• 178.061 movies
  • 12.207 shows
  • 33.977 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.784 votes
Profile

Spuiten en slikken

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ik snap niet dat je mijn niet begrijpt, maar goed, dit wordt inderdaad een beetje een saaie discussie. Die drugsrapporten waren inderdaad wel interessant.

Let er wel op dat Zweden niet alleen minder ooit-gebruikers heeft, maar veel minder druggebruikers in het algemeen (hard en soft tesamen). Je mag er dus zeker van zijn dat zij een pak minder slachtoffers hebben in het totaalplaatje (Zie voorbeeld Amsterdam, dat eens te meer bewees hoe groot de groep onrechtstreekse slachtoffers wel niet is).

Tot slot nog even dit:

"Een drugsdodencijfer komt niet zomaar tot stand. Het begint met de overlijdensakte waarop een arts vermeldt waaraan iemand overleden is. Of een drug daarbij wordt vermeld als een van de doodsoorzaken hangt niet alleen af van de informatie waarover de arts beschikt, maar ook van diens oordeel over de werking van drugs. In een 'repressief' land zal men de dood eerder aan drugs toeschrijven dan in een 'liberaal' land."

Trimbos.nl

Hier wordt je eveneens op attent gemaakt in jou 2005 link.

Face it, Zweden heeft een van de beste drugsbeleiden die er bestaan. Dat Nederland zich maar blindstaart op de acute cijfertjes terwijl haar gebruikersgroep torenhoog blijft. Liberalisering en drugs gaan gewoon niet samen.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Je bent je nu echt een beetje belachelijk aan het maken djelle.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

djelle wrote:

Ik snap niet dat je mijn niet begrijpt, maar goed, dit wordt inderdaad een beetje een saaie discussie. Die drugsrapporten waren inderdaad wel interessant.

Let er wel op dat Zweden niet alleen minder ooit-gebruikers heeft, maar veel minder druggebruikers in het algemeen (hard en soft tesamen). Je mag er dus zeker van zijn dat zij een pak minder slachtoffers hebben in het totaalplaatje (Zie voorbeeld Amsterdam, dat eens te meer bewees hoe groot de groep onrechtstreekse slachtoffers wel niet is).

Daar ga ik maar niet wèèr over in discussie.

Tot slot nog even dit:

"Een drugsdodencijfer komt niet zomaar tot stand. Het begint met de overlijdensakte waarop een arts vermeldt waaraan iemand overleden is. Of een drug daarbij wordt vermeld als een van de doodsoorzaken hangt niet alleen af van de informatie waarover de arts beschikt, maar ook van diens oordeel over de werking van drugs. In een 'repressief' land zal men de dood eerder aan drugs toeschrijven dan in een 'liberaal' land."

Trimbos.nl

Maar er is dan weer discussie mogelijk welke arts gelijk heeft. Geeft een repressieve arts niet veel te snel de schuld aan drugs (zoals in jouw voorbeeld over Zweden met die jongen die van een flat afspringt). Bovendien kan de mening van de artsen ook nog behoorlijk verschillen met die van een land. Wie zegt mij dat artsen in Frankrijk niet liberaler zijn dan politici? Dat zou je moeten onderzoeken. En zo kun je verder en verder blijven redeneren. En verzand je verder en verder in details en aannames en deelonderzoekjes en theorietjes.

Hier wordt je eveneens op attent gemaakt in jou 2005 link.

Face it, Zweden heeft een van de beste drugsbeleiden die er bestaan.

Totaal mee oneens.

Dat Nederland zich maar blindstaart op de acute cijfertjes terwijl haar gebruikersgroep torenhoog blijft. Liberalisering en drugs gaan gewoon niet samen.

Tsja en ik vind van wel. Welles, nietes, welles, nietes enz.

Maar zullen we de mods voorstellen om een slotje op dit topic te gooien? Van mij mag het het in ieder geval.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Maar er is dan weer discussie mogelijk welke arts gelijk heeft. Geeft een repressieve arts niet veel te snel de schuld aan drugs (zoals in jouw voorbeeld over Zweden met die jongen die van een flat afspringt).

Voila, zeer juist. Overdrijvingen op dat vlak komen inderdaad meer dan eens voor. En ondermeer ook daardoor is het dodenaantal natuurlijk iets hoger als Nederland in Zweden...

En zo kun je verder en verder blijven redeneren.
Dat is geen redenatie, dat is een gewoon een vaststelling dat er in repressieve landen eerder de schuld aan drugs gegeven wordt.

Het voorbeeld van zweden zegt meer dan genoeg over hoe ver zij daarin gaat. Trimbos.nl gaat dat heus niet uit zijn duim zuigen.

