- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Fouten in films
Fouten in films
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
In de eerste uitgave van de film 'The shining' van Kubrick kan je tijdens de begingeneriek, waar Jack Torance naar het hotel op rijdt, een schaduw zien van de helikopter die de beelden schiet. ( rechter benedenhoek van het beeld ) Dit is niet meer te vinden op recente heruitgave van kubrick's films.
dammit
-
- 234 messages
- 93 votes
De film 2012
De hele wereld stort in dus ook alle telefoonpalen en hij zit rustig met ze mobieltje te bellen.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1777 votes
'
"Mijn enige conclusie is - en ik besef dat velen dat belachelijk zullen vinden - dat het hier om een 'time traveller' gaat."
De enen argumenteren dat een gsm totaal onmogelijk is in die tijd, omdat er toen geen gsm-masten noch satellieten bestonden
Wat een slimmerds zeg
.
ibendb
-
- 5034 messages
- 3212 votes
in SHAUN OF THE DEAD,
wanneer die zombie met 1 arm in de huiskamer van shaun komt, lopen ze weg.
dan zie je de lijnen op de vloer waar ze heen moeten!
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Er zijn talloze fouten in films aan te treffen maar laatst kwam ik er een bij The Hangover II tegen:
Vliegtuig stijgt op met vier straalmotoren en land maar met twee.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1777 votes
Vergelijkbaar gevalletje bij The Usual Suspects.
wereldwandelaar
-
- 2 messages
- 5 votes
In de allereerste aflevering van Star Trek Original " The Cage" komt het team op een moment blauwe bloemen tegen. Als Spock ze aanraakt geeft hij een glimlach van je welste. Ik dacht dat een Vulcan geen gevoel voor humor kende. Dit stukje heeft mij altijd al bezig gehouden waarom dit stukje niet over gedaan is want het is toch een grove fout van de acteur.
the flash
-
- 317 messages
- 103 votes
De film 2012
De hele wereld stort in dus ook alle telefoonpalen en hij zit rustig met ze mobieltje te bellen.
er klopt helemaal niets in die film
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Babel (2006)
Jongen schiet op de bus, loodrecht op de voorkant. Vrouw wordt geraakt door het linkerraam...
megaman
-
- 1484 messages
- 229 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > Oneffenheden in Films:
Je weet wel , die kleine foutjes en oneffenheden in films die de fans voor lief nemen. In dit topic wilde ik vragen of jullie de kleine ergenisjes/foutjes willen bespreken van je favoriete film(s). Een lastige opgave voor de die-hard fans. Ik geef toe, ik heb het liever ook niet over de wat mindere kanten van mijn favoriete films
Any way, ik zal maar even een beginnetje maken. Let op: Spoilers aanwezig! En muggenziften mag! 
Once Upon a Time in the West
- Vandaag de dag nog steeds één van mijn favoriete films. Indrukwekkend, episch en dramatisch. De prachtige score van Ennio Morricone, de schoonheid van Claudia Cardinale, de artestieke en sfeervolle shots, de blik van badd-ass schurk Frank (Henry Fonda) en het mysterieuze personage dat Charles Bronson speelt. Toch is er één klein stukje dat me eventjes uit de wonderbaarlijke sfeer van deze film haalt: het blikkerige geluid van die kakelende kippen in de scene waar de boerderij word aangevallen door Frank en zijn handlangers. Jammer dat ze dat geluid niet een beetje hebben verzacht of opnieuw opgenomen voor de gerestaureerde versie.
