- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Spuiten en slikken
Spuiten en slikken
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Die resultaten moet je nog maar eens googelen, zijn behoorlijk divers.
Hoewel ik ook pleit voor legalisering van softdrugs.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Softdrugs inderdaad legaliseren.
Harddrugs dus nóóit legaliseren!!! Vreselijk, alleen die gedachte al. Chemische kutspul is het en kom er maar es van af. Wie dit wil legaliseren moet minstens zo lang in de cel zitten als die man die een beetje schreeuwde tijdens de herdenking.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ben zelf vrij neutraal in mijn mening erover, maar mijn grootste zorg betrekking hebbende op eventueel legaliseren/dogen van drugs is dat het nog populairder kan gaan worden onder jongeren. Alcohol doet al een hoop, laat staan drugs.
Er is niets dat daar op wijst. Sterker nog, in een legaal circuit is dat beter controleerbaar.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Hebben we het nu over soft- of harddrugs? Want daar is een enorm verschil tussen natuurlijk, dat kun je niet op 1 hoop gooien.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Zoals er ook illegale drank is.
O ja vertel? is absynth nog verboden?
Of bedoel je uit leeftijdsperspectief? In ieder geval is het natuurlijk nooit te vergelijken met (andere) harddrugs.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Hebben we het nu over soft- of harddrugs? Want daar is een enorm verschil tussen natuurlijk, dat kun je niet op 1 hoop gooien.
Precies, al was het maar omdat bijvoorbeeld het gebruik van mensen die 'het weleens geprobeerd hebben' of zeer kortstondig, in NL bij softdrugs juist door de laagdrempeligheid veel hoger is dan het gemiddelde in bvb de rest van Europa.
Bij harddrugs werkt dat dus niet op die manier, dan heb je na een paar keer gebruiken al heel wat meer kans om hooked te zijn.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Klopt helemaal Kos. En als dat dus wordt gelegaliseerd en dus makkelijk in de jeugd terecht kan komen, heb je een groot probleem. Echt een groot probleem. Ik zie het al helemaal voor me ook.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Wat fijn dat we het weer eens zijn.
Jij nog een lijntje?
.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
De mooiste smiley-ever van de Smiley-King himself. 
Maarre.. is goed, ik kom eraan!
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Dat onderscheid is behoorlijk gedateerd.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
O ja vertel? is absynth nog verboden?
Dacht het niet meer. Hoezo?
Of bedoel je uit leeftijdsperspectief? In ieder geval is het natuurlijk nooit te vergelijken met (andere) harddrugs.
In veel opzichten ook wel.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Bij harddrugs werkt dat dus niet op die manier, dan heb je na een paar keer gebruiken al heel wat meer kans om hooked te zijn.
Bij veruit de meeste hard drugs niet. En hoe dan ook, als het gecontroleerd op de markt komt is de kans dat je er per ongeluk tegenaan loopt (bijvoorbeeld op jonge leeftijd) juist kleiner. De kans dat het heel schadelijk is, ook trouwens.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Volgens mij heb je nogal naïeve ideeën over wat 'gecontroleerd' is.
- Verslaafden moeten gewoon de hoeveelheden krijgen die ze willen, anders werkt het niet.
- De prijs moet stukken lager zijn als wat het nu is, anders werkt het niet.
- Elke poging tot registratie of ID-plicht van verslaafden is gedoemd te mislukken, waarom zouden ze dat doen.
- Risico's van inbraken en overvallen omdat iedereen weet waar de drugs zijn
- Kosten van artsen en andere medici, alswel kwekers, coca-opkopers en producenten op kosten van de staat... En dan alles wat daar tussen nog mis kan gaan.
- Het werkt alleen als je het in alle landen in de regio doet, dus ook daar moet het systeem 100 procent gegarandeerd werken.
etc. etc.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Dat onderscheid is behoorlijk gedateerd.
Dat snap ik, maar dat maakt niks uit.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Bij veruit de meeste hard drugs niet. En hoe dan ook, als het gecontroleerd op de markt komt is de kans dat je er per ongeluk tegenaan loopt (bijvoorbeeld op jonge leeftijd) juist kleiner. De kans dat het heel schadelijk is, ook trouwens.
