- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Spuiten en slikken
Spuiten en slikken
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Tja, ik zou mezelf nu niet meteen progressief willen noemen. Mijn mening stamt enkel voort uit het geloof in persoonlijke vrijheid binnen persoonlijke kringen.
Mijn mening omtrent drugs zelf is heel wat negatiever. De meeste drugs worden genomen als geestverruimend middel (denk ik toch ?), niet omdat het "gewoon" lekker is, zoals een bord tomatensoep. Persoonlijk vind ik het een zwakte als je daar blijer van moet worden. Maar wat een individu verder met zichzelf aanvangt is de verantwoordelijkheid van het individu. Met die kanttekening dat wanneer het foutloopt, ik er mij ook geen zorgen over ga maken.
Wat de rest van de Vlamingen over drugsbeleid denkt weet ik niet. In mijn vrienden/kennissenkring gebruikt eigenlijk niemand drugs, en verder is het iets wat mij totaal niet boeit. Ik heb er geen nood aan, en ik walg van dronken/stonede mensen.
PS: en wat die jeugdbewegingen betreft, daar zitten ook een hoop dronkaards en rokers bij elkaar. Mijn queeste tegen die mensen is eerder karikaturaal, al zit er wel een grond van waarheid een. Geweekte eenheidsworst, al vermoed ik niet dat conservatieve gedachten daar gekweekt worden.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Zijn Vlamingen op dit gebied wat onwetender?
Volmondig ja, alhoewel het begint te beteren. Nederland is voor zulke zaken altijd veel 'liberaler' geweest dan België.
Nog zoiets: tot einde de jaren '70 gingen de Belgen massaal naar onder andere Sluis, Axel en Hulst om er de groezelige seksshops te plunderen (ik was ook klant) , terwijl men hier in het openbaar met moeite een blote borst kon bekijken, of men moest al naar kunst gaan kijken. 
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Eng omdat je er een bekrompen mening op nahoudt.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Nee, mensen weten heus wel het verschil tussen fictie en de werkelijkheid.
Daar zou ik mee opletten, want hoe vaak gebeurd het niet dat men een acteur van een of andere soapreeks aanhoudt om hun beklag te doen over een of ander personage in die reeks?
Hier in Vlaanderen heeft men de soap 'Familie' en in de beginjaren was daarin 'Didier De Kunst' een echte rotzak en die mens werd met de regelmaat van de klok op de straat lastig gevallen door mensen die de fictie en de realiteit in elkaar lieten overvloeien.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Wanneer het een vriend is ook. De vraag is of de regering het recht heeft er iets aan te doen. Vind ik moeilijk.
Zeker. Maar wel als laatste middel. En dan moet de situatie er niet erger op worden. Het verbieden van de XTC tests op housefeesten heeft levens gekost, bijvoorbeeld. (waren die pillen legaal was die test uberhaupt niet nodig, btw)
Daar ben ik het falikant mee oneens.
De kans dat er mij wat gebeurt als ik nu op wintersport ga is vele malen groter dan als ik drugs gebruik.
Een beenbreuk is ook niks in vergelijking met de omvangrijke gezondheidschade dat druggebruik aanricht.
Zo omvangrijk is het echter helemaal niet. Er gaan meer mensen dood aan het verkeer.
Klopt, maar als we heel strikt gaan zijn, worden alleen de meest gebruikte lijndiensten opengehouden. Die zijn namelijk rendabel.
Ik maak zelf wel uit of ik daar tegen beschermd wil worden.
Dat zeg ik. Ik heb drugs gebruikt, ken drugsgebruikers en heb met verslaafden gewerkt.
Waarom zou hij dat willen testen als hij verder geen hinder ervan ondervind?
Alcohol is bij een klein beetje inname zelfs gezond, dat klopt, maar als drug even gevaarlijk als heroine. Suiker is gewoon slecht en het zou mij niets verbazen als suiker meer slachtoffers kost dan welke drugs dan ook.
Als je het een beetje nuttigt is er niks aan de hand, maar ja dat is met drugs ook zo.
