• 177.927 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.556 votes
Profile

Fouten in films

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

film_kaza wrote:

Nou als ik 1 film ken met het meeste fouten is het spider man 1 wel.

Let bij die film maar goed op. Zoveel dat ik me ze niet eens herinner.

LOL, ik vind dat je jezelf tegenspreekt...

Als er zo ongelooflijk veel fouten in zitten zou je toch wel minstens een paar moeten kunnen herinneren?

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

us_raider wrote:
(quote)

LOL, ik vind dat je jezelf tegenspreekt...
Als er zo ongelooflijk veel fouten in zitten zou je toch wel minstens een paar moeten kunnen herinneren?

Oke dan, 2 Spider Man fouten.

Bijvoorbeeld waneer hij aan het oefenen in zij kamer is dan gooit hij per ongeluk een vaas omver, als zijn tante dan komt zit die vaas gewoon weet op de kast.

Of als Mary jane door verkrachter word aangevallen dan gaat er een ruit stuk en na een tijdje is die gewoon weer heel.
Nu tevreden?

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Satisfied.

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Twee continuïteitsfoutjes in Hannibal: In een van de laatste scènes waar Hannibal in de keuken staat. Clarice probeert hem aan te vallen met een kandelaar, ze pakt een kandelaar van een tafel, de kaars zit nog in de kandelaar. Daarna stapt ze in de deuropening van de keuken en valt Hannibal aan met de kandelaar zonder kaars erin, de kaars is in de tussentijd niet op de grond gevallen.

Daarnaast nog een andere fout in de scène die volgt: Clarice worstelt met Hannibal en Hannibal trekt de koelkastdeur open, stopt haar paardenstaart ertussen, ramt de deur dicht en breekt de hendel over zodat ze de deur niet meer open krijgt.

Nadat Lecter zijn eigen hand afhakt, krijg je de scène waar Clarice richting meer en kade gaat lopen bij het bootje, een agent vraagt of ze zich wilt identificeren. Zij schreeuwt met gespreide armen: "I am Clarice Starling: FBI!"

Die hele scène heeft ze een lange paardenstaart, alsof er niets gebeurt is. In de vorige scène zat ze met haar haar vast in de koelkast, de hendel was overgebroken, dus ze kon hem niet open krijgen. Ze had haar haar misschien moeten doorsnijden met een keukenmes of het hakmes waar Hannibal zijn hand mee afhakte. Ik heb geen afgesneden haar gezien in de scène erna.

Venus1992

• 27 messages
  • 1107 votes

in bollywood films zijn er echt heel veel fouten

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

In the Hills Have Eyes (2006) klopt er iets niet naar mijn mening. De hele film speelt zich af in een radioactief gebied, waar men in de jaren zestig en later atoomproeven heeft gehouden. Daar ontstaan die misvormde mensen met kannibale trekjes.

De familie Carter trekt met de caravan door het gebied, je kunt veronderstellen dat het gebied nog radioactief is, maar misschien zoveel jaar na dato, neemt de radioactiviteit af, maar voornamelijk in de kern van de atoomexplosie blijft het radioactieve gehalte ontzettend hoog.

Daarom denk ik dat het onmogelijk is dat die man die tussen de leegstaande auto's loopt in de kern van de atoomexplosie, er zonder kleerscheuren vanaf komt.

Die kern moet zelfs 40 jaar naar dato nog zwaar radioactief zijn, en je zou na enkele minuten of uren moeten sterven.

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Staat niet op www.moviemistakes.com[/url]

Maar bij Walk the line als ze die tak willen opblazen. Je ziet al de barst in de tak zitten, voordat de bom tot ontploffing komt.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5738 votes

Titanic:

De scène waar Rose haar middelvinger opsteekt naar dat "hondje" van haar verloofde... De betekenis die ze hiermee wilde uitdrukken bestond in 1912 nog niet.

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

Being Julia:

Michael Gambon speelt een karakter dat slechts in hoofd van de hoofdpersoon bestaat. Maar als hij een scene binnenkomt wandelen die zich in een restaurant afspeelt, is duidelijk te zien dat een van de figuranten hem met zijn ogen volgt.

Nogal knullig foutje..

