• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.024 votes
Profile

De Nationale IQ Test

akkkia

• 140 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

Aha, het is dus allemaal gebaseerd op je eigen fantasieën over het menselijke brein. Ik was even bang dat ik iets gemist had, vandaar dat ik even doorvroeg.

dat klinkt best denigrerend

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

EmDee wrote:

Had je zelf soms een lage score?

Of ik nou laag of hoog scoor het blijft natuurlijk een test die de hoogte van je IQ niet bewijst.

Als ik zeg dat het draait om innerlijk moet ik dan zelf beschikken over een lelijk uiterlijk? onzin.

akkkia

• 140 messages
  • 0 votes

akkkia schreef:

(quote)

dat klinkt best denigrerend

of is dat mijn fantasie...?

chiquita

• 1109 messages
  • 1683 votes

Ik ben het eens met Naomi Watts.

Hoe vaker je zo een test maakt, hoe behendiger je erin wordt. Oefening baart kunst. Dat wil niet direct zeggen dat je intelligenter wordt.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Niet?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Naomi Watts wrote:

Het bewijst alleen maar je mathematische vaardigheden.

Oh jee dan gaat ik echt laag halen! Ik heb nog nooit aan zo'n test mee gedaan, maar toch maar eens proberen dan.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Mensen zoals ik die geen geduld hebben voor zo'n test, wat voor iq zullen die hebben

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

niveau schoenmaat misschien?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Hoe vaker je zo een test maakt, hoe behendiger je erin wordt.

Zit wat in. Stuk of 10 van die IQ testjes gemaakt in mijn leven (TV, internet) en je begint echt de soorten vraagstukken te herkennen na verloop van tijd.

Het bewijst alleen maar je mathematische vaardigheden.

Dat geloof ik niet. Eerste examen VWO: gezakt met 5 zevens, 1 zes en 1 vier (voor Wiskunde A zelfs!!) meen ik (of was het 1 drie?). Herkansing Wiskunde A: geen verbetering, dus gezakt. Tweede jaar examen VWO presteerde ik precies hetzelfde, alleen wist ik met de herkansing voor Wiskunde A van die vier een vijf te maken (met een beetje hulp van de leraren vermoed ik nog steeds). Jippie. Geslaagd.

Doorgaans maak ik die IQ testjes goed dus ik kan me niet voorstellen dat het met mathematische vaardigheden van doen heeft.

Monsta Kody

• 157 messages
  • 207 votes

IQ en intelligentie zijn toch 2 verschillende dingen? IQ kun je berekenen, intelligentie niet.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

In Overigen > Televisie > De Nationale IQ-Test:

Het is zesde keer, vanavond gaat bekend en onbekend Nederland en een paar groepen (Maagden, TV-spelletjes verslaafde, vuilnismannen, blowers en gothics) onder de loep en komt hun ware intelligentie aan bod. De Nationale IQ-Test duurt twee uur en laat, go figure, zien wat je IQ is. Dit is voor mij de tweede keer en ik ben benieuwd of andere MM-ers het ook doen én of iemand hun IQ wilt delen

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

Jammer dat het programma een belediging is voor je IQ.. B 'sterren' die hun kans schoon zien in de publiciteit te komen en een presentatrice die denkt leuke vragen te stellen aan het zich dom gedragende publiek.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Deze persoon hoeft in ieder geval niet mee te doen, want hij weet de uitslag al.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Laat ik maar beginnen dan. Ik scoorde een 115. Dat viel me nog erg mee, omdat ik 19 fouten had. Ik heb trouwens wel zo mijn bedenkingen bij deze test.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Mensen die deze test serieus nemen kunnen al geen IQ van 100 of hoger hebben

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Vooral dat Vet Hard- gedoe was erg triest. Vooral de George Baker- vraag kan ik absoluut niet met een intelligentietest verbinden. Een absurde vraag.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Daar hebben ze inderdaad wel een handje van. Er zaten eerst ook gewoon weet vragen in die al helemaal niets met je IQ te maken hebben. Heb die BNN test ooit gemaakt en kwam toen op 140 uit ofzo. Een test op school kwam een stuk lager uit.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Algemene ontwikkeling is ook iets wat meegenomen wordt bij een IQ test. Geeft aan of dingen blijven hangen.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

BoordAppel wrote:

Daar hebben ze inderdaad wel een handje van. Er zaten eerst ook gewoon weet vragen in die al helemaal niets met je IQ te maken hebben. Heb die BNN test ooit gemaakt en kwam toen op 140 uit ofzo. Een test op school kwam een stuk lager uit.

Same here

JonathanTucker

• 764 messages
  • 0 votes

Meer dan 30 uur films achter elkaar kijken getuigt ook niet bepaald van een zeer hoog iQ.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Dommer word je er ook niet van, nou ik had dus een IQ van 128 met 11 fouten. Het rare is dat ik vorig jaar ook 11 fouten had, maar toen op 113 uitkwam..

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Reinbo wrote:

Algemene ontwikkeling is ook iets wat meegenomen wordt bij een IQ test. Geeft aan of dingen blijven hangen.

Nee. Het is maar net hoe geinteresseerd de persoon daarin is. Weet vragen hebben niets met het IQ te maken.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ik heb een iq van 87. is dat goet of slechd?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Nee. Het is maar net hoe geinteresseerd de persoon daarin is. Weet vragen hebben niets met het IQ te maken.

Ik heb vrij veel van die testen gemaakt vroeger (was een probleem geval ) en er zitten bij de echte professionele testen wel degelijk ook weet vragen bij. Zoals ik al schreef; daaruit blijkt of iets blijft hangen, ook al is het niet direct je interesse. Toch wel een teken van intelligentie zou ik zeggen.....

@ Mikey, valt me in jouw geval best mee.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Reinbo wrote:

@ Mikey, valt me in jouw geval best mee.

Ow dank je

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Reinbo wrote:

Zoals ik al schreef; daaruit blijkt of iets blijft hangen, ook al is het niet direct je interesse. Toch wel een teken van intelligentie zou ik zeggen.....

Als ik nooit geweten heb dat Tasjkent de hoofdstad van Oezbekistan is (omdat ik me voor dat soort dingen niet interesseer) kan dit ook niet blijven hangen. Als ik deze vraag fout heb ben ik dan dommer dan iemand die dit wél weet? Lijkt me niet. Dit soort vragen zeggen op een bepaald niveau alleen wat over je algemene ontwikkeling en niets over je IQ.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ach IQ testen zijn toch cultureel gekleurd.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Hoezo dat nou weer?

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

JonathanTucker wrote:

Meer dan 30 uur films achter elkaar kijken getuigt ook niet bepaald van een zeer hoog iQ.

Zo'n opmerking maken getuigt van nog veel minder IQ

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.