Star Wars VI: Return of the Jedi
- Niet alleen mijn favoriete Star Wars film maar ook de beste film aller tijden naar mijn mening. De vele memorabele momenten: Rancor, Sarlac Pit, Speederbike achtervolging, ruimtegevechten en uiteraard het lightsabre duel. Ian McDiarmid was echt meesterlijk als de duistere keizer (ken alle teksten uit m'n hoofd) en wanneer ze met z'n allen massaal een aanval gaan plegen op het keizerrijk en er overal gevochten word, krijg ik kippenvel
Dan de minder goeie kanten van deze epische ruimte opera. In tegenstelling tot de meeste mensen heb ik niks tegen de koddige Ewoks. Wat ik wel een beetje jammer vind is dat, ondanks dat ook deze episode is gerestaureerd en CGI effecten heeft gekregen, er nog steeds oneffenheden in de film zitten die al veel eerder hadden kunnen weggepoetst. Drie voorbeelden: de groene vierkanten om de ruimteschepen (is goed te zien bij de Tie Fighters die de Death Star in vliegen), de Tie Fighters die opdoemen vanuit het niks in de scene waar de Falcon richting de floot vliegt tijdens de Battle of Endor, en het vreemde zwarte vlekje bij de capuchon van de keizer.
Wordt vervolgd...
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
Als Danny in American History X wordt doodgeschoten valt z'n verslag uit z'n handen, bij het volgende shot ligt ie dood op de grond met het verslag weer in z'n handen
filmliefhebber92
-
- 1196 messages
- 2569 votes
Haha ik ben hier nu aan het lezen en bij al die films is het mij nooit opgevallen. Wel leuk om dat vliegtuig bij troy te zien.
Harbinger
-
- 12 messages
- 0 votes
Ik ben gek op filmfouten zoals plotholes en anachronismen.
Jammer genoeg blijken de filmfoutenwebsites overspoeld te worden met (onvermijdelijke) continuity errors in de stijl van: "z'n haar ligt ietsje anders".
Harbinger
-
- 12 messages
- 0 votes
In de allereerste aflevering van Star Trek Original " The Cage" komt het team op een moment blauwe bloemen tegen. Als Spock ze aanraakt geeft hij een glimlach van je welste. Ik dacht dat een Vulcan geen gevoel voor humor kende. Dit stukje heeft mij altijd al bezig gehouden waarom dit stukje niet over gedaan is want het is toch een grove fout van de acteur.
Het is niet onmogelijk dat voor deze pilootaflevering de karakters van de personages nog niet volledig uitgelijnd waren en dat de hele non-emotie-filosofie van de Vulcans door de schrijvers pas later aangebracht werd.
yakie
-
- 4 messages
- 2 votes
in de film shooter eerst schijt hij met rechts (of links weet het niet meer goed) en dan met het andere hand mensen die worden opgeleid voor sniper leren maar alleen met hun beste hand te schieten!!..
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
in de film shooter eerst schijt hij met rechts (of links weet het niet meer goed) en dan met het andere hand mensen die worden opgeleid voor sniper leren maar alleen met hun beste hand te schieten!!..
Hij schijt met rechts 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Dan zitten er minstens twee p(l)otholes in die film. 
maxroelofs
-
- 2838 messages
- 1659 votes
Mr. ans Mrs. Smith
Als Mrs na Mr. kijkt met een verrekijker zit het dorpje er nog op ...... 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
in SHAUN OF THE DEAD,
wanneer die zombie met 1 arm in de huiskamer van shaun komt, lopen ze weg.
dan zie je de lijnen op de vloer waar ze heen moeten!
Dit klopt niet. Ben toevallig nu even de film aan het kijken. Ik vond wel 2 blauwe strepen op het tapijt, maar dat is gewoon van het tapijt zelf.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
The Bank Job (2008)
Man en vrouw hebben een gesprek - vrouw doet even de deur dicht (niet op slot) - gesprek gaat verder - kind probeert deur te openen (je ziet de klink omlaag gaan) en nu zit hij opeens wèl op slot.
