- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Spuiten en slikken
Spuiten en slikken
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1062 votes
"Matig alcoholgebruik is niet schadelijk. Matig cannabisgebruik wel, namelijk voor de longen."
Hashmelk
Men neme 1 gram hash (bij voorkeur hash die gemakkelijk afbrokkeld), een flinke mok volle melk en een klontje boter. Brokkel de hash in fijne stukjes, giet de melk in een pannetje en voeg terwijl u roert de hash en de boter toe. Zet het gas wat lager zodra de melk begint te koken en blijf goed roeren totdat de hash is opgelost. Laat de melk nog plusminus 2 minuten opwarmen, giet het weer in de mok en u heeft een overheerlijke hashmelk gemaakt!
Het effect komt pas na ongeveer een uur opzetten maar valt in het niet bij een jointje!
Tot zover koken met drugs deel 01.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
volgens mij werkt in elk geval het gedoogbeleid prima
Nadelen:
- Het is een volslagen krankjorum en schizofreen beleid, maar who cares?
- Het zorgde voor meer gebruikers
- Het zorgde voor meer verslaafden
- criminaliteitsnetwerk van illegale telers groeide enorm
- drugstoerisme is immens en zorgt voor veel overlast
- verhoging THC gehalte
- problematiek rondom thuiskwekers
- Stijging aantal harddruggebruikers
- toegenomen aantal jongeren met psychische problemen
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Leuke oplossing. Spacecake neemt ook het longenprobleem weg. Je blijft wel met enkele gezondheidsproblemen zitten en het verslavingsgevaar blijft, maar het is in elk geval al beter dan blowen...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zo erg is Cannabis-gebruik niet hoor. Het Boeddhisme keurt Cannabis-gebruik zelfs goed, sterker nog ze bevelen het aan. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Nadelen:
- verhoging THC gehalte
Je vergeet nog:
- Broeikaseffect
- Stijging van de zeespiegel
- Meer natuurrampen
- Zware sneeuwval
- Terrorisme
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik bedoel dat de pillen toch wel geslikt worden, dus zo'n verbod heeft slechts beperkte uitwerking,
Was het maar waar, na het verbod kwamen de gevaarlijke pillen op de markt.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Nadelen:
- verhoging THC gehalte
Meer gebruikers? Relatie tot gedoogbeleid ontgaat me. Overal stijgt het gebruik.
Meer verslaafden? Logisch gevolg van meer gebruikers.
Criminaliteit? Ja, als je iets illegaal maakt, krijg je meer criminaliteit. Als je koffie illegaal maakt zorgt het ook voor meer criminaliteit.
Drugstoerisme? Oorzaak ligt in illegaliteit in andere landen.
Verhoging THC? Niets met gedogen te maken, maar met kennisvermeerdering en plantenveredeling.
Thuiskwekers? Veroorzaakt door illegaliteit van kweek. Maak de kweek legaal en de thuiskwekers verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Stijging harddrugsgebruikers? Relatie tot gedoogbeleid ontgaat me.
Psychische problemen? Relatie tot gedoogbeleid ontgaat me.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Die gevaarlijke pillen zouden er anders ook wel gekomen zijn. Maak je geen illusies. Die gevaarlijke pillen zijn nu eenmaal goedkoper te produceren (anders waren ze er niet).
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
In het geval van een legale industrie is er natuurlijk simpelweg meer controle mogelijk, en dus veel minder kans op rotzooi.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Zo erg is Cannabis-gebruik niet hoor. Het Boeddhisme keurt Cannabis-gebruik zelfs goed, sterker nog ze bevelen het aan. 
Nu weet ik hoe het komt dat die gasten soms net boven de grond zweven. 
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Meer gebruikers? Relatie tot gedoogbeleid ontgaat me. Overal stijgt het gebruik.
Fragment:
"Conclusie
Het Nederlandse softdrugbeleid heeft zijn doel gemist. Het tolerante acceptatiebeleid heeft blijkbaar geleid tot meer en zwaarder gebruik."
