- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Pirates of the Caribbean, wuth?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Nooit echt fan geweest van de Pirates-franchise. Deel 1 was nog wel leuk, maar daar hield het dan ook mee op.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ja, ik zou dan op zijn minst verwachten dat het eerste deel er in zit. Ik zit trouwens aan 3 noteringen van mezelf en heb 10 films uit de lijst tot nu toe gezien. Hoop weer ergens begin/halverwege de 300 (362 in 2013 en 339 in 2015) uit te komen
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Hoop weer ergens begin/halverwege de 300 (362 in 2013 en 339 in 2015) uit te komen
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Hoezo de Pirates verrassing? In 2013 stond die op 638.
En toen deed ik niet eens mee.
(In 2015 wel)
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Piraten worden duidelijk niet op waarde geschat in de filmwereld ( net als cowboys ) en verdienen wel een beetje steun.. 
Plus ze zorgen voor vermakelijke nonsens....
En wees gerust; een serieuze film als American History X staat bij mij ook in de top 20!
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
17/60 gezien. Goeie lijst tot nu toe wel, veel interessante titels.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
En nu ben ik een van de meest mathematisch debiele 'hoogopgeleiden' in Nederland. Jee!
Wiskunde is ook niet echt mijn favoriete vak.
Ik heb 14% gehaald in een trimester in het vierde jaar. Uiteraard niets voor gedaan, ik deed het niet graag, ik lette nooit op, en ik droomde weg en deed alsof ik het verstond, en dan dacht ik wel dat het zou kunnen met een keer te lezen op de laatste dag vlak voor het examen. En ja wiskunde kan je nu niet rap overlezen, bij de andere vakken kon dat uiteraard wel (ik toch - en ik lette daar ook in het algemeen wel meer op), dus met die tactiek had ik daar geen problemen. Uiteindelijk heb ik het vijfde en het zesde wel goed gedaan omdat ik in een minder moeilijke richting zat, en met statistiek altijd alles terug inhaalde op dingen die ik niet goed kon/wilde kunnen/geen goede leertechniek voor had/te lui was om oefeningen te herhalen of te proberen begrijpen, maar in statistiek was ik de beste van de klas (met 24/25 bvb. en alleen maar zo een resultaten). Functies en meetkunde (bewijsjes) = chinees. Ik begrijp niet hoe ik het derde jaar heb overleefd (want daar heb je eerstegraadsfuncties).
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8194 votes
Natuurlijk hoop je dat "jouw" films het goed doen, maar tips zijn ook van belang.
951-1000: Op vijf van de vijftig gestemd, komt overeen met de vorige keer. Het valt op dat de onderste regionen uit mijn top 500 goed meedoen. Een langere lijst maken loont inderdaad de moeite.
Favoriete screenshot: Shadow of a Doubt. Teresa Wright van boven aan de trap gefilmd, waardoor het huis groter lijkt. Haar schaduw (titel!) creëert een lugubere sfeer. De manier van fotograferen geeft weer wat zich in het hoofd van het personage afspeelt.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Fijne presentatie Film Pegasus. Chapeau !
En mooie stills 
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Namens de commissie voor melancholieke Taiwanese coming-of-age-vertellingen wil ik graag Alastor, Ataloona, Koenr en starbright boy bedanken voor het meehelpen de lijst induwen van mijn favoriete Hou: Dust in the Wind.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Een goed evenwicht. Er zijn er die graag dat beetje eigenheid hebben, en het leuk vinden dat veel van hun films er niet inkomen. (of is dat eerder bij top 250). En ik denk dat er ook veel zijn die graag hun echte persoonlijke favorieten en hun favorieten die al populair zijn het goed zien doen, en daarnaast ook nog wat tips kunnen opdoen. Bij dat laatste geen gebrek, ik heb nog een duizendtal films die ik wil zien.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Heerlijke lijst tot nu toe.
10 films gezien. 3 (Gone Baby Gone, A Few Good Men en The Hurt Locker) staan ook in mijn top 250.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Piraten worden duidelijk niet op waarde geschat in de filmwereld ( net als cowboys ) en verdienen wel een beetje steun.. 
