- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Fouten in films
Fouten in films
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Ik zie zelden fouten in films. Ik weet nog wel dat bij Glen Garry Glenn Ross op het eind de crew zichtbaar was in de reflectie van een metro, en het haarstukje van Bill Murray ging mee bij het afzetten van het hoofd van een pak in Scrooged.
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
nou inde harry potter films is heel veel crew zichtbaar
Martoi
-
- 61 messages
- 67 votes
Ik snap het sowieso niet echt dat je soms zulke (grote) fouts hebt in een film. Als regisseur en andere medewerkers van de film wil je toch dat je film goed word. Daar LET je toch op.. en tuurlijk kan je iets over het hoofd zien. Maar voordat je met helemaal klaar bent kan je de film toch een keer kijken met een team.. en dan alleen op fouten letten. Zou ik in iedergeval doen als ik een film had gemaakt. Sukkels (:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik snap het sowieso niet echt dat je soms zulke (grote) fouts hebt in een film.

knowledge
-
- 178 messages
- 0 votes
in pulpfiction roept hunny bunny een andere zin naar de klanten in het begin van de film dan op het einde ( ik heb het over dat "if any of you fuckin pricks move " moment ) .... heb ik altijd vreemd gevonden dat zo een fout gebeurd in een film van de dialogenkoning
in commando wanneer arnie die gekantelde , gele porsche rechtzet is die zijkant helemaal beschadigd en als hij daarna met diezelfde wagen vertrekt is die kant terug helemaal in orde
in Xmen 2 wanneer nightcrawler die gevangen kinderen bevrijdt dmv z'n teleportatiekrachten ... voor hij zich naar de ruimte waar de kinderen zich in bevinden teleporteert , zie je hem in de achtergrond al in die ruimte staan ...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
heb ik altijd vreemd gevonden dat zo een fout gebeurd in een film van de dialogenkoning
Expres gedaan (wordt gezegd), vanuit het Rashomon-idee
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Dat idee zit, voorzover ik het kan zien, verder nergens in PF, dus een echt aannemelijke verklaring vind ik dat niet.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Toch is het vrijwel onmogelijk dat dit niet expres is gedaan. Doodeenvoudig om hetzelfde stuk te nemen, immers. Ik kan er nooit echt mee zitten, met dat soort 'fouten' (inconsistenties).
Kabukiman
-
- 414 messages
- 75 votes
Dat idee zit, voorzover ik het kan zien, verder nergens in PF, dus een echt aannemelijke verklaring vind ik dat niet.
Maar het is toch niet nodig dat een bepaald idee meerdere malen voorkomt in een film, een keer is toch vaak gnoeg??
CAPIpsv
-
- 766 messages
- 628 votes
De TITANIC,
waarin Kate winslet als rose dawson in 1912 de middelvinger opsteekt tegen zo'n serveerder, wanneer ze de lift instappen.
de middelvinger opsteken in 1912?
heb laast nog gelezen dat in een blad dat dat toen nog geen enkele betekenis had, en dat pas veel later werd gezien als een soort scheldhouding.
ronniegrunn
-
- 16 messages
- 40 votes
in the station agent loopt finbar uit zijn station met zijn schoudertas om, een shot later heeft hij die niet om en weer een shot later wel weer 
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
Maar weet je wat het soms/vaak is, is dat het meestal alleen voorkomt in de fullscreen (zichtbare crew dan he
)
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Toch is het vrijwel onmogelijk dat dit niet expres is gedaan. Doodeenvoudig om hetzelfde stuk te nemen, immers. Ik kan er nooit echt mee zitten, met dat soort 'fouten' (inconsistenties).
PF is hoogstwaarschijnlijk pas zo gestructureerd tijdens de montage. En dan liever een andere hoek aan het einde en ja, dan kan het dat ze wat anders zegt. Denk niet dat Tarantino het erg gevonden heeft, nee. Waarom zou ie?
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7936 votes
Ik zag ooit in een interview met Tarantino dat Hunnybunny per ongeluk dat stuk verkeerd had uitgesproken. Tarantino vond dit op zijn beurt wel grappig en liet het er maar gewoon zo inzitten.
Martoi
-
- 61 messages
- 67 votes

Ja oke
'zulke grote FOUTEN' dat was wel een hele stomme fout van mij.. tering
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Vind het vooraf erg als er in een Amerikaanse film een Nederlander (of een Deen, Noor of andere persoon uit een -klein- Europees land) opdraaft, die dan een taal spreekt die in de verste verte niet lijkt op de taal die deze persoon zou moeten spreken...
Hier kennen we vast allemaal een voorbeeld van. 
Echt weer een teken van de 'ignorance' van de Amerikanen voor alles dat van buiten komt. Gooi alles maar op de grote hoop jongens! 
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Ik kan zelf hongaars praten / verstaan, viel me op dat het eigenlijk altijd wel klopt. Usual Suspects zat volgens mij zo een stuk en die was verstaanbaar, en in nog wat andere o.a. ook low budget films klopt het altijd wel.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Voor mijn gevoel klopt het juist zelden...
nelis124
-
- 2 messages
- 1 votes
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
In Moulin Rouge!
Nicole draagt tijdens de scene dat ze ontdekt wie Christian is, een mooie rode jurk, en dan is het later ineens een zwarte korte jurk met vest.
En in Titanic, 1997, zie je in een bepaalde scene een stel honden, maar later zie je die niet meer..
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Een van de grootste fouten die ik ooit in een film heb gezien is uit Titanic (1953). Het schip raakte de ijsberg aan stuurboordzijde, maar je ziet even later een close-up waar de ijsberg het staal van de bakboordzijde openscheurt.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Dat is wel een grove fout ja
.
Ook bij Braveheart : is de 1e groote veldslag voorbij en zegt Wallace zow '' Alright''.
En op de achtergrond zie je een Engelsman en Schot schijnvechten met hun zwaarden.
.
Dat is wel Fucking grappig 
DeVrouw
-
- 110 messages
- 340 votes
In Film > Algemeen > Fout Machinist:
Als Bale in een kroeg naar de toiletten gaat en zijn handen wilt wassen, wil hij zeep pakken waardoor het 'zeepkastje' van de muur af valt.
Het volgende shot betrapt hij het vrijende stelletje op het toilet, de camera draait zich om en het 'zeepkastje' hangt weer keurig op zijn plaats.
Jammer.
Chr.s
-
- 3671 messages
- 1703 votes
Misschien had het vrijende stelletje hem eerst nog even snel terug gehangen. 
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Bij het recentste deel van de Harry Potter-reeks zag ik tijden de 2e opdracht van het toernooit een schaduw onder in het scherm langskomen...
Opgenomen in de bioscoop dus... 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Dan spreek je toch niet over fouten in de film ? 
italian
-
- 1391 messages
- 262 votes
ik weet niet of deze fout al is genoemd maar in een scene van Diamonds are forever met James Bond een auto op zijn linkerkant een steegje binnengaat en dan op zijn rechterkant het steegje uitgaat

us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
De beginscène van Saw al genoemd? Dat hij wakker wordt in een badkuip, en hij is er ook niet net ingelegd want dan zou dat gebeurd moeten zijn door de man die in het midden ligt of de collega van het andere slachtoffer die buiten de muren is, geen reëele opties dus.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
De beginscène van Saw al genoemd? Dat hij wakker wordt in een badkuip, en hij is er ook niet net ingelegd want dan zou dat gebeurd moeten zijn door de man die in het midden ligt
Ik zou niet weten waarom dit geen reëele optie is.