- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Fouten in films
Fouten in films
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Een foutje dat ik ontdekt had in terminator 2, misschien is hij al genoemd? Als de T101 (arnie) die man bij zijn haar pakt en vervolgens wilt doodschieten, houdt John hem tegen. Niks mis mee, maar daarna is een klein foutje. John pakt zijn pistool van de grond en wilt hem aan Arnie geven, de haan is nu gespannen. Arnold neemt hem aan, de haan is nu ontspannen. Arnie schuift hem in zijn broek en de haan is gespannen. In de hele scène heeft hij hem niet aangeraakt met zijn duim of andere vinger.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ik weet niet of ze al genoemd zijn..
Bij War of the worlds, als Tom Cruise onder de tafel kruipt in het begin van de film, is hij eerst achter de tafel poot, en meteen het shot erna zit hij voor de tafel poot.
Bij The Mummy (1999), als zo'n man een kever in zijn lichaam heeft zitten rent hij met zijn blouse open tegen een muur en zodra hij valt is hij weer dicht.
Star Wars: Empires strikes back als Luke op zo'n beest zit in de sneeuw zie je in zijn bril de weerspiegeling van een microfoon hengel.
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Ik weet niet of ze al genoemd zijn..
Bij War of the worlds, als Tom Cruise onder de tafel kruipt in het begin van de film, is hij eerst achter de tafel poot, en meteen het shot erna zit hij voor de tafel poot.
Bij The Mummy (1999), als zo'n man een kever in zijn lichaam heeft zitten rent hij met zijn blouse open tegen een muur en zodra hij valt is hij weer dicht.
Star Wars: Empires strikes back als Luke op zo'n beest zit in de sneeuw zie je in zijn bril de weerspiegeling van een microfoon hengel.
Vet dat je dat heb opgemerkt, ik heb de Mummy en Star Wars:TESB allebei, ik zal het eens nakijken. Je moet een scherp oog ervoor hebben. 
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Ik heb ook een fout ontdekt in Die Hard 1 (misschien is hij al genoemd) Op de zolder van Nakatomi Plaza praat John met Hans. Hij loopt even weg nadat hij Hans de Beretta heeft gegeven. Hij gooit zijn sigaret op de grond, je ziet het shot met de sigaret op de grond. Daarna het shot met Gruber op de achtergrond met pistool gericht. John heeft de sigaret ineens weer in zijn mond alsof er niets gebeurt is! Te snel om al een nieuwe opgestoken te hebben! Een stomme continuïteitsfout! 
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
In Gladiator, bij het eerste echte gevecht zeg maar, in het kleine amfitheater in Afrika. Twee keer zie je de gladiatoren langs elkaar steken met hun zwaarden terwijl ze wel doodgaan. Misschien is het bedoelt om de scène op normale snelheid te bekijken, maar toch vind ik het een goedkope stunt, ze hadden misschien beter special effects kunnen gebruiken, of poppen in een shot of zo. Ik irriteerde me er een beetje aan
.
(Volgens mij een keer in het groepsgevecht, geboeid als slaven, en een keer het solo gevecht van Maximus).
Daarnaast heb je nog na het laatste gevecht (het gevecht met de keizer), hier zie je Maximus naar het Ilysium (hemel) zweven. Je ziet zijn halsslagader nog steeds kloppen. Maar ja, als je dat als fout mag beschouwen. Je kunt het ook beschouwen als een stervende Maximus i.p.v. een dode.
Vraagje: Er zijn beweringen over Gladiator dat je een horloge kunt zien in de film? Iemand zou nog zijn horloge om hebben, of je ziet een bruine huid met een witte huid waar het horloge gezeten heeft. Waar, in welke scène kun je dit zien? Zo ja, welke persoon/acteur?
litjens999
-
- 532 messages
- 76 votes
Fout in filmtitel !!
Krakatoa East of Java (1969) 
De Krakatoa vulkaan lag ten WESTEN van Java
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Fout in filmtitel !!
Krakatoa East of Java (1969) 
De Krakatoa vulkaan lag ten WESTEN van Java
In films is alles mogelijk.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ach, er worden tientallen, soms wel honderden fouten gemaakt in één film dat ik er niet meer echt van opkijk.
Als je echt gaat zoeken dan vindt je inderdaad fouten, maar het zijn meestal alleen de echte grote die opvallen.
Bij Gladiator met dat horloge geval.
During the Seconde battle at the Roman Coliseum, the senator who opposed the games shows up, and as he sits down, you catch a glimpse of a gold braclet on his wrist with a white face, and it looks a lot like a wristwatch.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Ja, dat zal vast. Die man staat in zijn onderbroek in de kleedkamer, wordt door 20 man make-up & hair & kleding opgedirkt, en die 'vergeten' dat horloge.
Ik snap het nooit, dat gefriemel over die goofs, die vaak ook helemaal geen goofs zijn.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Misschien is het bedoeld om de scène op normale snelheid te bekijken
Wat denk je zelf?
