- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Spuiten en slikken
Spuiten en slikken
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Van (wiet)roken heb ik fysieke last ja. Ik snap heel dat trotse gedoe van 'in Nederland mag je wiet roken' ook nooit. Van alle kanten wordt geprobeerd om het roken terug te dringen omdat het zo ongezond is, maar als het over wiet roken gaat, dan hoor je niemand daarover klagen, terwijl het nóg slechter is voor je longen dan gewoon roken.
Maar om op het punt terug te komen. Ik ben tegen genotsmiddelen op het moment dat ze gebruikt worden om je een ander mens te maken dan je in werkelijkheid bent. Dat is bij drugs dus altijd zo, bij alcohol belanden we daarbij op het punt als mensen gaan drinken omdat 'het dan gezelliger wordt'. Nepgezelligheid is dat.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Een voorbeeld, de Drooglegging in Amerika veroorzaakte veel criminaliteit door smokkel.
Je haalt door dit voorbeeld alles onderuit. Dat was het verbieden van Alcohol. ! Dus het Illegaliseren van alcohol.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Nee hoor, prima voorbeeld. Immers, in 1933 werd alcohol weer gelegaliseerd.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Toen het min of meer al te laat was... Want de problemen kwamen door het illegaal maken van drank.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
En de problemen zijn er nu door het illegaal telen van wiet. Ik volg je echt niet.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Door verbieden: illegaliteit: maffia (Drooglegging)
Door verbieden: illegaliteit: maffia / en ander gespuis (Drugs)
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Juist ja. Dus legaliseren lost die problemen op, net zoals bij de drooglegging.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Juist ja. Dus legaliseren lost die problemen op, net zoals bij de drooglegging.
Klopt , en ik denk ook dat wiet dan minder speciaal word en minder mensen het uit nieuwsgierigheid zullen proberen. Ook is dan dat vage gedoe afgelopen van ja het is legaal maar ook weer niet ..
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Je mag denken wat je wil, maar ik ben er vast van overtuigd dat er bij legalisering veel meer verslaafden zullen zijn.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Dus jij vindt het wel beleefd als er iemand een sigaret lang naast je staat te boeren ? Of scheten staat te laten. Of knoflook in je gezicht staat te blazen ? En dan een half uurtje later opnieuw begint ? Volgens mij ben je de eerste.
Wees eerlijk, het stinkt gewoon, kruipt in je kleren, en is alles behalve gezellig.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Daar heb je weer iemand met het criminaliteitsargument. Criminaliteit kun je niet uitbannen door dingen te legaliseren.
Als het niet crimineel meer is, is het toch ook geen criminaliteit meer?
Waarom kweken illegale wietkwekers wiet? Dat doen ze niet omdat ze wiet zo ontzettend lekker vinden, dat doen ze omdat ze een heel aardig zakcentje willen 'bijverdienen'. Heel vaak gaat dat ook gepaard met het illegaal aftappen van energie en als het even kan een uitkerinkje trekken, wat ook maar weer bewijst dat deze mensen het niet te doen om is om het product. In 2003 moesten drie henneptelers 25.000 euro terugbetalen aan de gemeente Ede. Dat is dus al 8333 euro per persoon die deze vredelievende mensen van de Nederlandse samenleving, jij en ik, gejat, puur gejat hebben.
Snel legaliseren dus.
Stel we gaan wiet legaliseren. Dan gaat het volgende gebeuren:
De thuisteelt verdwijnt volledig.
Naast dat door deze telers niet op te boksen is tegen massale teelt, zal er ook geen enkele gemeente zijn die een agrarisch bedrijf in een woonhuis of een ander bedrijfspand dan een boerderij of kas zal toestaan. Niet dat dat de thuistelers ene zier uitmaakt, want de grote bijverdienste is er niet meer. Als er nog winst gemaakt zou kunnen worden, is dat toch te weinig om voor deze criminelen interessant te kunnen zijn.
Deze wiettelers worden nu niet opeens nette mensen met een keurige baan, hun drang naar het grote geld zal blijven. Ze gaan op zoek naar andere manieren om lekker rijk te worden. Meestal is dat dan ook een gradatie erger. Als je minder schadelijke dingen blijft legaliseren, moeten de criminelen wel overstappen op schadelijker dingen.
Die wat mij betreft ook legaal worden.
