• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.978 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

horizons wrote:

Zit ook op mume.

Maar aangezien ik al lang niet meer actief met muziek bezig ben dus niet echt actief. Ja, tool volg ik nog en in de auto luister ik nog veel cd's. Maar die stammen uit mijn actieve periode.

Lol

Ik zie je daar wanneer het nieuwe album verschijnt

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Cikx wrote:

(quote)

Ik zie je daar wanneer het nieuwe album verschijnt

http://98kupd.com/wp-content/uploads/2015/01/tool-xfiles1.jpg

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

TornadoEF5 wrote:

Sowieso is mijn muzieksmaak nog veel aparter dan mijn filmsmaak.

Naar wat luister je dan zoal?

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Was vroeger wel redelijk actief op MusicMeter maar kom er al een paar jaar nauwelijks meer. Eigenlijk vooral door luiheid, steeds meer albums waar ik naar luisterde die niet werden toegevoegd als ik het niet deed. Ben verder ook niet echt (meer) geïnteresseerd in muziektoplijsten, waarmee je ook nog zo wordt geconfronteerd met muziek die je nog niet (genoeg) kent. Dat is al erg genoeg met andere dingen als film. Zie dat ik wel was getagged voor de top 1000, dus ben gelukkig nog niet helemaal vergeten daar.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Naar wat luister je dan zoal?

Vooral elektronische muziek: house, techno, dub, synthpop, dream pop, drum & bass enzovoort. Maar in die toplijsten krijg je zo echt typisch veeleer de echte rockmuziek en de muziek van vroeger... Maar goed op het internet is bijna 95 tot 99% van de personen bijna uitsluitend rockliefhebber (en ja natuurlijk is het een erg breed genre). Maar het is soms alsof er geen wereld buiten rock bestaat.

Sowieso vind ik het zo apart dat op het internet bijna iedereen van rock houdt, en gek is op Radiohead enzovoort, en in het dagelijkse leven je dat type mensen eigenlijk nooit tegenkomt en bijna iedereen gewoon mainstream muziek luistert, waaronder de Tomorrowland-shit en Nederlandstalige rap/hip hop ook thuishoort. In zekere zin heb ik wel een overlap met de laatste groep, met name dat ik EDM wel mooi vind of eerder vond, en nu eerder indietronica luister of indie EDM luister, maar minder naar de mainstream EDM die het goed doet op Tomorrowland.

Nu, uiteraard... als we het over live muziek hebben zal er wel meer vaardigheid aan te pas komen bij rockmuziek. En ik ben zeker geen tegenstander van het genre, alleen zal ik nooit de klik raken met die muziek... zal ik het nooit on repeat willen luisteren, zal ik nooit geïnteresseerd zijn in de lyrics, en ligt het instrumentale ook niet altijd (tenzij bij grunge en surf rock). De stem ligt me ook niet altijd bij rockmuziek. Sowieso hoor ik liever een vrouwenstem, omdat dat veel hoger gaat dan bij een mannenstem. Op zich ben ik wel veelzijdig en hoor ik veel genres graag, maar zal ik die genres minder bewust, meer op de achtergrond (als filmscore enzovoort) graag horen, maar niet thuis in mijn vrije tijd. Pearl Jam en Nirvana vind ik bijvoorbeeld wel mooi, maar ik kan daar dus niet eeuwig naar luisteren. Als ik Alice in Chains meer zou luisteren, zou ik die daar ook wel aan toevoegen. Dingen als My Bloody Valentine of bepaalde metal hebben ook wel potentieel. Atari Teenage Riot is bijvoorbeeld al ergens de metal van de EDM/techno. Voor mij mag het best ook hard gaan... Ik vind bijvoorbeeld rock en zelfs hard rock een beetje soft met momenten, alsof er gewoon gepraat wordt, terwijl ik een beetje wil wegdromen met muziek.

Als ik me open stel voor andere genres, vind ik ze meestal allemaal wel iets hebben (folk, rap, reggae, rock, metal, jazz, klassiek, echt alles), maar als puntje bij paaltje komt keer ik toch altijd terug hoofdzakelijk naar mijn oorspronkelijke liefde.

https://www.mupload.nl/img/rnem4xzdn4wc.png

mijn mylast.fm

Nu een album van Panda Bear, twee albums van Cocteau Twins en een album van La Femme (met mijn quote eronder ) hebben de lijst al gehaald. Misschien vergeet ik nog wel iets... Blijkbaar zal er een album zijn van Grimes dat de lijst zal halen, maar het zal wellicht het album worden dat ik het minst graag hoor

