• 178.061 movies
  • 12.207 shows
  • 33.978 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.784 votes
Profile

De Nationale IQ Test

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ik raad Bonnie aan om nooit meer op TV (en andersoortige media) te verschijnen. (zodat ik me niet meer hoef te ergeren aan een lispelende mummie)

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Ja, zoals het er staat klinkt het grappig, maar wil ze aantonen meer dan een IQ 52 te hebben, en dat heeft ze natuurlijk, daar twijfel ik niet aan, dan is dat toch de enige manier, denk ik.

Ik ben geen liefhebber van die Bonnie, maar de manier hoe BNN zo iemand te kakken zet met een nep IQ test (wie neemt nou in godsnaam IQ testen in een tv-studio serieus? Bij elk kutspelletje wordt gerefereerd aan het feit dat het 'thuis in de huiskamer allemaal makkelijker is...') vind ik ook maar een vorm van amusement die je eerder bij Talpa of SBS zou verwachten.

En een ieder die zich nu over die Bonnie zit te verkneukelen kan ik ook niet bijster fatsoenlijk noemen.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

FisherKing wrote:

Ik raad Bonnie aan om nooit meer op TV (en andersoortige media) te verschijnen. (zodat ik me niet meer hoef te ergeren aan een lispelende mummie)

Stoere taal. Ben je de afstandsbediening kwijt, of weet je niet hoe die werkt?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Weinig keus als je die test wil meekijken

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

FisherKing wrote:

Weinig keus als je die test wil meekijken

Wie dat wil heeft geen IQ test nodig.

Serieus: ik erger me kapot aan mensen die anderen afzeiken omdat ze 'dom' zijn. En toch succes hebben/hebben gehad.

Wat is er zo superieur aan het hebben van een hoog IQ? Ben je dan een beter mens? Heb je dan meerwaarde? Moet men dan respect voor je hebben?

Waarom mogen mensen (doorgaans blonde vrouwen) die voor 'dom' worden versleten, en dat misschien ook wel zijn, zoals P. Hilton en B. StClair niet op tv komen? Waarom moeten die mensen zich schamen? Waarom is het leuk om ze uit te lachen? Omdat ze succes hebben? Omdat ze rijk zijn?

Walgelijk.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Mag ik het zooitje eens aanzien, misgun je me dat recht ?

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

FisherKing wrote:

Mag ik het zooitje eens aanzien, misgun je me dat recht ?

Stel je niet aan.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Ik blijf me lekker verkneukelen over Bonnie, ik bedoel het was haar eigen keus om mee te doen en ze had ook nog de keus om de uitslag wel of niet te laten horen. (maar ik geloof idd. wel dat ze in het echt een veel hoger IQ heeft ja.)

Quentin

• 10202 messages
  • 8541 votes

kijkert wrote:

Stel je niet aan.

Als er iemand zich aanstelt ben jij het wel.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Quentin wrote:

(quote)
Als er iemand zich aanstelt ben jij het wel.

Ja, dat zal dan wel.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

De IQ-waarde van de hier gevoerde aanval-discussie ligt nu ook rond de 50...

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

kiriyama wrote:

Ik blijf me lekker verkneukelen over Bonnie, ik bedoel het was haar eigen keus om mee te doen en ze had ook nog de keus om de uitslag wel of niet te laten horen. (maar ik geloof idd. wel dat ze in het echt een veel hoger IQ heeft ja.)

Dat Bonnie loopt te zeuren ben ik met je eens, maar dat uitlachen omdat ze 'een laag IQ heeft', en er niet tegen kunnen 'dat ze op tv komt', dat is belachelijk.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ik klaag de programmamakers voornamelijk aan, die voortdurend een aantal mensen in beeld brachten om ze te denigreren en kleineren.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Op nu.nl:

"Volgens BNN was er met het stemkastje van Bonnie niets mis, maar had ze simpelweg te vaak helemaal geen antwoord ingevoerd. En te laat antwoord geven, wordt ook als een fout antwoord geteld, laat de zender weten."

Ze is blijkbaar zo dom dat ze niet eens weet hoe ze een knopje in moet drukken. Als je jezelf belachelijk maakt door in zo'n programma mee te doen en dan ook nog zo laag scoort moet je niet zeuren dat je uitgelachen wordt.

Ik ben trouwens blij dat ik het niet gezien heb.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

FisherKing wrote:

Ik klaag de programmamakers voornamelijk aan, die voortdurend een aantal mensen in beeld brachten om ze te denigreren en kleineren.

Daar kan ik me wel een beetje in vinden.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Zavo wrote:

Op nu.nl:

"Volgens BNN was er met het stemkastje van Bonnie niets mis, maar had ze simpelweg te vaak helemaal geen antwoord ingevoerd. En te laat antwoord geven, wordt ook als een fout antwoord geteld, laat de zender weten."

Ze is blijkbaar zo dom dat ze niet eens weet hoe ze een knopje in moet drukken. Als je jezelf belachelijk maakt door in zo'n programma mee te doen en dan ook nog zo laag scoort moet je niet zeuren dat je uitgelachen wordt.

Ik ben trouwens blij dat ik het niet gezien heb.

Ze dacht gewoon te vaak te lang na. Geen teken van domheid, maar van twijfel, lijkt me.

Overigens geloof ik best dat Bonnie niet al te snugger is, maar het stoort me (nogmaals) dat veel mensen, en ik doel niet op jou of anderen persoonlijk, zo'n waarde aan IQ hechten, en doen alsof een 'hoog' IQ je een beter, respectabeler en waardevoller mens maken.