Ook Jellink.nl zegt net hetzelfde:
“Handel in en gebruik van softdrugs (laat staan harddrugs) is ontoelaatbaar, evenals legalisering van coffeeshops. Het gedoogbeleid moet zo spoedig mogelijk worden beëindigd. Over de schadelijkheid van softdrugs mag niet te relativerend worden gedaan. Met het gedogen van het bezit en gebruik van softdrugs wordt richting jongeren te veel een officieel legitimerend signaal afgegeven. Softdrugs werken drempelverlagend voor het experimenteren met zwaardere middelen”
Neem dat gedoogbeleid weg, en weg zijn de drugstoeristen.
Op verschillende sites klaagt men de negatieve gevolgen van het gedoogbeleid aan. Ook op deze site stond belangrijke informatie omtrent de stijging van het harddruggebruik sinds het gedoogbeleid:
"Netwerk: Doel van Vorrinks politiek: het tegengaan van harddrugsgebruik onder jongeren. Maar is die politiek geslaagd? Cijfers van het Trimbos-instituut, hét adviesorgaan van Volksgezondheid: over heroïnegebruik onder scholieren in 1997: Het gebruik onder scholieren in Nederland is gemiddeld 1%. Maar dan: de harddrug cocaïne: daarvan gebruikt de Nederlandse scholier op één na het meeste ter wereld, na Amerika, namelijk: 4 %. Verder: amfetamine. Na Engeland en de Ver.Staten kent Nederland de meeste schoolgaande amfetaminegebruikers: 8 %. Tot slot: de populaire harddrug XTC. Daarin is de Nederlandse jongere, na Ierland, de nummer 2 gebruiker in de wereld, met 8 %."
Nederlanders zien het niet graag onder ogen, maar hun gedoogbeleid is één grote fiasco.
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Het Rastafarianisme ook. 
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Overal stijgt ook de tolerantie/het liberaal denken tov drugs, normvervaging etc... Lees dit eens door. Let vooral op de conclusie.
Fragment:
"Conclusie
Het Nederlandse softdrugbeleid heeft zijn doel gemist. Het tolerante acceptatiebeleid heeft blijkbaar geleid tot meer en zwaarder gebruik."
Ook Jellink.nl zegt net hetzelfde:
“Handel in en gebruik van softdrugs (laat staan harddrugs) is ontoelaatbaar, evenals legalisering van coffeeshops. Het gedoogbeleid moet zo spoedig mogelijk worden beëindigd. Over de schadelijkheid van softdrugs mag niet te relativerend worden gedaan. Met het gedogen van het bezit en gebruik van softdrugs wordt richting jongeren te veel een officieel legitimerend signaal afgegeven. Softdrugs werken drempelverlagend voor het experimenteren met zwaardere middelen”
Fijn, ook in landen waar geen gedoogbeleid is is het softdrugsgebruik de afgelopen decennia gestegen.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Niet in alle landen dacht ik. En veelal heeft dat te maken met de algemeen lossere houding tov drugs. Er zijn trouwens veel (en alleen maar) landen waar geen gedoogbeleid is die veel beter scoren dan Nederland qua softdruggebruik. Dan nog geeft het toch alvast aan dat het gedoogbeleid tenminste niet helpt. Integendeel, het zorgt voor nog meer en extra problemen.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Niet in alle landen dacht ik. En veelal heeft dat te maken met de algemeen lossere houding tov drugs. Er zijn trouwens veel (en alleen maar) landen waar geen gedoogbeleid is die veel beter scoren dan Nederland qua softdruggebruik. Dan nog geeft het toch alvast aan dat het gedoogbeleid tenminste niet helpt. Integendeel, het zorgt voor nog meer en extra problemen.
Wat jij 'beter' vindt, vind ik 'beter' noch 'slechter'.
Ik heb geen drugvrij Utopia voor ogen, omdat ik weet, en niet enkel uit statistiekjes maar uit ervaring, dat druggebruik erg plezierig kan zijn. Ik zou het dan ook niemand willen verbieden.
