• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.034 votes
Profile

Spuiten en slikken

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Wouter wrote:

Als het niet crimineel meer is, is het toch ook geen criminaliteit meer?

Nee, heb je helemaal gelijk in, maar dat gaat natuurlijk niet op voor de criminelen, die zijn niet opeens geen criminelen meer.

Snel legaliseren dus.

Zodat ze nog steeds een uitkering kunnen trekken, (terwijl ze blijkbaar prima in staat zijn om te werken in de agrarische sector), en lekker door kunnen gaan met de volgende criminele activiteit?

Die wat mij betreft ook legaal worden.

Sja, er zijn meer dingen in deze wereld dan geestverruimende middelen. Als ze nu beginnen met oplichting of auto's stelen omdat dat nu het makkelijkste geld oplevert, wil jij dat legaliseren?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Zelva wrote:

Nee, het einde van de Drooglegging loste de criminaliteitsproblemen niet op, het verschoof ze alleen maar.

Naar de drugsmarkt wil je zeggen? Ik vraag me ook af waar de criminele wereld zich op gaat richten als drugs gelegaliseerd gaan worden. Ik zou het niet weten eerlijk gezegd maar ik denk dat de criminaliteit een flinke dip krijgt.

Overigens kunnen we hier nog zo lang over discussieren, legalisatie zal er toch nooit komen. Nederland mag misschien de kar trekken, het buitenland zal nooit toestaan dat drugs gelegaliseerd worden. Helaas. We blijven dus eeuwig met deze kromme niet werkende systemen zitten.

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

Nee wil Nederland drugs legaliseren moeten ze eerst uit de EU stappen.. En dat is weer een heeel andere discussie

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

djelle wrote:

(quote)
Maar je zou het wel doen... Wat perfect begrijpbaar is. Je kan er zijn leven mee redden. Zo zie je maar, soms moet individuele vrijheid een klein beetje opgeofferd worden om tot iets beters te komen.

Ik twijfel nog. Zou het leven van een vriend niet redden als die persoon dat niet zelf wil.

(quote)
Kan je dat bewijzen met statistieken?

Dat zou ik op moeten zoeken. Het heeft in de kranten gestaan.

(quote)
Steek alles maar op de overheid.

In deze wel. Er was niets aan de hand tot zij zich er mee gingen bemoeien. Onverantwoord.

(quote)
Helemaal niet. Zelfs al gebruik je heel matig speed (om maar 1 voorbeeld eruit te pikken): hart en bloedvaten worden belast. Hartritmestoornissen, een hartinfarct en een hersenbloeding kunnen optreden op korte termijn. Wie geen risico wil lopen moet geen speed gebruiken.

Klopt. Wie geen risico wil lopen moet ook geen auto rijden.

Grappig trouwens dat je steeds de jellinek site aanhaalt. Ook gekeken bij alcohol? Als je ziet hoe slecht en gevaarlijk dat is, zul je ook wel willen dat dat verboden wordt, of niet?

(quote)
Als je ten gevolge van je druggebruik een trombose krijgt en je beland in een rolstoel half verlamd voor de rest van je leven, hoeveel kwaliteit heb je dan nog?

Niet veel. maar dan moet je flink innemen wil dat een serieus risico zijn.

Of blijkt dat je vervalt in verslaving (met alle gevolgen vandien)?

Gebeurt niet.

(quote)
Ik niet.

prima. Zo is het leven. Ik zeur niet over Schin op geul, jij niet over de junk.

(quote)
Dus jij beslist in de plaats van je kind over zijn gezondheid (dat is pas iemand zijn "vrijheid beperken")? Mooi van je.

We hebben het over ongeboren kinderen. Die hebben nog geen rechten.

(quote)
Ga dat maar eens gaan vertellen aan de heroinekinderen die gehandicapt door het leven mogen gaan omdat hun ouders "individuele vrijheid" opeisten.

We hebben het niet perse over heroineverslaafden. Daarvan vind ik het sowieso geen goed idee dat ze kinderen krijgen.