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Misschien dat dit al eens is vermeld, maar the Godfather 1 bevat ook een foutje. Iets wat me eigenlijk ook al was opgevallen toen ik de film voor het eerst zag. In de scene dat Luca Brasi wordt geliquideerd, zie je de persoon Bruno Tattaglia. Tijdens de maffia oorlog zegt Sonnie dat ze Bruno Tattaglia hebben omgelegd. Dan weer later in de film tijdens de vergadering van de 5 familie's zegt Vito Corleone dat zowel Philip Tattaglia als hij een zoon hebben verloren. Ik neem aan dat daarmee wordt gerefereerd naar Bruno Tattaglia. Alleen ik kan me niet voorstellen dat Bruno Tattaglia de zoon van Philip Tattaglia zou zijn geweest.. Daar leek ie me veel te oud voor.

Pascal A

• 213 messages
  • 0 votes

The lake house

Door het einde van de film, klopt heel de film niet meer, hij had gewon onder die bus moeten komen dan had alles nog geklopt.

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

matthijs_013 wrote:

Titanic:

De scène waar Rose haar middelvinger opsteekt naar dat "hondje" van haar verloofde... De betekenis die ze hiermee wilde uitdrukken bestond in 1912 nog niet.

Haha zou het...

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

matthijs_013 wrote:

Titanic:

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

matthijs_013 wrote:

Titanic:

"The origin of this gesture is highly speculative, but is quite possibly up to 2500 years old. It is identified as the digitus impudicus ('impudent finger') in Ancient Roman writings [1] and reference is made to using the finger in the Ancient Greek comedy The Clouds by Aristophanes. It was defined there as a gesture intended to insult another." bron en bron

darius666

• 42 messages
  • 0 votes

misschien is deze fout al genoemd maar volgens mij bij de godfather had het paard in de stal een witte vlek op z'n hoofd en het paarden hoofd in bed niet

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Gisteren voor de zoveelste keer Hannibal gezien, en ik heb volgens mij weer een fout ondekt. Als Hannibal een stuk afsnijd van Krendler's hersenen. Hij snijdt iets van zijn linkerhersenhelft. Nadat Krendler het opeet en Clarice kokhalst, gaat Krendler Clarice de les voorlezen door te zeggen dat hij haar nu niet meer in dienst neemt. Dan zie je dat bij Krendler een stukje rechterhersenhelft is afgesneden. Hetzelfde zie je als Hannibal Paul weghaalt en samen met hem koffie gaat zetten.

Beetje vreemd allemaal.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Trouwens, misschien allang vermeld, maar ook Indiana Jones and the temple of doom heeft een foutje.. Alhoewel de Indiana Jones films sowieso met een korreltje zout genomen moeten worden.

Foutje: In het begin van de film krijgen Indiana en zn kompanen te maken met zogehete giant vampire bats, oftewel; vampieren (vleermuizen) Feit is dat deze beestjes alleen voorkomen in Zuid-Amerika en dus niet in India. Het schoot me weer even te binnen..

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Raiders of the lost ark:
een fout die niet op moviemistakes staat...
Tijdens het gevecht in Marion's bar, probeert de gestapo agent op het laatste nog snel Marion's medallion te pakken. Hij wilt hem pakken van achter de tafel, naar onderen toe. Waarneer hij de medallion vastpakt ligt het sierraad op zijn kop in zijn handpalm. Meteen verbrand hij zijn hand en hij laat het los.

In de Tanis scène komt hij in beeld en maakt hij de Hitlergroet, 'heil hitler' met zijn handpalm. Je ziet dat de brandwonden van de medallion nog aanwezig zijn, maar die brandwond is verkeerd om, met de medallion naar boven gericht

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

L. luchtloper wrote:
Raiders of the lost ark:
een fout die niet op moviemistakes staat...
Tijdens het gevecht in Marion's bar, probeert de gestapo agent op het laatste nog snel Marion's medallion te pakken. Hij wilt hem pakken van achter de tafel, naar onderen toe. Waarneer hij de medallion vastpakt ligt het sierraad op zijn kop in zijn handpalm. Meteen verbrand hij zijn hand en hij laat het los.

In de Tanis scène komt hij in beeld en maakt hij de Hitlergroet, 'heil hitler' met zijn handpalm. Je ziet dat de brandwonden van de medallion nog aanwezig zijn, maar die brandwond is verkeerd om, met de medallion naar boven gericht

Lol, zelf ontdekt?

