• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.347 votes
Profile

Spuiten en slikken

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Waarom in hemelsnaam niet? Dan zou de discussie over legalisering van drugs enkel gevoerd kunnen worden door gebruikers? De discussie over abortus alleen door zwangere vrouwen? De discussie over het leger enkel door militairen? Nogal inconstructief.

Nee, dat bedoel ik natuurlijk niet. Iemand die XTC, coke en speed onder 1 noemer plaatst als het om effecten gaat en die effecten (zonder daar weet van te hebben) ook nog ziet als gevaarlijker en directer dan alcohol die kan ik natuurlijk niet serieus nemen. Mogen jullie doen hoor. Ik niet.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Ik vind enkel dat als jij wel in staat bent om het verschil tusssen die drugs te benoemen, je die discussie juist NIET uit de weg moet gaan.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ok, maar ik betwijfel of dat helpt als het om djelle gaat.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Dat is wat anders.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

cornelis wrote:

Alcohol is een hard drug, en werd altijd als zodanig beschouwd.

Aha, nog mooier. Dan zijn we al helemaal uitgepraat.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Alcohol kan agressie veroorzaken, maar enkel bij misbruik (waar ik dus wel tegen ben), bij speed bv kan agressiviteit al optreden enkel bij "gebruik"

Waar haal je dit toch vandaan jongen? Misschien is het volgende een openbaring voor je, maar speed, coke en XTC kun je ook in kleine hoeveelheden innemen. Je kunt een puntje coke pakken, of een lijntje snuiven of een hele gram naar binnen werken. Zelf pak ik zelden of nooit meer dan een half pilletje bijvoorbeeld. Daar ga ik goed op. Ik word niet vijandig, ik word niet lastig en heb een heerlijk avond op de dansvloer. Van twee puntjes coke kom je echt niet in een nieuw universum terecht hoor. Van twee puntjes coke word ik juist wat relaxed en dan praat ik wat makkelijker met mensen. Misschien ben ik op dat moment zelfs socialer dan ik normaal ben. Ook die rare 'tussendoor nuttigen visie' volg ik totaal niet. Alcohol is ook een op zich staande substantie hoor. De wijn en de bijkomende smaak wordt er ook maar omheen gebrouwen hoor. Ik wil de pilletjes wel in 20 delen hakken en in bonbons gieten. Ook een lekker tussendoortje! En dan die negatieve mediapresentatie: " 3 drugsdoden dit jaar". Ik heb het zo ooit gelezen: maar het bleken wel mensen te zijn die al hartproblemen hadden, of 30 pillen achterover kieperden, of slechte shit juist vanwege de illegaliteit. En wat zijn drie doden nu tegenover die dodenregen die drinkanddrive veroorzaakt? Ik vind het echt vreselijk hypocriet. En vaak is het kritiek geuit door mensen die er geen weet van hebben, nooit iets geprobeerd hebben etc. Gewoon een duf taboe veroorzaakt door negatieve berichtgeving. En al die jongeren die zich voorbeeldig gedragen onder invloed van drugs, alle nieuwe contacten, nieuwe romances etc omdat drugs bepaalde barrieres wegnemen? Daar hoor je nooit wat over. En hoeveel artiesten en kunstenaars creeeren er wel niet fantastische dingen onder invloed?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

En wat zijn drie doden nu tegenover die dodenregen die drinkanddrive veroorzaakt?

Hey, dat is misschien wat: auto's verbieden! Scheelt elk jaar een hoop doden.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Zelf pak ik zelden of nooit meer dan een half pilletje bijvoorbeeld. Daar ga ik goed op. Ik word niet vijandig, ik word niet lastig en heb een heerlijk avond op de dansvloer.

Correct me if I'm wrong maar van XTC wordt toch helemaal niemand agressief?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Correct me if I'm wrong maar van XTC wordt toch helemaal niemand agressief?

In principe een lovedrug ja (ik weet niet hoe 't precies zit met pillen die een hoog speedgehalte hebben, die zijn er ook toch). Wilde trouwens niet uiten dat je van 100 pillen dan WEL agressief wordt hoor.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Ok, maar ik betwijfel of dat helpt als het om djelle gaat.