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ah ja, ik heb ook een fase gehad waarin ik enkel elektronische muziek luisterde, voornamelijk IDM. Kon eindeloos luisteren naar gasten als Proem, Gridlock en Stendeck, die ik nota bene dankzij OH heb ontdekt. Maar op een gegeven moment had ik het idee alles wel gehoord te hebben en kon ik moeilijk nog interessante nieuwe dingen ontdekken, vond het echt een te kleine niche. Dus toen ben ik weer veel meer rock gaan luisteren, wat ik gelukkig ook gewoon goed kan waarderen. Sinds een paar jaar ben ik helemaal into country. Een rijke geschiedenis en de scene in de VS bloeit nog volop. Vooral popcountry weliswaar, maar zelfs dat vind ik prettig om te horen.

Sowieso hoor ik liever een vrouwenstem, omdat dat veel hoger gaat dan bij een mannenstem.
Grappig, ik heb het juist andersom. En de weinige zangeressen waar ik wel graag naar luister hebben vaak een wat hees stemgeluid. Courtney Love, Lucinda Williams, ..

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Graag terug on topic, hoe boeiend deze discussie ook kan zijn, daar zijn andere topics voor.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Dopke wrote:

Bedankt voor de suggestie! 1001MYMSBYD en TSPDT heb ik ook compleet (ik houd jaarlijks netjes de wijzigingen bij). De andere drie officiele top1000 lijsten van ICM vind ik niet zo interessant (New York Times top1000 / the Guardian top1000 / Halliwell's top1000), met als voornaamste reden dat ze redelijk verouderd zijn en niet up-to-date gehouden worden. TSPDT vond ik niet leuk genoeg om 1001-2000 te kijken, laat staan de films die ooit in de TSPDT lijst hebben gestaan.

Ik ga denk ik voor Films101 Top1000 lijst, daar ben ik wel weer een half jaartje zoet mee

Misschien kan de organisator in de toekomst bij de volgende editie voor deze mensen dan het volledige bestand vrijgeven zodat mensen de MM 1001-2000 kunnen bekijken. voor de mensen die de top 1000 al gezien hebben.

Zelf van 223/1000 naar 281/1000. Aan het begin van augustus was dat nog maar 269 films, dus het gaat nu wel even (onbewust) zeer hard. Maar als zelfs films als Silver Linings Playbook de top 1000 halen, dan kan het inderdaad wel snel gaan. En aangezien ik nog wat klassiekers opzij had geschoven, denk ik dat het hard zal blijven gaan. Met een beetje geluk haal ik volgende maand de 300 al.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Ik sta op momenteel op 335. Van de top 50 moet ik er nog 9 waarvan ik Elephant en the Tree of Life snel van plan ben te gaan zien.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

John Milton wrote:

Zelf ben ik op 688 checks geëindigd.

Inmiddels zijn het 729, een jaar later.

Op naar de 750

• 31144 messages
  • 5447 votes

Binnen een dik half jaar gaan we weer van start. Benieuwd welke recente films in de lijstjes zullen zitten. Films die hoog scoren en voldoende gezien zijn. Ik denk aan titels als The Shape of Water, Three Billboards Outside Ebbing Missouri, Call me by your name, Coco, Avengers infinity war, A star is born, Girl, Isle of dogs, Blade runner 2049, Get out, I Tonya, … ? Maar altijd ten koste van andere films natuurlijk. Als organisator van de vorige editie merk ik wel dat er veel kan omdat mensen ondertussen films (her)zien maar er ook deelnemers wegvallen en bijkomen. Ik kijk er in elk geval naar uit. Het resultaat van de vorige edities leverde toch telkens mooie top 1000'en op.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Ook erg veel zin in!

Lees ik hierin dat je het nog een keer wil doen dan?

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik zie het idd nog altijd zitten om dat nog een keertje te organiseren. Ik geef tegen dan nog wel data mee van deadlines en zo. Zien wat voor mezelf het beste past.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Ik zit nu op 945/1000 van de 2017 lijst

Recent The Conjuring en Breathe In, Breathe Out nog gezien, maar ik vergeet de laatste tijd steeds om de lijst bij mijn planningen te betrekken. Allegro, Händler der vier Jahreszeiten, My Neighbors the Yamadas, Blessing Bell, Mysterious Skin, Opening Night, Polytechnique, Prisoners, Small Gods, Cold Fish en Tonî Takitani zouden toch ook wel eens voorrang mogen krijgen (en die hoop ik dan dus binnen een half jaar ook maar eens gezien te hebben)

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Wat fijn Film Pegasus, ik spreek vast voor iedereen als ik zeg dat we daar heel erg blij mee zijn!

