• 178.174 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.599 votes
Profile

MovieMeter pakketservice

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Lol! Ik zoek wel nog een indiaantje.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Ronin is ook nog een optie

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Onderhond wrote:

Anyway, je weet best wat ik bedoel.

Ik begrijp waar je op doelt, maar ik geloof er niets van dat mensen pakketservicefilms gaan huren terwijl ze die helemaal niet willen zien. Dat zou inhouden dat ze dezelfde film in de videotheek altijd zouden laten liggen, maar als pakketservicefilm wel opeens interesse ervoor hebben. Dat lijkt me toch vrij raar, want wat is de motivatie daarvoor dan?

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Onderhond heeft wel een beetje gelijk. De films waarvoor ik allemaal ingeschreven ben interesseren me wel allemaal, maar het ze zijn niet allemaal films die ik zomaar mee zou nemen.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Ik strijd niet af dat er geen redenen zijn om de film te zien. Elke film die ik kijk wil ik ook zien, maar ik besef vaak genoeg dat ik een film waarschijnlijk toch niet goed zal vinden.

Mij ga je niet wijsmaken dat iedereen op de lijst van Rubber's Lover zich ingeschreven heeft omdat hij verwachtte een goeie film te zien. En anders pleit dat tegen de zelfkennis van enkele users als je het mij vraagt.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Onderhond wrote:

Mij ga je niet wijsmaken dat iedereen op de lijst van Rubber's Lover zich ingeschreven heeft omdat hij verwachtte een goeie film te zien.

Dat hoeft toch ook niet?

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Ik neem aan dat die vraag niet aan mij gericht is, aangezien ik nergens beweerd heb dat het wel zo is ...

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Oke, sorry, niet alles doorgelezen. Niet zo'n handige reactie.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

Ik strijd niet af dat er geen redenen zijn om de film te zien. Elke film die ik kijk wil ik ook zien, maar ik besef vaak genoeg dat ik een film waarschijnlijk toch niet goed zal vinden.

Mij ga je niet wijsmaken dat iedereen op de lijst van Rubber's Lover zich ingeschreven heeft omdat hij verwachtte een goeie film te zien. En anders pleit dat tegen de zelfkennis van enkele users als je het mij vraagt.

Je vergeet echter wel dat er niet om Rubber's Lover gevraagt is (zover ik weet tenminste). Voor Tonari no Totoro is er grote belangstelling. Dat is al vaak gebleken. De film is voor mij praktisch niet te krijgen zonder daar tientallen euros voor te hoeven betalen. Niet verkrijgbaar in de videotheek of in een winkel in de buurt. Omdat ik 'm toch graag wou zien wendt ik me tot de pakketservice. Want waar de dient de pakketservice voor? Juist, om films te kunnen proberen die niet gemakkelijk verkrijgbaar zijn. Dat films daar nadelen aan ondervinden kan voorkomen, maar vaak is het toch andersom. Jammer voor Rubber's Lover dan. Maar als veel mensen Rubber's Lover omlaagstemmen heeft dat voor jou toch geen invloed op ho je de film waardeert.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

En ik heb dus mijn twijfels of die "grote belangstelling" terug te vinden is bij de reguliere pakketservice mensen. Het is en blijft een kinderfilm waar niks in gebeurt en een echt minimum aan drama in zit. Aan een 1.5* en "je moet er voor zijn" heb ik echt niks bij Totoro. Dan zie ik hem liever nog een jaar op 95 stemmen staan.

Mijn waardering verandert er niet door, maar ook voor mij zou het leuk zijn om aanraders op basis van waarderingen, toplijsten en dergelijke te kunnen vinden. Ik heb al meer gemerkt dat ik pareltjes misloop omdat er een score van 3.25 en een hoop geneuzel bij een film staat. Vind het gewoon niet slim een film met selecte doelgroep zomaar te grabbel te gooien.

En ik blijf erbij dat mensen die wat aan Totoro hebben de film zelfstandig wel zullen vinden

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dat zou dan voor alle film gelden en de pakketservice overbodig maken.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Mijn waardering verandert er niet door, maar ook voor mij zou het leuk zijn om aanraders op basis van waarderingen, toplijsten en dergelijke te kunnen vinden. Ik heb al meer gemerkt dat ik pareltjes misloop omdat er een score van 3.25 en een hoop geneuzel bij een film staat. Vind het gewoon niet slim een film met selecte doelgroep zomaar te grabbel te gooien.