Hou je nou daar maar aan

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Ik heb zelf geen ervaring met speed maar wel met mensen die speed gebruik(t)en en het waren een voor een echte assholes als ze onder invloed waren. Gingen ze zich grof en agressief gedragen, een sloeg zelfs z'n meisje in het openbaar... Een meisje vertelde me dat ze vroeger bekend stond als 'bitch van 't Zuid' toen ze die bepaalde drug gebruikte. Maar ja, die agressie kan zich met alcohol evengoed voordoen. Aan cafégevechten doet men zelden nuchter mee. Van andere drugs geloof ik wel dat ze heel zelden agressie opwekken. En XTC al helemaal niet.

In het Antwerpse Sportpaleis worden er jaarlijks ook een heleboel mensen onder invloed van pillen (en wel degelijk pillén) afgevoerd, ze slikken het alsof het bonbons zijn. Verstandig gebruik is dat niet meer.

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

Ik ben toch blij dat ik een heerlijke avond op de dansvloer kan hebben zonder drugs! En als ik de BOB ben ook zonder alcohol, maar zo'n kater is stiekem toch ook wel lekker..

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ik heb ook altijd lol op de dansvloer zonder drugs (en vaak ook zonder alcohol). Het komt vaker voor dat mensen mij vragen of ik pillen te koop heb... Alsof je geen lol kunt hebben zonder. Ach ja, laten we het houden op mijn hyperactiviteit. Er zit van nature al een steekje bij me los....euh, ik bedoel maak ik van nature al een stofje aan in mijn hersenen waardoor ik uit m'n dak kan gaan.

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

maak ik van nature al een stofje aan

Je klinkt als Rob Oudkerk, kijk uit!

Maar idd, ik herken het..

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ik niet. Ik blijf altijd dobberen aan de oppervlakte.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Heel verstandig. Het is als dansende man op de dansvloer verstandig "helder" te blijven. De kans bestaat dat enige mannenhanden de weg kwijt raken, die niet alleen op zoek zijn naar een portemonnee of mobiele telefoon in je achterzak.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

.

tomthumb

• 65 messages
  • 141 votes

En wat een dweil die gozer van de Nieuwe Revu: als je niets weet over een bepaald onderwerp moet je lekker je klep houden. Die zogenaamde feitjes over LSD-gebruikers, schandalig dat zo iemand zich journalist noemt , maar ja de Nieuwe Revu is natuurlijk ook een rukblad van jewelste.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Het effect van alcohol treedt net zo goed direct in djelle.

Komaan Ik heb nog nooit iemand zien dronken zijn of agressief worden na het innemen van 2 volledige pilsjes.

Ik ken trouwens niemand die op stap gaat en zich dan beperkt tot 1 enkel pilsje.
Ik weet niet hoe dat in Holland zit, maar in België bestaat er zoiets als een Bob. En persoonlijk ken ik genoeg jongeren die niet teveel alcohol drinken wanneer ze uitgaan, ook al hoeven ze niet te rijden. Vele mensen nuttigen ook gewoon alcohol als bourgondische gewoonte. 1 Glaasje lekkere wijn bij het eten, een pilsje tijdens de voetbalmatch op tv, Een dreupeltje bij de koffie etc... Helemaal niet met de bedoeling in een beschonken toestand te komen. Van drugs kan men dat niet zeggen, je kan dit gewoon niet zomaar gebruiken zonder effecten te hebben (zowel voor de gezondheid als voor je toestand, kan je in elke studie terugvinden).

Het is ook belachelijk te zeggen dat je niet zou discussieren met iemand die de effecten nog niet aan de lijve zou ondervonden hebben. Ten eerste: Je gaat er zomaar van uit, zonder dat ik daar ooit iets over geuit hebt. Ten 2de: Ik heb al genoeg de effecten gezien bij vrienden, kenissen en derden. Reken daarbij de informatiebronnen die je kan raadplegen waar duidelijk weergegeven wordt wat nu precies de effecten zijn bij matig én veel gebruik (zowel voor de omgeving, je gedrag als lichamelijk), dan denk ik wel dat ik voldoende recht heb het gebruik al dan niet te beoordelen.

Bijvoorbeeld: van 1 puntje coke gaat het effect idd nog niet zo groot zijn, maar de schade dat het aanricht aan je lichaam is aanzienlijk groter dan dat van alcohol, dit blijkt uit verschillende studies. Kijk ik naar mijn persoonlijke ervaringen bij mijn vrienden, dan kan ik je vertellen dat één klein puntje voldoende effect kan teweegbrengen om iemand een angstpsychose te bezorgen, dat men vervelend kan zijn voor anderen en dat je steeds meer hoeveelheid nodig hebt om "een effect" te bekomen. En ze gebruiken het ook slechts af en toe.

