- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bedankt voor al het werk, de vlotte organisatie en de mooie presentatie!
https://www.moviemeter.nl/images/photo/8000/8788.300.jpg
(plaatje van regisseur Menahem Golan maar vond ik nu even leuk om te gebruiken
)
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Quentin Tarantino met 8 uit 8 in de lijst; zijn er nog meer regisseurs waarvan al hun films in deze top 1000 staan dat iemand zo weet?
Hiroshi Ishikawa met 3 uit 3
199 Tokyo.Sora [Tokyo Skies]
344 Petaru Dansu [Pedal Dance]
454 Su-ki-da
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
2046, Persona en ook wel La Passion de Jeanne d'Arc wil ik ook herzien, maar ik moet ook nog steeds veel in de top voor de eerste keer (goed) zien. Had slechts 1 Rohmer in mijn lijst opgenomen, ik heb die laatste box eigenlijk nodig maar die is te duur. Oshima had ik er volgens mij ook slechts 1 keer in staan, die heeft vooral veel 4'tjes bij mij. En vaak geef ik ook net de voorkeur aan soortgelijke films die meer obscuur zijn. Plus ik had een top 250 ingestuurd, volgende keer zal ik proberen weer een top 500 te maken.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Bedankt voor het vele werk Film Pegasus! Ik apprecieer dat enorm! Bedankt ook John milton voor het bijhouden van de lijst!
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
De plaatsjes worden blijkbaar duur, dit trio had ik zeker verwacht maar helaas.......
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Ik meende ook even te denken dat alle Nolan's het gehaald hadden, maar die is maar 8 uit 9. Enkel Insomnia (2002) haalde het niet.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Alejandro González Iñárritu doet het ook!
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Welke ik echt mis in de lijst -en niet zozeer om eigen voorkeur - is Spartacus (1960).
Dat had ik echt niet verwacht. Of heb ik hem helemaal over het hoofd gezien, nee toch?
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
835/100
Bedankt voor de organisatie, jongens. Topwerk!
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
De plaatjes worden blijkbaar duur, dit trio had ik zeker verwacht maar helaas.......
Maar dat geldt voor meer films. Tijd vliegt.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Grandrieux staat er met 4/7 in, maar dat zijn wel al zijn feature films
overigen die het goed doen hier:
kubrick 10/13
nolan 8/10
tarkovsky 7/10
chazelle 2/3
fincher 8/10
inarritu 6/8
lynch 10/13
PT anderson 6/8
jonze 3/4
malick 8/10
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
De plaatsjes worden blijkbaar duur, dit trio had ik zeker verwacht maar helaas.......
Ceylan, inderdaad! Uzak ook al niet...
En wéér niks van Carax 
Ik heb heel lang gedacht: 'Potver, Umimachi Diary komt hoog binnen zeg!' 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Trouwens, las ik het goed dat starbright boy La Notte nog niet gezien heeft? See before you die!
Ik heb graag iets om me op te verheugen 
Ik ben dan weer blij met de nummer 1, hij staat net buiten mijn top 10, dus ik heb niet te klagen.
En bedankt Film Pegasus voor het voortzetten van deze fijne MM-traditie. Bedankt ook aan iedereen die een lange lijst maakte.
Komend weekend vervang ik mijn top 300 van 2015 door mijn top 500 nu op I Check Movies.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
8 keer Malick, eigenlijk gaat dat nergens over.
nolan 8/10
Jij rekent Dunkirk (2017) al mee? 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
omdat Nolan ook eigenlijk nergens over gaat lees ik gewoon aan de top van zijn pagina af hoeveel films van hem op MM staan, dus Dunkirk tel ik dan per ongeluk al mee inderdaad.... zie echt liever de slechtste Malick 10x dan de beste Nolan eens 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Iedereen bedankt voor de bedankjes, maar vooral voor de vele lijstjes en het plezier voorbije weken. MM leeft duidelijk nog. Hopelijk kan zo'n lijst inspireren om meer of nieuwere films te zien. En misschien ook eens om die oude pareltjes terug op te zoeken. Maar geniet vooral van film, want daar doen we het ten slotte voor. 
timmienoelie
-
- 1518 messages
- 4265 votes
Een nummer 5 waar ik letterlijk nog nooit van heb gehoord!
dude?! 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Lol, ik die niet wist dat chuck norris een acteur was (ik dacht wwe-fighter), is direct tot op de achtergrond verheven. 
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
Mooie lijst Film Pegasus! De afgelopen dagen met veel plezier de nieuwe updates van de lijst gevolgd.
Mijn nummer #1 zat al bij de eerste post dus die spanning was snel weg 
Onderweg nog niet geziene titels opgeschreven en een paar films genoteerd die ik echt weer eens moet gaan terugzien.
In 2013 en in 2015 was ik er niet bij dus nieuwe binnenkomers: Hud, Il Sorpasso en Seconds zijn door mij hoogstpersoonlijk de top 1000 ingeschopt. Met dank aan de users die hier ook punten aan hebben gegeven.
We gaan vast werken aan de lijst van 2019.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Prachtig werk, bedankt Film Pegasus! Of was dat al gezegd.
Hier gaan we voorlopig weer een tijdje plezier aan beleven.
Hoewel het altijd leuk is om persoonlijke favorieten hoog in de lijst te zien - het leek wel een wedstrijd, als je sommige berichten las - is de grootste lol inderdaad de inspiratie die je opdoet, aan de hand van de users waarmee je kennelijk min of meer overeenstemt, qua filmsmaak.
En in één moeite door wordt duidelijk wie je niet serieus hoeft te nemen 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
en de Noorderlingen ook afgevallen zie ik nu in de statistieken, dat is toch wel erg jammer!
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
fijne lijstjes overigens FP, ben er nog wel even op aan het studeren! 
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
omdat Nolan ook eigenlijk nergens over gaat lees ik gewoon aan de top van zijn pagina af hoeveel films van hem op MM staan, dus Dunkirk tel ik dan per ongeluk al mee inderdaad.... zie echt liever de slechtste Malick 10x dan de beste Nolan eens
Das duidelijk 
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Prachtlijst! Prachtfilms (+ The Fault in Our Stars)! Prachtusers! Prachtforum!
Veel dank Film Pegasus voor al het harde werk en de mooie presentatie.
Ik ga dit weekend eens wat stats opsnorren en mijn eigen lijst droppen. Kon er vandaag bij de live ontknoping niet echt bij zijn en nu staat mijn hoofd er nog niet helemaal naar (de Nouri-update heeft me hard geraakt). Ik kan wel zeggen dat ik 680/1000 films heb gezien en dat is best een aardig aantal.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Tja. Nooit in een lijst tegengekomen, nooit iemand over gehoord. En daar staat ie dan opeens op 5.
Nu wel benieuwd naar, al vraag ik me af of het iets voor mij is.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Gezien:
2013: 490/1000
2015: 487/1000
2017: 478/1000
Als deze lijn zich doortrekt heb ik van de MM top1000 - editie 2025 niets gezien en dus 1000 tips op het programma voor de jaren daarna.