- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Spuiten en slikken
Spuiten en slikken
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Vind het jammer dat Djelle niet reageert op mijn vraag over zijn favoriete films.
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
En je kan het overal kopen. Legaal.
Waarom de teelt dan nog verboden is, is mij een raadsel.
Mij niet, wat dacht je van brandgevaarlijke situatie's en legale stroomtapperij en misbruik van de KW-meters ?
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Mij niet, wat dacht je van brandgevaarlijke situatie's en legale stroomtapperij en misbruik van de KW-meters ?
wat dacht je van legale teelt in kassen?
Tomaten worden toch ook niet op zolderkamertjes gekweekt?
Juist de illegaliteit zorgt voor gevaarlijke situaties, want daardoor is het lucratief om een kamertje in je huis op ondeskundige wijze om te toveren in een growhok.
En als je dan toch al illegaal bezig bent, kun je net zo goed de stroom jatten, dan betaal je minder, valt het minder op bij de stroommaatschappij, en als je gepakt wordt is moeilijk na te gaan hoe lang je al bezig was.
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
wat dacht je van legale teelt in kassen?
Tomaten worden toch ook niet op zolderkamertjes gekweekt?
Juist de illegaliteit zorgt voor gevaarlijke situaties, want daardoor is het lucratief om een kamertje in je huis op ondeskundige wijze om te toveren in een growhok.
En als je dan toch al illegaal bezig bent, kun je net zo goed de stroom jatten, dan betaal je minder, valt het minder op bij de stroommaatschappij, en als je gepakt wordt is moeilijk na te gaan hoe lang je al bezig was.
Heb je ook wel gelijk in.. Bovendien zal het legaliseren van drugs alle 'kleine danwel grote' drugshandelaartjes allemaal ten einde brengen denk ik. Of dat ze een soort wet maken dat het legaal gekweekt worden mag, maar je installatie aan bepaalde voorschriften moet voldoen.. Maar of het ooit zover komt? Ik zou er niet op wachten.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
.Groot gelijk. Ik ben begonnen met één lichte sigaret toen ik 13 was en bijna acht jaar geleden (ik was 41) gestopt met twee pakjes (50 stuks) zware Gauloises per dag.
Ik ben begonnen op mijn 14de met te proeven van één glaasje bier, en tot een tiental jaar geleden dronk ik minstens 2 bakken pils (48) én circa 3/4 fles jonge jenever per dag (nu nog sporadisch een glas witte wijn).
Ik ben er 200% van overtuigd, moest ik begonnen zijn met één jointje, ik nu al lang onder de zoden zou liggen, wat ik zou al snel overgeschakeld zijn op het zwaardere spul en ik zou geen limieten kunnen houden hebben.
Iedereen die aan genotsmiddelen begint, of het nu bier, sigaretten of alcohol is, moet zeer goed beseffen dat de verslaving altijd achter de hoek loert.
Tot zover mijn biecht.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Groot gelijk. Ik ben begonnen met één lichte sigaret toen ik 13 was en bijna acht jaar geleden (ik was 41) gestopt met twee pakjes (50 stuks) zware Gauloises per dag.
Ik ben begonnen op mijn 14de met te proeven van één glaasje bier, en tot een tiental jaar geleden dronk ik minstens 2 bakken pils (48) én circa 3/4 fles jonge jenever per dag (nu nog sporadisch een glas witte wijn).
Ik ben er 200% van overtuigd, moest ik begonnen zijn met één jointje, ik nu al lang onder de zoden zou liggen, wat ik zou al snel overgeschakeld zijn op het zwaardere spul en ik zou geen limieten kunnen houden hebben.
Iedereen die aan genotsmiddelen begint, of het nu bier, sigaretten of alcohol is, moet zeer goed beseffen dat de verslaving altijd achter de hoek loert.
Precies. En dat is voor alcohol hetzelfde als voor andere drugs. De vraag is of de overheid het daarom maar moet verbieden. Ik vind van niet. Niet in de laatste plaats omdat verbieden tot nog ergere situaties leidt.
Tot zover mijn biecht. [/quote]
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Ik denk dat het ieder voor zich is. Ik kan vind ikzelf héél goed zeggen "Genoeg" of "Nee" en andere mensen niet. Deze zijn iets zwakker denk ik, ikzelf gebruik het zelden, en heb NOOIT de drang gehad van "ik moet nu alcohol/drugs hebben". Ik zie dit ook niet gebeuren.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
De overheid mag zich niet bekommeren om mijn plezier van het roken van een jointje...
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Vind het jammer dat Djelle niet reageert op mijn vraag over zijn favoriete films.
Ik zie het vandaag maar pas. Een mens kan geen 24/24 online zijn he.
Allemaal films die in je top tien staan.