En de problemen: die komen voornamelijk door criminaliteit, die wordt veroorzaakt door illegaliteit.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nu weet ik hoe het komt dat die gasten soms net boven de grond zweven. 

Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Je moet er dan dus wel van uitgaan dat het ook fout is. Dat doe ik niet en inmiddels zoveel mensen ook dat je je moet afvragen of we de boel niet moeten evalueren. Verbieden is zinloos geworden.
het probleem wordt alleen maar vergroot.
Matig drugsgebruik is niet overdreven schadelijk.

En alleen primaire basisbehoeftes zijn mensenrechten?
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Als de persoon het een prettige ervaring vond, zie ik niet in waarom hij dat niet op tv zou mogen vertellen.
Oneens. Want dat is voor die jongen die het nam dan blijkbaar de waarheid. Wat zou hij dan moeten vertellen?
Het gaat bovenal niet echt over waarheid of niet, het is de motiverende inval dat het zo verwerpelijk maakt.
Kijk, dit is dus weer zo'n enge opmerking. De waarheid is minder belangrijk dan het doel dat jij voor ogen hebt. Kortom, om het volk te krijgen waar je wil, is liegen geoorloofd.
Nogmaals, ik heb het niet gezien, maar waarom was het zo motiverend? Zei men: 'je bent stom al je geen dope gebruikt?'
Bij mij op zich ook, maar ik denk dat het wel degelijk invloed heeft op de maatschappij. Voor iemand die er zulke oudcommunistische ideeen op na houdt ben je hier weinig consequent in.
[quote]
Lariekoek en apenkool.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Nadelen:
- ....
Meer nadelen: mensen die wiet verkopen worden gedwongen om risico's te lopen. De handel zit namelijk voor een groot deel nog in de illegaliteit. Met alle gevolgen van dien.
Het opsporen van grote parijen wiet kost de overheid onnodig veel geld en energie, terwijl bij legalisering er juist een bron van inkomsten bij komt.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Het is ook een raar beleid.
Volgens mij kunnen de inkopers ook maar 5 gram ofzo per keer inkopen , het is in iedergeval heel weinig.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Wat jij 'beter' vindt, vind ik 'beter' noch 'slechter'.
Hoe minder mensen er hun gezondheid in gevaar brengen door drugs te gebruiken en het risco verslaafd te raken (met alle gevolgen van dien: ziektes, ongevallen, diefstallen, onveiligheid overlast...) hoe beter vind ik ja. Ik dacht dat dit toch tenminste een gemeeschappelijk gevoel was. Blijkbaar kan het jou allemaal geen reet schelen, zolang jij in je eigen egocentrische individu'tje je wekelijkse jointje maar in alle rust kunt nuttigen. De normvervaging is al verder gezet dan ik dacht...
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Daar zit wat in. Dat recht heb ik niet, nee.
Het aantal ongelukken ging omhoog; niet omlaag.
Kom jij nog wel eens ergens, eigenlijk? Er wordt nu heel wat geslikt zonder dat men exact weet wat er in zit. Dat is de schuld van de overheid.
Dat weet ik wel zeker. Ik ben ongetraind en als ik op van die latten zou gaan staan is een beenbreuk heel dichtbij.
Je vergeet alweer de aanslag op je gezondheid, dat op termijn leidt tot allerlei haart en vaatziekten of andere aandoeningen.
Daar moet je flink wat voor gebruiken, hoor.
Valt wel mee. Alleen bij flinke inname is er echt sprake van een risico. Daarbij: al zou het waar zijn (wat dus niet o is) dan zou ik het nog af en toe gebruiken. Ik vind de kwaliteit van het leven belangrijker dan de kwantiteit.
Wel als jij gaat roepen dat een junkie maar zijn eigen ziektekosten moet betalen. Ik geef het liever aan hem dan aan de trein naar Schin op Geul.
Ja.
Diverse studies wijzen op de verlaagde kwaliteit van het sperma, de gevaren voor impotentie en het verhoogde risico van miskramen of gehandicapte kinderen bij druggebruik (en niet alleen wanneer het tijdens de zwangerschap gebeurt).
Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid, ja.