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
hahaha, grapjas
.
night*killer
-
- 12 messages
- 4 votes
Ik heb ook nog een foutje opgemerkt gister toen ik de serie lost zat te kijken:
Als in een flashback michael en zijn zoon op het vliegveld staan,vraagt het zoontje dat hij batterijen voor zijn gba sp nodig heeft terwijl dat apparaat op een accu loopt.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Nog een paar opgemerkt de afgelopen tijd:
In het begin van The Italian Job wanneer ze met de boot onder het gebouw binnen varen om die safe te stelen. Ze varen binnen in de één righting en leggen de boot stil en een paar seconden later ligt die boot omgekeerd om snel te kunnen vertrekken...
Bij Sahara. Midden in de verlaten woestijn rijdt een jeep, maar er zijn al zeker 50 sporen naast gemaakt.
In Ben Hurr. Een acteur met digitaal polshorloge aan in 't tijdperk van de romeinen en een rode ferrarie die achter het colloseum rijdt. Vooral die ferrarie valt op.
Harry Potter en de geheime kamer: In de scene dat harry aan het studeren is in de bibliotheek, kijkt ginny naar hem als ze haar veer in het inkt potje wil doen mist ze het inkt potje maar schrijft toch door.
T2 Judgment day. Als de handen van de politie terminator (ik weet zijn serie nummer niet) in de politie wagen steken, en die rijdt weg, blijft de terminator er achter hangen. Dan zie je dat het overduidelijk een slappe zak is inplaats van een mens (of robot in dit geval)
italian
-
- 1391 messages
- 262 votes
in Home Alone 1:
wanneer Kevin in het begin van de film naar buiten loopt zie je duidelijk dat hij de deur achter zich dichtdoet .daarna loopt hij die' vreselijke 'oude man tegen het lijf. hij rent al gillend terug het huis binnen.
hoe kan hij dat gedaan hebben als hij de deur achter zich had toegedaan 
natuurlijk dat er dan inbrekers in het huis willen gaan als je een deur van buiten kan opendoen...
Kaffeefiltjer
-
- 543 messages
- 0 votes
Vraagje;
In Braveheart zou naar het schijnt een witte bestelwagen op de achtergrond rijden wanneer die vrouw aan de paal wordt vermoord.
Heb die scene bekeken maar ik vind die niet !
(is het dan wel echt waar of ne roddel?)
litjens999
-
- 532 messages
- 76 votes
Foutje !!!!!
In Gangs of New York is de Brooklin Bridge te zien maar het verhaal speelt zich af van 1846 tot 1863 de brug werdt pas in 1883 geopent !!!
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Maar was dat niet op het eind dat je steeds verder de toekomst inging?
litjens999
-
- 532 messages
- 76 votes
Maar was dat niet op het eind dat je steeds verder de toekomst inging?
volgens mij niet op de site waar ik het heb gelezen stond daar niets over
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Vraagje;
In Braveheart zou naar het schijnt een witte bestelwagen op de achtergrond rijden wanneer die vrouw aan de paal wordt vermoord.
Heb die scene bekeken maar ik vind die niet !
(is het dan wel echt waar of ne roddel?)
Nou, als je het zelf intensief bekeken hebt, zul je het antwoord toch wel weten hé ?
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
ik weet zijn serie nummer niet.
T-1000 advanced prototype 
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Al de 2e keer dat ik de film Lawrence of Arabia zag viel me aan het einde van de film al een fout op. Daarna heb ik er nooit meer aan gedacht dus vandaar dat ik er nu pas mee kom.
Het gaat namelijk om een scene uit het einde van de film. De mensen die deze film hebben gezien zullen wel begrijpen wat ik bedoel. In deze scene zie je dus het arabische leger te paard richting het noorden trekken naar de stad Damascus. Het leger van de arabieren bevond zich namelijk landinwaarts en langs de kust bevonden zich de Engelsen. Op een gegeven moment zijn de Engelsen bezig de Turkse stellingen aan het bombarderen. Je ziet dan O' Toole en Omar Sharif naar 'rechts' kijken en dan zie je het hele gebeuren. Dit klopt dus niet, want de arabieren bevonden zich meer landinwaarts dan de Engelsen dus waren die alleen maar te zien wanneer men naar 'links' zou kijken.
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Lang geleden vond ik iets opmerkelijks in Jurassic Park: Dat Alan Lex uit de auto haalt, De T-Rex draait daarna de op zijn dak liggende auto nog eens rond, Alan en Lex kruipen mee, daarna gaat Alan samen met Lex op het betonnen fundament staan van het electrisch hek en hij daalt met Lex op zijn rug met een electriciteitskabel naar onder, dit kan niet...