Het belangrijkste verschil zit hem in het feit dat een infomagazine veel dichter bij de realiteit aanleunt (zo wordt het tenminste voorgesteld) dan zo'n fictief filmpje. Een echte bekende nederlander getuigd, een echte charismatische reporter gebruikt, er wordt lekker over gelachen en gepraat hoe fijn het allemaal wel niet is etc... Dat maakt het allemaal veel beinvloedbaarder dan fictieve verhaaltjes.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Omdat er vanuit gegaan wordt dat het drugsprobleem gigantisch is en dat is gewoon nonsens.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Djelle: Ik vind je ronduit persoonlijk beledigend worden als jij blijft suggeren dat de anderhalve joint die kijkert per week rookt duidt op een verslaving, terwijl jij naar eigen zeggen meer dan 21 eenheden alcohol per weekend gebruikt. Buitengewoon slappe en laffe manier van discussieren.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Djelle: Ik vind je ronduit persoonlijk beledigend worden als jij blijft suggeren dat de anderhalve joint die kijkert per week rookt duidt op een verslaving
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Een echte bekende nederlander getuigd, een echte charismatische reporter gebruikt, er wordt lekker over gelachen en gepraat hoe fijn het allemaal wel niet is etc... Dat maakt het allemaal veel beinvloedbaarder dan fictieve verhaaltjes.
Kijk, dat is mij ook het meeste opgevallen. Je ziet niets anders dan mooie, lachende mensen. Als jeugdige kijker zou ik zoiets hebben van 'kijk eens, het kan helemaal geen kwaad' Ik ben zeker niet tegen dit programma, maar het wordt allemaal veel te mooi voorgesteld. De nadruk zou meer op de gevaren moeten liggen dan op het plezier dat men er aan beleefd.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Lastige vraag, maar ik ben geneigd te zeggen dat het in principe het recht van het individu is dat te doen.
Ik zou het maar een koude wereld vinden mochten we niet bekommerd zijn om elkaars welzijn.
Niet verbieden si niet hetzelfde als niet bekommeren.
Dat vind ik dan weer koud.
Niet enerzijds individueel beslissingsrecht opeisen, en dan anderzijds wanneer het in hun straatje past profiteren van ons solidair stelsel.
ik heb daar geen moeiete mee. net zomin dat ik het erg vind dat men gebruikt maakt van sociale verzieningen als men een been breekt op wintersport. En ik het ook niet erg vind dat ik meebetaal aan de trein naar Leeuwarden. maak ik ook nooit gebruik van.
Omdat het een onnodige vrijheidsberoving is. Eentje die bovendien niet uitgaat van en realistische situatie.
Natuurlijk zou hij dat kunnen, anders rookte hij wel meer. De vraag is: waarom zou hij?
Ik vraag me trouwens af of er nu echt geen plezier meer kan gemaakt worden zonder druggebruik...
natuurlijk wel. Zoals er ook plezier kan zijn zonder alcohol. Of zonder suiker. Of zonder bioscopen.
Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat hij niet verslaafd is.
Wat mij betreft wel. Ik vind jou echt behoorlijk eng, Djelle.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Vraag jezelf eens af of je ook zonder dat anderhalve jointje in de week zou kunnen. Ik vraag me trouwens af of er nu echt geen plezier meer kan gemaakt worden zonder druggebruik...
Natuurlijk kan er plezier gemaakt worden zonder die ene joint af en toe. Maar het is een extraatje dat ik mezelf niet wil ontzeggen.
Jij lijkt te denken dat iemand die drugs gebruikt dat per sé doet omdat hij/zij zonder 'geen plezier kan hebben', hetgeen natuurlijk onzin is. Het overgrote merendeel van de mensen die drugs gebruiken doet dat gewoon omdat ze er van genieten, niet omdat ze het nodig hebben om een vonkje plezier in hun leven te krijgen.
(De rest reageer ik maar niet meer op, niet uit lulligheid, maar het wordt zo'n ellenlang welles/nietes verhaal. Ik ken jouw standpunt, jij het mijne, en ik wou het er wel bij laten. Nader tot elkaar komen we toch niet, denk ik.)
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik zie het vandaag maar pas. Een mens kan geen 24/24 online zijn he.
Het belangrijkste verschil zit hem in het feit dat een infomagazine veel dichter bij de realiteit aanleunt (zo wordt het tenminste voorgesteld) dan zo'n fictief filmpje.
Sterker nog: het is een stuk realistischer. iemand neemt een bepaalde drug en je ziet de gevolgen.
Een echte bekende nederlander getuigd, een echte charismatische reporter gebruikt, er wordt lekker over gelachen en gepraat hoe fijn het allemaal wel niet is etc... Dat maakt het allemaal veel beinvloedbaarder dan fictieve verhaaltjes.
Dat durf ik te betwijfelen. Ik snap echt niet hoe je kunt volhouden dat zelfs tonen van het slikken van een pilletje verboden zou moeten worden, omdat dit een negatieve invloed zou kunnen hebben, maar van de andere kant niet denkt dat een film over een sympathieke coole moordenaar een negatief effect zou kunnen hebben op de maatschappij.
Ik zag dat je Pulp Fiction ook vijf sterren gaf. In deze film wordt het gebruik van heroïne verheerlijkt. Ook maar verbieden?