Dus de kans dat scholieren zoals nu een koffieshop in lopen ergens een cocainewinkel inlopen schat jij kleiner in dan dat ze nu schimmige dealers gaan contacteren.?
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Volgens mij heb je nogal naïeve ideeën over wat 'gecontroleerd' is.
- Verslaafden moeten gewoon de hoeveelheden krijgen die ze willen, anders werkt het niet.
Check
- De prijs moet stukken lager zijn als wat het nu is, anders werkt het niet.
Check
- Elke poging tot registratie of ID-plicht van verslaafden is gedoemd te mislukken, waarom zouden ze dat doen.
Om het te krijgen.
- Risico's van inbraken en overvallen omdat iedereen weet waar de drugs zijn
Vele malen minder gevaarlijk dan de inbraken en overvallen die er nu zijn om het spul te kunnen betalen.
Daarbij: waarom zou iemand het willen stelen?
- Kosten van artsen en andere medici, alswel kwekers, coca-opkopers en producenten op kosten van de staat...
Pfff. het is winstgevende handel.
Daarbij: lees dat stuk van Bolkenstein eens en zie wat het ons nu kost. Hij (geen economisch onbenul van een of ander klein links partijtje) stelt het voor als een van de belangrijkste zaken die ons geld op kunnen leveren ten tijde van bezuinigen.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Natuurlijk wel.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Dus de kans dat scholieren zoals nu een koffieshop in lopen ergens een cocainewinkel inlopen schat jij kleiner in dan dat ze nu schimmige dealers gaan contacteren.?
Ja. Vele malen.
"Door het wegvallen van de zwarte markt is met name de jeugd veel beter beschermd."
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Check
Check
O ja, check?
Dus als ik 1 kilo heroine wil hebben krijg ik dat?
Zo niet vind ik het wel ergens anders...
En je wilt dus serieus prijsconcurrentie gaan aangaan etc.?
Met als risico dat de drugs van illegale distributeurs veel en veel slechter worden met alle gevolgen van dien?
Om het te krijgen.
En waarom zou ik mezelf laten registreren als drugsverslaafde als ik het ergens anders ook kan krijgen? dan haal ik mn xtc wel van een dealer.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Natuurlijk wel.

Dus omdat dat onderscheid er ook al eerder was, mag dat van jou nu niet als argument worden beschouwd? Omdat het er al eerder was?
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Ja. Vele malen.
"Door het wegvallen van de zwarte markt is met name de jeugd veel beter beschermd."
Haha, ja dat staat daar wel, maar volgens mij tart dat toch werkelijk alle logica.
Je gelooft toch niet alles zomaar blindelings?
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Daarbij: waarom zou iemand het willen stelen?
Ja, waarom zouden mensen drugs gaan stelen.
.
-omdat ze er dan veel van hebben
- die ze dan kunnen verkopen
- om zich niet te hoeven registreren
etc.
Pfff. het is winstgevende handel.
Daarbij: lees dat stuk van Bolkenstein eens en zie wat het ons nu kost. Hij (geen economisch onbenul van een of ander klein links partijtje) stelt het voor als een van de belangrijkste zaken die ons geld op kunnen leveren ten tijde van bezuinigen.
Ja, hij is wel zo opportunistisch om als het volgens hem geld oplevert al zijn ethiek en eerdere bezwaren overboord te zetten.
Zo iemand waardoor men later overal afgeschermde villa-steden krijgt die moeten worden afgeschermd tegen al het gepeupel, tuig, werklozen, criminelen en verslaafden die ze altijd hebben laten verrotten.
Maar net zoals de meeste rechtse VVD'ers denkt hij nooit aan de lange termijn. Net zoals alleen maar korten op cultuur en onderwijs en dan het beste economische plaatje kunnen voorschotelen en dan jaren later vreemd opkijken dat je alleen maar domme mensen overhoudt met alle gevolgen van dien, ook op de economie.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Inderdaad, je hebt weer zo gelijk Kos, wat heb je toch?
