- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Fouten in films
Fouten in films
Berdientje
-
- 1 messages
- 0 votes
In de film van Dunya en Desie groeten uit Marokko zit ook een fout.
In een shot zie je dat Desie boos weg loopt van het strand met haar slippers in haar handen en laat ondertussen 1 vallen. In de volgende short zie je dat ze haar beide slippers aan heeft.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
Je kan het ook gewoon opzoeken, al ben je er inmiddels wel achter denk.
(afbeelding)
SSeagal
-
- 1866 messages
- 659 votes
Hmm dan mijn favoriet: "The Langoliers".
Als ze binnen in de hal zijn van Bangor Airport, zie je eerst dat "hun" vliegtuig vlak voor het raam staat, en even later staat het vliegtuig opeens veel verder van het raam vandaan!
Mijn vrouw had ook een leuke gevonden, de scene waarin ze net terug zijn gevlogen door het noorderlicht, dan gaan ze landen, zie je de stad New York. Hoewel de vrouw in de cockpit zegt dat alles voor niks was omdat er nog steeds niks is, zie je in de verte helemaal links een witte auto langs een gebouw rijden, oeps
Misschien is iemand voor hun ook er door heen gevlogen en heeft hij de auto gepakt....lol
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Leuk topic! 
Bij de film 'Belly': Een scene met een man die op straat flink aan het schieten is, naar een auto loopt en instapt: de camera + crew zijn in de spiegeling van een autoraam (van de deur die open en dichtgaat) te zien.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
The Last Samurai stikt ook van de camera-hoek en 'wapen' fouten.
Bij. wanneer Katsumoto zichzelf steekt met een zwaard, kan je duidelijk zien dat het een inklapbare zwaard is, vanwege de hoekjes op de rand. Langzaam afspelen is ook een optie.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
'No country for old men' bevat wel wat fouten. Heb ze daar eens opgenoemd.
De tofste is wanneer hij achtervolgd wordt door die drugsmaffia. In het ene shot is het donker/s'nachts, en bij het volgende is het al licht/overdag 
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
In the Train, als ik het goed gezien heb zie je in een kort shot de trein niet op de rails rijden
.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
'No country for old men' bevat wel wat fouten. Heb ze daar eens opgenoemd.
De tofste is wanneer hij achtervolgd wordt door die drugsmaffia. In het ene shot is het donker/s'nachts, en bij het volgende is het al licht/overdag
Lijkt me niet dat hier een fout is mee gemaakt.. Er gaan meerdere dagen voorbij..?
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Lijkt me niet dat hier een fout is mee gemaakt.. Er gaan meerdere dagen voorbij..?
Ik bedoel in 2 shot's na mekaar.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Hmm ik heb deze laatste nog gezien en er was me niets opgevallen. Nu moet ik "m nogmaals zien.
EmilyPlays
-
- 54 messages
- 500 votes
De fout in Gangs Of new York die indien hersteld het hele plot zou veranderen.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1777 votes
In Se7en.
Als Somerset het huis van het gluttony-slachtoffer binnengaat en de tape van de politie aan de binnenkant van de deur zit.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
'Time traveller' met gsm op première 'The Circus' in 1928?
In bijgevoegde scène uit de dvd van Charlie Chaplins film 'The Circus' komt iets merkwaardigs voor: iemand houdt klaarblijkelijk een gsm in de hand. Merkwaardig? Hoezo? We schrijven 1928 en toen was er in de verste verte nog geen sprake van draadloze telefoons. Een echt anachronisme dus, of wat de Engelstaligen een 'time traveller' noemen, sinds de film 'Back to the Future'. In het filmpje onderaan is het duidelijk te zien (vanaf 2min45).
De bewuste scène zit niet in de originele film, maar werd door de Ierse cineast George Clarke ontdekt tussen het bonusmateriaal dat de nieuwe dvd meegeeft. "Ik meen dat ik de eerste ben die iets tamelijk ongewoons ontdekte in deze opnames uit 1928", zegt Clarke. De scène staat op de dvd bij het bonusmateriaal onder The Hollywood Premiere. De camera filmde mensen uit het oorspronkelijke publiek dat in 1928 in het Chinese Theatre in Hollywood de première bijwoonde.
"Is dat wel zo?", vraagt Clarke zich nu af, nadat hij een mysterieus geklede vreemdeling spotte, die door het beeld wandelt (op 2min45 in de video onderaan) terwijl zij - de klederdracht verraadt het geslacht - een mobiele telefoon vasthoudt. "Mijn enige conclusie is - en ik besef dat velen dat belachelijk zullen vinden - dat het hier om een 'time traveller' gaat." De 'tijdreizigers' stammen uit 'Back to the Future' - u weet wel, die film met die speciale DeLorean-auto en met Michael J. Fox - die deze week overigens de 25ste verjaardag van zijn originele release viert.
Onderstaand filmpje heeft al meer dan 800.000 geïnteresseerden getrokken. Er zijn believers en non-believers. De enen argumenteren dat een gsm totaal onmogelijk is in die tijd, omdat er toen geen gsm-masten noch satellieten bestonden, maar de anderen beweren dat wie over de technologie van zogenaamde 'reizigers door de tijd' beschikt, dit probleem makkelijk zou kunnen omzeilen.
YouTuber 'Barnwash' beweert dat de Australische politie in 1928 de eerste tweewegradio testte en dat het dan ook misschien om een vermomde vrouw van de staatsveiligheid kan gaan. Volgens anderen is het dan weer een soort van hoorapparaat uit die tijd.