En ik blijf erbij dat mensen die wat aan Totoro hebben de film zelfstandig wel zullen vinden

Als ik die berendenatie zou volgen zou ik nooit Bad Timing en Man who fell to Earth in de Pakket service hebben gedaan, het gaat mij er juist om dat mensen die het niet verwachten (of juist wel) hier de pareltjes in ontdekken. Dat het gros afhaakt neem ik op de koop toe.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Geldt zeker niet voor alle films. Gooi er een wat gewichtige klassieker in, en het doelpubliek is meteen veel groter. Da's ook veel meer het publiek waar de pakketservice zich op lijkt te richten.

Misschien heb ik gewoon teveel negatieve ervaringen met dit soort van "openlijke" aanraders . Ik geloof meer in het principe dat mensen die een film willen zien de film ook wel zullen vinden. Dat de anderen dan af en toe een pareltje missen, da's hun probleem. Maar ik zie iig liever een The Cook etc etc in de Tiplijst staan met 4*, zo haal ik ook nog eens wat uit MM, en niet enkel uit 5 specifieke leden die ik toch al op de chat spreek.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Onderhond wrote:

Vind het gewoon niet slim een film met selecte doelgroep zomaar te grabbel te gooien.

En dat vind ik nu belachelijk. Waarom krijgt iemand dan niet de kans om via de pakketservice een voor hem onbekend genre te leren kennen?

Ikzelf heb op die manier een paar Japanse films leren kennen waaronder prachtige Japanse animatie, die ik anders waarschijnlijk nooit te zien had gekregen.

En het is zoals met alles, er is beter en slechter.

Nu lijkt het net alsof je niet wil dat anderen die films bekijken.

stinissen (crew films & series)

• 23443 messages
  • 76932 votes

Groot gelijk Luc.

Locutus

• 606 messages
  • 5884 votes

Onderhond wil duidelijk niet dat 'het gepeupel' 'zijn' films naar beneden gaat stemmen.

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Terwijl het gepeupel waarschijnlijk precies zo over hem denkt...

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Jij hebt toch ook Lord of the Rings gekeken, een film waar al bij voorbaat vaststond dat je hem kut ging vinden. Als een film in de pakketservice gaat en 1 van de twintig kijkers vind hem geweldig dan lijkt het me al geslaagd. En het gemiddelde iets lager maakt toch niks uit, je hebt toch je eigen mening

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Inderdaad, dan zouden hier een paar users alle kopieën van Sátántangó ritueel moeten verbranden om het gemiddelde hoog te houden.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

moviefreak#1 wrote:

Inderdaad, dan zouden hier een paar users alle kopieën van Sátántangó ritueel moeten verbranden om het gemiddelde hoog te houden.

Kijk, dat bedoel ik nu: Sátánta...wie?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Films als Dead Leaves hadden inderdaad een hoger gemiddelde voor ze pakketservice in gingen, maar vergeet niet dat ze toen nog erg weinig stemmen hadden. Totoro is met zijn superhoge gemiddelde en 95 stemmen toch al verzekert van een top 250 plaats. Is het dan zoveel gevraagt om dat met andere te delen? Vooral door de knock-outs, waar die film vaak de hemel in geprezen wordt is er duidelijke belangstelling voor. Ik denk niet dat het gemiddelde erg om laag zal duikelen. En zo wel: jammer, maar het hoort er bij.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3281 votes

Totoro is een Miyazaki en die vinden veel mensen bij voorbaat al goed. Ik denk ook niet dat het gemiddelde veel zal zakken als deze in de pakketservice komt (en ja ik wil m ook nog een keer zien ).

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

In snap het gezeur niet helemaal. Het kijken en delen van films is toch veel belangrijker dan het gemiddelde op MM. Alsof een hoog gemiddelde je enige bron is om een film wel of niet te willen zien....

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Mijn motivatie, de herhaling:

Maar ik zie iig liever een The Cook etc etc in de Tiplijst staan met 4*, zo haal ik ook nog eens wat uit MM, en niet enkel uit 5 specifieke leden die ik toch al op de chat spreek.

En verder draait het mij natuurlijk ook om promotie van minder bekende films. 't Is een beetje wat gotti zegt, ik vraag me af hoe tuk iedereen zou zijn z'n favoriete film in de pakketservice te gooien als er telkens 20 potentiële Onderhonden klaarstonden om de film totaal af te branden. En eens een film uit het zicht van de toplijsten verdwenen is, verdwijnt toch steeds een deel van de animo. En je kan het dan als een overwinning zien als daar 2 mensen uitkomen die de film toch erg goed vinden, naar mijn mening mis je zo veel meer potentiële liefhebbers, die gewoon niet eens weten van het bestaan van de film. Dat blijkt ook wel als je kijkt naar het stemverloop bij sommige films.