Op http://www.movie-mistakes.com kreeg ik mijn bevestiging: In the scene where the tour trucks are stopped outside the Tyrannosaurus rex paddock, we are shown a goat in a cage (inside the paddock) that appears to be at the same level as the road (outside). However, when Dr. Grant and Lex go over the wall, the ground is several stories down.
Sterker nog, daarna zie je Allie Satler (Laura Dern) naar de andere kant rennen en ze schreeuwt: It's the other car of There's the other car
Ik vind dit wel ernstige flaters voor een goede film zoals Jurassic Park
.
Een ander klein foutje
, je moet eens opletten als de T-Rex die advocaat van de wc grijpt, je ziet de wc dan achterover vallen, omdat hij gebroken wordt, niet door het hoofd van de T-Rex, maar door de benen van Romero
. Het is uiteraard onmogelijk dat de kracht van een mens de wc kan overbreken.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Die eerste fout is ook wel een hele ernstige fout. Die is ook niet goed te praten, en zo'n T-rex kan ook onmogenlijk uit z'n kooi stappen als die zo diep is.
Er was mij laatst nog een fout op gevallen in Charlie's angels:
Tijdens een gevecht wordt Lucy Liu (die alex in de film heet), echt met lucy aangesproken 
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Had laatst op de bbc Mission Impossible gezien (de eerste), ik irriteerde me aan een scène: Als Ethan van de hogesnelheidstrein naar de helikopter gaat, hij hangt aan de poot van de helikopter en plakt die kauwgum op het venster. De kauwgum ontploft en Ethan wordt door de druk gelanceerd op de hogesnelheidstrein, dit is al onwerkelijk, maar wat ik nog stommer vind is dat de explosie wel de heli vernietigd maar Ethan niet
, door zo'n explosie zou je uiteen splijtten, daarnaast heeft hij nog niet eens vlekken ervan over op zijn hemd, het is zelfs een wit overhemd, zeer onrealistisch dus. 
Karel Martel
-
- 45 messages
- 47 votes
In reservoir dogs steekt Mr white een sigaret op maar hij steekt hem niet echt aan tijdens de scene in de badkamer.
The Hunter
-
- 1029 messages
- 0 votes
Ik heb er net nog eentje ontdekt in Pulp Fiction. Niet echt heel spannend, maar het viel me op deze keer.
Wanneer Butch en Marcellus elkaar tegenkomen (nadat Butch zijn horloge heeft opgehaald) heeft Butch eerst een 'kleine' bloedvlek op zijn shirt na het ongeluk. Als ze dan in die SM-shop zijn heeft hij de hele voorkant van zijn shirt onder het bloed zitten en wanneer hij dan ontsnapt en weer boven staat, is die vlek weer klein. Daarna gaat hij weer terug naar beneden en is weer de hele voorkant bebloed.
AR155
-
- 63 messages
- 7 votes
Heb ff niet gevonden of deze al gezien is hiero: Hij staat wel op Imdb, maar deze had ik zelf gezien:
In The Fast and the Furious:
Als Dom Vince's Corona aan Brian geeft, zie je dat Brian twee keer de opening schoonveegt.
een keer als hij het flesje van Dom krijgt en een keer in close-up. (In realtime dus enkele seconden verder)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Clifton Webb zit in café alleen aan tafeltje met 2e, lege stoel, terwijl de aanwezige band speelt.
Camera zoemt in op Clifton Webb, terwijl band doorspeelt en ineens zit Dana Andrews op die lege stoel...
tv1984
-
- 81 messages
- 232 votes
Dit is toch wel een grote fout hoor waar ik mij toch wel aan erger en als dit geen fout is moet mij toch iemand uitleggen waarom. In de film predator bijna op het einde van de film wanneer arnie de torts aansteekt en in de lucht steekt en dan heel hard schreeuwt om de predator te lokken oo dat moment is het donker met volle maan. dan in de volgende shot de predator reageert op de schreeuw hij springt uit de boom en dan is het plots klaarlichte dag. Om vervolgens weer terug donker te zijn. Zijn er nog mensen die dit opgemerkt hebben want die fout vind ik nergens terug op het internet?
Nog een foutje in predator wanneer blain geraakt word door die die laser raketjes is zijn buik helemaal open gereten. Dan in de helft van de film gaan mac en dillon achter de predator aan. Mac ziet plots die lasers van de predator op zijn arm en dan op zijn hoofd de predator vuurt een raket af maar zijn hoofd is niet helemaal open gereten hoor zoals bij blain
En dan ook nog een foutje in terminator 2 wanneer de T1000 die pin in sarah haar schouder steekt en dan met zijn andere vinger wilt hij haar oog doorboren. Op dat moment steekt arnie die ijzeren staaf in de T1000 en die stampt arnie weg en die staaf vliegt mee met arnie weg en dan steekt die plots weer in de T1000 je moet er maar eens op letten
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Nou als ik 1 film ken met het meeste fouten is het spider man 1 wel.
Let bij die film maar goed op. Zoveel dat ik me ze niet eens herinner.