- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Spuiten en slikken
Spuiten en slikken
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Als het niet crimineel meer is, is het toch ook geen criminaliteit meer?
Nee, heb je helemaal gelijk in, maar dat gaat natuurlijk niet op voor de criminelen, die zijn niet opeens geen criminelen meer.
Snel legaliseren dus.
Zodat ze nog steeds een uitkering kunnen trekken, (terwijl ze blijkbaar prima in staat zijn om te werken in de agrarische sector), en lekker door kunnen gaan met de volgende criminele activiteit?
Sja, er zijn meer dingen in deze wereld dan geestverruimende middelen. Als ze nu beginnen met oplichting of auto's stelen omdat dat nu het makkelijkste geld oplevert, wil jij dat legaliseren? 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Nee, het einde van de Drooglegging loste de criminaliteitsproblemen niet op, het verschoof ze alleen maar.
Naar de drugsmarkt wil je zeggen? Ik vraag me ook af waar de criminele wereld zich op gaat richten als drugs gelegaliseerd gaan worden. Ik zou het niet weten eerlijk gezegd maar ik denk dat de criminaliteit een flinke dip krijgt.
Overigens kunnen we hier nog zo lang over discussieren, legalisatie zal er toch nooit komen. Nederland mag misschien de kar trekken, het buitenland zal nooit toestaan dat drugs gelegaliseerd worden. Helaas. We blijven dus eeuwig met deze kromme niet werkende systemen zitten.
Leno
-
- 5921 messages
- 4402 votes
Nee wil Nederland drugs legaliseren moeten ze eerst uit de EU stappen.. En dat is weer een heeel andere discussie 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik twijfel nog. Zou het leven van een vriend niet redden als die persoon dat niet zelf wil.
Dat zou ik op moeten zoeken. Het heeft in de kranten gestaan.
In deze wel. Er was niets aan de hand tot zij zich er mee gingen bemoeien. Onverantwoord.
Klopt. Wie geen risico wil lopen moet ook geen auto rijden.
Grappig trouwens dat je steeds de jellinek site aanhaalt. Ook gekeken bij alcohol? Als je ziet hoe slecht en gevaarlijk dat is, zul je ook wel willen dat dat verboden wordt, of niet?
Niet veel. maar dan moet je flink innemen wil dat een serieus risico zijn.
Of blijkt dat je vervalt in verslaving (met alle gevolgen vandien)?
Gebeurt niet.
prima. Zo is het leven. Ik zeur niet over Schin op geul, jij niet over de junk.
We hebben het over ongeboren kinderen. Die hebben nog geen rechten.
We hebben het niet perse over heroineverslaafden. Daarvan vind ik het sowieso geen goed idee dat ze kinderen krijgen.
En zelfs dan is hij nog voor het legaliseren van heroine.
Nee, maar een risico waar iemand zelf voor kiest.
Jazeker.
Als ik niet wil sporten is het mijn recht om dat niet te doen. Verplicht sporten is heel erg eng, ja.
Ik denk dat de wereld kapot gaat aan slechte televisieprogramma's als GTST. Verbieden dan maar? Verplicht naar goede televisie kijken?
Omdat je zijn recht ontneemt zijn eigen leven in te delen zoals hij of zij zelf wil. Omdat jij wil bepalen wat gezond voor hem is.
Dat doe je zelf. De staat die iedereen verplicht te sporten? Ik durf te wedden dat je weinig medestanders zult vinden in de politieke hoek. Dat is echt een extreem idee, hoor.
Dit is niet waar ik naartoe wil. Bij drugs heb je nu eenmaal veel meer nadelige gevolgen dan voordelige, dus moet men er enkele regels aan vasthangen.
Dat stel je nu wel zo, maar dat is geen vaststaand feit, maar een mening. Ik vind drugs een geweldige uitvinding/ontdekking. Een verrijking voor de mensheid.
De kans dat minderjarigen het gaan gebruiken is veel kleiner, de kans dat er ongelukken bij gebruik mee komen is een stuk kleiner, je ontneemt de misdaad een belangrijk deel van de inkomsten, je kan het veel beter reguleren.