Maar zullen we de mods voorstellen om een slotje op dit topic te gooien? Van mij mag het het in ieder geval.
Ik zou het jammer vinden. Ik discussieer graag, en zeker over dit onderwerp. Je kan daar oneindig over verderleuteren maar ik vind dat niet erg. Ik verplicht niemand mee te discussieren.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

In ieder geval ben ik uitgepraat verder. Het grote, principiele deel van de discussie was het interessantst en daar wordt het toch enkel een herhaling van zetten. Maar we komen elkaar vast wel tegen in andere discussies.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik krijg er koppijn van. Even een pilletje nemen.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

In ieder geval ben ik uitgepraat verder. Het grote, principiele deel van de discussie was het interessantst en daar wordt het toch enkel een herhaling van zetten. Maar we komen elkaar vast wel tegen in andere discussies.

Vast wel ja...

speedy23 wrote:

Ik krijg er koppijn van. Even een pilletje nemen.

Jij hebt trouwens een verdachte nick...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

djelle wrote:

(quote)
Jij hebt trouwens een verdachte nick...

Haha, maar die is wel degelijk afkomstig van Speedy Gonzales, the fastest mouse of Mexico...

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Dat was een hele stereotiepe cartoon. slapende mexicanen en zo..

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

BoordAppel wrote:

Je bent je nu echt een beetje belachelijk aan het maken djelle.

Nu....?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

Dat was een hele stereotiepe cartoon. slapende mexicanen en zo..

Ja, maar wel een heel leuke!

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Zijn er eigelijk mensen die door dit programma nieuwsgierig zijn geworden , en een van die drugs willen proberen ?

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

hoor best veel geluiden van mensen die vooral nieuwsgierig naar paddo's zijn geworden

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

mikoz wrote:

Zijn er eigelijk mensen die door dit programma nieuwsgierig zijn geworden , en een van die drugs willen proberen ?

Ik krijg van deze hele discussie vooral ongelofelijke zin in een shot heroïne.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Doen. Zit Vitamine C in.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Een aflevering van Spuiten en Slikken is deze week op de Belgische zender Canvas uitgezonden.

Lees hier enkele reacties:

http://multiblog.vrt.be/virus/virus/virus-05feb08-inhoud/

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Goh lange geleden dat hier is gepost: de hamvraag van vandaag: verbeterd een dagelijkse portie fruit de smaak van je sperma? Het antwoord is JA.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja, dat doet het zeker. Maar, het ligt er wel aan wélk fruit. Kiwi's vind ik persoonlijk ook erg bitter. Appel, mango en banaan daarintegen

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Gaat morgen snel naar de fruitafdeling!

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Sinaasappels en ananas moeten een vloeibaar genot opleveren, heb ik van horen zeggen.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

mikey wrote:

Goh lange geleden dat hier is gepost: de hamvraag van vandaag: verbeterd een dagelijkse portie fruit de smaak van je sperma? Het antwoord is JA.

Natuurlijk. Dat was sowieso toch al algemeen bekend?

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Algemeen bekend kan ook vaak een mythe zijn. Deze is bevestigd.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Nou jammer dan want ik hou niet echt van fruit. Op z'n tijd een banaan of appel vind ik wel lekker maar dagelijks nou nee. Tenzei ontbijt drink ook onder fruit valt .

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

djelle wrote:

Tja, dat is jou mening. De wet kijkt naar het hoger belang. En maar goed ook.

Over hoger belang gesproken:

http://www.nrc.nl/opinie/article2546259.ece

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

In het geval van harddrugs vind ik het nogal dubieuze conclusies...

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Ik pleit er al jaren voor en ben niet de enige, noch de eerste.

Reguleren is het enige zinvolle.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Maar ik neem aan dat je snapt dat er voor het 'ongereguleerde' of zeg maar 'nog steeds verboden' gedeelte nog steeds een illegaal circuit blijft.

Ik geloof er namelijk geen kont van dat ze echt harddrugs willen/kunnen legaliseren. Zo snel als je er leeftijds/inhoudelijke/sterkte/hoeveelheids en wat dan ook voor restricties aan gaat verbinden kun je het vergeten.

Om maar te zwijgen van allerlei nieuwe drugs. Gaan ze die ook zelf ontwikkelen. . Of gewoon telkens achter de trends van de criminelen aanlopen?

Onmogelijk te verkopen praatje dit.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ben zelf vrij neutraal in mijn mening erover, maar mijn grootste zorg betrekking hebbende op eventueel legaliseren/dogen van drugs is dat het nog populairder kan gaan worden onder jongeren. Alcohol doet al een hoop, laat staan drugs.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

In de landen waar een volledig verbod geldt, is het aantal gebruikers juist fors hoger.

In omringende landen wordt meer softdrugs gebruikt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.