(quote)
En dat is precies waar het nu juist wel om draait.

En zelfs dan is hij nog voor het legaliseren van heroine.

(quote)
Als je weet dat er jaarlijks ik weet niet hoeveel mensen sterven aan de gevolgen van roken, terwijl je weet dat het bij joints nog eens te erg is, dan weet je toch dat het verre van onschuldig is. Sterven aan longkanker is geen kwalitatieve lijdensweg tot aan de dood hoor.

Nee, maar een risico waar iemand zelf voor kiest.

(quote)
Heb ik daar ooit iets over gezegd?

Jazeker.

(quote)
Ja, sporten is levensgevaarlijk en onmenselijk om op te leggen.

Als ik niet wil sporten is het mijn recht om dat niet te doen. Verplicht sporten is heel erg eng, ja.

Ik denk dat de wereld kapot gaat aan slechte televisieprogramma's als GTST. Verbieden dan maar? Verplicht naar goede televisie kijken?

(quote)
Wat is verkeerd met de middelen om mijn doelen te bereiken? Waarom zou ik minachting hebben voor het individu?

Omdat je zijn recht ontneemt zijn eigen leven in te delen zoals hij of zij zelf wil. Omdat jij wil bepalen wat gezond voor hem is.

(quote)
Tuurlijk wil ik dat niet. Waarom moet er zo'n karikatuur van gemaakt worden?

Dat doe je zelf. De staat die iedereen verplicht te sporten? Ik durf te wedden dat je weinig medestanders zult vinden in de politieke hoek. Dat is echt een extreem idee, hoor.

Dit is niet waar ik naartoe wil. Bij drugs heb je nu eenmaal veel meer nadelige gevolgen dan voordelige, dus moet men er enkele regels aan vasthangen.

Dat stel je nu wel zo, maar dat is geen vaststaand feit, maar een mening. Ik vind drugs een geweldige uitvinding/ontdekking. Een verrijking voor de mensheid.

(quote)
Legalisatie zorgt voor meer gebruikers, verslaafden, doden, gewonden, gevaar, overlast en verschuiving van criminaliteit. Hoe kan je dat nu willen, laat staan in goeie banen leiden?

De kans dat minderjarigen het gaan gebruiken is veel kleiner, de kans dat er ongelukken bij gebruik mee komen is een stuk kleiner, je ontneemt de misdaad een belangrijk deel van de inkomsten, je kan het veel beter reguleren.

Er zullen minder doden vallen. Wel wat meer gebruikers, denk ik, alhoewel dat er niet heel veel meer zullen zijn. Dat zou kunnen betekenen dat er wat meer verslaafden zullen zijn, maar dat zou ik niet zondermeer durven zeggen. Het belangrijkste vind ik nog wel dat de politie zich weer eens kan toeleggen op echt belangrijke zaken.

(quote)
Omdat matig (verantwoord) gebruik alleen al, leidt tot zovele gezondheidsgevolgen, overlast en risico's.

Dat valt reuze mee.

Je hoeft het niet te misbruiken om negatieve gevolgen te hebben. Gebruik is al impactvol. Het feit dat ik bepaalde verantwoordelijkheden bij de burger durf leggen (zoals autorijden) bewijst toch dat ik zeker niet extreem communistisch ben?

Eh, ken jij 1 communist die autorijden wilde verbieden?!

Bepaalde zaken zijn nou eenmaal te gevaarlijk. Ik sta niet achter een idee dat zoveel gevolgen met zich meebrengt voor de maatschappij, omdat een paar verstandige gebruikers hun ding zouden kunnen doen. Er bestaan genoeg genotsmiddelen die wel legaal zijn.

Je klinkt een beetje als iemand die bier wil verbieden met het argument dat er ook whiskey te krijgen is. Ik wil gewoon kunnen gebruiken waar ik zin in heb en er is genoeg bewezen dat de overgrote meerderheid daar prima mee om kan gaan.