Ik blijf erbij dat films als Totoro wel gewoon door het doelpubliek gevonden worden. Sommige users lijken iets teveel op een groep koormeisjes die midden in een wei radeloos staan te wenen omdat er geen bus komt. Koop de film op het internet, spreek wat vrienden aan, download hem en gooi hem snel terug weg als je er morale bezwaren tegen hebt.

En BoordAppel:

Ik had toch wat meer verwacht qua bizarre karakters en dergelijke van Miyazaki. Dit is allemaal te gewoontjes dus niet erg interessant. Dat Totoro-ding is natuurlijk wel erg gaaf, die scene bij de bushalte alleen al, hoe droog

Maar dat is maar een te klein deel van de film, ik hou het ook maar op 2,5 ster.

Ik zit echt niet op 10 van dit soort berichten bij Totoro te wachten.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Maar voor jou wordt het er toch niet aders op als andere mensen het niet zo goed als jij vinden?

Ik kan me trouwens wel een beetje voorstellen dat je het irritant vind. Zo irriteer ik me altijd aan mensen die The Godfather weer eens een 0.5 geven. Maar verder maakt het voor jou niks uit ja.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Onderhond wrote:

20 potentiële Onderhonden

.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Ik kan me trouwens wel een beetje voorstellen dat je het irritant vind. Zo irriteer ik me altijd aan mensen die The Godfather weer eens een 0.5 geven.

Met dat verschil dan, dat wanneer iemand 0.5* uitdeelt aan The Godfather er eigenlijk niks verandert. Hooguit zakt hij naar de tweede plaats of zo. Maar bij zo'n films is er steeds wel animo verzekerd. De animo bij films als Rubber's Lover en Dead Leaves hangt toch veel meer af van de score bij de film, en de aanwezigheid in enkele toplijsten. Ik heb ook niks tegen negatieve berichten bij die films, maar een 0.5* met een "overdaad schaadt" bij, daar heb ik echt niks aan, en een film als Dead Leaves nog veel minder.

En wat trouwens mijn doelgroepverhaaltje betreft, toevallig heb ik vandaag de remake van Solyaris gezien. Die staat een volledig punt lager dan het origineel, maar ik ben er zeker van dat wanneer je hetzelfde publiek het origineel laat kijken, die zeker niet hoger zal uitkomen. Waarbij ik mij dan afvraag hoe het in godsnaam komt dat ik eerst het origineel gezien heb, en niet de voor mij veel interessantere remake ...

kos: welcome to my world

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Met dat verschil dan, dat wanneer iemand 0.5* uitdeelt aan The Godfather er eigenlijk niks verandert. Hooguit zakt hij naar de tweede plaats of zo. Maar bij zo'n films is er steeds wel animo verzekerd. De animo bij films als Rubber's Lover en Dead Leaves hangt toch veel meer af van de score bij de film, en de aanwezigheid in enkele toplijsten. Ik heb ook niks tegen negatieve berichten bij die films, maar een 0.5* met een "overdaad schaadt" bij, daar heb ik echt niks aan, en een film als Dead Leaves nog veel minder.

Ik begrijp je punt. Alleen vraag ik me af waarom het jou wat uitmaakt of andere mensen op die film zullen afkomen.

Da Jando

• 1383 messages
  • 1063 votes

Ik was oprecht geïnteresseerd in Dead Leaves en Rubber's Lover. Dead Leaves vond ik geweldig en kocht ik meteen op DVD, met Rubber's Lover heb ik me hier en daar ook wel vermaakt. Deze films had ik vast wel op internet kunnen vinden, maar ik hou er niet van om films op m'n PC te kijken (ja, er bestaat zoiets als TV-out, maar die mogelijkheid heb ik even niet.) Op de gok bestellen doe ik niet bij iedere film die me wel interessant lijkt.

De pakketservice vind ik ideaal. Films die ik anders wellicht nooit zou zien krijg ik nu voor bijna niets op m'n deurmat. Geweldig toch?

Mensen willen graag verrast worden door films uit de pakketservice en mensen worden vaak ook verrast denk ik. Ik zou het jammer vinden wanneer mensen besluiten het niet te doen omdat het stemgemiddelde dan weleens naar beneden zou kunnen gaan. Ik zou Dead Leaves gemist hebben.

U-96

• 11875 messages
  • 2070 votes

Ik zou het jammer vinden wanneer mensen besluiten het niet te doen omdat het stemgemiddelde dan weleens naar beneden zou kunnen gaan.

Hier zo'n exemplaar.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.