• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.059 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

De Nationale IQ Test

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Nou, je bent wel erg laconiek. Er zijn talloze BN'ers die deze test gedaan hebben en geen eentje kwam ook maar een beetje bij haar in de buurt. Voor jou misschien nietszeggend..

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Verschil is dat er naar aanleiding van dit programma NIETS gebleken is.

Tuurlijk wel. Bonnie scoorde schrikbarend minder dan alle andere BN'ers die de test ooit gemaakt hebben. Al klopt er geen bal van de telling, toch is het verschil duidelijk.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Tuurlijk wel. Bonnie scoorde schrikbarend minder dan alle andere BN'ers die de test ooit gemaakt hebben. Al klopt er geen bal van de telling, toch is het verschil duidelijk.

Ja, de score is lager. En nu? Bonnie scoorde uitzonderlijk laag. Als enige ongeveer. Ik kan zo een aantal redenen bedenken hoe dat kan. Zenuwen, twijfel, gebrek aan concentratie, angst, domheid..

Wat is er gebleken? Inderdaad, jij je zin, dat Bonnie laag scoorde, meer niet. Nou, big deal.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

domheid..

Dat is hem.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

kiriyama wrote:

(quote)

Dat is hem.

Misschien, zelfs waarschijnlijk wel. (Al denk ik dat veelvuldig te laat drukken eerder op twijfel of gebrek aan zelfvertrouwen duidt dan op domheid an sich)

Ik heb al gezegd dat ze volgens mij niet al te snugger is. Maar de tendens om mensen af te rekenen op hun IQ, iets dat vreselijk vaak gebeurd, is eveneens niet al te snugger, en bovendien een teken van moreel verval.

Verder, om wat te verduidelijken, uit die BNN IQ test blijkt NIETS over de hoogte van een IQ. Ieder met meer verstand dan een Orang Oetan kan beseffen dat je met een IQ van 52 niet eens daar in die studio fatsoenlijk een test kan maken.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

kijkert wrote:

Misschien paradoxaal, maar ik vraag me af of iemand met een IQ van 50 wel in staat moet worden geacht om een IQ test te maken, zelfs als die test uitkomt op IQ=50.

Vast wel, maar wel een aangepaste.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ze lijkt mij eerder een wandelend reclamebord tegen drank maar dat is weer een heel ander verhaal.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

kijkert wrote:

Maar de tendens om mensen af te rekenen op hun IQ, iets dat vreselijk vaak gebeurd, is eveneens niet al te snugger, en bovendien een teken van moreel verval.

Ben ik wel mee eens.

Net als het feit dat mensen weleens beweren dat iemand met een hoge opleiding per definitie slimmer is dan iemand met een lage opleiding. Bullshit natuurlijk.

Raar dat in deze hele discussie de term EQ niet gepasseerd is?! Als het toch om het zwart/wit beoordelen van mensen gaat, hecht ik daar 100x meer waarde aan dan IQ.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

U-96 wrote:

(quote)

Ben ik wel mee eens.

Net als het feit dat mensen weleens beweren dat iemand met een hoge opleiding per definitie slimmer is dan iemand met een lage opleiding. Bullshit natuurlijk.

Raar dat in deze hele discussie de term EQ niet gepasseerd is?! Als het toch om het zwart/wit beoordelen van mensen gaat, hecht ik daar 100x meer waarde aan dan IQ.

Eigenlijk kan ik me bij EQ ook niets voorstellen. Je kunt overal wel een ...Q van maken.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Wat ik niet begrijp is dat dat programma jaren interessant wordt gevonden. Ik heb de eerste keer gekeken en meegedaan, maar al die keren daarna wist ik het wel weer.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Wat ik niet begrijp is dat dat programma jaren interessant wordt gevonden. Ik heb de eerste keer gekeken en meegedaan, maar al die keren daarna wist ik het wel weer.

Mensen (Nederlandse mensen in dit geval) houden van wedstrijdjes waar Bekende Nederlanders aan mee doen.

Ik denk ook dat iets als 'Dancing on Ice' tig keer beter bekeken wordt dan de Olympische Kunstschaatswedstrijden, wat eigenlijk absurd is, want het niveau bij die laatste ligt oneindig hoger.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Het is dan ook leuker om een BNer op zijn bek te zien gaan, al dan niet letterlijk.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Nou nee, BN'ers wil ik zo weinig mogelijk zien.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Wacht maar tot je er zelf eentje bent.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ik moet er niet aan denken.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Lekker achtjes krassen in het ijs, met Bonnie in je armen!

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

kos wrote:

De rest van Nederland niet.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

De rest van Nederland niet.

Nou.. eh, hier kies ik toch wel het kamp van kos hoor.

Maar serieus: het is inderdaad een gegeven dat mensen (dus echt niet alleen Nederlanders, en ook echt niet alleen tegenwoordig) graag naar bekenderikken kijken. Maakt niet uit wat ze doen, als ze maar wat doen. Om het tot film terug te brengen: daar is het natuurlijk het verschijnsel 'cameo' ook op gebaseerd.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ach er zijn best bekende Nederlanders die ook iets te melden hebben maar die kom je waarschijnlijk niet tegen in de Nationale IQ-Test of op RTL4.

We werken er ook weer aan mee. Iemand is te langzaam om een knopje in te drukken en heel Nederland heeft er het weer over. Zo komen we nooit van figuren als Bonnie St Claire af. SBS6 trekt weer een zooitje BN'ers uit het verleden van stal om te schaatsen en wekelijks kijken er een miljoen mensen. En zolang de bobo's de bush in trekken, er gedanst mag worden o.l.v. Ron Brandsteder en er een mol opduikt aan de andere kant van de wereld zullen we het nog wel even aan moeten zien vrees ik .

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Ik heb vooral genoten van Adriaan van Dis, die vanavond te gast was bij Pauw en Witteman, ben ik de enige?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Die man heeft een hele fijne manier van praten. Zo ook daarstraks wederom weer bij de talkshow.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Hij praat ineens met passie en vuur. En het staat 'm!

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Ja, Adriaan van Dis spreekt inderdaad heel mooi, viel me vroeger ook al op. De laatste tijd eigenlijk weinig nog van die man meegekregen. Doet hj nog steeds aan plagiaat?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ik vond hem wel weer wat elitair bezig met dat Opinie-krantje (wat op zichzelf idd een kut-idee was, maar dat terzijde)

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Hij laat nu virtuele honden uit in Parijs

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Wat waren de resultaten va nde andere BN'ers en van de geselecteerde groepen ( notulisten , stoeipoezen etc )

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

corpsballen waren eerste (nog voor de professoren) erg genoeg.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

132 (51/57). Op elk onderdeel één fout, met uitzondering van ruimtelijk inzicht waar ik twee fouten had. Blijkbaar is het niet altijd zo dat mannen daar beter op scoren. Twee jaar geleden, op mijn 15e, scoorde ik nog 115, dus het gaat de goede kant op.

Geinige show overigens, Ruben Nicolai kreeg me af en toe aan het glimlachen. De lichtuitval was flauw; een dergelijke truc halen ze elk jaar uit en zie je inmiddels, als vaste kijker dan toch, wel aankomen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.