(quote)
Het aantal gebruikers wordt beperkt. Als je het vergelijkt met de producten die wel legaal zijn, zoals sigaretten, dan zie je dat dat gebruik dus reuze meevalt. Dan zie je dus ook dat illegaliteit werkt om dat aantal te beperken.

Als je weet hoeveel er geslikt wordt elk weekend weet je dat dat verbod weinig invloed heeft op het geheel. het verschil is wel dat de pillen nu veel gevaarlijker zijn.

(quote)
Er zijn er genoeg die anders praten ook hoor.

Ik heb nog nooit iemand die bij justitie werkt horen zeggen dat het drugsprobleem op te lossen is.

(quote)
Als ik zie dat dat allemaal nog meevalt (al zeker in vergelijking met legale drugs) dan hou ik het liever zo. Nog wat werken aan preventie & misdaadbestrijding, en consequente maar nuttigere bestraffingen invoeren (verplichte behandelingen etc) kan nog wat helpen. Zie Zweden.

Over verplichte behandeling zou ik wat meer moeten weten. Maar nogmaals, dan heb je het over het tipje van de ijsberg van gebruikers. Het lijkt me dat je allen die mensen verplicht af te kicken die de gemeenschap schade berokkenen. Als dat niet het geval is, vind ik het niet gerechtvaardigd. Iemand die heroine gebruikt, voor geen overlast zorgt en niet wil afkicken moet dat zelf weten.

(quote)
Een verplichte opname had hem gered.
[/quote]

Zou kunnen. Maar goede heroine ook. En mensen die niemand kwaad doen, dienen met rust gelaten te worden.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Nee, heb je helemaal gelijk in, maar dat gaat natuurlijk niet op voor de criminelen, die zijn niet opeens geen criminelen meer.

Wel als ze hetzelfde blijven doen, maar dan legaal, zoals de coffeshopeigenaren.

Sja, er zijn meer dingen in deze wereld dan geestverruimende middelen. Als ze nu beginnen met oplichting of auto's stelen omdat dat nu het makkelijkste geld oplevert, wil jij dat legaliseren?

Als een meerderheid van Nederland een auto niet meer ziet als peroonlijk bezit, maar iets wat je zomaar mee mag nemen, dan is het misschien verstandig. Klinkt idioot, maar dat komt omdat het een idiote aanname is. maar het is echt zo dat er langzaam anders wordt gedacht over wat mag en niet mag. Ooit was abortus illegaal, prostitutie, euthanasie, noem maar op. Daar is men uiteindelijk anders over gaan denken en dus werd het gelegaliseerd. Met name omdat het op die manier beter in banen te leiden was.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

De vraag is hier ook wel een beetje: hoe ver reiken de rechten van de mens? En dat is zeker niet oneindig. Want zodra ze iemands anders rechten schenden of nog maar bedreigen staan ze al ter discussie.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Inderdaad, al liggen de verhoudingen altijd wat scheef. Ik word er altijd zo moe van als men in het buitenland Nederland blijft uitlachen omdat je hier zelfs een vergunning moet hebben om te gaan vissen, maar wel doodgewoon drugs kan kopen.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

Ik twijfel nog. Zou het leven van een vriend niet redden als die persoon dat niet zelf wil.

Dat zijn moeilijke discussies. Misschien kan je hem overhalen om de zin van het leven in te zien ofzo, net zoals hij misschien later dankbaar zou zijn dat de overheid hem ooit een verplichte opname aanbood... Ik vind een mensenleven toch altijd het belangrijkste hoor. Zoals Speedy ook zegt: individuele vrijheid gaat niet oneindig. Je moet ergens een grens kunnen trekken.

Dat zou ik op moeten zoeken. Het heeft in de kranten gestaan.
In sensatiekrantjes zeker? Ik zou het trouwens sterk vinden mochten ze kunnen aantonen dat dat daardoor komt. Daarbij, of die mensen nu daaraan stierven, of op een later tijdstip door hersenbloeding of een of andere aandoening... Het is de kwaliteit die telt, right?