Niet iedere mening anders dan die van mij vind ik eng, maar als men begint over het Algemeen Belang boven het individu, als men sporten wil verplichten, de burgers geen eigen verantwoordelijkheden wil geven, omdat men denkt dat ze ze niet aankunnen, etc. dan moet ik aan communistisch Rusland en fasicstisch Duitsland denken. Dat vind ik behoorlijk eng. De staat die meent et weten wat goed voor mij is. Getver.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik heb het programma niet gezien. Ik reageerde op het feit dat jij schreef dat je vond dat dat sowieso verboden moest worden. Laten zien dat iemand een pil slikt.
Het verschil tussen de fictieve wereld in actiefilms en infoprogrammas die werkelijke situaties weergeven is toch groot vind ik.
Zal best. Maar als er iemand een pil neemt en vertelt wat het met hem doet dan kun je toch moeilijk hardmaken dat de waarheid geweld aan wordt gedaan?
Bij het ene weet je dat het om een verzonnen iets gaat, het andere feflecteerd de werkelijkheid.
Je mag volgens jou de werkelijkheid dus niet laten zien, als ik het goed begrijp. Als het fictie is, mag het weer wel. Sterker nog, dan mag je het mooier of lelijker maken dan het is.
Moet ik nu echt met zaken als Columbine aankomen? De jochies in Engeland die na het zien van Child's Play aan het moorden sloegen? Hoe komt het dat er zoiets als commercials bestaan? Iedereen weet toch het verschil tussen realiteit en fictie?
Luister, het gaat er mij niet om dat dat verboden moet worden, maar ik snap gewoon niet dat je iemand die een pilletje slikt al van tv wil weren (nog voor hij zijn mond erover heeft opengedaan), maar dat je weigert in te zien dat zulk soort films ook een effect op de maatschappij hebben.
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
1 beperkt in opvattingen => benepen, dun, enggeestig, enghartig, geborneerd, huisbakken, klef, klein, kleindenkend, kleingeestig, kleinsteeds, kleinzielig, kneuterig, pietluttig; onbekrompen
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Daar zou ik mee opletten.
Zeker iemand die zelf schreef:
"Of zijn wij vergeten hoe beïnvloedbaar tieners zijn? En zeker tieners die niet zo'n sterke persoonlijkheid hebben."
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
@Kijkert: ik bedoelde met slikken eigenlijk seks. BNN bedoelt met spuiten naar mijn idee met slikken zaad slikken. Spuiten en slikken, oftewel drugs en seks
Oh.
Ik heb nog nooit zaad geslikt.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
@Kijkert: ik bedoelde met slikken eigenlijk seks. BNN bedoelt met spuiten naar mijn idee met slikken zaad slikken. Spuiten en slikken, oftewel drugs en seks
Is het niet zo dat spuiten en slikken allebei op drugs en sex slaan?
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
1 beperkt in opvattingen => benepen, dun, enggeestig, enghartig, geborneerd, huisbakken, klef, klein, kleindenkend, kleingeestig, kleinsteeds, kleinzielig, kneuterig, pietluttig; onbekrompen
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Oh.
Ik heb nog nooit zaad geslikt.

BNN heeft vaak aparte titels, eerst ook een voorlichtingsprogramma met een rare naam.. Weet niet meer precies wat.. Oja, 'Neuken doe je zo' geloof ik.
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Het verbieden van de XTC tests op housefeesten heeft levens gekost, bijvoorbeeld. (waren die pillen legaal was die test uberhaupt niet nodig, btw)
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Je kunt beter de pillen verbieden dan de tests...
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Beiden was slecht voor de volksgezondheid. XTC werd pas gevaarlijk nadat het illegaal werd. Pas toen kwamen de dubieuze pillen op de markt. Dus kwamen de tests, maar ja, daar vond onze fijna CDA-minister dan weer van dat het een verkeerd signaal afgaf. Alsof drugs okay was, zeg maar.