Een voorbeeld, de Drooglegging in Amerika veroorzaakte veel criminaliteit door smokkel. Wat gebeurde er toen de Drooglegging werd opgeheven in 1933? Legden de mafioso toen massaal het bijltje erbij neer? Welnee, er werd overgeschakeld op drugs en de organisaties moesten daardoor meer op de achtergrond gaan werken, waardoor de criminaliteit slechter aan te pakken is.
Nogmaals, ik pleit ook voor de legalisatie van hard drugs.
Natuurlijk is er een aantal lieden die op zoek zullen gaan naar een andere bron van illegale inkomsten, maar er komt ook gewoon legaal werk bij. Zoals slijterijen, kroegen, etc. na de drooglegging. En de maffia kon natuurlijk makkelijk naar elders, omdat er een ander populair genotsmiddel illegaal was.
Ja, en De Hoop bijvoorbeeld kent honderden gevallen waarbij het wel een probleem is, maar dat is ook geen relevante steekproef.
Het zal allemaal wel, maar ik zie nog steeds het gevaar van drugs niet zo. En ik ben ervaringsdeskundige. Ik denk dat je behoorlijk zwak in je schoenen moet staan wil je er aan verslaafd raken. (Heroïne heb ik nog nooit gedaan, moet ik eerlijk bekennen)
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Je mag denken wat je wil, maar ik ben er vast van overtuigd dat er bij legalisering veel meer verslaafden zullen zijn.
Waarom denk je dat? Alsof je er nu niet heel makkelijk aan kan komen?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Eens. Ik redeneer trouwens ook voornamelijk vanuit mijn eigen ervaringen met drugs. Ik ken zo ontieglijk veel mensen die drugs gebruiken, ik zie er nooit iemand lastig of agressief van worden (mensen worden juist gezelliger), ik heb nog nooit iemand lichamelijk zie aftakelen (niet op de lange termijn en niet accuut), ik ken geen verslaafden etc. De uiteindelijke statistieken zeggen me dan ook zo weinig. Vooral pillen en cokesnuiverij heb ik nog nooit problemen bij mensen zien opleveren. Waar zitten die 10000 cokegebruikers die hulp nodig hebben dan? Toch niet bij het uitgaanspubliek?
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Ik vind het de legalisering van drugs positief. Zo is er controle op wat en aan wie er verkocht word. Ikzelf kom af-en-toe in een koffieshop, meestal met een vriend. Niks mis mee vind ik, want diegene die het willen komen er toch aan, alleen heb je dan geen idee of het goed of slecht is.
Pillen natuurlijk niet, maar zoals het nu gaat vind ik prima. Toch "schrok" ik ervan hoe eenvoudig het is in een discotheek eraan te komen. Zonder te vragen werd me op een avond drie maal aangeboden of ik kopen wou. De prijzen varieërde van 2 Euro tot 4 euro per pil.
Daar doe ik overigens niet aan mee, vrij sneu dat je zonder dat geen fijne avond hebben kan. Wel eenmaal gedaan ja, en ik werd er erg los van.. Voelde me goed.. Maar toch, dat gaat mij tever. Snuiven helemaal niet 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Waarom denk je dat? Alsof je er nu niet heel makkelijk aan kan komen?
Het zal toch nog veel makkelijker zijn als het gelegaliseerd is. Alles zal veel openlijker gebeuren en gebruiken zal als normaal beschouwd worden, wat het helemaal niet is.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Van (wiet)roken heb ik fysieke last ja.
Dus van het *roken*, heeft verder niet met wiet te maken. Ook van sigarettenrook heb je last.
(Ik ook trouwens, ik vind het stinken)
Dan ga je toch naar een ander feestje, waar niet gedronken wordt? Waarom wil je het anderen verbieden als je het zelf niet leuk vind???
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Het zal toch nog veel makkelijker zijn als het gelegaliseerd is. Alles zal veel openlijker gebeuren en gebruiken zal als normaal beschouwd worden, wat het helemaal niet is.
Wiet roken is uitermate normaal.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Ik vind het de legalisering van drugs positief. Zo is er controle op wat en aan wie er verkocht word. Ikzelf kom af-en-toe in een koffieshop, meestal met een vriend. Niks mis mee vind ik, want diegene die het willen komen er toch aan, alleen heb je dan geen idee of het goed of slecht is.