King of New York (1990)
De eindscène, wanneer Frank halfdood in de taxi zit, is verkeerd gemonteerd. Zo zag je eerst een heleboel agenten opgesteld staan tussen de auto's en later zag je ze er nog eens heenrennen.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
De steeds maar groeiende lijst fouten in ZWARTBOEK (2006): 'goofs'
blond
-
- 5 messages
- 22 votes
[quote]riesma wrote:
punt.[/quote
geen punt telefoon frequentie gaat via satellieten en die hangen in de ruimte dus de mobieltje doen het nog gewoon als de wereld aan het vergaan is(handig om te weten als het evht een keer gebeurt:) )
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Wel punt: ik bedoelde dat de film 2012 fout is, vandaar de aanpassing van dammit's quote.
Ten tweede klopt je beredenering niet, er zijn telefoonpalen nodig om te bellen (waarom staan ze er anders?). De frequentie verloopt horizintaal, niet verticaal. De palen zorgen voor de verbinding over het land, met de centrale en de telefoons onderling. Die centrale is via satellieten met andere centrales verbonden. Zonder palen geen bereik.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
E.e.a zie je meestal bij Goofs op IMDB bij de desbetreffende film.
van duijn
-
- 935 messages
- 845 votes
volgens mij zag ik in the good the bad and the ugly is in de woestijn elektriciteitspalen staan in de verte
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Zie dat groepje mensen in de achtergrond lekker chillen, terwijl overal sirenes en schoten te horen zijn. xD YouTube - Reservoir Dogs - Mr. White's Escape
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
In Jurassic Park laat de corrupte Dennis Nedry zich aan de kust van San José - Costa Rica overhalen tot het stelen van dino embryo's. Eén probleem: San Jose ligt niet aan de kust.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Een “fout” die je veel ziet, zowel in films als in strips. Een verrekijkerbeeld wordt vaak zo voorgesteld: http://www.schroevers.nl/images/verrekijker.jpg.
Ik zag het van de week weer terug in Kill List (2011)
Een beeld door een verrekijker is altijd rond. Door de stelschroef van de kijker kun je er voor zorgen dat het beeld van je linker- en rechteroog samenvallen om een scherp beeld te krijgen. Het overblijvende beeld is dan rond. Maar 'grafisch' / 'psychologsich' kan ik me de keuze voorstellen.
Volgens mij heeft Kees van Kooten in zijn boekenweekgeschenk “De Verrekijker” er recent nog een passage aan gewijd.
PEN15
-
- 1281 messages
- 637 votes
bepaalde goofs zijn soms niet op imdb te vinden, het is nou maar net wat je van een ander hoort of zelf ziet. Bij Goldeneye bv, (al is zeggen dat er een fout in een james bond zit haast hetzelfde als zeggen dat de redshirts in startrek dood zullen gaan), is het een flinke klus om je door alle opgegeven fouten te werken, maar er was er nog een die me laatst was opgevallen.
Pierce brosnan laat zich van die torenhoge stuwdam afzakken en gaat vervolgens tientalle trappen en verdiepingen naar beneden, aan het eind staat hij ineens aan top van die berg.
Back to the future
Marty mcfly dreigt te laat te komen omdat hij dacht dat de klokken in doc's huis goed liepen, maar als hij de deur binnenloopt kun je duidelijk zien dat hij een polshorloge omheeft.
Aan het einde zegt die broer; I always wear a suit to the office, alsof hij ineens succesvol zakenman is geworden maar hij woont nog steeds bij zijn ouders.
Zombies
Dat de levende doden ineens bovennatuurlijk sterk worden bla bla, dat vind ik allemaal best, maar hoe kan het dat Jason zo overdreven loopt te ademen (jason takes manhattan), hij heeft vijfenzeventig delen onder water gelegen en is duizenden keren verdronken, zuurstof heeft hij toch niet nodig? En hoe kan hij na jaren dood te zijn nog zo hevig bloeden? (in jason vs freddy). In Wreck-it Ralph trekt Kano het nog kloppende hart uit die zombie van Altered Beast. Wat begrijpt men nou niet aan de definitie van een zombie? Zombies zijn lijkbleek en zien eruit als deense schimmelkaas van het rotten, maar harten kloppen kennenlijk nog.