• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.316 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Helter Skelter vond ik een beetje hectisch / te veel willen en met te weinig rustmomenten, maar is verder wel heel mooi gefilmd.

durange

• 101 messages
  • 61 votes

Prachtig, Mulholland Dr op #2

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Die film moet ik ook maar eens een kans geven, maar ik weet niet eens met welke ingesteldheid ik er naar moet kijken. Moet ik juist heel attent zijn of meer in een gemoedelijk sfeertje zitten en het over me laten heengaan. Moet ik echt proberen om te puzzelen in de film, of de verhaallijn in zijn totaliteit gaan volgen. Ik heb het gevoel dat een totaal andere ingesteldheid een totaal ander resultaat kan opleveren, en ik heb geen idee hoe ik daar best aan begin.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Mulholland Dr. is gewoon een film waar je volop kunt genieten van een weergaloos aantal mooie scenes die samen ook nog eens een coherent verhaal vormen, laat je gewoon bedwelmen, meeslepen door de grandioze en bevreemdende sfeer en hou je pas later bezig met hoe de vork nou precies in de steel zit.

durange

• 101 messages
  • 61 votes

Het verhaal is heel coherent de eerste 2 uur, daarna wordt het pas een beetje clusterfuck.

Ik had hem in het vliegtuig gekeken zonder teveel te puzzelen. Het is visueel zooooo'n mooie film.

Kom trouwens na een keer scrollen op 116/1000 terecht. Wellicht heb ik er een paar gemist maar ja. Ik wil sowieso meer films kijken!

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Trys dienos, Birdman en Hud inmiddels gezien. De eerste 2 vond ik aardig, de laatste voorlopig niks minder dan een meesterwerk. Dat wil zeggen: Behorend tot de top 20 van de 3000 films die ik heb gezien!

Kortom: Ik ben eenieder die Hud in zijn of haar toplijst had staan zeer erkentelijk.

En het kan haast niet anders of hij eindigt volgend jaar hoger dan #992.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Toen ik mijn lijstje instuurde voor deze top 1000 had ik 223 films uit de lijst gezien. Dat aantal ligt ondertussen op 254 ondanks twee periodes in oktober en november en ook in februari waar ik minder films zag. En dat zonder er niet eens op te focussen. Het zou wel eens de rap de lucht kunnen ingaan nu, want nu staan er enkele klassiekers gepland. (a la Pulp Fiction, The Godfather).

madmadder

• 371 messages
  • 3054 votes

Gezien sinds ik m'n lijstje instuurde:

1. Shit Year 3*

2. Smultronstället 4*

3. Les Amours Imaginaires 4*

4. L'Avventura 3,5*

5. C'era una Volta il West 3,5*

6. Scott Pilgrim vs. the World 3,5*

7. Tian Bian Yi Duo Yun 4,5*

8. Before Sunset 4*

9. The Evil Dead 4*

10. Le conseguenze dell'amore 4,5*

11. Before Midnight 3,5*

12. Wandafuru Raifu 3,5*

13. Kaze Tachinu 3,5 *

14. Sunset Blvd. 4,5*

15. WALL-E 4*

16. Ponyo 4*

17. The Thing 4*

18. City Lights 3*

19. A Single Man 4*

20. Annie Hall 2*

21. Once Upon a Time in America 3*

22. The Royal Tenenbaums 3*

23. Tonari no Totoro 4*

24. Double Indemnity 4*

25. The Prestige 3*

26. V for Vendetta 3*

27. Forrest Gump 2*

28. Kimssi Pyoryugi 3,5*

29. 4 Luni. 3 Saptamâni si 2 Zile 3,5*

30. Suspiria 4*

31. Down By Law 4*

32. The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover 4*

33. Herutâ Sukerutâ 3*

34. Ang-ma-reul Bo-at-da 3,5*

35. À l'Intérieur 3*

36. The Hurt Locker 3*

37. Tenkû no Shiro Rapyuta 3,5*

38. La Vie d'Adèle 4*

39. Nebraska 3,5*

40. Mary and Max 4*

41. Only Lovers Left Alive 4*

42. Platoon 4*

43. Vertigo 4*

Dopke

• 695 messages
  • 8973 votes

Home, La última tierra en Leones helaas nog niet kunnen vinden, voor de rest alles van de lijst gezien. En het was een erg, erg goede lijst! De ene na de andere dikke voldoende kwam voorbij en er waren er slechts een handvol waar ik weinig mee kon. Ik vond 'm dan ook veel leuker, interessanter en diverser dan de de lijsten van de meerbekende TSHDT and 1001MYMSBYD. Volgende keer een top 1500 lijst doen? Gelukkig zijn er nog een aantal van de 2015 en 2013 editie die ik kan gaan zien.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Stand iets minder dan een jaar verder:

Editie 2017 (+16): 980/1000

Editie 2015 (+14): 985/1000

Editie 2013 (+10): 972/1000

Dopke

• 695 messages
  • 8973 votes

Mooi, 2015 en 2013 nu ook compleet! Voor deze edities was het voor mij iets meer zoeken naar pareltjes (Eureka, Chetyre), veel goede films (First Time, Parallax View, Howard’s End,Birdman of Alcatraz, Becket) en veel van de films die ik nog niet gezien had waren behoorlijk niche en hadden maar enkele stemmen, af en toe zelfs zonder commentaar bij de film. Toch ook erg interessant. Je snapt iedere keer wel waarom een bepaalde film in de lijst voorkomt, het zijn stuk voor stuk eigenzinnige dromerige films die de moeite waard zijn (Mournful Unconcern, Avetik, Latcho Drom, Voices Through Time, Baxter, Vera Baxter).

Wat nu? IMDBtop1000 wellicht; 80 te gaan, waarvan 40+ Indische films waar ik weinig trek in heb, of misschien Films101 top1000 (129 te gaan) maar oogt wat oubollig met erg veel ‘klassieke’ films. Het gaat moeilijk worden een nieuwe MovieMeter top1000 te vinden ?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Goed bezig!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Dopke wrote:

Mooi, 2015 en 2013 nu ook compleet! Voor deze edities was het voor mij iets meer zoeken naar pareltjes (Eureka, Chetyre), veel goede films (First Time, Parallax View, Howard’s End,Birdman of Alcatraz, Becket) en veel van de films die ik nog niet gezien had waren behoorlijk niche en hadden maar enkele stemmen, af en toe zelfs zonder commentaar bij de film. Toch ook erg interessant. Je snapt iedere keer wel waarom een bepaalde film in de lijst voorkomt, het zijn stuk voor stuk eigenzinnige dromerige films die de moeite waard zijn (Mournful Unconcern, Avetik, Latcho Drom, Voices Through Time, Baxter, Vera Baxter).

Wat nu? IMDBtop1000 wellicht; 80 te gaan, waarvan 40+ Indische films waar ik weinig trek in heb, of misschien Films101 top1000 (129 te gaan) maar oogt wat oubollig met erg veel ‘klassieke’ films. Het gaat moeilijk worden een nieuwe MovieMeter top1000 te vinden ?

Misschien kunnen sommige lijsten van ICM soelaas bieden (TSPDT misschien?).

Dopke

• 695 messages
  • 8973 votes

Bedankt voor de suggestie! 1001MYMSBYD en TSPDT heb ik ook compleet (ik houd jaarlijks netjes de wijzigingen bij). De andere drie officiele top1000 lijsten van ICM vind ik niet zo interessant (New York Times top1000 / the Guardian top1000 / Halliwell's top1000), met als voornaamste reden dat ze redelijk verouderd zijn en niet up-to-date gehouden worden. TSPDT vond ik niet leuk genoeg om 1001-2000 te kijken, laat staan de films die ooit in de TSPDT lijst hebben gestaan.

Ik ga denk ik voor Films101 Top1000 lijst, daar ben ik wel weer een half jaartje zoet mee

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

kaketoe wrote:

Een fantastische lijst geworden! Slechts twee films uit mijn top 50 haalden de lijst niet: Tasogare Seibei (#34) en Short Term 12 (#49).

Ik zag 374 titels van de 1000, met 1062 films gezien in totaal. Bedankt Film Pegasus voor de moeite en tijd die je erin hebt gestoken, goed gedaan!

Inmiddels op 401/1000, +27 films.