De meningen verschillen inderdaad. Zo had iemand als Rob van Erkelens (schrijver en exheroineverslaafde) nogal wat commentaar op de "om wille van onze kinderen' actie. Niet dat hij tegen het legaliseren van drugs was. Hij schreef: "Leuk, al die comités en al die pamfletten. Maar zolang men de ogen blijft sluiten voor wat er werkelijk aan de hand is, verandert er niets voor degenen die verandering het hardst nodig hebben. Drugs legaliseren, ja. Maar dan om levens te redden. En niet om gezellige dansavondjes van verwende burgers veilig te stellen."
"Matig alcoholgebruik is niet schadelijk. Matig cannabisgebruik wel, namelijk voor de longen."
Dat klopt, maar de vraag is hoe schadelijk het is. Het feit dat er over de longen gesproken wordt bij een drug die nu eenmaal meestal gerookt wordt, zegt hoe betrekkelijk onschuldig de drug is.
[quote]
Eerlijk gezegd vind ik dat wel mee vallen. Iemand die beweerd dat het zeggen van de waarheid onderschikt is aan het doel dat voor ogen staat, moet niet zeuren als die vergelijking gemaakt wordt.
De waarheid opofferen. Dat is eng.
Als het verplicht is? Heel eng.
Ik niet. Zelfs de legerplicht niet. Waar ik tegen was.
Dat zijn op zich geen communistische ideeen. het gaat erom hoe je bepaalde zaken wil bereiken en je totale minachting voor het individu.
Als ik jou zo hoor is het inderdaad slecht gesteld met het waardenbesef. Kortom, iedereen ziet er wat anders in.
Maar als je bedoelt dat we terug zouden moeten naar een systeem waarin de overheid bepaalt wat goed voor je is, jouw verplicht je leven zo in te richten op de manier die zij gezond achten en de waarheid zo buigt dat het in hun straatje past: geef mijn portie dan maar aan fikkie.
Zeker niet. Laten we beginnen met drugs. Mensen willen drugs gebruiken. Laten we ze daar eens serieus in nemen en zorgen dat dat in goede banen geleid wordt.
Ai, ai, ai. Daar komt de oude communist weer.
Waarom zou dat voor drugs dan wel kunnen? Het wordt nu bij de vleet gebruikt. verbieden is zinloos. Iedere persoon in de drugsbestreiding zal je zeggen dat de 'war on drugs' al verloren is. Het is dweilen met de kraan open.
Toch rijd er elke dag heel veel verkeer door Nederland. En ja, daar vallen ook ongelukken. Er zit niet veel anders op dan regels te verzinnen die de kans op ongelukken een beetje inperken. En dan moeten we de ongelukken maar accepteren, helaas. Iedereen mag zelf bepalen of ie het risico wil lopen of ie in de auto stapt.
Met drugs zou het net zo moeten.
Als een verbod weinig effect heeft en zelfs de gevaren groter maakt, dien je erbij neer te leggen dat de maatschappij is zoals ie is. Ophouden met naieve regels en iets doen wat écht helpt.
Denk jij maar eens aan die junk die een OD krijgt omdat ie rotzooi in zijn arm spuit.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Blijkbaar kan het jou allemaal geen reet schelen, zolang jij in je eigen egocentrische individu'tje je wekelijkse jointje maar in alle rust kunt nuttigen. De normvervaging is al verder gezet dan ik dacht...
Ik hecht er belang aan zelf over mijn gezondheid te mogen beslissen.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Die gevaarlijke pillen zouden er anders ook wel gekomen zijn. Maak je geen illusies. Die gevaarlijke pillen zijn nu eenmaal goedkoper te produceren (anders waren ze er niet).
Dat is niet wat ik gehoord heb. Als je legaal gewoon het goede spul kan kopen, waarom zou er dan gerotzooid worden met andere troep? Net als bij alcohol. Als je dat verbied komnt er ook allerlei gevaarlijke troep op de markt.