Zo'n Bolkenstein.. weet je wat het is? Die man weet van deze materie hélemaal niks af en denkt alleen maar economisch. Eigenlijk zou ie een tijdje met verslaafden moeten werken of zelf een tijdje in de witte poeder gaan liggen zodat ie weet wat voor maffe uitspraken hij eigenlijk doet.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Maar net zoals de meeste rechtse VVD'ers denkt hij nooit aan de lange termijn. Net zoals alleen maar korten op cultuur en onderwijs en dan het beste economische plaatje kunnen voorschotelen en dan jaren later vreemd opkijken dat je alleen maar domme mensen overhoudt met alle gevolgen van dien, ook op de economie.

Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ja, waarom zouden mensen drugs gaan stelen.
.
-omdat ze er dan veel van hebben
- die ze dan kunnen verkopen
- om zich niet te hoeven registreren
etc.
.
Kortom, hetzelfde als nu met alle andere koopwaar.
Ja, hij is wel zo opportunistisch om als het volgens hem geld oplevert al zijn ethiek en eerdere bezwaren overboord te zetten.
Dat doet hij niet. Sterker nog, er wordt ook geredeneerd vanuit de volksgezondheid en de veiligheid. Lees het dan eens!
Maar net zoals de meeste rechtse VVD'ers denkt hij nooit aan de lange termijn.
Kijk eens naar de andere ondertekenaars.
Haha, ja dat staat daar wel, maar volgens mij tart dat toch werkelijk alle logica.
Je gelooft toch niet alles zomaar blindelings?
Natuurlijk niet, maar al jaren geleden hebben belangrijke culturele kopstukken hier voor gepleit. 'Omwille van onze kinderen'
Een ieder die iets weet van de materie weet ook dat de illegaliteit van drugs een van de grootste gevaren is.
O ja, check?
Dus als ik 1 kilo heroine wil hebben krijg ik dat?
Zo niet vind ik het wel ergens anders...
Waarom zou je dat willen?
En je wilt dus serieus prijsconcurrentie gaan aangaan etc.?
Met als risico dat de drugs van illegale distributeurs veel en veel slechter worden met alle gevolgen van dien?
Slechter (en gevaarlijker) dan nu zal het zeker niet zijn. Het is veel beter te controleren en zal aan eisen moeten voldoen.
En waarom zou ik mezelf laten registreren als drugsverslaafde als ik het ergens anders ook kan krijgen? dan haal ik mn xtc wel van een dealer.
Dat kost je meer en is veel lastiger te krijgen.
Inderdaad, je hebt weer zo gelijk Kos, wat heb je toch?
Zo'n Bolkenstein.. weet je wat het is? Die man weet van deze materie hélemaal niks af en denkt alleen maar economisch.
Eh... je zag de andere ondertekenaars ook? Bijvoorbeeld meerdere exministers van volksgezondheid. En van andere partijen dan VVD.
Ondertekenaars:
Prof. mr. drs. Frits Bolkestein, voormalig minister van Defensie (VVD)
Dr. Els Borst-Eilers, voormalig minister van Volksgezondheid (D66)
Prof. mr. Theo de Roos, hoogleraar strafrecht, Universiteit Tilburg
Hedy d'Ancona, voormalig minister van Volksgezondheid (PvdA)
Theo M.G. van Berkestijn, voormalig secretaris generaal van de Koninklijke Nederlandsche Maatschappij van Geneeskunst
Margreeth de Boer, voormalig minister van VROM (PvdA)
Mr. Harry F. van den Haak, voormalig president van het Gerechtshof Amsterdam en voormalig voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Rechtspraak
Mario Lap, drugsdeskundige
Mr. Raimond Dufour, voorzitter Stichting Drugsbeleid.
Dat is een serieus lijstje en niet af te doen als VVD-gelul.
Eigenlijk zou ie een tijdje met verslaafden moeten werken of zelf een tijdje in de witte poeder gaan liggen zodat ie weet wat voor maffe uitspraken hij eigenlijk doet.
Ik heb met verslaafden gewerkt. Jij?
Anyway, ook hier wijs ik op het lijstje ondertekenaars.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes