• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.269 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

9 op 40 gezien. Eentje uit mijn lijst (Following) en de overige ben ik niet heel enthousiast over. Paar 3,5*, maar eerder die richting de 3* gaan dan richting de 4*.

In dit veertigtal ook weinig films die ik bij wijze van spreke direct in het winkelmandje stop. Hooguit de bevestiging dat ik Norwegian Wood (die hier al ligt) eens moet gaan kijken.

Wel complimenten voor de stills, want geeft deze lijst veel meer opsmuk.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Kleine rechtzetting. Ik had de film Smoke vermeld, dat moet Small Gods zijn. Gelukkig niets mis met de puntentelling, maar alle gegevens van Small Gods bij die van Smoke gezet. Punten, positie en stemmers waren wel juist.

Voor de liefhebbers van Smoke. Editie 2013 stond het nog op 883 en in Editie 2015 op 918. Maar helaas dit jaar eruit op positie 1517...

Hopelijk het enige foutje, anders stuur je gerust een bericht.

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

DVD-T wrote:

Ik kom vaak de Masters of Cinema Blu-ray van Touch of Zen tegen, waarbij ik altijd twijfel om hem aan te schaffen. Misschien toch maar een keer doen.

Niet twijfelen. Limited ed.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Querelle wrote:

excuses voor het vergeten van Still Life, snap niet hoe ik die over het hoofd heb gezien.

Foei inderdaad. De eerst van echt hele grote favorieten van me dit jaar. Ben blij 'm in de lijst te zien.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Rabbits op #957

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

mooie start!!

heb al het een en ander gemist tijdens het werk zie ik, en nu eerst nog even boodschappen en eten enzo

maar op het eerste gezicht:

- weer veel coole nieuwkomers onder in de lijst

- ook wel veel films die voor een derde keer op rij lijken te zakken

- veel "zwart-wit-films" nieuw, met naar ik vermoed vooral een sterke boost door joachimt

- coole stills

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Wow, Aurora in de lijst!!! Zeker niet verwacht.

Volgens mij al 9 films waar ik zelf heb gestemd - en daarnaast, zeker niet onelegant - veel films die ik 4.0* geef en ook zomaar in het bovenste stukje van die 4.0* had kunnen zetten als Rabbits, Trouble Every Day, Point Blank etc etc.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

kevin_vp wrote:

(quote)

Niet twijfelen. Limited ed.

Besteld

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Mooi gedaan Film Pegasus!

Ik heb de eerste lichting verwerkt in de ICM lijst, al konden de meesten van jullie de neiging niet weerstaan zelf te tellen. Welnu, nu gaat dat nog. Straks wordt het lastiger.

MovieMeter top 1000 2017 @ICM

Zelf sta ik momenteel op 20 checks. Blij met Caligari, The Handmaiden en Only Lovers Left Alive. Ik neem Mujo mee als tip. Veel van de andere titels stonden al wel op de radar, gros ervan ligt al klaar. Maar stond ook zeker het een ander bij waar ik nog nooit van gehoord had, straks op het gemak eens bekijken dus.

Aan iedereen het verzoek me even op evt fouten te attenderen, mocht ik ergens een verkeerde titel in de lijst plaatsen. Dat wil ik nog wel eens doen

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

dank!

44/50 gecheckt, scheelt toch een boel telwerk

van de unchecked staat vooral Small Gods al heel erg lang op mijn kijklijst...

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

9/50

dit hele gedoe is niet goed voor mijn al ongezond lange watchlist.

• 22407 messages
  • 5071 votes

Man, wat is het nu al weer een fijne lijst. Few of Us, Red Angel en Aurora nieuw in de lijst en in één update. Die zijn me alledrie erg lief. Maar dat zijn ze eigenlijk alle 500, al had ik deze films niet meteen in de lijst verwacht.

Aurora is bij mij een van de hoogstgenoteerde films die geen 5 sterren hebben (zit erg dichtbij dus). Mijn favoriete Roemeen.

Ik loop ongeveer half/half tot nu toe. Ik zag er 24 van de 50. Ik heb er drie klaarliggen en wil eigenlijk vrijwel alles wel zien.

edit: en dan nu een update met een van de mooiste Hou Hsiao Hsien-films. wow.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

De balans na 50 films

4 films gezien (ik verwacht uit te komen rond de 200)

1 film in de toplijst

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

22/50 gezien, 0 uit mijn eigen toplijst. Van de films die ik nog niet heb gezien kende ik Hud nog niet. Zeer benieuwd naar.

• 22407 messages
  • 5071 votes

Tussen twee haakjes: Hou Hsiao-Hsien heeft maar liefst 10 noteringen in mijn top 500 en gaat daarmee aan kop.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Wow, interessante update. Wat ik geinig vind is, Tran Anh Hung heeft een nieuwe entry maar deze valt 400 plekken terug. Ik moet daar wel dringend iets van gaan zien. Hetzelfde geldt voor Hsiao-Hsien Hou en Kar-wai Wong (in the mood for love moet ik herzien). En van The Hurt Locker heb ik nog nooit gehoord.

Get Out mooie entry, een film die lange tijd bleef nazinderen. The VVitch vind ik omwille van de uniek nagezette tijdsgeest en het hyperrealisme mooi, al bleef die minder goed bij en wil ik die ook nog eens terugzien. En The Jungle Book is een prima film die de top 250 net haalde, erg mooi getekend vooral. Ik ben ook wel een liefhebber van de Pirates franchise, maar de tweede Pirates haalde zelfs mijn toplijst niet meer. (de derde en vierde vond ik nog minder, en eigenlijk had 2 en 3 gewoon één lange film moeten zijn).