Hoogtepunten:

Noruwei no mori (2010)

Ôdishon (1999)

Futatsume no Mado (2014)

Aruitemo Aruitemo (2008)

American Psycho (2000)

Dieptepunten:

Ugetsu Monogatari (1953)

Mean Streets (1973)

Kis Uykusu (2014)

Vertigo (1958)

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Prinz wrote:

835/100

Bedankt voor de organisatie, jongens. Topwerk!

Inmiddels 877/1000

Slow and steady.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

2013: 832/1000

2015: 850/1000

2017: 856/1000

Dan heb je me flink ingehaald, Prinz!

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Voorlopig zie ik het nog wel zitten om in 2019 de volgende MM Top 1000 in goeie banen te leiden.

Nog een jaar dus om nieuwe en ouwe films te (her)zien. Ik heb het voorbije jaar al wat films herzien en een andere score gegeven (zowel omhoog als omlaag). Maar ook enkele mooie dingen ontdekt en zelfs een paar keer de 5* kunnen geven.

Na de editie van 2013 had ik 496 films van de 1000 gezien. Na 2015 waren dat er 577 van de 1000 en na 2017 al 609 van de 1000. Ik had van de uiteindelijke lijst dus al telkens een groter aandeel gezien. De lijst is dus ideaal om films te leren kennen. Wat niet wil zeggen dat ze ineens allemaal in de smaak vallen, maar toch...

Nu zit ik aan deze verhouding:

editie 2013: 635/1000

editie 2015: 640/1000

editie 2017: 639/1000

Nog een jaartje en dan is het zover.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Dat zou heel gaaf zijn Stijn, altijd een hoogtepunt!

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Mijn toplijst bevat op dit moment 194 films. Ik zal mijn best doen om de 250 te halen voor volgend jaar!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

TornadoEF5 wrote:

Toen ik mijn lijstje instuurde voor deze top 1000 had ik 223 films uit de lijst gezien. Dat aantal ligt ondertussen op 254 ondanks twee periodes in oktober en november en ook in februari waar ik minder films zag. En dat zonder er niet eens op te focussen. Het zou wel eens de rap de lucht kunnen ingaan nu, want nu staan er enkele klassiekers gepland. (a la Pulp Fiction, The Godfather).

Op dit moment 269 films gezien. Ik denk / hoop tegen het einde van het jaar aan 300 films te raken.

Uit de top 25 nog niet gezien

4. Apocalypse Now (kijk ik wellicht nog eens tegen volgend jaar)

5. Stalker

13. The Tree of Life (kijk ik wellicht nog eens tegen volgend jaar)

17. Magnolia (zal ik ook nog een nieuwe kans geven denk ik tegen volgend jaar)

18. The Big Lebowski (kijk ik wellicht nog eens tegen volgend jaar)

19. idi I Smotri

22. Persona

25. Faa yeung nin wa (ga ik in de bib eens aanvragen, wanneer de bib terug open is samen met de oudere Iraanse films van Farhadi)

Verder moet ik nog Solyaris, Casablanca, North by Northwest, The Godfather pt II, The Thin Red Line, There Will Be Blood, Reservoir Dogs en Lost Highway uit de top 50 zien. Reservoir Dogs en North by Northwest wil ik daar graag nog uit zien. Mogelijk ook TWBB, The Thin Red Line en Solyaris.

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

TornadoEF5 wrote:

(quote)

Op dit moment 269 films gezien. Ik denk / hoop tegen het einde van het jaar aan 300 films te raken.

Uit de top 25 nog niet gezien

4. Apocalypse Now (kijk ik wellicht nog eens tegen volgend jaar)

5. Stalker

13. The Tree of Life (kijk ik wellicht nog eens tegen volgend jaar)

17. Magnolia (zal ik ook nog een nieuwe kans geven denk ik tegen volgend jaar)

18. The Big Lebowski (kijk ik wellicht nog eens tegen volgend jaar)

19. idi I Smotri

22. Persona

25. Faa yeung nin wa (ga ik in de bib eens aanvragen, wanneer de bib terug open is samen met de oudere Iraanse films van Farhadi)

Verder moet ik nog Solyaris, Casablanca, North by Northwest, The Godfather pt II, The Thin Red Line, There Will Be Blood, Reservoir Dogs en Lost Highway uit de top 50 zien. Reservoir Dogs en North by Northwest wil ik daar graag nog uit zien. Mogelijk ook TWBB, The Thin Red Line en Solyaris.

