• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.059 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

De Nationale IQ Test

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Gisteren kwam ik tijdens het zappen dit programma weer tegen. Ze waren net bezig met de antwoorden. Man,man,man wat een zielig gedoe.

Als het vandaag donderdag is, welke dag is het dan de dag na overmorgen .

Misschien dat ze de quiz sinds Bonnie St.Claire nóg makkelijker hebben gemaakt maar een fatsoenlijke IQ-test is het al lang niet meer.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ik scoorde altijd hoger met de EQ test

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Dan zapte je ook wel op een zeer discutabel moment langs moviefreak; met afstand de simpelste vraag van de avond. Alhoewel hij over het algemeen toch goed te doen was.

MXO

• 1449 messages
  • 532 votes

Ik had een score van 125. Ik ga achteruit, twee jaar terug had ik nog een score van 130. Misschien toch iets minder drinken. Mijn fouten zaten overegens vooral bij het geheugen . Patrick Lodiers leek gister ook een beetje van slag maar gelukkig maakte Ruben Nicolai een hoop goed met zijn flauwe opmerkingen. Ik heb me goed vermaakt gisteren.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Ik had een score van 123, niet slecht!

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Ik had een score van 117, bij die ene vraag met die pasjes en foto's lette ik ff niet op (het blijft lastig tijdens werktijd een iq test te maken ) en daardoor heb ik die vragen die daarop volgde niet goed gemaakt.

Ik vraag me af of er ook mensen zijn met een wat lagere score...

MXO

• 1449 messages
  • 532 votes

Daar zit denk ik ook een soort schaamte. Mensen met een wat lagere score zullen niet met trots vertellen hoe laag de score is geweest (op Bonnie St.Claire na dan). Ikzelf was ook niet echt tevreden met mijn score, ik heb altijd het streven gehad de beste van de klas te zijn hoewel ik dat bijna nooit ben. Aan de andere kant moet je natuurlijk geluk hebben met het soort hersenen dat je van je paps en mams gekregen hebt, en is de test op die manier moeilijk te beinvloeden (in positieve manier dan).

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

MXO wrote:

Ik had een score van 125. Ik ga achteruit, twee jaar terug had ik nog een score van 130.

verval is onvermijdelijk LOL ik ben bekend met het fenomeen

118 dit jaar, beter dan vorig jaar ik ga weer vooruit

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Oke wie heeft het dit jaar allemaal gemaakt?

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Heb sinds een paar jaar weer eens meegedaan, kwam op een score van 133.

Taal, logica en onthouden gingen prima, maar bij het rekenen ging het, zoals verwacht, zo soepel als een plank. Dat hele typische BNN- geintje rond die vrouw met gebroken vliezen zag ik overigens meteen aankomen en had daarom de naam en de kleur van het handdoekje al onthouden. Voorspelbaar, BNN.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Wel een grappig topic om door te lezen trouwens. . Al dat gezever of Bonnie St. Clair, hehe.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Ik had dat geintje van die zwangere mevrouw niet aan zien komen, maar wel goed onthouden. Scoorde dit jaar 136...

missl

• 3866 messages
  • 5796 votes

Ik vond het dit jaar veel makkelijker dan voorgaande jaren, de test was echt niet moeilijk. Ik weet nog dat ik vorig jaar aan het zwoegen was en nu had ik niet echt problemen. Behalve bij rekenen dan, daar ben ik erg slecht in. Iemand nog meer last van?

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Heb geen IQ-test meer nodig om te weten dat ik geniaal ben.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

missl wrote:

Iemand nog meer last van?

Al vanaf het moment dat ik de basischool voor het eerst binnenstapte.

missl

• 3866 messages
  • 5796 votes

Haha ik hoor nu op de radio dat men de verkeerde tabellen heeft gebruikt, dus mensen die het gister via de tv gedaan hebben, hebben een hoger iq gekregen.

Jammer dat ik het via internet gedaan heb, anders was ik gisteravond heel blij met mijn veel te hoge score.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Hier is de nieuwe nomeringstabel

http://www.bnn.nl/page/iqtest2009/normeringstabel

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Ik kwam via het internet op 122 uit, niet heel schandalig hoog, maar het maakt me ook niet tot een grote retard. Het rare is dat mijn scores op elke IQ-test anders zijn, ook bij professionele testen. Om de een of andere reden scoor is soms vrij hoog, soms tamelijk laag en op andere momenten weer gemiddeld. Oftewel, mijn vermogen tot puzzeltjes oplossen fluctueert.

GinolaEHV

• 2127 messages
  • 2611 votes

Ik was teleurgesteld door mijn score dit jaar: 126. Vorig jaar had ik een iq van 144.

Ik ben 18 iq-punten dommer geworden blijkbaar...

Grootste probleem was dit jaar de tijd die je voor een vraag had. Althans, via internet... Bij vragen die ik zeer simpel vond en snel in kon vullen kreeg ik best lang de tijd en bij lastigere vragen was de tijd veel korter.

Demoniac

• 413 messages
  • 1458 votes

Ook maar even meegedaan en een iq van 126. Erg flauw met dat zwangere vrouw 'grapje' trouwens. Ook zeer irritant dat Valerio daar rond liep. Die mag wat mij betreft wel van tv af.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

126?? Das wel erg weinig zeg.

Valerio is idd irritant, die loopt daar bij BNN echt speciaal voor de meisjes van 16 en jonger.

hellblazer93

• 650 messages
  • 924 votes

Erg laag? Valt denk ik nog mee, aangezien het gemiddelde van Nederland 115 is. Ikzelf had een Iq van122, maarja.. Het was ook maar een testje van niks geloof ik.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

122?? Das nóg lager ja!!

Nog iemand die zulke lage scores heeft??

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

hellblazer93 wrote:

Erg laag? Valt denk ik nog mee, aangezien het gemiddelde van Nederland 115 is. Ikzelf had een Iq van122, maarja.. Het was ook maar een testje van niks geloof ik.

Het gemiddelde ligt rond de 100.

Ik heb altijd tussen de 115 en de 130 (1 x behaald).

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Don Dijk wrote:

Heb geen IQ-test meer nodig om te weten dat ik geniaal ben.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Laat ik zo zeggen dat een hoog IQ goede smaak in de weg zit!

Jean Claude

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik heb meegedaan, ben flabbergasted. Lucky shot denk ik.

5 van de 57 vragen fout. 1 fout bij rekenen en 4 bij ruimtelijk inzicht. Bij dat laatste heb ik wel enkele keren moeten gokken. Zou dan IQ rond de 133 zijn.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Mensen met een iq van 137 moeten wetenschappelijk werk doen want dat is bij geniaal namelijk.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Mwoah, dat zal wel niet zo'n vaart lopen. Kan aan mij liggen, maar ik vond het dit jaar ook niet echt lastig. Taal was easy, logica ook, rekenen zat er nog in door dat ellenlange PABO Wiscat gedoe wat ik er in heb moeten knallen, en ruimtelijk inzicht is niet mijn ding, dus daar koos ik maar wat.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.