• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Ik vind dat minimum van 250 eerlijk gezegd ook wel jammer. Ik geef zelf maar weinig 4+ stemmen en zo zou ik dus m'n halve lijst vol hebben zitten met 3,5* films (de reden dat ik de vorige editie bijv. ook niet meedeed). Volgens mij zouden best wat mensen dit anders willen zien, maar misschien zit ik er naast.

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Hoera voor Film Pegasus!

Heb er zin in.

Ben overigens toch wat geprikkeld door de discussie hier over de gesuggereerde ‘waarde’ van stemmen in relatie tot het aantal films waarop men gestemd heeft.

Er zullen sowieso titels op mijn lijst komen waar ik tot nu toe niet op gestemd heb, dus in verband met die csv-export zal ik dat in ieder geval alsnog gaan doen. Denk er hard over om er dan maar in één moeite door een all out sentimental journey van te gaan maken, en op een regenachtige zondag systematisch het MM-bestand te doorlopen en op alles waarvan ik me met goed fatsoen kan herinneren ‘waar het over ging en wat ik er van vond’ een stem uit te brengen. Wie weet wat ik nog allemaal tegenkom...

Bedenk me nu dat ik ook in mijn MM-jaren aardig wat films heb gezien waarbij ik het stemmen achterwege heb gelaten omdat ik het het sop in de kool niet waard vond. Slecht idee eigenlijk.

Wel grappig om te bedenken dat de registratie van al die honderden films waar ik geen reet aan vond, zou gaan bijdragen aan de indruk dat ik een serieus te nemen filmliefhebber ben

Geintje. Meten is weten. Althans, het zegt toch wel iets. Al is het maar tegen mijzelf.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

leatherhead wrote:

Ik vind dat minimum van 250 eerlijk gezegd ook wel jammer. Ik geef zelf maar weinig 4+ stemmen en zo zou ik dus m'n halve lijst vol hebben zitten met 3,5* films (de reden dat ik de vorige editie bijv. ook niet meedeed). Volgens mij zouden best wat mensen dit anders willen zien, maar misschien zit ik er naast.

Maar er is geen minimum toch aan de score. Je totaal aantal stemmen is wel voldoende om 250 goede films eruit te halen, ook al geef jij 3,5*. Ik zat bij de eerste editie zelfs op minder stemmen denk ik, maar wel 255 stuks op 4,0* of hoger. Maar an sich zegt dat weinig als ik soepeler ben (gemiddelde lag rond 3,0* toen ook).

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Maar er is geen minimum toch aan de score.

Is ook zo, maar ik denk dat er op deze manier een aantal mensen (ik iig) op het einde van hun lijst maar wat uit hun 3,5*/3,0* vijver gaan lopen vissen omdat ze nu eenmaal aan die hoge limiet moeten komen (zie MR's post).

luukve

• 247 messages
  • 658 votes

leatherhead wrote:

(quote)

Is ook zo, maar ik denk dat er op deze manier een aantal mensen (ik iig) op het einde van hun lijst maar wat uit hun 3,5*/3,0* vijver gaan lopen vissen omdat ze nu eenmaal aan die hoge limiet moeten komen (zie MR's post).

Daar ga ik er één van zijn. Heb 298 stemmen waarvan er 246 3* of hoger zijn. Voor de deadline kan ik er dus wel 250 van maken. Wil ook best de rangschikking maken, maar mijn lijst zal dus niet bepaald bestaan uit geweldige films. Dat jullie het weten .

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Mooi initiatief en alvast respect voor het werk dat je erin stopt, maar ik pas ook aangezien ik de lijst niet wil opvullen met baggerfilms.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Aha, fijn dat dit terug start. Ik heb mijn vorige top 250 nog in Dropbox zitten dus hopelijk haal ik daar wat inspiratie uit, plus moeten mijn handvol shorts eruit.

Moet er nu wel of niet met de export van MM worden gewerkt zodat je een unieke waarde hebt?

Film Pegasus wrote:

3. Gegevens lijstjes:

Ik wil van iedereen de nummer met de plaats in je lijstje, de titel zoals die hier op Moviemeter staat en het jaartal. Vb: 1 Alien 1979.

Liefst aan te leveren met een export van MM (of eventueel IMDb). Dan worden misverstanden vermeden.

