• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.299 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

vinnypassy

• 20 messages
  • 12 votes

The One Ring wrote:
(quote)

Stijl is inhoud (en daaropvolgend eventueel diepgang) als stijl en inhoud perfect samengaan. Zie Bronson en Valhalla Rising, om bij Refn te blijven (op die twee heb ik wel gestemd in mijn top 500). Ik wil ook niet suggereren dat iedere film diep moet zijn, maar het punt is vooral dat Refn in het laatste half uur compleet ontspoort in zijn poging meer van het verhaal te maken dan wat het is (een simpele vertelling over schoonheidsdrang in de modellenwereld) dat het mis gaat. Vanaf het moment dat Jena Malone een soort bloedceremonie in het maanlicht begint en ook necrofilie er nog bij gehaald wordt valt het niet meer te redden.

Ik denk niet dat Refn probeert meer te maken van de film dan het is, maar dat hij simpelweg bizar ver gaat in zijn twistedness. De tagline van de film is 'Beauty isn't everything. It's the only thing'. In Refns wereld hebben ze dus alles over voor schoonheid en in de geschetste wereld in de film is het dus 'normaal' dat iemand er letterlijk alles voor over heeft: van seks met een lijk van ooit een mooie vrouw tot het drinken van het bloed en het eten van de meest begeerde vrouw, om zelf ook maar iets van die schoonheid mee te krijgen.

Dat je dat te ver vindt gaan kan ik begrijpen, want dat doet Refn ook, maar als je zijn film kent dan ontspoort hij niet, maar dan is dit eigenlijk gewoon typisch Refn.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Het gaat ook over het medium film dat steeds meer een wegwerpproduct wordt.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Nu nog de correcte beeldverhouding vinden!

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

TornadoEF5 wrote:

(afbeelding)

(afbeelding)

Ik denk niet dat mooier dan dit bestaat.

Doel je op de vrouw of het shot? In beide gevallen heb ik alleszins mooier gezien. Ook binnen TND zelf.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

McSavah wrote:

Nu nog de correcte beeldverhouding vinden!

Ja, had al problemen om ze snel te vinden.

Dying Rose wrote:

(quote)

Doel je op de vrouw of het shot? In beide gevallen heb ik alleszins mooier gezien. Ook binnen TND zelf.

Heel eerlijk zal de vrouw er ook wel wat mee te maken hebben, maar daarvoor moet het shot natuurlijk ook mooi zijn. Je kan van een knappe vrouw ook een lelijke foto trekken. Het mooie aan TND is dat het een ontelbaar mooie shots geeft. Dat is juist ook een kracht van TND. Het feit dat jij ook zegt: "Ook binnen TND zelf", is juist ook een compliment. Ik heb altijd keuzestress wanneer ik een still wil pakken uit TND.

https://cdn-images.cinenews.be/image/s900/q80/mm/benl/movies16410/photos-movie/3/the-neon-demon.20170303014401.jpg

Bijvoorbeeld dit, ook gewoon WOW.

http://demening.be/media/2016/06/The-Neon-Demon-2-2.jpg

WOW.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Vond de herziening van The Neon Demon wel wat tegenvallend, maar dat komt denk ik vooral doordat ik hem de tweede keer thuis zag op mijn te kleine tv. Was liever twee keer naar de bioscoop gegaan. Ook had ik de tweede keer wat moeite met het asymmetrische gezicht van Elle Fanning en haar flapoortjes bij het strakke kapsel als in bovenstaande still met de driehoek. Maar ik heb de film niet verlaagd, wel staat hij door de herziening onderaan bij de 5* films in mijn lijst. NWR's cynische humor is overigens ook geweldig in TND!

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Zullen we hier anders gewoon een Neon Demon fan-topic van maken?

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

@ Tornado: het was ook bedoeld als compliment. Qua sfeer (dus al helemaal persoonlijk) en inhoudelijk blijf ik met gemengde gevoelens zitten, maar visueel is het een genot natuurlijk.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Het is visueel ook gewoon beter dan inhoudelijk, maar visueel is het de mooiste film die ik gezien heb.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ach, The Neon Demon. Ik moet er soms nog steeds aan denken Sia - Waving Goodbye - The Neon Demon Credits (Nicolas Winding Refn - 2016) - YouTube. . Beste eind credits ooit?

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

In ieder geval de perfecte song voor het einde van TND

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Beste moment van TND maar dan was deze: Love me again, Edge of tomorrow - YouTube nog leuker als eindliedje bij een film.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Suspiria - Credits - YouTube Nee dit dan toch

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ik bedoel ook de beelden, niet alleen het liedje (dan nog, geef mij maar Sia ). Dat Refn TND ook nog opdraagt aan 'Liv' maakt het helemaal af (na zo'n smakelijk einde). Het enige wat ik nog miste was dat Refn er geen 'voor Liv, mijn oogappel' van had gemaakt. Alhoewel, dan krijg je eyeapple...

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Deze 35 mooie films zijn naar de uitgang verwezen sinds mijn vorige lijst twee jaar geleden.........

Metropolis (1927)

Rebecca (1940)

The Maltese Falcon (1941)

The Big Sleep (1946)

Notorious (1946)

White Heat (1949)

Shichinin no Samurai (1954)

The Night of the Hunter (1955)

Paths of Glory (1957)

The Man Who Shot Liberty Valance (1962)

L'Armée des Ombres (1969)

McCabe & Mrs. Miller (1971)

Jaws (1975)

Nashville (1975)

Halloween (1978)

Fanny och Alexander (1982)

The Godfather: Part III (1990)

Cape Fear (1991)

JFK (1991)

The Silence of the Lambs (1991)

Bad Lieutenant (1992)

Glengarry Glen Ross (1992)

Unforgiven (1992)

The Hudsucker Proxy (1994)

Secrets & Lies (1996)

Hana-Bi (1997)

Fucking Åmål (1998)

O Brother, Where Art Thou? (2000)

Moulin Rouge! (2001)

Hable con Ella (2002)

Bin-jip (2004)

Efter Brylluppet (2006)

The Departed (2006)

The Fountain (2006)

Incendies (2010)

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Wat is de reden? Je had nog plekken over.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Jammer van Fucking Åmål en Bin-jip

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Badalamenti wrote:

Deze 35 mooie films zijn naar de uitgang verwezen sinds mijn vorige lijst twee jaar geleden.........

Sowieso 9 daarvan heb ik in mijn top 250, die over 2 jaar een top 500 zal zijn. Juist om ook 'dat soort' titels die het net niet gehaald hebben, wellicht net dat zetje te geven om alsnog aan een notering te komen.

Point = 38000 / ( [place] + 75)
Dat zegt mijn matig wiskundig geschoolde brein dus niet alles. Is er een voorbeeld te geven? En betekent dit dat het aantal punten dat naar mijn 1-250 gaan minder worden als ik ook 251-500 inlever? Dat lijkt mij niet toch, als ik dit zo zie?

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Nee, plek 1 blijft in alle gevallen 500 punten krijgen met die formule.

Moet wel nog haakje sluiten na die 75.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Om je een idee te geven, John Milton:

Plaats 1: 500 punten

Plaats 2: ~ 493,5 punten

Plaats 3: ~ 487 punten

Plaats 4: ~ 481 punten

Plaats 5: 475 punten

..

Plaats 250: ~ 117 punten

..

Plaats 492: ~ 67 punten

..

Plaats 500: ~ 66 punten

Wat je ziet is dat het verschil tussen twee opeenvolgende plekken steeds kleiner wordt naarmate je afzakt. Hierdoor is de exacte positionering van de films in de lage regionen van je persoonlijke lijst van minder belang voor de eindlijst dan dat dit bovenin het geval is.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Nice. Dat snapt zelfs een mathematically challenged persoon als ik

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Sommige films net buiten de top 1000 konden er evengoed wel in zitten als ze een paar puntjes mee kregen. Maar dan zouden er andere weer uitvallen uiteraard...

Nog 1 nachtje slapen en dan is het zover!

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Het is al 5 juli hoor.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Film Pegasus wrote:

Nog 1 nachtje slapen en dan is het zover!

Ik kan de slaap niet vatten vannacht (serieus, het is nu 3:52 en ik heb nog geen oog dicht gedaan). Betekent dit dat voor mij de resultaten nog een dag worden uitgesteld?

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

Man, mijn biologische klok is f*cked!

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Die van mij is normaal niks mis mee. Ik ga het nog één keer proberen. Ik heb nog ruim twee uur te gaan en dan gaat de wekker (of de kinderen wekken me al eerder...). Slaap lekker, kevin!

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

joachimt wrote:

Die van mij is normaal niks mis mee. Ik ga het nog één keer proberen. Ik heb nog ruim twee uur te gaan en dan gaat de wekker (of de kinderen wekken me al eerder...). Slaap lekker, kevin!

Lees Baudelaire. Les Fleurs du Mal. Aanrader. ;p

Nachtje door dan maar...

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

kevin_vp wrote:

Man, mijn biologische klok is f*cked!

Die van mij ook hoor.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.