Alcohol is een harddrug. Punt uit.
Dat ontken ik niet. Alleen is het gebruik van deze specifieke harddrug veel minder direct, veel minder nefast voor de gezondheid en kan dit perfect als onschuldig smaakproduct genomen worden. Als je mij niet gelooft in mijn persoonlijke ervaringen, kan je deze feiten alvast terugvinden in verschillende studies.

Iemand die XTC, coke en speed onder 1 noemer plaatst als het om effecten gaat
Wanneer heb ik gezegd dat zij alledrie dezelfde effecten teweegbrengen? Het is niet omdat ik een paar drugs opsom dat ik denk dat ze allemaal dezelfde werkingen hebben. Ik wil gewoon maar aanduiden dat ik ze allen afkeur, elk voor hun specifieke bijwerkingen natuurlijk. Moet ik nu alles zo letterlijk zeggen?

Zelf pak ik zelden of nooit meer dan een half pilletje bijvoorbeeld. Daar ga ik goed op. Ik word niet vijandig, ik word niet lastig en heb een heerlijk avond op de dansvloer.
Waarom baseer je je enkel op jezelf? Ik ken genoeg anderen die daar minder positief op reageren hoor. Tuurlijk worden ze niet vijandig van XTC, maar te sociaal kan ook storend zijn voor de omgeving en problemen veroorzaken. Iemand die in die toestand is kan bv ook ongelukken veroorzaken, zelfs al zijn ze te voet. Vergeet ook mijn argumenten niet wanneer ik zei dat je verder moet kijken dan je neus lang is. Het effect op je gezondheid (versus alcohol in vergelijking met een half glaasje) zal ik je maar besparen.

Ik wil de pilletjes wel in 20 delen hakken en in bonbons gieten. Ook een lekker tussendoortje!
Een beetje raar, maar als het dan even onschadelijk blijft als alcohol, zou ik daar geen probleem mee hebben.

maar het bleken wel mensen te zijn die al hartproblemen hadden, of 30 pillen achterover kieperden, of slechte shit juist vanwege de illegaliteit.
Legaal maken zou daar niet tegen helpen volgens mij. De eerste 2 redenen hebben al helemaal niks te maken met illigaliteit. Dat is een gevolg van het gebrek aan informering (hoewel een verstandig druggebruiker al meer dan voldoende bronnen heeft vandaag de dag, blijkbaar helpt het niet). Ik denk niet dat wij met zijn allen nog meer zouden overmatig drinken of dat we nog meer doden zouden hebben wanneer het plots illigaal zou worden. Het voorval in Amerika destijds kwam uiteraard omdat de uitwerking faalde, en dat was dan ook echt een overdreven maatregel. Je kan alcohol niet vergelijken met andere hard drugs. Tabak is ook legaal, en iedereen rookt zich maar kapot. Het is natuurlijk ook het typische pleidooi van een gebruiker, die in zijn eigen voordeel pleit...

En wat zijn drie doden nu tegenover die dodenregen die drinkanddrive veroorzaakt?
Tjah, als je rijdt onder invloed van speed of wat voor drug dan ook kan je evengoed iemand doodrijden. Gebeurt meer en meer tegenwoordig. Doden door rijden onder invloed, wil niet zeggen dat het altijd enkel en alleen door drank komt. Ik denk dat dit een vertekend beeld is. 3 doden per jaar van drugs? Ik denk trouwens dat dat een pak meer is hoor. Nogmaals, iemand die vroegtijdig sterft ten gevolge van regelmatig druggebruik (hersenbloeding bv) noem ik ook een drugsdode. En dan heb ik het nog niet over

buitenstaanders die er slachtoffer van worden.

Gewoon een duf taboe veroorzaakt door negatieve berichtgeving.
Onzin. Dit zogenaamde taboe is veroorzaakt door negatieve ervaringen met wat druggebruik kan teweegbrengen samen met onontkenbare bevindingen vanuit de wetenschap mbt de volksgezondheid. Lang niet alle jongeren gedragen zich voorbeeldig of gebruiken verstandig. Studies geven uitsluitsel dat enkel gebruik alleen al (hoe verstandig ook) een zwaar effect heeft op de gezondheid, veelal een groot verslavingsrisico inhoudt en wel degelijk een zekere overlast met gevaar voor de omgeving kan teweegbrengen. In vergelijking tot drankgebruik is dit een wereld van verschil. Hopelijk dringt dit onderscheid eens door.