5. Doorsturen lijstjes:

Om het snel te verwerken is het gemakkelijk om alles in een Exel te gieten. Gewoon in 3 kolommen te verwerken met Plaats Filmtitel Jaartal.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Liefst met een export, handig met een excel en anders gewoon via bericht als dat allemaal toch niet zou lukken.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik heb nu dit in mijn Excel van vorige keer staan (blijkbaar stond daar ook de regisseur bij):

1 The Warriors 1979 Walter Hill

Dus 4 kolommen:

plaats titel jaartal regisseur

Het is ok als ik een Excel stuur met enkel:

plaats titel jaartal ?

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Mis je wel de mm code.

Anders maak je nieuwe export en gebruikt functie verticaal zoeken om de mm codes aan je bestaande lijst te koppelen.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Zelf ga ik de MM-export nemen (die vind je als je met de muis op je avatar gaat staan en vervolgens "gegevens exporteren" kiest) en daarin de plaats van de films in mijn vorige top 500 toevoegen, die had ik toen gelukkig in het Persoonlijke Top 250/500-topic geplaatst. En vervolgens schuiven met de nieuwe films tot ik tot een mooi lijstje kom . Met de export gaat het vrij makkelijk, als je het eenmaal hebt kun je het met Excel of OpenOffice sorteren op eigen stem en vervolgens schuiven wat je wilt. Ik laat het MM-nummer en het IMDb-nummer erin, zeker als mensen ook IMDb-exports gaan aanleveren (geen idee of iemand dat de vorige keer heeft gedaan) is dat nummer nuttig.

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

horizons wrote:

Mis je wel de mm code.

Anders maak je nieuwe export en gebruikt functie verticaal zoeken om de mm codes aan je bestaande lijst te koppelen.

Kijk, dat zoek ik ook; kan/wil je mij - eventueel via PM - laten weten hoe ik dat doe? Ik heb nu een export via MM gedaan en wil graag weten wat de snelste manier is om de IMDB/MM code toe te voegen aan mijn eigen excel-bestand

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Leuk! Alvast bedankjes aan Film Pegasus voor het organiseren dit jaar.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Top Film Pegasus. Het moge duidelijk zijn dat ik niet meedoe met mijn 70 stemmen

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Mooi om dit weer te organiseren. Het blijft verbazingwekkend hoe leuk het is om bekende films in een andere volgorde te zien. Super!

luukve

• 247 messages
  • 658 votes

Sluit me uiteraard aan bij iedereen. Niets dan lof!

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Norma wrote:

(quote)
Kijk, dat zoek ik ook; kan/wil je mij - eventueel via PM - laten weten hoe ik dat doe? Ik heb nu een export via MM gedaan en wil graag weten wat de snelste manier is om de IMDB/MM code toe te voegen aan mijn eigen excel-bestand

Ben ook zoekende wat dat betreft.......

Dus graag via PM of hier wat uitleg.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Badalamenti, Norma. Met youtube kom je ook een heel eind: Verticaal zoeken in Excel - YouTube of voor de Engelstalige excel: How to Do a VLOOKUP in Excel - Video Tutorial - YouTube

Dit werkt ook over meerdere bestanden, dus je kunt in het ene bestand aangeven dat ie in een tabel in het andere bestand moet zoeken.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Thnx.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Bedankt voor de tag, wie weet. Heb de vorige editie wel gevolgd, zonder mee te doen. Vrees dat ik niet aan een top 1000 of zelfs 500 ga komen, wel heel veel werk en dan moet ik ook een hoop gemiddelde films erin zetten. Is een top 250 of 100 ook niet iets om in te sturen? Dan lijkt me de kans ook veel groter dat je veel meer inzendingen krijgt.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Minimaal 250 films, dus dat kan zeker.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

danuz wrote:

Top Film Pegasus. Het moge duidelijk zijn dat ik niet meedoe met mijn 70 stemmen

Neem aan dat je wel meer films hebt gezien? Als je een lijst weet te maken waar jij predicaat goed aan geeft dan is stemmen niet nodig.

martijn011

• 2034 messages
  • 1309 votes

Leuk initiatief. Heb dit topic even doorgelezen en waardeer de moeite die erin gestoken gaat worden. Misschien dat ik ook een lijst indien. Heb al via m'n avatar op gegevens exporteren geklikt, dus ga morgenochtend eens bekijken hoe dat in z'n werk gaat.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Hier hetzelfde. In excel 250 keer notering, naam en jaar zetten gaat wel lukken, maar ik moet nog even kijken hoe dat precies zit met die zogeheten MM-code. Ik heb ook tot op heden nog geen toplijsten in excel staan, zoals bij de vragenstellende users hierboven wel het geval was.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Oké, dat wordt nog een maandje veel films kijken + een weekje films herzien. Wat vroeger dan verwacht.

