- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Uit die eerste twintig stond The Handmaiden op de kijklijst en a Touch of Zen gaat erbij.

DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Ik kom vaak de Masters of Cinema Blu-ray van Touch of Zen tegen, waarbij ik altijd twijfel om hem aan te schaffen. Misschien toch maar een keer doen.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
2015
6 lijsten
Onderhond (168) Observator (104) tovenaar (129) JT Chinaski (212) Koenr (158) Prinz (397)
930,95 punten
2017:
6 lijstjes: kaketoe (196) Onderhond (141) Observator (87) Koenr (173) JT Chinaski (83) Querelle (457)
1015,88 punten
tovenaar en Prinz vallen weg, en komen erbij: Querelle en kaketoe + een flinke opwaardering van JT Chinaski. En als er zijn die hun top 250 hebben uitgebreid naar een top 500 heb je nog meer punten (of minder indien ze nu geen top 500 sturen).
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Only Lovers Left Alive zou er bij mij ook in gemoeten hebben, net als Deliverance. Als ik verder dan 250 titels was gegaan, hadden ze er ook zeker in gestaan. Ah-ga-ssi vermoedelijk ook, al wil ik die herzien door Carrie Fisher nieuws tijdens het kijken van de film.
Genoeg tot nu toe uit die eerste 20 titels wat ik nog moet zien. Beetje jammer dat ik aan het werk ben, nu weinig tijd om er echt uitgebreid naar te kijken... 
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Al 6 films uit mijn lijst!! en die still van L'Atalante is prachtig! Perfecte opening van de top 1000
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik kom vaak de Masters of Cinema Blu-ray van Touch of Zen tegen, waarbij ik altijd twijfel om hem aan te schaffen. Misschien toch maar een keer doen.
Ik heb hier nog wel een Duits dvd'tje liggen (met engelse subs) dat ik over de MM community kan sturen, maar ik ben natuurlijk een beetje huiverig omdat de beeldkwaliteit een stuk minder is; dan regent het dadelijk lage cijfers omdat de cinematografie niet in het oog springt.
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Only Lovers Left Alive stond er trouwens vorige keer ook nog in bij mij (op #323). Is nu gesneuveld op #550.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Ik heb hier nog wel een Duits dvd'tje liggen (met engelse subs) dat ik over de MM community kan sturen, maar ik ben natuurlijk een beetje huiverig omdat de beeldkwaliteit een stuk minder is; dan regent het dadelijk lage cijfers omdat de cinematografie niet in het oog springt.
Als ik de screenshots HIER en HIER zo zie, is dit wel een film die je in de hoogst mogelijke kwaliteit moet gaan kijken. Ziet er echt prachtig uit.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Een blok met veel nieuwkomers. Ik geef niet veel prijs, maar het aantal nieuwkomers is in verhouding met de vorige editie. Geeft misschien een verkeerd beeld nu. Maar wel nieuwe tips natuurlijk. 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik ben vooral blij met de komst van L'Auberge Espagnole. En het verraste me dat Norwegian Wood niet eerder in de lijst stond.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Yes! Under the Volcano zit er weer in! 4 users maar.
excuses voor het vergeten van Still Life, snap niet hoe ik die over het hoofd heb gezien.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Toch geweldig eigenlijk hoe je met zo'n lijst al direct je wish-list ziet groeien. Een voor mij onbekende John Huston (ik heb er nog wel een andere vrij hoog ingezet), maar ook nog eens een herinnering dat ik aan Dreyer moet beginnen.
Fijn ook dat The Boat that Rocked er al meteen instaat en bovendien met een geweldige still. Wordt al meteen vrolijk als ik aan een dansende Bill Nighy denk. Zou het trouwens de eerste en de laatste Evil Dead zijn? Ik hoop nog op Army of Darkness 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Blij dat de stills wat in de smaak vallen. Is soms wel een zoektocht en ik wou ook niet de meest voor de handliggende stills nemen.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Die still uit The Man who fell to Earth vond ik ook erg goed gekozen. Één van de mooiste scenes!
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Een film met maar 16 stemmen in de top 1000 aller tijden. Heeft ook wel weer zijn charme. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4513 votes
Mooie stills allemaal, en dat dwingt je om niet op je telefoon te kijken want daar komen ze niet tot hun recht.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Blij dat de stills wat in de smaak vallen. Is soms wel een zoektocht en ik wou ook niet de meest voor de handliggende stills nemen.

Under the Volcano had ik in mijn lijst in 2015, maar dit jaar niet - was ook niet nodig zo te zien 
PS: Ik vond het aanvankelijke user-lijstje dat bij Malgré la Nuit stond al een tikkie merkwaardig, maar zie dat je 't hebt aangepast 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes

Under the Volcano had ik in mijn lijst in 2015, maar dit jaar niet - was ook niet nodig zo te zien 
PS: Ik vond het aanvankelijke user-lijstje dat bij Malgré la Nuit stond al een tikkie merkwaardig, maar zie dat je 't hebt aangepast
Ja, ik vond Malgré la Nuit de maks! 
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Mujo staat genoteerd. Had er nooit van gehoord.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Had er nooit van gehoord.
Waar is de 'dislike'-button?
- gelukkig maakt het eerste deel van je zin een hoop goed.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Ik verschiet er best wel van dat Gone Baby Gone (2007) nu pas voor het eerst in de lijst staat.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
The Town ook niet. Argo wel, 852ste. Gone Baby Gone heb ik genoteerd. Noruwei no Mori (2010), Samaria (2004), L'Auberge Espagnole (2002) ook trouwens.
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
WE ZIJN BEGONNEN!
1000-961
16/40 gezien, valt nog wat tegen. Wel een aantal mooie tips...
Tips om te zien: Vale Abraao, Under the Volcano, Seconds, Shit Year (staat nog 3 dagen op MUBI!), Mujo (grote tip!), Bright Future
Reminders om te zien: Central do Brasil, Memorizu, The Man Who Fell to Earth, Hana to Arisu, El Espinazo del Diablo, Samaria, Still Life, Norwegian Wood, Malgré la Nuit, Smoke, Masculin Féminin, Trouble Every Day
Moet dat nou?: The Boat that Rocked, Training Day, Celda 211 (eerste echte miskleun)
Blij mee: Only Lovers Left Alive, Cléo de 5 à 7, Vredens Dag
Afvallers: L'Atalante viel er net af bij mij