Bonnie heeft vroeger een paar liedjes gezongen waar mensen blij van werden. Nou, mooi toch? Er zijn mensen met een hoog IQ die van minder waarde voor de wereld bleken te zijn.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

kijkert wrote:

Ze dacht gewoon te vaak te lang na. Geen teken van domheid, maar van twijfel, lijkt me.

Tuurijk, ze was verzonken in diepgravende overdenkingen over de uitkomst van 2 + 7. En wat was nu een waarachtiger antwoord? 9 of negen. Geniaal!

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

kijkert wrote:

Bonnie heeft vroeger een paar liedjes gezongen waar mensen blij van werden. Nou, mooi toch?

En vervolgens teert ze daar de rest van haar leven op en verdient ze wat geld door regelmatig met haar dronken kop op tv te verschijnen. Sorry hoor, maar daar kan ik weinig waardering voor opbrengen.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Al die halve debielen, soapies en andersoortig BN'er die zichzelf zo interessant vinden dat ze constant met hun talentloze smoel op tv zijn, daar moet ik respect voor hebben of mag ik niet over klagen of uitlachen? Nou wordt ie helemaal mooi.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

kijkert wrote:

Overigens geloof ik best dat Bonnie niet al te snugger is, maar het stoort me (nogmaals) dat veel mensen, en ik doel niet op jou of anderen persoonlijk, zo'n waarde aan IQ hechten, en doen alsof een 'hoog' IQ je een beter, respectabeler en waardevoller mens maken.

Nee, het is heel normaal een IQ-score te hebben dat 2/3 is van een orang-oetang, wat jij wil.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

kos wrote:

(quote)
Nee, het is heel normaal een IQ-score te hebben dat 2/3 is van een orang-oetang, wat jij wil.

Als jij denkt dat die BNN test een representatieve IQ uitkomst geeft, dan ben jij OOK niet al te snugger, kos.

Neem nou het simpele gegeven dat er per vraag een tijdlimiet is. Iemand die alle vragen goed heeft, maar net binnen die tijdlimiet zou eenzelfde IQ hebben als iemand die alle vragen goed heeft na een halve seconde?

Belachelijk dat er mensen zijn die deze test serieus nemen.

En belachelijk ook dat je stelt dat ik het 'normaal' zou vinden om een IQ van 2/3 ven een Orang Oetan te hebben. Maar het is net zo min een schande als het hebben van schoenmaat 56, homosexuele gevoelens of de ziekte van Parkinson of zoiets.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Normaal is het (gelukkig) allemaal niet.... schande al evemin. Dom wel. Of eigenlijk, de juiste wetenschappelijke benaming voor iemand met een IQ van 50 is idioot.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

kijkert wrote:

Neem nou het simpele gegeven dat er per vraag een tijdlimiet is.

Bij een echte IQ-test is er ook een tijdslimiet hoor.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Normaal is het (gelukkig) allemaal niet.... schande al evemin. Dom wel. Of eigenlijk, de juiste wetenschappelijke benaming voor iemand met een IQ van 50 is idioot.

Nee, dat is ook niet waar.

Debiel: mensen die een IQ hebben tussen de 50 en 75.

Imbeciel: mensen die een IQ hebben tussen de 35 en 50.

Idioot: mensen die een IQ hebben tussen de 25 en 35.

En nogmaals: deze test is dermate onbetrouwbaar dat het getal dat eruit rolt niet serieus genomen kan worden.

Misschien paradoxaal, maar ik vraag me af of iemand met een IQ van 50 wel in staat moet worden geacht om een IQ test te maken, zelfs als die test uitkomt op IQ=50.

Volgens mij bestrijken fatsoenlijke IQ-tests dat gebied helemaal niet. Maar hier kan ik me in vergissen.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Zavo wrote:

(quote)

Bij een echte IQ-test is er ook een tijdslimiet hoor.

Volgens mij niet per vraag, maar per test(onderdeel).

Het scheelt nogal of je 10 vragen hebt die je net niet binnen de tijd-per-vraag kunt beantwoorden, of 5 van de 10 vragen wel binnen de tijd die voor die 10 vragen is gesteld kunt beantwoorden.

In het ene geval heb je 0 uit 10, in het andere geval 5 uit 10.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

klopt iq testen hebben meestal een tijdslimiet per set van vragen en niet per vraag.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

kijkert wrote:

Als jij denkt dat die BNN test een representatieve IQ uitkomst geeft, dan ben jij OOK niet al te snugger, kos.

dat zeg ik ook niet, maar dan wordt het nog wel zo gepresenteerd. Het is wat mij betreft eerder boeiend om te zien wat er gebeurd rond die hele rel rond haar IQ dan dat daawerkelijke IQ, dat zal me echt een zorg zijn.

En belachelijk ook dat je stelt dat ik het 'normaal' zou vinden om een IQ van 2/3 ven een Orang Oetan te hebben. Maar het is net zo min een schande als het hebben van schoenmaat 56, homosexuele gevoelens of de ziekte van Parkinson of zoiets.

Als er in een tv-programma met celebs opeens zou blijken dat 1 van hen Parkinson, homoseksueel of schoenmaat 56 zou hebben, wat eerder nog niemand wist, zou ik dat minstens zo opmerkelijk vinden idd.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Als er in een tv-programma met celebs opeens zou blijken dat 1 van hen Parkinson, homoseksueel of schoenmaat 56 zou hebben, wat eerder nog niemand wist, zou ik dat minstens zo opmerkelijk vinden idd.

Verschil is dat er naar aanleiding van dit programma NIETS gebleken is. Niets anders dan een paar volstrekt onbetrouwbare IQ-waarde's tenminste.

Neem jij iemand serieus die een schoenmaat meet met een geigerteller?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.