijkt hij weer helemaal fit te zijn.

-volgens mij lijdt bond al aan geheugen verlies: hij vraagt aan denise 'fishlips' richards hoe je een nucleaire bom onschadelijk maakt.dit heeft hij overigens al 2 keer eerder gedaan in the spy who loved me en octopussy

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Mission Impossible II

Tijdens de motorachtervolging veranderen de banden enkele malen van slicks in profielbanden.

geronimo

• 1955 messages
  • 0 votes

Zoals ik al bij T2 had vermeld, lijkt (want ik weet 't niet helemaal zeker) de 40-jarige John Connor bruine ogen te hebben, terwijl de jonge John Connor blauwe ogen heeft.

Of bijv. in The First Wives Club als ze op 't laatst met z'n drieën zingend dat gebouw uit komen, heeft Goldie Hawn opeens hele andere schoenen aan.

En in The Game als Clare van die brandtrap naar beneden dondert, dan grijpt Nicholas twee keer naar haar.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

het meisje dat in godfather 2 de dochter van Sonny (toch?) speelt is in deel 3 ineens de dochter van Michael

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

Terminator 2 zit helemaal vol met fouten. Erg veel camera's in beeld. Op een gegeven moment legt Arnie een pistool rechts neer en vervolgens ligt ie links. Iemand houd een deur open zodat de cameraman mee kan lopen. en ga maar door. Echt leuk als je een nit-pick ziet whaha

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

-het komt twee keer voor dat bij een scene met robbie coltrane en pierce brosnan, coltrane staat mee te mompelen met brosnan's tekst.

En jij denkt dat Robbie Coltrane dat per ongeluk doet? Ik weet bijna zeker dat ie dat expres doet ( Hij was aan het oefenen voor zijn rol in Cracker )

IamBernie

• 672 messages
  • 1641 votes

Een ongeloofwaardig iets telt eigenljk niet mee als een echte fout. Zo kan ik in een science-fiction movie wel 1000 van die dingen bedenken.

Jerome-B

• 467 messages
  • 589 votes

Erg leuke site over héél veel fouten die in films voorkomen...

Moviemistakes

jedymaster

• 889 messages
  • 2518 votes

wie weet een site waar filmfouten op een chronologische manier staan, bijvoorbeeld op tijdstip 11.00 staat filmfout x

lindastuurman

• 1006 messages
  • 0 votes

Ik ken eigenlijk alleen de site www.nitpickers.com[/url]

Die geven aan waar ongeveer in de film de fout zit.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Heb eens op deze site gekeken en een paar fouten nagekeken, maar lang alle fouten die op deze site staan zitten niet in de films. Sommige fouten zijn gewoon verzonnen !

jedymaster

• 889 messages
  • 2518 votes

in pirates of the caribbean zit meen ik een fout je moet tog al eerder zien dat depp skelet is b.v depp loopt ook wel eens in het maanlicht, 1 scene zeker de "ik grijp je in je cel" scene[/spoiler}

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Toen was hij nog niet vervloekt, hij was pas vervloekt toen hij een munt uit die kist pakte.

jedymaster

• 889 messages
  • 2518 votes

is dat ook weer opgelost bedankt!

jedymaster

• 889 messages
  • 2518 votes

maar wie weet nog een grote blunder in een film?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

jedymaster wrote:

maar wie weet nog een grote blunder in een film?

http://www.moviemistakes.com/film.php?filmid=3372

32 fouten uit Pirates of the Carribean.

Faramir

• 59 messages
  • 587 votes

U-96 wrote:

http://www.moviemistakes.com/film.php?filmid=3372

32 fouten uit Pirates of the Carribean.

He thanks man, best leuke site, om al die fouten eens op een rij te zien, zijn er veel man!

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Faramir wrote:

He thanks man, best leuke site, om al die fouten eens op een rij te zien, zijn er veel man!

Is een geweldige site, ik kom er heel vaak. Alleen jammer dat ze daar niet elke film hebben.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Schitterend zo'n site....:|

jedymaster

• 889 messages
  • 2518 votes

http://www.nitpickers.com/ nog zo'n site ff mijn dvd collectie checken op foutjes

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Wat is daar in hemelsnaam zo leuk aan. Dat verneukt alleen maar het plezier van het filmkijken.

ilonka

• 1 messages
  • 0 votes

Hee, hallo

Ik dacht dus ook die fout te hebben gezien in Pirates, ik heb het zelfs gemeld op nitpickers. Toen ineens het vervloekte muntje viel! of liever gezegd twee(duh)

gister heb ik de film "Men With Brooms" gezien, met Leslie Nielsen, moest een van zijn beste films sinds jaren zijn, nou niet voor mij iig!

Maar goed, daar zit me dus een fout in dat wil je niet weten.

Ik zal hem hier neerzetten zodra ik weet hoe je hem kan verbergen, tis de eerste keer dat ik wat post hier dus moet nog ff het een en ander uitzoeken!:-)

KillaJah

• 356 messages
  • 856 votes

Geen echt storende maar wel een opvallende fout uit pirates of the caribbean is dat wanneer johnny depp bij zijn ontsnapping in het begin van de film via een kabel naar beneden glijd met zijn handboeien. Maar het is onmogelijk om zijn handboeien rond de kabel te slaan zonder deze los gemaakt te hebben. ok is misschien niet zo'n erge fout maar moest het toch kwijt . Voor de rest een erg leuke film vond ik.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Volges mij slaat ie een of andere haak erover heen maar het kan natuurlijk dat ik het niet goed heb gezien...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

het is toch helemaal niet nodig om je handboeien over die kabel te doen?? gooi alleen het touw over de kabel, en je kunt (ook mét handboeien) 'gewoon' naar beneden gleiden

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.