(8/4 plots)

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Het Hou-gehalte in mijn lijst is verdrievoudigd ten opzichte van twee jaar terug. Heb er twee in de bios mogen meepakken sindsdien, wat me twee zeer aangename avonden heeft opgeleverd.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

The Witch is een fijne toevoeging. Verder een erg interessant rijtje.

Misschien iets om de lijst ook op Letterboxd te plaatsen? Die taak wil ik dan eventueel wel op me nemen.

• 22407 messages
  • 5071 votes

TornadoEF5 wrote:

En van The Hurt Locker heb ik nog nooit gehoord.

Dan heb je in een bepaald jaar de Oscars in het geheel niet gevolgd.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

Nu 12/60 gezien en mogelijk 13 want ik ben niet zeker van El Espinazo del Diablo.

Mooi dat Training Day er in ieder geval in staat maar weer wel jammer dat hij zo vroeg langskomt.

The Handmaiden kort geleden gezien maar die staat nu nog op 3,5 en deze wil ik zeker nog vaker kijken. Wel een prachtige film voor stills die er in de uitslagenlijst weer mooi uitzien!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

starbright boy wrote:

(quote)

Dan heb je in een bepaald jaar de Oscars in het geheel niet gevolgd.

Die "hurt" zorgt ervoor dat ik hem altijd verwarde met The Deer Hunter (ook zelfde soort speelduur en ja heel ander jaartal, dat weet ik nu wel van The Deer Hunter). Ik ga wellicht rap over sommige titels, en dan valt een film buiten de radar of vergeet hem ik gewoon. In die jaren was ik helemaal nog niet bezig met film, mijn ouders keken zelden tot nooit een film. Ik was toen nog 12 jaar. En ik denk niet dat ik op die leeftijd al meer dan drie niet-animatiefilms had gezien. Ik had ook moeite om met aandacht wat te volgen, en ik heb dat nog altijd maar zeker op die leeftijd.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Alastor wrote:

Om je een idee te geven, John Milton:

Plaats 1: 500 punten

Plaats 2: ~ 493,5 punten

Plaats 3: ~ 487 punten

Plaats 4: ~ 481 punten

Plaats 5: 475 punten

..

Plaats 250: ~ 117 punten

..

Plaats 492: ~ 67 punten

..

Plaats 500: ~ 66 punten

Wat je ziet is dat het verschil tussen twee opeenvolgende plekken steeds kleiner wordt naarmate je afzakt. Hierdoor is de exacte positionering van de films in de lage regionen van je persoonlijke lijst van minder belang voor de eindlijst dan dat dit bovenin het geval is.

Zou je mij kunnen checken, of ik het nu snap?

Hypothetisch: ik had Only Lovers Left Alive op plaats 251 gezet (daadwerkelijk notering 998 met 1010,09 punten) ipv stoppen bij 250 votes die ik ingeleverd heb, dan zou hij 38.000: (251+75= 326) = 1116,65 punten hebben gehaald? Das meer dan waar we nu zijn met plekje 941! Dan zou hij een beduidend hogere notering hebben gehad

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Correct.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Dan maakt het wel uit of een film op 250 of 251 (of wel of net niet in de toplijst) staat. Forrest Gump kan gaan wenen in een hoekje Prijs je gelukkig, het zou zuurder geweest zijn mocht die op 1001 of 1002 vallen (al zou je het dan niet geweten hebben). En volgende keer een grotere lijst sturen, dan heb je dat niet. Je hebt 6x meer gezien dan ik, dus je zal zeker genoeg gezien hebben.

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

1000-941: 31 van de 60 gezien.

aantal nuttige tips: 1

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Oh met gemak.

Het was meer dat mijn plan van aanpak dusdanig mislukte, dat ik met de volle werkweek geen tijd had om ook plek 251-500 te sorteren. Zou uit het hoofd zat ik op 970 titels van 8 of hoger, dus dat is het punt niet.

Next time ga ik dat zeker doen. Zie nu een hoop titels die ik goed genoeg vond om hoger te staan, en dat ook hadden gestaan, als ik er 500 had ingeleverd. Wellicht ten koste van titels die ik nog beter vind, dat dan weer wel.

En Gump weent niet hoor, die komt echt nog wel, vorige keer plekje 257

27/60

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Je rekensommetjes kunnen wel wat netter, maar je conclusie is terecht.

Ik ben beniewd naar je lijst over twee jaar.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Alastor wrote:

Ik wist dat de notatie (is that a word?) niet deugde, maar niet hoe het wel moest. Ik heb in 4VWO in één maand Wiskunde A, Natuurkunde, Scheikunde, Economie I en II eruit gebonjourd. Alles met formules erin die ik met mijn simpele brein niet langer bevatten kon, zonder er buitensporig veel moeite voor te moeten doen. Toen kon dat godzijdank nog.

En nu ben ik een van de meest mathematisch debiele 'hoogopgeleiden' in Nederland. Jee!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Alastor wrote:

Of schrijf ze gewoon niet op, en dan krijg je de helft v/d punten bij een juist antwoord

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Pirates of the Caribbean, wuth?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.