En al die jongeren die zich voorbeeldig gedragen onder invloed van drugs, alle nieuwe contacten, nieuwe romances etc omdat drugs bepaalde barrieres wegnemen? Daar hoor je nooit wat over. En hoeveel artiesten en kunstenaars creeeren er wel niet fantastische dingen onder invloed?
De vraag is of dit te rechtvaardigen valt tegenover de nadelen. Ik noem het flauwe drogredenen die niet opwegen tegenover de negatieve gevolgen, of dromerige naïviteit op zijn best. Niet elke jongere gedraagd zich voorbeeldig, zelfs dan nog blijven ze een relatief gevaar. Wij moeten leren zonder drugs die barrieres wegnemen, en té sociaal zijn is ook niet altijd goed. Door XTC ga je bv ook alles en iedereen zomaar vertrouwen, newsflash: lang niet iedereen is helaas te betrouwen... Artiesten die hun gezondheid opofferen opdat wij ons "mooi" kunstwerkje zouden hebben? Daarnaast, als ze het enkel kunnen onder invloed, wijst dat op een gebrek aan talent.

Alle negatieve kwesties brengen zogenaamde "voordelen" met zich mee, maar je moet het overwicht kunnen onderscheiden. Moordenaars brengen volgende voordelen met zich mee: remt de overbevolking, zorgen voor nieuwsvoer, brengt werkgelegenheid voor reporters, inspecteurs etc... Maken we daarom moord legaal? nee, we zoeken andere oplossingen voor overpopulatie, werkloosheid en dergelijke. Met drugs net hetzelfde. Corruptie, misdaad, overvolle gevangenissen... los je niet op door iets wat moreel onaanvaardbaar is goed te keuren.

Ik moet wel zeggen dat ik die gevangenisstraf daar eveneens niet gepast bij vind. Een bekeuring voor gebruik vind ik voldoende. En hulp natuurlijk, zeker wanneer het om een verslaafde gaat. Dat zijn geen misdadigers, maar mensen die geholpen moeten worden. Occasioneel gebruikers zijn ook geen bandieten, ze overtreden wel de wet; een gevangenisstraf vind ik erover.

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

De kans bestaat dat enige mannenhanden de weg kwijt raken, die niet alleen op zoek zijn naar een portemonnee of mobiele telefoon in je achterzak.

Kom jij in clubs waar het altijd pikkedonder is?

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

De kans bestaat dat enige mannenhanden de weg kwijt raken, die niet alleen op zoek zijn naar een portemonnee of mobiele telefoon in je achterzak.

Ik heb wel vaak te maken met vrouwenhanden die niet op zoek zijn naar mijn mobieltje of portemonnix....

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Kom jij in clubs waar het altijd pikkedonder is?

(oe, een knipoog) Nee hoor, alhoewel ik me ook niet prettig voel in gelegenheden die verlicht worden door bouwlampen en tl-buizen of (aargh) stroboscopen.

[@kos: er hoorde natuurlijk ook een knipoog-smiley achter mijn bericht]

Zo vaak gebeurt het ook niet hoor. Een vriend van mij heeft er vaker "last" van, maar dan op een andere manier. Komt er een leuk meisje naar hem toe, die na 2 minuten vertelt dat "een vriend van haar die daar staat" wel geinteresseerd is.

Ik reageer trouwens niet geirriteerd. Een vriendelijke uitleg wordt vaker geapprecieerd. Soms is het wel vleiend.

Vrouwen op de dansvloer zijn soms ook raar. Pas geleden voelde ik dat iemand mijn broekspijp optrok. M'n Pokémon-sokken heb ik de volgende dag maar in de vuilniszak gegooid.

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

Pas zat er een vrouw van middelbare leeftijd steeds in mijn kont te knijpen...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Leno wrote:

Pas zat er een vrouw van middelbare leeftijd steeds in mijn kont te knijpen...

Haha! Niet vergeten: in een ouwe kom maakt men nog de beste soep.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

ik heb nog nooit iemand zien dronken zijn of agressief worden na het innemen van 2 volledige pilsjes.

Duh. Maar wel van een pilsje of 8. Ik heb nog nooit iemand agressief zien worden van een pilletje of een paar snuifjes coke. Ik heb wel mensen agressief zien worden nadat ze 3 gram coke door hun neus boorden. Alcohol staat gewoon gelijk aan drugs en beiden zijn gewoon te doseren. Van een pilsje merk je weinig, van een puntje coke merk je ook weinig. Aan het eind van de avond chilled de ene op 10 biertjes, de ander op 2 lijntjes coke en weer een ander op een pilletje. Ik zie geen verschil. Het zijn niet voor niets allemaal harddrugs.