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Toen die scene kwam waar hij zijn hand brandde dacht ik bij mezelf: Dit is typisch een scene waar continuïteitsfoutjes gemaakt worden.

Die scene met die Hitlergroet is me altijd bij gebleven, dat kwam als kind een beetje shokerend over, met die fikse brandwond, vandaar dat me dit uiteindelijk na een aantal jaar opviel

nicx

• 1 messages
  • 0 votes

Ik ben gisteren naar de film Blood Diamond geweest en daarin kwam ik een foutje tegen. Als ze tegen het einde van de film in London zijn zie je op een gegeven moment een nieuw model grijze Volkswagen Jetta voorbij komen, deze auto is pas in 2004/2005 in productie gegeaan terwijl de film zich op dat moment in 2000 afspeeld.

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Na het zien van Jules Unlimited schoot me iets te binnen over the Good the Bad and the Ugly: Nadat Tuco voor de zoveelste keer opnieuw wordt veroordeeld met de strop, schiet Blondy niet goed het touw door. Tuco dreigt opgehangen te worden en te stikken, maar bij een strakgespannen touw waar hij met zijn hele lichaamsgewicht aan hangt is hij wel in staat om duidelijk te schreeuwen van de schrik en misschien de pijn. Onmogelijk een factual error.

En bij de Da Vinci Code vind ik het slordig dat Langdon zich snijdt aan zijn scheermesje en zo op het idee komt van de bloodline en vervolgens naar buiten stapt in Parijs met een ongeschonden gezicht, terwijl hij van te voren nog zich gesneden had tijdens het scheren.

P8rb

• 10773 messages
  • 1820 votes

ik kan me nog herinderen dat in Charlie's angels best wel wat fouten zaten.

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

De grootste fout die ik ooit heb gezien in een film is wel eentje in Jurassic Park , het moment dat de Rex de kabels doorhapt en naar buiten komt stappen, blijkt daar dus grond te zijn, en wanneer Dr. Grant en Lex op de rand staan waar de Rex net naar buiten kwam is er ineens een groot gapend gat.

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

basketballerke wrote:
De grootste fout die ik ooit heb gezien in een film is wel eentje in Jurassic Park , het moment dat de Rex de kabels doorhapt en naar buiten komt stappen, blijkt daar dus grond te zijn, en wanneer Dr. Grant en Lex op de rand staan waar de Rex net naar buiten kwam is er ineens een groot gapend gat.
Precies, was me ook opgevallen, heel bizar

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

P8rb wrote:

ik kan me nog herinderen dat in Charlie's angels best wel wat fouten zaten.

Barst inderdaad van de fouten zie www.moviemistakes.com[/url]

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Misschien een in The Empire Strikes Back: Nadat Luke in het eindduel zijn hand verliest en als Vader hem verleidt voor de Duistere Zijde. Luke laat zich vallen in de diepte en wordt weggezogen. Hij komt in een soort buis terecht en komt een moment later tot stilstand. Op een luik dat omlaag valt.

Luke kan zich nog maar net vastklampen aan een soort van antennen. Maar het vreemde is dat Luke naar de diepte kijkt en er valt een voorwerp vanuit zijn positie.

Wat is dat voorwerp toch!? Toen hij op dat luik lag was er niks speciaals bij Luke. Zijn arm en lightsaber had hij al minuten eerder verloren voordat Vader oude koeien uit de sloot ging halen.

Vreemd en ik sta er nu pas bij stil.

Edie

• 3185 messages
  • 1220 votes

Alle fouten die ik heb ontdekt in The Dentist;

Goofs - The Dentist

Ook enkele bij deel 2, er zullen vast nog meer inzitten

Ook in Darkman zie je heel duidelijk een groepje camera-mensen/crew zitten wanneer ie het dak opgaat tegen het einde van de film aan en over de 'gang' rent..

garlic senior

• 4690 messages
  • 0 votes

ik heb een foutje kunnen ontdekken in de film Troy

als het Griekse leger in de aanval gaat struikelt er een mannetje op de achtergrond

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Bij Reign of Fire:

De wereld is helemaal ver-ast en grootendeels onbewoonbaar. MAAR... wat zie ik als er een scene is waarbij een Amerikaanse Helicopter opstijgt? Jawel, door de schotse hooglanden zie ik heel in de verte een trein voorbij rijden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.