Klopt. Wie geen risico wil lopen moet ook geen auto rijden.
1. Men kan veelal niet zonder auto (zeker als je werk wil hebben), zonder drugs kan men wel. 2. Het risico dat je gezondheid aangetast wordt is veel groter bij het gebruik van drugs dan het gebruik van een auto (je gezondheid wordt zelfs niet aangetast bij autorijden). 3. Als je het aantal doden eens zou tellen onder de mensen hun auto normaal gebruiken (geen overdreven snelheid, niet onder invloed rijden, respecteren van de verkeersregels etc) zal je erg weinig slachtoffers vinden. Tov het aantal sterfgevallen ten gevolge van 'normaal' drugsgebruik is dit 10 keer niks.

Grappig trouwens dat je steeds de jellinek site aanhaalt. Ook gekeken bij alcohol? Als je ziet hoe slecht en gevaarlijk dat is, zul je ook wel willen dat dat verboden wordt, of niet?
Gewoon, matig alcoholgebruik is hoegenaamd niet slecht of gevaarlijk.

Niet veel. maar dan moet je flink innemen wil dat een serieus risico zijn.
Helemaal niet hoor. 1 puntje speed kan al volstaan.

Gebeurt niet.
De kans bestaat, en is niet miniem.

prima. Zo is het leven. Ik zeur niet over Schin op geul, jij niet over de junk.
Ik zeur ook niet over de junk, omdat de maatschappij dat ook niet goedkeurt. Mocht ze individuele vrijheid goedkeuren bij dit soort zaken zou ik erover zeuren. Je kan niet over alles individuele vrijheid eisen (ook al wordt het afgeraden, treinreizen wordt niet afgeraden), maar dan wanneer het uitkomt ook over alles terugkruipen op het solidariteitsysteem. Het is het een of het ander, en niet van 2 potjes drinken.

We hebben het over ongeboren kinderen. Die hebben nog geen rechten.
Ja, daar zijn ze vet mee als ze ter wereld komen.

We hebben het niet perse over heroineverslaafden. Daarvan vind ik het sowieso geen goed idee dat ze kinderen krijgen.
Tja, individuele vrijheid he...

Nee, maar een risico waar iemand zelf voor kiest.
Niet als hij de keuze niet krijgt. Een (kwalitatief) mensenleven gaat voor individuele vrijheid vind ik. Daarbij, wanneer hij voor dat risico kiest, dwingt hij gans de maatschappij mee te kiezen voor dat risico (overlast, passief meeroken, ziekenhuiskosten...)

Jazeker.
Bullshit. Wat ik wel eens zei, is dat de nadruk altijd moet liggen op de gevaren, gezondheisgevolgen, gevolgen voor de maatschappij, risico's etc... Want de waarheid is (als je alles eens bij elkaar telt) dat de negatieve gevolgen wel degelijk doorwegen op de positieve, ook al denk je daar op de "plezierige momenten" niet meteen aan natuurlijk.

Als ik niet wil sporten is het mijn recht om dat niet te doen. Verplicht sporten is heel erg eng, ja.
Ook als je mag kiezen welke sport? Als je niet wil schoollopen of gaan werken zou dat ook je recht moeten zijn, als je niet wil meebetalen voor een nieuw gemeentehuis zou dat ook je recht moeten zijn... er zijn zoveel dingen dat ons opgelegd worden. Ik zie niet in wat sporten (dat ten goede komt aan onze gezondheid) erger maakt dan de rest.

Omdat je zijn recht ontneemt zijn eigen leven in te delen zoals hij of zij zelf wil. Omdat jij wil bepalen wat gezond voor hem is.
In ieders voordeel en welzijn. Daarbij ga ik daar helemaal niet te ver in. Men kan nog altijd voldoende zijn/haar leven indelen zoals ie dat zelf wil, zolang ie maar zijn gezondheid niet te ernstig in gevaar brengt en/of voor serieuze bijkomende problemen zorgt voor de maatschappij.

