- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Als ik goed geteld heb, dan heb ik 564/1000 films gezien en op 195/1000 films gestemd. Dat 2001 opnieuw als nummer 1 uit de bus komt, vind ik wel wat teleurstellend, temeer omdat ik dat eigenlijk helemaal niet zo'n bijzondere film vind.
Meeste affiniteit met vinnypassy, Film Pegasus, gauke en Spetie.
Ik heb de volgende bruikbare tips genoteerd:
#169. Any Way the Wind Blows (2003)
#181. Adaptation. (2002)
#351. Sharasôju (2003)
#397. Sud Sanaeha (2002)
#594. Allegro (2005)
#694. Home (2016)
#762. Kôfuku no Kane (2002)
#781. Man Jeuk (2008)
#987. Xia Nü (1971)
#997. Vale Abraão (1993)
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
En dan het aantal hitjes optellen van de verschillende pagina's. Ja dat kan ik natuurlijk ook doen 
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
ICM geeft 337 checks aan. Ik heb wat te doen.
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
392 films gezien. Mooie score. Over 2 jaar ga ik voor 500. Dus veel werk aan de winkel!
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
204 van mijn 250 ingeleverde titels hebben het gehaald. Damn, nu ben ik benieuwd welke niet.
Ik wil overigens wel echt nu die ontbrekende films eens zien. Ik moet er nog best wat zien uit de top 100:
- Enter the Void
- Zerkalo
- Dogville
- Sátántangó
- La notte
- Nostalghia
- Tenshi no tamago
- 2046
JM voelt zich wel wat het misdeelde kind dat niemand affiniteit met hem heeft. 
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Daar heb je zo 1/5 van m'n top-10 te pakken, dat verbaast me toch wel
Soms vink je titels automatisch/gevoelsmatig af bij bepaalde users, maar dan...
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Daar heb je zo 1/5 van m'n top-10 te pakken, dat verbaast me toch wel
Soms vink je titels automatisch/gevoelsmatig af bij bepaalde users, maar dan...
Jup, ik heb dat ook wel eens. Wat bij mij erg uitmaakt is dat ik praktisch al die titels gewoon met mijn wederhelft wil kijken, maar dan moet je net tegelijkertijd zin hebben in zo'n film. En ze zijn niet allemaal even van 'gooi er eens iets leuks in schat' 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Geweldige lijst in ieder geval, al vind ik dan vooral de laatste 750 films bepalend voor de uitstraling. Mooi werk ook Film Pegasus, dank voor alle moeite!
Ik heb er 743 gezien deze keer, da's 8 minder dan beide vorige edities. Dus even 8 films zoeken die enkel in deze lijst voorkomen om dat grote euvel te herstellen.
Edit: oh, en John Milton uiteraard voor de ICM lijst, dat bespaart toch een hoop telwerk 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Graag gedaan!
Je hebt er dan toch ruim 50 meer gezien dan ik OH. Goed bezig!
Movsin
-
- 8264 messages
- 8427 votes
In de eerste plaats wil ik Film Pegasus feliciteren voor het initiatief en de afwerking, suspens inbegrepen.
Onvergetelijke uren beleefd met het opmaken van de lijst en minstens even veel plezier beleefd achteraf als de winners stelselmatig bekend geraakten. Een beetje emotie en deugddoende momenten bij het vele moois dat de revue passeerde.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Jup, ik heb dat ook wel eens. Wat bij mij erg uitmaakt is dat ik praktisch al die titels gewoon met mijn wederhelft wil kijken, maar dan moet je net tegelijkertijd zin hebben in zo'n film. En ze zijn niet allemaal even van 'gooi er eens iets leuks in schat'
Ik ken de smaak van je wederhelft niet, maar Dogville en Enter the Void zijn geen tussendoortjes inderdaad - en typische hit or miss-gevalletjes..
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Je hebt er dan toch ruim 50 meer gezien dan ik OH. Goed bezig!
Ik zit hier ook al iets langer en de lijst heeft toch een aantal typische MM-favorites, dus geheel onverklaarbaar is het niet 
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Bedankt Film Pegasus voor al dit moois en de tijd die je daaraan hebt besteedt!
Ik ben meer tevreden dan in 2015 met mijn lijst en resultaat maar nog veel relevante films te zien!
Movsin
-
- 8264 messages
- 8427 votes
Korte persoonlijke samenvatting :
- 500 films ingestuurd
- 592 films van de 1000 genomineerden had ik gezien.
- "Slechts" 149 komen in de Top 1000 voor en dat "slechts" verklaart zich door :
- bepaalde (populaire) genres liggen me niet echt. Het zij zo.
- Had zowat 900 films met een 4 op 5. Heb wel enkele verkeerde keuzes gemaakt. Zo bijvoorbeeld "Modern Times", "Midnight Cowboy", e.a. over het hoofd gezien. Mijn fout.
- Toch wel verrast door de sterke "Oosterse invasie". Daar werk ik nu aan. Niet dat dergelijke films mij niet bekoren, want mijn nr 1 kwam uit China...
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Geweldig gedaan Film Pegasus! Ga er dit weekend nog eens rustig voor zitten om alles na te kijken, wegens drukte de laatste lijsten niet meer kunnen volgen. Ik kan al wel zeggen dat ik op 1 check meer dan vorig jaar eindig
Nu is het dus 340/1000
Ook jij bedankt John Milton! Erg handig die ICM lijst
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Erg handig die ICM lijst
Ik gebruik hem net om even een horrortje te kiezen uit de lijst voor vanavond. Denk dat het idd nog wel van pas gaat komen 
(en het wordt Calvaire)
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Ik wil overigens wel echt nu die ontbrekende films eens zien. Ik moet er nog best wat zien uit de top 100:
- Enter the Void
- Zerkalo
- Dogville
- Sátántangó
- La notte
- Nostalghia
- Tenshi no tamago
- 2046
Met uitzondering van Angel's Egg allemaal in mijn lijst. Hier ga je nog plezier aan hebben 
En bedankt voor de ICM lijst !
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Als je die regisseurs lijst ziet is het bij sommige regisseurs wel een aparte verzameling. VB:
Luis Buñuel 526 Olvidados, Los [The Young and the Damned]
Luis Buñuel 684 Belle de Jour
John Huston 591 Maltese Falcon, The
John Huston 450 Treasure of the Sierra Madre, The
John Huston 980 Under the Volcano
Rainer Werner Fassbinder 844 Händler der Vier Jahreszeiten [The merchant of four seasons]
Rainer Werner Fassbinder 575 Bitteren Tränen der Petra von Kant, Die [The Bitter Tears of Petra von Kant]
Rainer Werner Fassbinder 636 Welt am Draht [World on a wire]
Rainer Werner Fassbinder 464 Ehe der Maria Braun, die
Één of twee highlights en nog één of meer (relatief) obscure werken uit het oeuvre. Terwijl andere bekende klassiekers ontbreken.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
696/1000 gezien.
207 films van mijn lijst haalden de Top 1000 (ik kan het bijna niet geloven, zal ik me verteld hebben?)
John Milton bedankt voor de ICM lijst!
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Quentin Tarantino met 8 uit 8 in de lijst; zijn er nog meer regisseurs waarvan al hun films in deze top 1000 staan dat iemand zo weet?
In mijn eigen lijst ontbrak alleen Jacky Brown; eens tijd voor een rewatch.
Verder verbaast mij altijd het verschil tussen waardering in Bill Kill 1 en 2; toch eigenlijk bedoeld als 1 film.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
zeer zeer veel dank Film Pegasus!!! geweldig werk
jammer dat ik de finale live heb moeten missen, zaten toch wel aardige verassingen in (Stalker wéér op 5 werd ik eigenlijk wel blij van)
ook dank aan JM voor de ICM-lijst
die telt 936 checks voor me
op de 2015 lijst heb ik 930 en op de 2013 nog 'maar' 913
... zonder er wat voor te doen gaat het dus steeds meer naar mijn smaak blijkbaar 
volgende keer wel hopelijk veel meer Rohmer in de lijst
... en ik zal kijken of ik ook wat aan Oshima kan doen
ga deze zomer sowieso, from scratch, mijn hele lijst op de schop gooien én hopelijk voor 2019 ook eindelijk eens films herzien als 2046, persona, solyaris, la double vie de veronique, life of ivan en La Passion de Jeanne d'Arc zodat ik daar ook een passende stem op kan uitbrengen!! (verwacht zeker verhogingen in mijn scores voor die films)
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Met uitzondering van Angel's Egg allemaal in mijn lijst. Hier ga je nog plezier aan hebben 
En bedankt voor de ICM lijst !
Ik zag geen reden om Angel's Egg uit mijn lijst te laten, maar verder sluit ik me er helemaal bij aan. Prachtige films om voor de boeg te hebben. Trouwens, las ik het goed dat starbright boy La Notte nog niet gezien heeft? See before you die!
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Heel erg bedankt Film Pegasus voor al het werk dat je er in hebt gestoken! Diepe buiging.
Ik heb alles weer met veel plezier gevolgd. Heb genoten van sommige commentaren, al heb ik soms mijn voorkeuren verguisd zien worden. Maar och; frankly, my dear, I don't give a damn 
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Pegasus bedankt voor de puike organisatie en alle inzenders bedankt voor het samenstellen van hun lijsten. Het eindresultaat mag er zijn.