Plus ze zorgen voor vermakelijke nonsens....
En wees gerust; een serieuze film als American History X staat bij mij ook in de top 20!
Ik vind piraten echt tof, maar dan moet je de game: Assassin's Creed 4 Black Flag spelen, die ervaring is nog veel intenser dan die blockbusters, niet het verhaal maar wel de ervaring, de gecreerde wereld en de sfeer van de piraten.
En ook op het vlak van vermaak zijn er voor mij betere films. 
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
39/60
Hoera voor Still Life, Trouble Every Day en Few Of Us (Bartas
)
Enkel nog maar meer benieuwd naar Aurora en Malgre la Nuit.
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
Toffe lijst! Heel veel inspiratie opgedaan voor films die ik in de toekomst kan gaan kijken, vooral buitenlandse film. Op dat gebied heb ik echt een achterstand, blijkt ook uit deze lijst. Alhoewel, uit de films die tot nu toe voorbij zijn gekomen en waar ik op heb gestemd zijn er twee niet Engelstalig: Caché en Ah-ga-ssi. Fijn dat ze in de lijst staan. Ook leuk dat uit mijn top 250 Get Out het heeft gered. Toch knap voor een film die een paar maanden geleden uitkwam.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
En Gump weent niet hoor, die komt echt nog wel, vorige keer plekje 257
Die komt zeker nog 
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
@TornadoEF5 : ik ben van de generaties die geen games spelen maar hoor graag een paar suggesties voor vermakelijke films !
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Is kappeuter vergeten te stemmen op Mua He Chieu Thang Dung (2000) 
joolstein
-
- 10829 messages
- 8916 votes
Ik zat me dat eerdaags af te vragen, of ik nu graag mijn eigen keuzes graag weerspiegeld zie in de lijst, of niet. En of het leuker is dat er veel van je lijst in is gekomen, of dat dat bij een volgende editie minder het geval is. Valt voor allebei wat te zeggen, dunkt me.
Ikzelf ging er vanuit dat heel veel uit mijn lijst er niet in zal komen. Het is dus vaak meer een verrassing als er wel iets in staat. Tot nu toe zijn het er zeven mijn verwachtingen zijn dat het ongeveer een tiende gaat worden.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
@TornadoEF5 : ik ben van de generaties die geen games spelen maar hoor graag een paar suggesties voor vermakelijke films !
Dan weet je niet wat je mist. Er zijn ook games die een filmische ervaring willen geven zoals Heavy Rain, Beyond: Two Souls of de horrorgame Until Dawn (en beetje op The Evil Dead geïnspireerd) en die halen toch een zeer goed niveau.
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9726 votes
Een film met maar 16 stemmen in de top 1000 aller tijden. Heeft ook wel weer zijn charme.
Mujo heeft er nog minder. Slechts 14.
Film Pegasus, is dat het minste aantal stemmen op MM voor een film in de top 1000?
Ik ben in ieder geval blij, dat ik mee heb geholpen hem toe te voegen. Schitterende film.
Ook blij met Akai Tenshi. Had ik niet verwacht. 5* voor mij.
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9726 votes
- veel "zwart-wit-films" nieuw, met naar ik vermoed vooral een sterke boost door joachimt
Wat ken je me toch goed. 
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Pirates of the Caribbean, wuth?
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
950. Mua He Chieu Thang Dung (2000) 
Apart ook dat zo'n Get Out (2017) die pas net 5 minuten uit is al meteen in de lijst staat.
Maargoed, ik ben zelf zo iemand die pas films uit een jaar in zijn lijst toevoegd wanneer dat jaar pas afgelopen is en ik een beter overzicht heb.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Film Pegasus, is dat het minste aantal stemmen op MM voor een film in de top 1000?
Ik heb niet bijgehouden hoeveel stemmen en sterren de films op MM hebben, omdat het toch verandert.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Yes! Under the Volcano zit er weer in! 4 users maar.
Sinds de vorige editie al van plan om te kijken, krijgt nu prioriteit