Is niets vergeleken met wat jij doet, maar ik zal sowieso de lijst weer bijhouden op ICheckMovies. Althans, ik maak natuurlijk weer een nieuwe.

Ik sta op 735 van de 2017 lijst. Ik hoop op de nieuwe lijst de 750 aan te tikken op het moment dat hij gepubliceerd wordt.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Mijn top 250 is tegenover dik anderhalf jaar geleden toch al heus veranderd (laatst bijgewerkt deze zomer) dus in mijn lijst zal je toch nog heel wat verandering zien, en ik hoop tegen die tijd een heel pak films nog te zien. Van klassiekers zoals Apocalypse Now en Into The Wild tot het betere recent ontvangen werk, en een paar cultfilms / films die mij in principe zouden kunnen liggen en mijn nieuwsgierigheid wekken. Ik kijk er al zeker naar uit! Ik hoop rond de 900 films gezien te hebben, en rond 330-350 films te raken aan films die ik gezien heb uit de lijst. Ik zit nu aan 285/1000 en 780 films gezien.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Wat uitdaging is nooit verkeerd; zelf moet ik uit de top 250 nog de volgende titels. Zou toch moeten lukken om die te zien voor de deadline?

http://i67.tinypic.com/19wivp.jpg

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Into the wild een klassieker?

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Apollinisch wrote:

Into the wild een klassieker?

"moderne" klassieker. Of ja toch alleszins een must-see film als die op plaats hoeveel 35 staat in de top 250. Ik heb het zelf over: "van klassiekers tot AN tot ITW" om aan te tonen dat er een zeer brede variatie is tussen klassieker (en ja er bestaan minder gekende klassiekers, maar laten we eerlijk zijn die zal ik niet tegen volgend jaar gezien hebben).

MRDammann

• 661 messages
  • 3560 votes

Ik doe ook weer graag mee. Zin in!

Laatste editie had ik van de top 1000 392 films gezien. Toen gaf ik aan dat ik bij de volgende editie 500 films van de lijst zou hebben willen zien. Inmiddels zit ik 517 films met The Long Goodbye van Robert Altman die ik waarschijnlijk vanavond kan afvinken.

Dievegge

• 3168 messages
  • 8191 votes

Naar aanleiding van dit project heb ik destijds belist om mijn volledige top 200 te herbekijken, iets waar ik nog steeds mee bezig ben. Het heeft ook een pak tips opgeleverd. Als FP het opnieuw wil organiseren, doe ik weer mee.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Als er weer een lijst komt doe ik ook mee! Die van vorig jaar zou nu al ruimschoots naar het grof vuil gaan, vind het heerlijk om de progressie (of regressie, afhankelijk van je smaak) te zien.

Wil ook nog steeds de eindlijst van 2017 verder doornemen. Was ermee begonnen maar heb verzuimd het ook af te maken.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Nu en dan word je toch wel eens verrast door een film die er niet in staat. Daarnet Donnie Brasco opgezocht, staat er niet in. Nu Memories of Murder opgezocht, en staat er ook niet in.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

800/1000

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

John Milton wrote:

Wat uitdaging is nooit verkeerd; zelf moet ik uit de top 250 nog de volgende titels.

Voor de meeste van deze titels geldt toch een beetje : wordt dat geen tijd ?

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Badalamenti wrote:

(quote)

Voor de meeste van deze titels geldt toch een beetje : wordt dat geen tijd ?

La Notte inmiddels afgetikt. Het begin is er

Dopke

• 695 messages
  • 8973 votes

Home heb ik inmiddels kunnen afstrepen, mooie film, Leones en La última tierra nog te gaan! Leones heb ik liggen maar hier zijn helaas nog geen ondertitels voor beschikbaar en La última tierra lijkt helemaal niet te vinden.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Film Pegasus wrote:

Ik zie het idd nog altijd zitten om dat nog een keertje te organiseren. Ik geef tegen dan nog wel data mee van deadlines en zo. Zien wat voor mezelf het beste past.

Tof dat je het weer wilt organiseren. Het leukste filmproject waar ik aan heb deelgenomen sinds ik op MM zit.

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

Ik zou graag meedoen, bekijk de vorige lijst regelmatig.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

arno74 wrote:

436 checks, versus 416 checks op de lijst uit 2015 (was 373 begin dit jaar). Niet actief gezocht naar films uit de lijst, maar langzaam zijn het aantal checks toch gegroeid, ik ga er nu selectief wel naar films uit dit lijstje kijken, met name de hoogstgeplaatste films met tags horror en sci-fi die nog geen check van mij hebben.

Dat was anderhalf jaar geleden. Inmiddels sta ik bijna op 500 van de 1000.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.