Pillen natuurlijk niet, maar zoals het nu gaat vind ik prima. Toch "schrok" ik ervan hoe eenvoudig het is in een discotheek eraan te komen. Zonder te vragen werd me op een avond drie maal aangeboden of ik kopen wou. De prijzen varieërde van 2 Euro tot 4 euro per pil.
Daar doe ik overigens niet aan mee, vrij sneu dat je zonder dat geen fijne avond hebben kan. Wel eenmaal gedaan ja, en ik werd er erg los van.. Voelde me goed.. Maar toch, dat gaat mij tever. Snuiven helemaal niet 
Als je met pillen een hele fijne avond hebt, betekent dat niet dat je zonder pillen geen fijne avond kan hebben...
't Is een extraatje bovenop de fijne avond.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ik vind dat te ver gaan kijkert. Zoiets mag je wel tegen je kleine broertje zeggen maar niet tegen duizenden hier op het internet. Je weet zelf ook wel dat pilletjes slikken op den duur erg schadelijk kan zijn.!!! 
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Ik vind dat te ver gaan kijkert. Zoiets mag je wel tegen je kleine broertje zeggen maar niet tegen duizenden hier op het internet. Je weet zelf ook wel dat pilletjes slikken op den duur erg schadelijk kan zijn.!!! 
Wat ik tegen één mens mag zeggen, mag ik tegen iedereen zeggen. Bovendien snap ik werkelijk niet wat ik gezegd zou hebben dat te ver zou gaan.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Tis een extraatje op een fijne avond, misschien?
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Dus jij vindt het wel beleefd als er iemand een sigaret lang naast je staat te boeren ? Of scheten staat te laten. Of knoflook in je gezicht staat te blazen ? En dan een half uurtje later opnieuw begint ? Volgens mij ben je de eerste.
Wees eerlijk, het stinkt gewoon, kruipt in je kleren, en is alles behalve gezellig.
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Je bent met iemand aan het praten die knoflook heeft gegeten. Die staat dat dan wel bij elke uitademing in je gezicht te blazen. Ook niet echt fris volgens mij...
Ik heb ooit in een bus gezeten waarin iedereen knoflook had gegeten. Daar ga je werkelijk kapot van.
Nu is de rook van een sigaret wel schadelijk voor de gezondheid maar ik geloof dat enkel horecamensen een hoger risico lopen.
kos
-
- 46691 messages
- 8849 votes
Ik denk dat je behoorlijk zwak in je schoenen moet staan wil je er aan verslaafd raken.
.
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Als je met pillen een hele fijne avond hebt, betekent dat niet dat je zonder pillen geen fijne avond kan hebben...
't Is een extraatje bovenop de fijne avond.
Dat is waar, en als je het hebben kan en weet waar je grens ligt, zou ik niet inzien waarom je het niet doen zou kunnen. Enigste feit wat ik vreemd vond is hoe makkelijk eraan te komen was.. Meiden van een jaar of 15-16 slikte het net zo goed.
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Ik heb ooit in een bus gezeten waarin iedereen knoflook had gegeten. Daar ga je werkelijk kapot van.
Nu is de rook van een sigaret wel schadelijk voor de gezondheid maar ik geloof dat enkel horecamensen een hoger risico lopen.
Ik denk dat dat slechts een heel klein percentage is wat schadelijk is.. Het lijkt me nog ongezonder om langs een snelweg te lopen met veel uitlaatgassen dan een volle kroeg binnenstappen.
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Tis een extraatje op een fijne avond, misschien?
Hij heeft wel gelijk met dat gezegde.. Immers zelf ondervonden, mijn ervaring was vooral dat je erg lang door kon gaan en prima de avond doorkwam ermee.. De dag erna had IK geen problemen, maar hoor welleens mensen die helemaal K.O. zijn de dag erna. Ik slik het alleen niet meer omdat ik het niet nodig vind, en ik denk dat het niet echt gezond zijn kan.. 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
.Volgens mij valt dat wel mee. En die mensen mogen ook allerlei andere gevaarlijke dingen zoals auto rijden en kinderen krijgen.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Wiet roken is uitermate normaal.
En je kan het overal kopen. Legaal.
Waarom de teelt dan nog verboden is, is mij een raadsel.