Wat kanttekeningen nog. Een top 250 vind ik veel, maar als ik 5 procent kan insturen, kom ik aan 56 uit. Dat vind ik dan weer weinig. Een top 100 of 150 vind ik ideaal voor mij, al kan ik zeker een lijst vormen met 250 films die ik goed vond, hoewel er enkele 3.0's bijzitten en bijna alle 3.5, al stem ik ook relatief streng.

Dank je wel Film Pegasus voor het organiseren van dit en de tijd/moeite die je hierin steekt!

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

tbouwh wrote:

Hier hetzelfde. In excel 250 keer notering, naam en jaar zetten gaat wel lukken, maar ik moet nog even kijken hoe dat precies zit met die zogeheten MM-code. Ik heb ook tot op heden nog geen toplijsten in excel staan, zoals bij de vragenstellende users hierboven wel het geval was.

Draai export vanuit mm en de code staat er automatisch bij. Dan mag je ze op volgorde gaan zetten.

martijn011

• 2034 messages
  • 1309 votes

Het is inderdaad gelukt. Wel een heel gepriegel om dat allemaal op volgorde te zetten!

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9719 votes

Is het iemand al gelukt met verticaal zoeken het MM-nummer te koppelen aan zijn lijst met favoriete films? Ik krijg alleen maar #N/B eruit, oftewel hij kan de gezochte waarde niet vinden.

Ik heb de export van MM als xlsx. Dit is kolom A t/m G. Vervolgens heb ik in kolom H, I en J de positie, titel en het jaar van mijn favorieten geplaatst. Vervolgens wil ik in kolom K het MM-nummer laten verschijnen. Volgens mij zou de formule in K2 dan moeten zijn:

=VERT.ZOEKEN(I2,A:C,1,ONWAAR)

Ik wil namelijk de titel van I2 zoeken in kolom A t/m C en dan de waarde van de 1e kolom tonen, als het een exacte overeenkomst is. In K3 zoekt hij naar I3, enz... Ik krijg overal #N/B eruit. In sommige gevallen snap ik het (vreemde tekens, hoofd- of kleine letter, enz...). Maar in de meeste gevallen is het volgens mij exact dezelfde titel.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Ik ben trouwens benieuwd wat hij gaat doen met Ningen no Jôken 1 en 2. Zelfde titel op MM en hetzelfde jaartal. Die zal ik maar even handmatig moeten controleren.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

De waarde om te zoeken die je gebruikt is dus de titel. Dat betekent dat de filmtitel in beide kolommen gelijk moet zijn.

Kolom met mm ID codes moet in de tabel waar gezocht wordt na de kolom met de titel komen.

Werkt deze link?

mm verticaal zoeken - Google Spreadsheets - docs.google.com

VLOOKUP in Nederlands is VERT.ZOEKEN

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9719 votes

Ah, moest de MM-id na de titel komen in de zoekmatrix! Dat wist ik niet. Ik heb zojuist kolom A en C verwisseld en de formule aangepast en dan werkt het. Dan moet ik alleen nog handmatig de titels doen, die niet exact overeenkomen en dubbele titels controleren.

Voor wie hiervan gebruik wil maken, hier een korte handleiding. Als je al een lijst met favoriete films hebt, maar nog geen MM-ids erbij, dan kun je deze methode gebruiken om MM-ids toe te voegen aan jouw lijst. Ik ga ervanuit, dat je al een lijst hebt met drie kolommen: positie, titel, jaartal. De titel moet in een aparte kolom staan. Anders wordt het nog meer gedoe.

1. Exporteer je stemmen van MM naar een Excel-bestand.

2. Verwissel in het exportbestand kolom A en C.

3. Kopieer jouw lijst met favoriete films naar kolom H t/m J.

4. Noteer in K2 de volgende formule: =VERT.ZOEKEN(I2,A:C,3,ONWAAR)

Deze formule gaat ervanuit, dat de titels van jouw lijst in kolom I staan. Als dit een andere kolom is, pas de formule daarop aan.

5. Ga handmatig alle cellen langs waarin #N/B staat en vul daar zelf de juiste MM-id in.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.