Er zullen minder doden vallen. Wel wat meer gebruikers, denk ik, alhoewel dat er niet heel veel meer zullen zijn. Dat zou kunnen betekenen dat er wat meer verslaafden zullen zijn, maar dat zou ik niet zondermeer durven zeggen. Het belangrijkste vind ik nog wel dat de politie zich weer eens kan toeleggen op echt belangrijke zaken.
Dat valt reuze mee.
Je hoeft het niet te misbruiken om negatieve gevolgen te hebben. Gebruik is al impactvol. Het feit dat ik bepaalde verantwoordelijkheden bij de burger durf leggen (zoals autorijden) bewijst toch dat ik zeker niet extreem communistisch ben?
Eh, ken jij 1 communist die autorijden wilde verbieden?!
Bepaalde zaken zijn nou eenmaal te gevaarlijk. Ik sta niet achter een idee dat zoveel gevolgen met zich meebrengt voor de maatschappij, omdat een paar verstandige gebruikers hun ding zouden kunnen doen. Er bestaan genoeg genotsmiddelen die wel legaal zijn.
Je klinkt een beetje als iemand die bier wil verbieden met het argument dat er ook whiskey te krijgen is. Ik wil gewoon kunnen gebruiken waar ik zin in heb en er is genoeg bewezen dat de overgrote meerderheid daar prima mee om kan gaan.
Als je weet hoeveel er geslikt wordt elk weekend weet je dat dat verbod weinig invloed heeft op het geheel. het verschil is wel dat de pillen nu veel gevaarlijker zijn.
Ik heb nog nooit iemand die bij justitie werkt horen zeggen dat het drugsprobleem op te lossen is.
Over verplichte behandeling zou ik wat meer moeten weten. Maar nogmaals, dan heb je het over het tipje van de ijsberg van gebruikers. Het lijkt me dat je allen die mensen verplicht af te kicken die de gemeenschap schade berokkenen. Als dat niet het geval is, vind ik het niet gerechtvaardigd. Iemand die heroine gebruikt, voor geen overlast zorgt en niet wil afkicken moet dat zelf weten.
Zou kunnen. Maar goede heroine ook. En mensen die niemand kwaad doen, dienen met rust gelaten te worden.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Nee, heb je helemaal gelijk in, maar dat gaat natuurlijk niet op voor de criminelen, die zijn niet opeens geen criminelen meer.
Wel als ze hetzelfde blijven doen, maar dan legaal, zoals de coffeshopeigenaren.
Sja, er zijn meer dingen in deze wereld dan geestverruimende middelen. Als ze nu beginnen met oplichting of auto's stelen omdat dat nu het makkelijkste geld oplevert, wil jij dat legaliseren?
Als een meerderheid van Nederland een auto niet meer ziet als peroonlijk bezit, maar iets wat je zomaar mee mag nemen, dan is het misschien verstandig. Klinkt idioot, maar dat komt omdat het een idiote aanname is. maar het is echt zo dat er langzaam anders wordt gedacht over wat mag en niet mag. Ooit was abortus illegaal, prostitutie, euthanasie, noem maar op. Daar is men uiteindelijk anders over gaan denken en dus werd het gelegaliseerd. Met name omdat het op die manier beter in banen te leiden was.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
De vraag is hier ook wel een beetje: hoe ver reiken de rechten van de mens? En dat is zeker niet oneindig. Want zodra ze iemands anders rechten schenden of nog maar bedreigen staan ze al ter discussie.
kos
-
- 46691 messages
- 8849 votes
Inderdaad, al liggen de verhoudingen altijd wat scheef. Ik word er altijd zo moe van als men in het buitenland Nederland blijft uitlachen omdat je hier zelfs een vergunning moet hebben om te gaan vissen, maar wel doodgewoon drugs kan kopen.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik twijfel nog. Zou het leven van een vriend niet redden als die persoon dat niet zelf wil.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik word er altijd zo moe van als men in het buitenland Nederland blijft uitlachen omdat je hier zelfs een vergunning moet hebben om te gaan vissen, maar wel doodgewoon drugs kan kopen.