Ik weet niet hoe dat in Holland zit, maar in België bestaat er zoiets als een Bob. En persoonlijk ken ik genoeg jongeren die niet teveel alcohol drinken wanneer ze uitgaan, ook al hoeven ze niet te rijden.

Ik ken er geen 1! Ik woon niet voor niets in Noord-Brabant. Bij ons onthoudt de bob zich totaal van alcohol omdat 1 biertje naar meer smaakt.

Vele mensen nuttigen ook gewoon alcohol als bourgondische gewoonte.

Dan introduceer ik graag de coke-bonbon. Erg lekker bij de tv en een warme kop choco. Zeer ontspannen, maar eet er niet te veel!

Het is ook belachelijk te zeggen dat je niet zou discussieren met iemand die de effecten nog niet aan de lijve zou ondervonden hebben. Ten eerste: Je gaat er zomaar van uit, zonder dat ik daar ooit iets over geuit hebt. Ten 2de: Ik heb al genoeg de effecten gezien bij vrienden, kenissen en derden.

Bij mensen die er niet verantwoordelijk mee omgaan dus. Daar kan ik niets aan doen. Ik zit in een vriendengroep die al 10 jaar recreatief drugs gebruikt, en er is nog nooit iets negatiefs voorgevallen. Ik heb de effecten aan den lijve ondervonden en jij niet en zo simpel ligt 't nu eenmaal. Jij hebt dus vermoedelijk enkel de effecten van drugs gezien op mensen die verslaafd zijn of de neiging tot geweld hebben. Ik gelukkig niet. Ik heb wel vele vechtpartijen aanschouwd tussen zatte Astense boeren, heel veel zelfs.

Bijvoorbeeld: van 1 puntje coke gaat het effect idd nog niet zo groot zijn, maar de schade dat het aanricht aan je lichaam is aanzienlijk groter dan dat van alcohol, dit blijkt uit verschillende studies.

Uit "verschillende studies" blijkt ook dat alcohol op de lange termijn minstens even schadelijk voor je gezondheid is dan cokegebruik. Het zijn beiden HARD DRUGS, dat is toch niet voor niets?

Reken daarbij de informatiebronnen die je kan raadplegen waar duidelijk weergegeven wordt wat nu precies de effecten zijn bij matig én veel gebruik (zowel voor de omgeving, je gedrag als lichamelijk), dan denk ik wel dat ik voldoende recht heb het gebruik al dan niet te beoordelen.

Ik ga niet discussieren over de effecten van drugs met mensen die hun ervaring halen uit een foldertje. Dat is totaal zinloos.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Occasioneel gebruikers zijn ook geen bandieten, ze overtreden wel de wet; een gevangenisstraf vind ik erover

O god.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Niet om het een of ander maar hou het alsjeblieft een beetje kort en bondig djelle.

Dan introduceer ik graag de coke-bonbon. Erg lekker bij de tv en een warme kop choco. Zeer ontspannen, maar eet er niet te veel!

Goed plan! Ik moet al dat spul niet in mn neus maar als het in bonbon vorm komt zou ik er graag eens een proberen .

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Ja, dan komt het tenminste rechtstreeks in je bloed .

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

djelle wrote:

Artiesten die hun gezondheid opofferen opdat wij ons "mooi" kunstwerkje zouden hebben? Daarnaast, als ze het enkel kunnen onder invloed, wijst dat op een gebrek aan talent.

Of artiesten hun gezondheid willen opofferen is hun zaak, maar wat geeft jou te denken dat je met drugs achter de kiezen een betere kunstenaar wordt?

Het gaat er enkel om dat de perceptie van de werkelijkheid veranderd, en die veranderde perceptie kun je gebruiken bij je scheppende arbeid. Iets dat je, hoe talentvol je ook bent, nimmer kan zonder drugs.

Zonder drugs kun je enkel de werkelijkheid zoals je die waarneemt in nuchtere staat gebruiken om je scheppingsdrang mee te voeden.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Zonder drugs kun je enkel de werkelijkheid zoals je die waarneemt in nuchtere staat gebruiken om je scheppingsdrang mee te voeden.

Alsof drugs het enige is wat perceptie van de werkelijheid beïnvloed. Zels een simpel muziekstukje kan al een hele omkentering betekenen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.