Anyway, feit is dat het niet de eerste keer is dat de problemen rond een bepaalde drug pas ontsonden NA het illegaal werd.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Als de persoon het een prettige ervaring vond, zie ik niet in waarom hij dat niet op tv zou mogen vertellen.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Dat vind ik niet eens zo slecht. Daarbij vind ik niet dat je mensen hun mond moet snoeren omdat jij vermoedt dat het tot iets aanzet.
Waarom moet/i] dat? Moet je dat ook bij iedereen die een biertje drinkt op tv?
Of iemand filmen in een ontwenningskliniek waar hij zijn schrijnend verhaal doet dat het allemaal recreatief begon met een jointje.
Kortom, je moet flink smijten met de uitzonderingsgevallen. Ik durf te wedden dat het programma een waarschuwing uitsprak. Lijkt me voldoende.
Of iemand dat aan zijn "matig druggebruik" een of andere aandoening heeft overgehouden. Men stelt het voor alsof het allemaal rozengeur en maneschijn is.
Tja, voor de overgrote meerderheid van de mensen in het dat ook.
Als iemand iets heeft meegemaakt en daarover vertelt moet je dus altijd de andere kant laten horen? Of geldt dit alleen voor drugs?
Daar zou ik het programma voor moeten zien. Op zich vind ik het al winst als er op een beetje relaxte manier over drugs gesproken wordt. Er wordt door zeoveel mesne zo hysterisch over gedacht.
Ja, vind je het gek? Iemand bepaalde zaken opleggen was namelijk een hobby van die lui.
Ik denk niet dat dat zo letterlijk te meten is, maar het beeld wat mensen hebben komt voor een groot deel naar hen via de media en daar horen films ook bij.
Er gaat bij mij niet in dat programma's als [i]Spuiten of slikken veel meer invloed hebben op de maatschappij dan speelfilms. het was niet voor niets dat de oude communisten en fascisten de budgetten voor de speelfilmindustrie flink opvijzelden.
Fictie kan eventuuel een rol spelen bij personen die daar een aanleg voor hebben. Zoiets kan je alleen maar vermijden als je de signalen op tijd opvangt. Dit soort realityshows beinvloeden hopen jongeren, daar ben ik van overtuigd. Idolen zetten massa's jongeren aan tot dezelfde klederdracht, bijvoorbeeld, maar wanneer ze in een of andere actiefilm meespelen gaat bijna niemand dat na-apen.
Dat vind ik dus naief. Die klederdrachtopmerking bewijst dat die beinvloeding er wel degelijk is. De manier waarop er naar vrouwen wordt gekeken is bijvoorbeeld iets wat beinvloed wordt door films.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Daar zit wat in. Dat recht heb ik niet, nee.
Dan nog, er zijn wel meer gezondheidsgevolgen dan dat alleen hoor, al zeker wanneer je het op regelmatige basis gebruikt.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Voor de rest raad ik je aan om eens het programma te bekijken, dan weet je tenminste wat ik bedoel. Ik snap wel niet dat je het zelfs niet erg vindt ook al zet het aan tot druggebruik... Ik denk dat je het probleem onderschat... Uitzonderingsgevallen? Het gaat niet alleen over de mensen die verslaafd raken (wat helemaal niet miniem/uitzonderlijk is btw), het gaat over alles waartoe druggebruik kan leiden.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Hashmelk
Men neme 1 gram hash (bij voorkeur hash die gemakkelijk afbrokkeld), een flinke mok volle melk en een klontje boter. Brokkel de hash in fijne stukjes, giet de melk in een pannetje en voeg terwijl u roert de hash en de boter toe. Zet het gas wat lager zodra de melk begint te koken en blijf goed roeren totdat de hash is opgelost. Laat de melk nog plusminus 2 minuten opwarmen, giet het weer in de mok en u heeft een overheerlijke hashmelk gemaakt!
Het effect komt pas na ongeveer een uur opzetten maar valt in het niet bij een jointje!
Jij bent goed .. 
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Juist ja. Dus legaliseren lost die problemen op, net zoals bij de drooglegging.
Nee, het einde van de Drooglegging loste de criminaliteitsproblemen niet op, het verschoof ze alleen maar.