Dat is al helemaal belachelijk...
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Die dingen hebben niets met elkaar te maken, djelle.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Sterker nog, de phrase "doodgewoon drugs kan kopen" wordt weer verkeerd geinterpreteerd. Waarmee kos gelijk heeft. In het buitenland (Belgie ook) denken ze dat we in Nederland overal aan drugs kunnen komen, alsof het de normaalste zaak is van de wereld.
(of ik interpreteer het fout, en heeft kos een nauwe visie op de zaken?)
Maar goed, zijn we al opgeschoten met de discussie of zijn we nog steeds bij dezelfde stellingen als op pagina 1?
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Kos meent (denk ik) dat hij het allemaal maar opgeblazen gedoe is met dat drugsbeleid hier.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Eeh wat niet? Normaalste zaak of dat ze dat denken aldaar?
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Wel als ze hetzelfde blijven doen, maar dan legaal, zoals de coffeshopeigenaren.

djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Eeh wat niet? Normaalste zaak of dat ze dat denken aldaar?
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ja duitsers en belgen. Dus.. misschien is legalisatie bij jullie int zuiden en oosten wel een optie?
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Die dingen hebben niets met elkaar te maken, djelle.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Komt meneer weer aan met het smijtwerk-woordje "feit". Nee hoor. Je moet je wel identificeren in een coffeeshop als je gebruik wilt maken van de produkten. 15-jarige tieners worden gewoon de deur uitgewerkt.
In een Nederlandse discotheek kom je net zo makkelijk aan een xtc-pil als in een Belgische discotheek. Belgen gaan daarvoor echt niet uit in een Nederlandse discotheek. Word wakker.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ja duitsers en belgen. Dus.. misschien is legalisatie bij jullie int zuiden en oosten wel een optie?
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Onschuldig??? En dat na die discussie over een onschuldig schildpadje bij cannibal holocaust?
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Overmaat aan visserij kan ernstige gevolgen hebben voor de ecologie in desbetreffende plassen/vijvers. Zo onschuldig is dat niet hoor.
kos
-
- 46691 messages
- 8849 votes
Komt meneer weer aan met het smijtwerk-woordje "feit". Nee hoor. Je moet je wel identificeren in een coffeeshop als je gebruik wilt maken van de produkten. 15-jarige tieners worden gewoon de deur uitgewerkt.
In een Nederlandse discotheek kom je net zo makkelijk aan een xtc-pil als in een Belgische discotheek. Belgen gaan daarvoor echt niet uit in een Nederlandse discotheek. Word wakker.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Nee hoor. Je moet je wel identificeren in een coffeeshop als je gebruik wilt maken van de produkten. 15-jarige tieners worden gewoon de deur uitgewerkt.
Moet je 16 zijn om softdrugs te krijgen?? Nee toch...
Nederland is wel voornamelijk een paradijs voor wietgebruikers, dat kan je toch niet ontkennen?
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Overmaat aan visserij kan ernstige gevolgen hebben voor de ecologie in desbetreffende plassen/vijvers. Zo onschuldig is dat niet hoor.
kos
-
- 46691 messages
- 8849 votes
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Sinds kort wel, of althans, je mag niet in een coffeeshop zitten.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ja duitsers en belgen.
En indien elke Franse nummerplaat die voor drugs de Belgisch/Nederlandse grens oversteekt een euro moest krijgen, je kon er rijkelijk op leven. Iedere week worden er hier verschillende sansculotten aangehouden die op terugreis zijn naar Frankrijk.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
De vraag is hier ook wel een beetje: hoe ver reiken de rechten van de mens? En dat is zeker niet oneindig. Want zodra ze iemands anders rechten schenden of nog maar bedreigen staan ze al ter discussie.
Eens. En met het gebruiken van drugs is dat nog niet perse aan de hand.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
En met het gebruiken van drugs is dat nog niet perse aan de hand.