Gaat het overigens wel degelijk om een vrouw? "Hebben jullie gezien hoe gek de voeten lijken?", werpt 'midwestwoman' op YouTube op. "Dikke enkels en dan superdunne voeten? Dat lijkt niet in verhouding. De hand lijkt ook abnormaal groot." Een man in vrouwenkleren, suggereert ook Clarke in het filmpje onderaan.
En wat denkt u ervan?
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Zou het geen reclamestunt zijn van het label ivm 25 jaar "back to the futur" ofzo? Snel wat onuitgegeven matriaal van een oude film bewerken (ventje toevoegen) en uitbrengen.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Lijkt me wel ja... Wel geinig natuurlijk.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Zou het geen reclamestunt zijn van het label ivm 25 jaar "back to the futur" ofzo? Snel wat onuitgegeven matriaal van een oude film bewerken (ventje toevoegen) en uitbrengen.
Lijkt me wel ja... Wel geinig natuurlijk.
Raadsel 'gsm' in Chaplinfilm ontrafeld.
Het raadsel rond de vrouw die in een oude film van Charlie Chaplin lijkt te bellen met een gsm, is ontrafeld. Experts zeggen dat het gaat om een hoorapparaat, dat destijds zo groot was dat het leek op de eerste modellen mobiele telefoons.
De scène in de zwart-witfilm 'The Circus' uit 1928 leidde tot nogal wat verwarring. De vrouw lijkt druk in gesprek op haar telefoon, en een Ierse filmmaker stelde dat het moest gaan om een tijdreizigster. Anderen dachten dat de vrouw tandpijn had, en een zak ijs tegen haar wang hield.
Het hoorapparaat was enkele decennia daarvoor uitgevonden, en had toen nog het formaat 'koelkast'. (anp/sam/hln.be)

Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
S.S. Hahn, gespeeld door Geoff Pierson zegt:
''Took me most of the morning to make all the arrangements. Turns out you're the first woman in thirty years the state has allowed to visit a serial killer on the night of his execution.''
De term serial killer werd pas geïntroduceerd in de jaren 70 door FBI-agent Robert Ressler. Bron: klik.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Dat is dan toch nog een minpuntje bij deze film waarin verder alles is gedaan om je midden in de jaren 1928 en vlak daarna te voelen, zoals ik vandaag nog bij de film heb vermeld. De vijf sterren blijven ook met deze wetenschap gewoon staan.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Deze had ik op eigen houtje ontdekt, maar het blijkt ook op Imdb tussen de goofs te staan. En daar staan nogal wat fouten...
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Een paar erg vreemde goofs in Alien 3 en alledrie al in de eerste minuten:
1. Waar komt het Alien ei in het ruimteschip vandaan en hoe kwam het op zo'n rare plek terecht? Hoe kan de Alien queen uit Aliens uberhaupt een ei hebben gelegd aangezien de eierbroedzak was afgescheurd en er geen enkele aanwijzing is dat ze in het schip zelf is geweest (ze zat in het landingsgestel)?
2. Hoe kan het dat én Ripley bevrucht is én de os/hond? Zoals we hebben gezien in Alien en Aliens sterft een facehugger gelijk nadat deze een Alien embryo heeft geplaatst in de gastheer/vrouw.
3. Hoe heeft de facehugger door de gesealde slaapcabine van Ripley heen kunnen branden?
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Misschien is het geen fout maar heb ik het verkeerd gezien maar het gaat om het volgende:
In de film 127 hours valt Aron in een kloof met zijn rugzak aan. Hoe kan die rugzak op de grond zijn gevallen als hij met zijn arm klem komt te zitten tussen een steen?
simonvinkie
-
- 2271 messages
- 827 votes
Goeie ja, zou ik ook eens terug moeten zien.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Dus ben ik 'm voor de tweede keer gaan kijken en inderdaad zag ik het niet goed.Hij laat niet zijn rugzak vallen maar zijn mes. Hij maakt met 1 hand zijn rugzak los, hoe krijg je niet te zien, maar het lijkt dat de gespen met een klikding vastzitten.
Kan ik ook weer slapen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zag gisteren een fout in Mean Girls 2, meiske zit helemaal onder de vieze smurrie, beeld springt even naar een ander meisje, weer terug naar de smurrie maar de smurrie is plots véél minder dan daarvoor.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Vandaag nog eventjes Tremors gekeken, de 3 'tongen' van een grijperik worden af en toe zichtbaar met touwen bedient, dat geldt ook voor dat kleine tractortje; die werd gekanteld door een touw waar er aan getrokken werd.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Terwijl ik net het ene probleem in 127 hour heb rechtgezet, zag ik iets anders dat niet lijkt te kloppen. Aron krast met zijn mes zijn naam en de dag waarop hij denkt te sterven op de rotswand. Er staat: Aron Ralston 7-5-2003. Maar het is april.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Doen ze het in Amerika niet andersom? Dus geen M/D/J maar D/M/J (niet zeker)
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Doen ze het in Amerika niet andersom? Dus geen M/D/J maar D/M/J (niet zeker)
Dacht ik ook, maar dan nog is het april, dus ergens zou een 4 moeten staan.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Dankzij Fuentes is ook dit opgelost. Er staat 03-75 en dat is dus zijn geboortedatum.