Dat doe je zelf. De staat die iedereen verplicht te sporten? Dat is echt een extreem idee, hoor.
Onzin. Het bestaat zelfs al. 2 uur L.O. verplicht in het lessenpakket. Of hebben schoollopende jongeren minder rechten als volwassenen misschien?

Dat stel je nu wel zo, maar dat is geen vaststaand feit, maar een mening. Ik vind drugs een geweldige uitvinding/ontdekking. Een verrijking voor de mensheid.
Bij jou is het een mening. Jij vindt dat, maar je kan het nergens bewijzen. Als je mijn feiten en statistieken eens optelt kom je zeer gemakkelijk tot het besluit dat dit veel meer schade berrokend aan de mensen dan dat het een verrijking is.

De kans dat minderjarigen het gaan gebruiken is veel kleiner
Allemaal veronderstellingen. Nog niet opgevallen dat de (helaas) legale drug de sigaret door steeds meer 12,13 jarigen gebruikt wordt?

de kans dat er ongelukken bij gebruik mee komen is een stuk kleiner, je ontneemt de misdaad een belangrijk deel van de inkomsten, je kan het veel beter reguleren.
Allemaal zever. De misdaad verschuift zich gewoon. Het enige wat je kan doen is het zoveel mogelijk proberen inperken.

Er zullen minder doden vallen. Wel wat meer gebruikers, denk ik, alhoewel dat er niet heel veel meer zullen zijn. Dat zou kunnen betekenen dat er wat meer verslaafden zullen zijn, maar dat zou ik niet zondermeer durven zeggen.
Allemaal gokken. Ik ga geen russische roulette spelen met de maatschappij. Er zijn genoeg aanwijzingen dat legalisatie leidt tot meer gebruikers, verslaafden, zieken, doden enzovoorts. De drugs die al legaal zijn bewijzen dat.

Het belangrijkste vind ik nog wel dat de politie zich weer eens kan toeleggen op echt belangrijke zaken.
Alles wat te maken heeft met criminaliteit, gezondheid, socio-maaschappelijke gevolgen etc... vind ik belangrijk.

Dat valt reuze mee.
Nu valt het nog een klein beetje mee, inderdaad, dankzij de illegaliteit.

Eh, ken jij 1 communist die autorijden wilde verbieden?!
Ken jij 1 communist dat een 2tal uurtjes sport per werkweek wou incalculeren?

Je klinkt een beetje als iemand die bier wil verbieden met het argument dat er ook whiskey te krijgen is.
Eerder omgekeerd. Waarom moeten drugs gebruikt worden als er zoveel verschillende soorten genotsmiddelen bestaan?

Ik wil gewoon kunnen gebruiken waar ik zin in heb en er is genoeg bewezen dat de overgrote meerderheid daar prima mee om kan gaan.
Er is genoeg bewezen dat de verslavingskans zeer groot is. Er is ook genoeg bewezen tot wat het allemaal kan leiden. De overgrote meerderheid zal de gevolgen vroeg of laat dragen en/of de maatschappij er ernstig mee belasten.

Als je weet hoeveel er geslikt wordt elk weekend weet je dat dat verbod weinig invloed heeft op het geheel. het verschil is wel dat de pillen nu veel gevaarlijker zijn.
Wanneer het gelegaliseerd wordt, zal het aantal slikkers nog vele malen hoger liggen. Daarbij ben ik niet overtuigd van het idee dat legaliteit ervoor zou zorgen dat de pillen veiliger zouden worden. Nu zitten er ook hormonen in ons vlees. Ondanks de controlediensten (waar er ook regelmatig corruptie bij zit). De maffia zit overal. Of het nu legaal is of niet.

Ik heb nog nooit iemand die bij justitie werkt horen zeggen dat het drugsprobleem op te lossen is.
Precies, maar wel in te perken of te verbeteren door een betere preventie, politiewerking, nuttiger straffen en consequenter rechtssysteem.

