- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Fouten in films
Fouten in films
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
gleiden
Dit topic heette toch fouten in films? 
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Geen echt storende maar wel een opvallende fout uit pirates of the caribbean is dat wanneer johnny depp bij zijn ontsnapping in het begin van de film via een kabel naar beneden glijd met zijn handboeien. Maar het is onmogelijk om zijn handboeien rond de kabel te slaan zonder deze los gemaakt te hebben. ok is misschien niet zo'n erge fout maar moest het toch kwijt
. Voor de rest een erg leuke film vond ik.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
niet zo moeilijk:
hij heeft boeien om en een ketting daartussen right?
hij houdt z'n boeien naast elkaar en slaat het (dubbelgevouwen) stuk ketting óver de kabel en grijpt dan het stuk ketting vast: et voilá. een loop over de kabel en glijden maar 
als je goed kijkt kun je het duidelijk zien.
El Ninjo
-
- 329 messages
- 2317 votes
In de IMDB kan je per film in het menu (links) onder "Goofs" de fouten zien.
jedymaster
-
- 889 messages
- 2518 votes
is er een site waar de fouten in films in tijdcode staan bijvoorbeeld bij 5.45 gebeurt er dat wat niet klopt enz
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
movie mistakes. maar dan moet je wel (betalend) lid zijn dacht ik.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Waarom zou je dat willen zien, vraag ik me altijd af... Verpest alleen maar de film.
Jassie
-
- 398 messages
- 1095 votes
In Titanic zit er ook een fout, namelijk als Leonardo dood gaat zinkt hij, kan volgens mij niet. En ik heb gelezen: In het begin van de film wanneer de boot vertrekt zie je een klein zeilbootje ernaast varen, kan dus ook niet want de golven van de titanic zou de boot laten omslaan.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
En dat is nog maar een klein percentage. Volgens mij is Titanic (1997) de film met de meeste fouten. 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Een fout waar ik me vreselijk aan ergerde in Final Destination 2: die jongen wordt verpletterd door een gigantisch raam maar even later wordt hij in een lijkzak per ambulance weggevoerd... HOE HEBBEN ZE HEM IN GODESNAAM IN DIE LIJKZAK KUNNEN KRIJGEN?!
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
In de film Fled. (is geloof ik met Lawrence Fishburn en een van de Baldwins)
Is het moment dat ze voor het eerst een in blokhut komen.
Ene moment heeft Baldwin een jas aan vraagt wat aan Lawrence
Een shot op Lawrence zegt dan wat. Shot op Baldwin en heeft geen jas meer. (Hehe)
Ooit een een keer een Western gezien met Clint Eastwood zag ik iemand een digitaal horloge dragen...
De Maestro
-
- 14 messages
- 4 votes
Jassie zegt:
Als iemand verdrinkt zinkt hij altijd. Na enige (tientallen) uren, zorgen ontbindingsgassen in het lichaam ervoor dat het lichaam weer komt bovendrijven. Beetje luguber, maar ja..
In Titanic zit nog een vreemde fout. Als Leonarde op de voorplecht staat met z'n geliefde, dreigt zij om in het water te springen. Twee keer zelfs. Als je goed oplet zie je dat hij dan ook twee keer z'n jasje uittrekt..
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
In Lord of the Rings zijn tot nu toe 23 fouten ontdekt volgens teletekst 424. Zo ziet men de contactlenzen van Theoden zitten...
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
En dr zullen dr wel meer gevonden worden. Meestal zijn t allemaal continuiteitsfouten en daar kan ik wel mee leven alhoewel ze soms best groot zijn. In TTT heb ik er zelfs op eigen kracht 1 ontdekt!
Klein spoilertje voor TTT dus:
Als de groep orcs door de Rohirrim aangevallen wordt die Merry en Pippin hebben ontvoerd. Je ziet dan dat Merry bijna een hoef tegen zn kop krijgt maar hij kan nog net op tijd opzij rollen. Je ziet dan dat hij niet geboeid is, zijn handen zitten zelfs erg ver uit elkaar en in het shot erna is hij wel weer geboeid.
Beetje raar dat ze dat niet gemerkt hebben maar maakt het de film slechter? Dacht t niet.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Zo ziet men de contactlenzen van Theoden zitten...
Kan Tolkien ook gewoon uit het boek hebben gelaten. 
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Er zijn er inmiddels al 45 ontdekt, zie wederom tt 424.
Alexa
-
- 32 messages
- 37 votes
Heb eens op deze site gekeken en een paar fouten nagekeken, maar lang alle fouten die op deze site staan zitten niet in de films. Sommige fouten zijn gewoon verzonnen !
Ja, ik denk dat ook. Mss zijn sommige wel waar, ik bedoel: iedereeen maakt wel eens een foutje, zeker? Maar anders ga ik dringend eens een bril moeten gaan kopen
, als al die fouten echt zijn...
xxx
geronimo
-
- 1955 messages
- 0 votes
Op IMDB kun je ze ook vinden onder "goofs".
Joel&Co
-
- 5 messages
- 69 votes
Heeft het boekje moviemistakes op de kop weten te tikken.. Erg veel fouten, om eerlijk te zijn nog niets nagezocht...
Miste wel de fout in Carlito's Way: Een badscene waarin kussen achter hoofd Pachino(denk ik) aanwezig is en verdwijnt.. Niet echt aansluitend maar is een fout die me al sinds het zien van de film dwarszit...
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ach, daar moet je je niet druk om maken. Zulke dingen gebeuren gewoon. So what?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Om U-96 een beetje te pesten heb ik er een paar uit Das Boot:
Als Heinrich Lehmann-Willenbrock opdracht geeft om een torpedo af te vuren op een brandende tanker, wordt er een astand van 950 meter genoemd. In het scheepsjournaal heeft hij het later over 650 meter.
Wie goed oplet, ziet vlak voor de luchtaanval in de haven van La Rochelle een grote gele hijskraan. Niks mis mee, ware het niet dat het model dateert uit de jaren '70.
De aan boord gebruikte decodeermachine is een Enigma van het type 4. Deze machine werd pas in gebruik genomen in 1942. Das Boot speelt in 1941, toen was er hoogstens sprake van een type 3.
Bron: De grootste klassiekers van allemaal. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Persoonlijk hou ik er wel een beetje van. Het maakt het kijken de volgende maal veel interessanter. Maar het mogen natuurlijk geen superflaters zijn... 
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Persoonlijk heb ik d'r een hekel aan. Van die tijdschriften die een nitpicking pagina hebben. D'r zijn dus mensen die hun brood verdienen met het zoeken van fouten in films. Beetje sneu vind ik dat. Films zijn er toch (meestal) voor het vermaak en niet om te kijken welke, vaak beeldfouten (ik bedoel hier geen slecht script o.i.d. mee), er in zitten...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Zo is dat. Slechte scripts zijn vele malen erger.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Precies, persoonlijk vind ik het vrij zielig als iemand goofs in films gaat onderzoeken, dan HOU je toch niet van film?