Ondertussen zijn er al verschillende doden gevallen. Dat was nog niet het geval toen de drugs nog niet op de lijst van hard drugs stond.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Daar begon het gezeik dus mee....
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Maar wat als legaliseren nou de beste oplossing is?
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Is het niet zo dat spuiten en slikken allebei op drugs en sex slaan?
Ja je hebt gelijk, wat een ranzige titel eigenlijk, als je het op seksgebied bekijkt
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Daar begon het gezeik dus mee....
Ik bedoel dat de pillen toch wel geslikt worden, dus zo'n verbod heeft slechts beperkte uitwerking, maar het verbieden van tests heeft in principe uitwerking op elke gebruiker van een pil.
Als de pillen legaal zijn, hoeven er geen tests gehouden te worden. In de kroegen staan ook geen gaschromatografen om je biertje te analyseren.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik heb het programma niet gezien. Ik reageerde op het feit dat jij schreef dat je vond dat dat sowieso verboden moest worden. Laten zien dat iemand een pil slikt.
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
volgens mij werkt in elk geval het gedoogbeleid prima,
Voordelen:
- Wie wil kan wiet/hasj kopen.
- Kwaliteitgarantie doordat er verschillende aanbieders zijn. (dus concurrentie)
- Bij overlast van aanbieder kan simpel ingegrepen worden (want het is niet legaal).
- Je houdt de 'buren' (buitenland) redelijk tevreden. (niet onderschatten, we are not alone...)
- Het contact met de 'harde scene' wordt vermeden.
Nadelen:
- Het is een volslagen krankjorum en schizofreen beleid, maar who cares?
- ....
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ja je hebt gelijk, wat een ranzige titel eigenlijk, als je het op seksgebied bekijkt
Valt te bekijken van wiens kant je het bekijkt. 
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Het kan zowel op sex als op drugs gebied , dus het eigenlijk best wel een slim bedachte titel.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Wanneer het een vriend is ook. De vraag is of de regering het recht heeft er iets aan te doen. Vind ik moeilijk.
"Matig alcoholgebruik is niet schadelijk. Matig cannabisgebruik wel, namelijk voor de longen."
Ik geef toe: de sportverplichting klinkt eng maar hoe eng klinkt het nog wanneer het ingekaderd is in een systeem waarbij elke burger premies en verlofdagen krijgt om aan zijn gezondheid te werken? Wat is zo’n maatregel dat uiteindelijk zovele mensenlevens zal redden naast de legerplicht van vroeger of de recente verplichting dat je tot je 67ste moet werken om volwaardig pensioengeld te mogen ontvangen? Ik vind dat allemaal veel engere regels.
En als je drugs illegaal wil houden, mensen verplichte behandeling wil geven ipv de nutteloze gevangenisstraf of een stevig preventieve zowel repressieve aanpak van criminaliteit wil wordt je ook al gauw in dat communistische hoekje geduwd.
Mensen hebben tegenwoordig de mond vol van taboedoorbreking, individuele vrijheid en rechten, maar waar is het waardenbesef gebleven, het solidariteitsgevoel (waar inderdaad soms wat zelfopoffering voor nodig is) of de realisatie dat er ook nog plichten zijn?
Ik heb vertrouwen in de burger maar we mogen toch niet naief zijn. Er zijn altijd burgers die ze gewoon niet aankunnen. Je ziet dat dagelijks in het verkeer. Vele mensen kunnen hun verantwoordelijkheid aan en rijden deftig, menig anderen halen levensgevaarijke stunts uit. Nu kan je verkeer natuurlijk niet verbieden maar zo zie je maar dat het een gevaarlijke illusie is te denken dat alle burgers hun verantwoordelijkheid aankunnen.
Laat ons de gevaren zoveel mogelijk proberen te beperken en als daar een verbod voor nodig is (o wat een vies woord is dat geworden) moeten we er ons eens bij leren neerleggen in plaats van altijd maar te willen rebelleren. Denk eens aan anderen ipv altijd maar ons eigen individu’tje op de voorgrond te schuiven.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Maar wat als legaliseren nou de beste oplossing is?