Het jaar duurt nog bijna 150 dagen. Genoeg tijd om gewoon al deze films te kijken toch?

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

TheBunk wrote:

(quote)

Het jaar duurt nog bijna 150 dagen. Genoeg tijd om gewoon al deze films te kijken toch?

Ja, ik weet ook niet of ik het wel plezant zou vinden om 150 dagen aan een stuk klassiekers te kijken, dus dat klinkt nogal vermoeiend... Ik kijk graag ook tussendoor wat andere films en moet hier en daar voor andere redenen ook een film meenemen (bvb. een film die verwijderd wordt op netflix enzovoort). En bijvoorbeeld vandaag is het te warm of onweerachtig om een film te bekijken, dus ja.

The Pianist, Into The Wild, Léon, The Usual Suspects en Reservoir Dogs wou ik op (zeer) korte termijn zien. De rest zie ik dan nog wel, maar dat gaan niet de enige klassiekers zijn die ik ga zien, maar de andere gaan dan eerder toevallig eens meegenomen worden, en zo staan bijvoorbeeld The Return, The Thin Red Line en Platoon nog bij mijn opnames op TV, en wil ik graag heel wat horrorklassiekers zien, en wat recente goed ontvangen films of gewoon films die ik (random) wil zien.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Voor de liefhebber: in navolging van dit project ben ik op MusicMeter ook een Top 1000 gestart. Ongeveer 40 gebruikers hebben aldaar een lijstje ingeleverd en ik ben momenteel op een gestaag, rustig tempo aan het bekendmaken.

Zie hier de uitslag (momenteel van 1000 t/m 630): https://www.musicmeter.nl/forum/18/10333/0#5997182

En wees welkom om hier mee te discussiëren (of alleen mee te lezen): https://www.musicmeter.nl/forum/18/10277/0#5905923

(vanaf hier gaat het over de uitslag)

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Blijft toch opvallend hoe weinig overlap er is tussen de gebruikers van de verschillende Metersites. Geloof dat alleen jij en Koenr aan beide versies hebben bijgedragen.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Klopt. Hoewel ik nog best veel gebruikers op beide sites tref. Volgens mij vooral jongere gebruikers. Mijn theorie daarbij is dat oudere gebruikers in hun jongere jaren niet de mogelijkheden hadden van nu en hun mogelijkheden (lees: geld) beter moesten verdelen tussen hun hobby's. Zodoende zullen zij wellicht sneller gekozen hebben voor 'slechts' één multimediale hobby, te weten muziek of film. Daar waar de jongere veelvraten veel meer op hun wenken bediend worden door met name het internet.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik heb het te laat gezien, maar ik heb toch te weinig albums gehoord om een bijdrage te kunnen maken. Sowieso is mijn muzieksmaak nog veel aparter dan mijn filmsmaak. Qua muziek zou ik de "Onderhond" van musicmeter zijn, denk ik.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Mnee, ik ben al de Onderhond van MusicMeter. Ik heb er lang rondgezworven, jammer genoeg is muziek nog een stuk gesegmenteerder dan film en de hele tijd alleen in je eigen hoekje zitten is niet zo heel interessant.

Zo'n Top 1000 spreekt me dan ook niet echt aan. Waarschijnlijk een verdwaald album van Orbital of een ouwe Prodigy die ik nog wel kan pruimen, maar verder is het er niet zo boeiend.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Ik zit ook op MuMe. Mijn probleem is een beetje dat ik het bizar moeilijk vind om muziek te beoordelen en te rangschikken. Ik moet een album zeker 10 keer aandachtig luisteren voordat ik er een serieus oordeel over kan vellen. Dat is bij films dan weer een stuk makkelijker.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Zit ook op mume.

Maar aangezien ik al lang niet meer actief met muziek bezig ben dus niet echt actief. Ja, tool volg ik nog en in de auto luister ik nog veel cd's. Maar die stammen uit mijn actieve periode.

Lol

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.