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Djelle: Ik vind je ronduit persoonlijk beledigend worden als jij blijft suggeren dat de anderhalve joint die kijkert per week rookt duidt op een verslaving, terwijl jij naar eigen zeggen meer dan 21 eenheden alcohol per weekend gebruikt. Buitengewoon slappe en laffe manier van discussieren.
Ik vind het niet zozeer beledigend alswel dom. Of laat ik het onwetend noemen.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Als de prijzen redelijk gehandhaafd blijven zie ik niet veel mensen verslaafd raken aan coke. Er zullen misschien iets meer mensen het gaan uitproberen, maar dat vind ik niet erg.
Klopt, maar zijn onderzoeken naar geweest en die wijzen wel degelijk op verkeerde voeding.
Dat is een feit.
En waarom is dat dan niet gebeurd de laatste deccennia? Dat is onbetaalbaar, blijkbaar.
Criminaliteit los je niet op door het misdrijf toe te laten.
Wel als het zo'n onderdeel van de samenleving is geworden dat een verbod niet zinvol meer is.
Een stevig politie- , preventie en rechtssysteem lost dat op.
Sure. Mensen willen drugs gebruiken. Ook als het illegaal is.
Niet wat mij betreft. Dan ga je er al van uit dat het gebruik van drugs sowieso tegen gegaan moet worden. Er zijn meer mensen die het gebruiken zonder problemen dan met problemen. (Sterker nog, het problematische gedeelte is sterk in de minderheid)
(het gebruik en de overlast + kosten dat ermee gepaard gaat), en hoe je de basisrechten van de mens het minst aantast. Druggebruik is geen basisrecht.
Waarom niet eigenlijk?
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
(De rest reageer ik maar niet meer op, niet uit lulligheid, maar het wordt zo'n ellenlang welles/nietes verhaal. Ik ken jouw standpunt, jij het mijne, en ik wou het er wel bij laten. Nader tot elkaar komen we toch niet, denk ik.)
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
. Je ziet niets anders dan mooie, lachende mensen. Als jeugdige kijker zou ik zoiets hebben van 'kijk eens, het kan helemaal geen kwaad'
Wat mij betreft een veel eerlijkere en gezondere boodschap dan het verdoemende vingertje.
Ik ben zeker niet tegen dit programma, maar het wordt allemaal veel te mooi voorgesteld. De nadruk zou meer op de gevaren moeten liggen dan op het plezier dat men er aan beleefd.
getverdemme, wat een moraalridders zijn er hier. En jij denkt dat je op die manier ook echt jongeren afschrikt?
Ben ik trouwens bevooroordeeld of zie ik een verschil tussen Nederlandse en Vlaamse standpunten hier?
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Deze posting bewijst wat voor raar beeld jij hebt van drugs. 'Je wekelijkse hoeveelheid', 'wekelijkse portie'...
Alsof het om een fix gaat!
Ik eet twee keer per week tomatensoep. Omdat ik het lekker vind. Kijkert rookt om die zelfde reden een joint.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Redelijk, want ik ben volop voor legalisatie.
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Jongens, wanneer gaan we het eens over 'slikken' hebben, lijkt me leuk 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Gelukkig maar, er zijn ook progressive Vlamingen. Maar het is volgens mij wel zo dat er een paar hier rondlopen met hele rare ideeen over drugs en de gevaren/gevolgen ervan. Dat waren volgens mij wel Vlamingen. Kan natuurlijk toeval zijn. Wat denk jij, Onderhond? Zijn Vlamingen op dit gebied wat onwetender?
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Ik wed* dat OH het woord "jeugdbewegingen" (iets typisch Belgisch) in zijn repliek zal gebruiken.
gokverslaving....ook zo iets....
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Jongens, wanneer gaan we het eens over 'slikken' hebben, lijkt me leuk 
Ik heb één keer xtc geslikt, in de trein van x naar Hengelo. En toen ik die trein uit kwam was ik vreselijk vrolijk.
Ik weet eigenlijk niet waarom ik het niet vaker geslikt heb. Waarschijnlijk omdat het nooit goed uitkwam, of omdat ik van nature ook al vaak erg vrolijk ben.
Verder slik ik gemiddeld drie tot vier keer per jaar paddo's. Dat is de drug die mij het beste bevalt. 2 op de 3 keer heb ik er een fantastische trip aan, dan vallen alle grenzen van tijd en ruimte om me weg.
De mooiste was in 2001, in Alta, Noorwegen. Daar heb ik nu, vier jaar later, nog regelmatig plezier van, wat een geweldige trip was dat. Aan de rivier, tussen grote bergen en volmaakte rust.
Helaas heb je ook wel eens dat er weing gebeurd. Dat is dan zonde van je geld.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Lastige vraag, maar ik ben geneigd te zeggen dat het in principe het recht van het individu is dat te doen.
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
@Kijkert: ik bedoelde met slikken eigenlijk seks. BNN bedoelt met spuiten naar mijn idee met slikken zaad slikken. Spuiten en slikken, oftewel drugs en seks
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Spuiten en slikken kan je natuurlijk ook geheel seksueel opvatten. 
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Eng omdat ik er een andere mening op nahou?