• 178.061 movies
  • 12.207 shows
  • 33.978 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.784 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

Shrek hoop ik niet

Fiona aka bad teacher Cameron Diaz daarentegen...

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Meteen ook het laatste wat we van die 3 films gaan zien hopelijk

Dievegge

• 3170 messages
  • 8193 votes

Bij dezen verklaar ik de derde Biënnale van MovieMeter officieel voor geopend.

https://cdn.nieuws.nl/media/sites/305/2014/03/az42iaacjozf27ydgqgz29f0p-1-l1-lint-doorknippen.jpg

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik heb wel geen chique kleren aan hoor

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Geweldig!

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Dievegge wrote:

Bij dezen

Mensen die weten hoe ze dit correct moeten schrijven maken mijn dag top

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

De spanning is te snijden.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ok folks, ik ga de eerste top 10 voorbereiden. Een klein woordje als introductie.

Dit is mijn eerste keer als organisator van de top 1000. Alle dank uiteraard aan wie een lijstje heeft opgestuurd. En natuurlijk ook de vorige organisators The One Ring en beavis. Ik heb de lijst alsmaar zien groeien met films die in mijn ogen verrassend veel punten kregen of net niet. Maar het eindresultaat is een mooie lijst geworden.

De lijst is vooral een overzicht van tips voor velen. Laat je verleiden door de stills en ga op zoek naar pareltjes. Tenslotte zijn dit stuk voor stuk films die door meerdere gebruikers goed genoeg waren om in een toplijst te zetten.

Ik hoop vooral dat ik nergens een fout heb gemaakt. Moest dat zo zijn moet je het mij maar vergeven. Veel plezier!!

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Helemaal goed. Hoeveel ga je er per dag plaatsen?

• 31148 messages
  • 5448 votes

Zal een beetje afhangen hoe het loopt. Denk rond de 150.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

gelukkig. Met tien per dag zou het wat lang duren

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

150 is wel hard.

• 31148 messages
  • 5448 votes

De eerste 10 zijn vrij gegeven. Je kan de lijst hier volgen: MovieMeter Top 1000 Project uitslag - Editie 2017 - MovieMeter.nl

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Meteen 9 nieuwe films en eentje, Deliverance, die zowat 700 plaatsen achteruitdondert. Dat belooft.

Mooie stills alvast!

Dievegge

• 3170 messages
  • 8193 votes

Meteen al een eerste plaats: Hud (Wendyvortex). Nog niks waar ik op gestemd heb, maar ik neem aan dat dat nog zal komen.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Op Following na niets gezien, die ga ik wel herzien net zoals het gehele oeuvre van Nolan. En al direct een nummer 1. Ik hoop dat de mijne het ook haalt. Ah-ga-ssi die de lijst direct haalt, ook erg opvallend. Die had ik toch niet zien aankomen.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

The Boat That Rocked

Leuk begin, meteen al 3 tips opgedaan (Labyrinth, Vale Abraão, Hud). Wordt ook eens tijd dat ik The Handmaiden ga kijken.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Vale Abraão

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Gelijk alweer een tip/reminder: Only Lover Left Alive. Cool!

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Kijk, dat ik heb veroorzaakt met 5 anderen dat L'Atalante in de lijst staat doet me wel goed. 5 uit 10 gezien en Hud heeft meer prioriteit nodig. Een film die heel hoog staat bij Querelle en wendyvortex moet wel op zijn minst interessant zijn.

Only Lovers Left Alive was hier last minute afvaller.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Film Pegasus wrote:

De eerste 10 zijn vrij gegeven. Je kan de lijst hier volgen: MovieMeter Top 1000 Project uitslag - Editie 2017 - MovieMeter.nl

Kun je van het uitslagtopic (ook) een sticky maken, zoals bij de uitslag van 2015?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Bij mij waren Hud en Deliverance last minute afvallers; stonden er denk ik 2 jaar geleden wel in bij mij. Waarom ik ze er uitgegooid heb?... geen idee. Goede films!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

A Touch of Zen! Dank zij de recente aandacht bij deze film door de BD-release, heb ik King Hu een beetje bevorderd in mijn lijst en zie tot mijn vreugde een terechte entry voor deze classic!!

Al 2 op 2 dubbelingen met Ramon K, Querelle en moviefreak. Dat mag ook niet verrassen.

19/20 gezien, best wel verrassende entries ertussen: de eerste De Oliveira ooit?!, The Boat That Rocked is voor mij een goede reminder is. Zal hem in mijn PSH-wensen lijstje zetten! Memories ga ik trouwens eens herzien, want die moet ik toch gewoon op 4.0* staan bij mij...??

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Finisterra: je hebt toch maar mooi Hana & Alice gered! Maar hopelijk is de evolutie van films als Memories en Hana & Alice geen voorbode.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Onderhond wrote:

Finisterra: je hebt toch maar mooi Hana & Alice gered! Maar hopelijk is de evolutie van films als Memories en Hana & Alice geen voorbode.

De lijst van tovenaar ontbreekt deze editie, die had beide titels vorig editie in zijn lijstje - dat scheelt een hoop - zeker voor wat betreft de Japanners. Bij mij is het aandeel Japanse titels toegenomen van 80/500 naar 94/450

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Vale Abraão en A Touch of Zen

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Nog altijd blanco hier, ik ga de dubbelingen ook bijhouden, dan weet ik direct wie qua smaak goed bij me past.

De grootste tips voor mij: In Search of a Midnight Kiss (2007), Hana to Arisu (2004), The Boat That Rocked (2009) en Only Lovers Left Alive (2013), al blijft het moeilijk om dat in te schatten.

Onderhond wrote:

Memories heeft er wellicht zelfs één (en blijkbaar) twee nieuwe gebruikers bij die erop stemden. Er zijn alleen heel veel nieuwe lijsten bijgekomen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.