Iemand die heroine gebruikt, voor geen overlast zorgt en niet wil afkicken moet dat zelf weten.
Daar heb je ons denkverschil weer. Daarbij, een heroinegebruiker zorgt er vroeg of laat toch voor dat de maatschappij ervoor mag opdraaien. Is het niet door overlast ten gevolge van verslaving, is het in de ziekenhuisrekening. Het overgrote deel van de heroinegebruikers vervallen in verslaving trouwens.

En mensen die niemand kwaad doen, dienen met rust gelaten te worden.
Niet wanneer het zoveel gevolgen en risicos inhoudt voor hun gezondheid, en op de koop toe nog eens zoveel gevolgen voor de maatschappij meebrengt (en wel degelijk anderen kwaaddoen dus).

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Ik word er altijd zo moe van als men in het buitenland Nederland blijft uitlachen omdat je hier zelfs een vergunning moet hebben om te gaan vissen, maar wel doodgewoon drugs kan kopen.

Dat is al helemaal belachelijk...

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Die dingen hebben niets met elkaar te maken, djelle.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Sterker nog, de phrase "doodgewoon drugs kan kopen" wordt weer verkeerd geinterpreteerd. Waarmee kos gelijk heeft. In het buitenland (Belgie ook) denken ze dat we in Nederland overal aan drugs kunnen komen, alsof het de normaalste zaak is van de wereld.

(of ik interpreteer het fout, en heeft kos een nauwe visie op de zaken?)

Maar goed, zijn we al opgeschoten met de discussie of zijn we nog steeds bij dezelfde stellingen als op pagina 1?

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Kos meent (denk ik) dat hij het allemaal maar opgeblazen gedoe is met dat drugsbeleid hier.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Mug wrote:

In het buitenland (Belgie ook) denken ze dat we in Nederland overal aan drugs kunnen komen, alsof het de normaalste zaak is van de wereld.

Niet dan?

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Eeh wat niet? Normaalste zaak of dat ze dat denken aldaar?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

Wel als ze hetzelfde blijven doen, maar dan legaal, zoals de coffeshopeigenaren.

Zie je, alleen maar voordelig voor criminelen en gebruikers, want die worden plots met rust gelaten omdat het geen misdrijf meer is. De vele nadelige gevolgen voor de maatschappij telt niet mee blijkbaar.

Als een meerderheid van Nederland een auto niet meer ziet als peroonlijk bezit, maar iets wat je zomaar mee mag nemen, dan is het misschien verstandig.

maar het is echt zo dat er langzaam anders wordt gedacht over wat mag en niet mag.
Vervaging van normen en waarden heet dat.

Ooit was abortus illegaal, prostitutie, euthanasie, noem maar op. Daar is men uiteindelijk anders over gaan denken en dus werd het gelegaliseerd. Met name omdat het op die manier beter in banen te leiden was.
Jou voorbeelden kan je allemaal niet vergelijken met drugs. Wanneer er geen misbruik van gemaakt wordt, geven die zaken allemaal geen overdreven gezondheidsrisico/gevolgen of ernstige schade aan de maatschappij. De bezwaren kunnen enkel en alleen maar van principiele aard zijn.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

Eeh wat niet? Normaalste zaak of dat ze dat denken aldaar?

Het is een feit dat het in nederland een fluitje van een cent is drugs te kopen/gebruiken. "Laten we even naar een coffeeshop gaan om lekker te gaan blowen." In België zou je het niet moeten proberen. Het is niet voor niks dat Nederland nog steeds zovele drugstoeristen aantrekt.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ja duitsers en belgen. Dus.. misschien is legalisatie bij jullie int zuiden en oosten wel een optie?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

Die dingen hebben niets met elkaar te maken, djelle.

Nee, ik vind het gewoon verschrikkelijk grappig (en hallucinant) dat je voor vissen (wat zo'n onschuldige bezigheid is, zeker tov sofdrugs gebruiken) een vergunning moet hebben, terwijl je zonder zorgen naar de coffeeshop om de hoek je gerief kan halen.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Het is een feit dat het in nederland een fluitje van een cent is drugs te kopen/gebruiken.

