- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Fouten in films
Fouten in films
JohnStacks
-
- 299 messages
- 0 votes
Bij The Bourne Supremacy:
Matt Damon had ineens lange broek toen Marie stierf
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
In het boek en de film.
Harry Potter 5.
Die Gevleugelde onbehaarde paarden kun je alleen zien als je iemand hebt zien sterven. Harry zag zijn moeder sterven toen hij een baby was. Dan zou hij die paarden al sins het begin hebben moeten zien.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
ik heb een foutje kunnen ontdekken in de film Troy
als het Griekse leger in de aanval gaat struikelt er een mannetje op de achtergrond
Ja en?
pietah
-
- 1 messages
- 17 votes
In Urban Justice.
na zo'n 12 minuten gaat de achterklep van de 300 c wel heel vaak open en dicht zonder enige bediening.
dit moet nl met een afstandbediening of op het dashbord dmv een knopje. toch wel een beetje slordig.
het viel me echter pas op toen steven ineens zomaar de klep opentrok, je moet er dus echt op letten om het te zien.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
ik heb een foutje kunnen ontdekken in de film Troy
als het Griekse leger in de aanval gaat struikelt er een mannetje op de achtergrond
Het zou pas onrealistisch zijn als er in die grote hordes mensen helemaal niemand zou struikelen. 
JohnStacks
-
- 299 messages
- 0 votes
Bij The Untouchables was er 1 fout..
Namelijk dat de film uitkwam
gideonvdb
-
- 1795 messages
- 0 votes
Niekjuh010592
-
- 1 messages
- 0 votes
Ja en?
inderdaad, net alsof het vroeger in het echt ook niet gebeurde dat er iemand bij een veldslag struikelde
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Bij De Vierde man:
Gerard: Maria... De MOEDER van God. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Jij bent niet echt bekend met het Weesgegroet denk ik:
Wees gegroet Maria,
vol van genade.
De Heer is met U.
Gij zijt de gezegende onder de vrouwen.
En gezegend is Jezus,
de Vrucht van Uw schoot.
Heilige Maria,
Moeder van God,
bid voor ons, zondaars,
nu en in het uur van onze dood.
Amen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Brabanders, die kennen dat wel... 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
inderdaad, net alsof het vroeger in het echt ook niet gebeurde dat er iemand bij een veldslag struikelde
Maar zolang het niet opgedragen was door de regisseur kan je het best als fout beschouwen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Maar zolang het niet opgedragen was door de regisseur kan je het best als fout beschouwen.
Maar we weten niet of de regisseur het opgedragen heeft en ook al zouden we het weten dan doet het er denk ik nog niet echt toe. In een veldslag kan iemand struikelen. Dat kan nooit fout gerekend worden lijkt me.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Dus één van de klassiekers (kerel loopt met z'n helmpje tegen de deur - Star Wars) is geen fout ?
Filmfouten zijn volgens mij zaken die de regisseur gemist heeft, die dus onbedoeld in de film zijn gekomen of waarbij de regisseur niet aan een aantal consequenties gedacht heeft (niet mogelijk in werkelijkheid terwijl de regisseur daar wel van uitgaat).
De rest speelt zich gewoon binnen het filmuniversum af, waar realisme niet meteen de beste maatstaf is.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dus één van de klassiekers (kerel loopt met z'n helmpje tegen de deur - Star Wars) is geen fout ?
Als we zo'n kerel tegen een deur zien lopen gebeurt dat waarschijnlijk vollop in beeld en is het inderdaad knullig. Maar in een grote massascène (zoals in Troy) is dat veel minder het geval. Het kan in een film als Troy trouwens best een bewuste keuze zijn. Ik weet niet wanneer in de film deze soldaat valt en hoe opvallend dat in beeld wordt gebracht, maar bijna het gehele leger, op wat figuren op de voorgrond na, werden met de computer gemaakt. Als een computer geanimeerd mannetje valt dan is dat uiteraard een bewuste keuze.
Maar eigenlijk heeft deze discussie alleen zin als we het bewuste fragment zien.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Inderdaad. Ik heb het voorbeeld van Star Wars trouwens ook nooit zelf gezien. Gebeurt geloof ik gewoon ergens in de achergrond, bij een groepje marcherende soldaten.
Weet verder ook niet of het een fout is, maar een argument als "in het echt gebeurt het ook wel eens" is natuurlijk niet goed genoeg.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Jij bent niet echt bekend met het Weesgegroet denk ik
..... Dus dat is wel een fout lijkt mij
..
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Inderdaad. Ik heb het voorbeeld van Star Wars trouwens ook nooit zelf gezien. Gebeurt geloof ik gewoon ergens in de achergrond, bij een groepje marcherende soldaten.
Dit is overigens uit de re-release, Lucas heeft er zelfs een *plonk* geluidje in gezet.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Weet verder ook niet of het een fout is, maar een argument als "in het echt gebeurt het ook wel eens" is natuurlijk niet goed genoeg.
Je weet nooit hoe zoiets ooit ontstaan is. Kan best zijn dat ze het destijds wel zagen, maar in de montage die take toch het beste vonden en dat ventje ver in de achtergrond dan maar voor lief namen. Zulke dingen gebeuren heel vaak.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Klein lesje Christleijk geloof:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drieeenheid
Vandaar Moeder van God.
Ja ik dacht even dat Maria de vrouw van goed was.
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Indiana Jones and the Last Crusade:
In kasteel Brunwald. Nadat Indy in Henry kamer is binnengedrongen zijn ze na een gesprek klaar om te vluchten, maar drie Duitse soldaten stormen binnen om het dagboek te nemen. Indy leidt ze af met de ruzie met zijn vader en grijpt het machinegeweer van een van de soldaten. Dan roept er een 'Scheisse'.
Ik vraag me af of ze die uitdrukking al in 1938 hadden.
Verder is er nog een plothole. Indy komt aan in Oostenrijk in de avond en probeert zijn vader te redden. Zodra ze zichzelf bevrijdt hebben van de touwen en de brand, dan vluchten ze via de geheime uitgang en dan willen ze een motor gebruiken om te vluchten. Dan is het alweer dag in een kort tijdbestek.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
I
Ik vraag me af of ze die uitdrukking al in 1938 hadden.
Vast.
N811
-
- 1459 messages
- 913 votes
Ik zie altijd veel fouten in het gebruik maken van een sigaret.
Dat de sigaret in eens langer is dan een paar seconde geleden.
Dit zie ik bij the usual suspects en fargo.
Ook bij fight club zie je edward norton geen hijs van zijn sigaret nemen als je goed kijkt.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
"Duel in the Sun": In de showdown rijdt Jennifer Jones te paard zonder lippenstift op door de woestijn Greg Peck tegemoet, maar tijdens 2 close-ups gedurende de schietpartij met Peck heeft ze ineens (fel) rode lippenstift op.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes

Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
hehe 't zal, de film is in ieder geval zeer beroerd.
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Gisteren heb ik Die Hard 4 opnieuw bekeken.
In een van de beginnende scenes als hij in het appartement van Farrel is, rekent hij af met de laatste slechterik in het appartement.
Hij zegt: 'Hou je vast' en daarna zie je Farrel's Terminator beeldje op de delete knop vallen en wordt het appartement opgeblazen.
John zegt: 'Hou je vast' en daarna komt de explosie. Hij had niet kunnen weten dat de delete knop van Farrel's computer zo'n explosie teweeg bracht. Dit is dus duidelijk een plothole.