Komt meneer weer aan met het smijtwerk-woordje "feit". Nee hoor. Je moet je wel identificeren in een coffeeshop als je gebruik wilt maken van de produkten. 15-jarige tieners worden gewoon de deur uitgewerkt.

In een Nederlandse discotheek kom je net zo makkelijk aan een xtc-pil als in een Belgische discotheek. Belgen gaan daarvoor echt niet uit in een Nederlandse discotheek. Word wakker.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

Ja duitsers en belgen. Dus.. misschien is legalisatie bij jullie int zuiden en oosten wel een optie?

Niet wanneer men niet overtuigd is van de voordelen (integendeel, de gevolgen geven aan dat het eerder de negatieve effecten vergroot). Voor gebruikers is het natuurlijk een paradijs, maar vroeg of laat betaald iedereen de prijs.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Onschuldig??? En dat na die discussie over een onschuldig schildpadje bij cannibal holocaust?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Overmaat aan visserij kan ernstige gevolgen hebben voor de ecologie in desbetreffende plassen/vijvers. Zo onschuldig is dat niet hoor.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Mug wrote:

Komt meneer weer aan met het smijtwerk-woordje "feit". Nee hoor. Je moet je wel identificeren in een coffeeshop als je gebruik wilt maken van de produkten. 15-jarige tieners worden gewoon de deur uitgewerkt.

In een Nederlandse discotheek kom je net zo makkelijk aan een xtc-pil als in een Belgische discotheek. Belgen gaan daarvoor echt niet uit in een Nederlandse discotheek. Word wakker.

Volgens mij onderschat je het zelf een beetje.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Nee hoor. Je moet je wel identificeren in een coffeeshop als je gebruik wilt maken van de produkten. 15-jarige tieners worden gewoon de deur uitgewerkt.

Moet je 16 zijn om softdrugs te krijgen?? Nee toch...

In een Nederlandse discotheek kom je net zo makkelijk aan een xtc-pil als in een Belgische discotheek.
Tja discotheken... Dan nog, het gaat over de gevolgen wanneer je een xtc pil bijhebt. In Holland wordt je niet vervolgd, in Belgie (bv) is zowel het bezit, de productie als de aan of invoer bestraft. Het is wel degelijk de moeite om daarvoor eens over de grens te gaan.

Nederland is wel voornamelijk een paradijs voor wietgebruikers, dat kan je toch niet ontkennen?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Overmaat aan visserij kan ernstige gevolgen hebben voor de ecologie in desbetreffende plassen/vijvers. Zo onschuldig is dat niet hoor.

Ah, ok. Wist ik niet.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

djelle wrote:

Moet je 16 zijn om softdrugs te krijgen?? Nee toch...

Sinds kort wel, of althans, je mag niet in een coffeeshop zitten.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Sinds kort wel, of althans, je mag niet in een coffeeshop zitten.

Ahja, dat is dan weer iets anders... Op gebruik staat nog steeds geen minimumleeftijd. Het blijft een paradijs voor alle jongeren! Joepiejee.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

mikey wrote:

Ja duitsers en belgen.

En indien elke Franse nummerplaat die voor drugs de Belgisch/Nederlandse grens oversteekt een euro moest krijgen, je kon er rijkelijk op leven. Iedere week worden er hier verschillende sansculotten aangehouden die op terugreis zijn naar Frankrijk.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

speedy23 wrote:

De vraag is hier ook wel een beetje: hoe ver reiken de rechten van de mens? En dat is zeker niet oneindig. Want zodra ze iemands anders rechten schenden of nog maar bedreigen staan ze al ter discussie.

Eens. En met het gebruiken van drugs is dat nog niet perse aan de hand.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

En met het gebruiken van drugs is dat nog niet perse aan de hand.

O nee zeker? Wie is er hier constant bezig dat zijn rechten omtrent individuele vrijheid geschonden worden door de illegaliteit...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.