• 178.061 movies
  • 12.207 shows
  • 33.978 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.784 votes
Profile

De Nationale IQ Test

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Allemaal meegedaan vanavond natuurlijk..... Ik in ieder geval wel. Ik had het nooit eerder gedaan en deed eigenlijk meer uit een opwelling mee. Vijf minuten van te voren dacht ik: Kom....

Helaas had ik maar een matige score van 106 (iig nog wel beter dan 4 BN'ers).

Maar die 106 neem ik niet al te serieus, als je ziet dat iemand als Liesbeth Kamerling (ondanks dat ze een ex-soapie is) een IQ van 98 had, terwijl ze psychologie had gestuderd!

Ik stoorde me vooral aan Jeroen Pauw die door de vragen heen ging lullen. Erg irritant was dat.

Ik denk dat ik voor een werkelijke indicatie van mijn briljantie (de 200 moet ik wel halen denk ik) toch een keer een officieel testje maken moet...

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ik zou er inderdaad niet teveel waarde aan hechten..

jassonn

• 5303 messages
  • 3230 votes

Ik heb wel eens zo'n IQ-test op internet gemaakt bij een of andere vage site.Daar kwam ik uit op 117,maar hier hecht ik niet te veel waarde aan.Wat wel leuk was is dat er ook uit kwam dat ik een WordWarrior zou zijn,en dat klopt wel een beetje o-)

Droopy

• 357 messages
  • 406 votes

Opvallend trouwens dat de dronken studenten minder scoorden in dronken toestand dan in nuchtere toestand. (of zou dat doorgestoken kaart zijn gezien de kritieken van alcoholpreventie-instituten.....)

jester

• 806 messages
  • 1245 votes

Ik heb net de IQ-test op de site van BNN gedaan, kwam op een IQ van 125 (met certificaat!). Inderdaad niet teveel waarde aan hechten, maar wel leuk.

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Ik heb die BNN-test vorig jaar gemaakt, op verzoek van een vriend die met iemand wou vergelijken. Het resultaat was toen 135, ofzo. Later heb ik nog een tweetal testen gemaakt. Wederom op verzoek, dit keer van mijn psychologie studerende vader. Ook toen zat ik rond de 135.

Echt serieus nemen doe ik het nooit. Het enige wat een hoog IQ je vertelt is dat je kennelijk erg goed bent in het maken van dergelijke testen...

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Vorig jaar had ik 129, en dit jaar via sms meegedaan (stok achter de deur om het voor mezelf zo eerlijk mogelijk te houden). Ik kwam dit jaar uit op 135.

Droopy

• 357 messages
  • 406 votes

Hoge scores onder de MM users zeg.

Ik had gisteren, met pen en papier, maar 116 punten. Voordeel van op papier meedoen is wel dat je het antwoord nog kunt invullen als de vraag al weg is. Dan kun je de eindstand een beetje beinvloeden

T.O.

• 2414 messages
  • 2792 votes

Dionysos wrote:

Echt serieus nemen doe ik het nooit. Het enige wat een hoog IQ je vertelt is dat je kennelijk erg goed bent in het maken van dergelijke testen...

Ik kan mij herinneren dat ik een keer meedeed bij BNN en dat ik 125 had. Moet ik wel bij vermelden dat ik bij 'zoek de verschillen' een beetje afhaakte omdat ik nogal ver van de tv zat

Tatjana en Def Rhymz zaten trouwens rond de 80 geloof ik

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

Serieus nemen kun je zo'n test natuurlijk niet maar het blijft leuk. Ik kwam op 118.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

132 kwam er bij mij uit. Ik had volgens mij alleen die pokkefoto's fout...

Droopy

• 357 messages
  • 406 votes

Phoenix wrote:

132 kwam er bij mij uit. Ik had volgens mij alleen die pokkefoto's fout...

Bedoel je die puzzels.... die waren toch niet zo moeilijk

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Er waren ook foto's (straaljagers met met 5 rookbanen, potten verf met links van geel groen, een bus met nummer 50 etc.)

Die puzzels waren inderdaad ook niet moeilijk. Achteraf schrok ik even, omdat ik ineens dacht dat ze die stukjes ook wel eens gekanteld zouden kunnen hebben. Maar dat hadden ze gelukkig niet gedaan (je hoefde alleen maar naar de verbindingsstukjes te kijken in dit geval, piece of cake)

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Droopy wrote:

Opvallend trouwens dat de dronken studenten minder scoorden in dronken toestand dan in nuchtere toestand. (of zou dat doorgestoken kaart zijn gezien de kritieken van alcoholpreventie-instituten.....)

Hoezo doorgestoken kaart? Lijkt me logisch dat je met alcohol in je bloed zo'n test minder goed maakt, en dit was het bewijs

Er zaten trouwens redelijk veel bekenden van me bij dat groepje studenten, was wel grappig om te zien.

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

Vorig jaar heb ik meegedaan, kwam toen tot 131.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Grappig, die Flash-IQ-quiz. Ik kom op 132. Van een aantal wist ik dat ik ze fout had op het moment dat de tijd afliep. En HOEVEEL FUCKIN BOCHTEN NAAR LINKS WAREN ER NOU?! Ik kwam met pijn en moeite op 2, bleken het er minstens 5 geweest te zijn.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Ja, ik kwam op 4. Toen ik 'm na keek snapte ik niet hoe ik er een paar kon missen.... dat was een strikvraag ! bah !

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Droopy schreef:

(quote)

Bedoel je die puzzels.... die waren toch niet zo moeilijk

Nee, die foto's van die bus en van die straaljagers. Daar kon ik helemaal niks van...

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Yak wrote:

Grappig, die Flash-IQ-quiz. Ik kom op 132. Van een aantal wist ik dat ik ze fout had op het moment dat de tijd afliep. En HOEVEEL FUCKIN BOCHTEN NAAR LINKS WAREN ER NOU?! Ik kwam met pijn en moeite op 2, bleken het er minstens 5 geweest te zijn.

Het waren er zes. Voor mensen die goed kaart kunnen lezen was die een koekie . Ook die vraag van die hele zin in de spiegel had ik fout. Ik wist simpelweg niet wat ik moest doen .

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Phoenix wrote:

Ook die vraag van die hele zin in de spiegel had ik fout. Ik wist simpelweg niet wat ik moest doen .

Het aantal letters noemen die in het oorspronkelijke woord in spiegelbeeld stonden, dus op het (gespiegelde) plaatje als enige niet omgekeerd waren.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Phoenix wrote:

Ook die vraag van die hele zin in de spiegel had ik fout. Ik wist simpelweg niet wat ik moest doen .

Die had ik ook fout. van de 7 fouten waren er 3 bij mij door tijdsnood. 4 wist ik gewoon niet.

Zoals die Wol, nylon, etc. Ik dacht dat wol het antwoord was, en die andere van rupsen kwamen ofzo, maar wist niet dat nylon synthetisch was...

Droopy

• 357 messages
  • 406 votes

Phoenix wrote:

Daar had ik ook veel moeite mee net als met rekenen!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Yak schreef:

(quote)

Het aantal letters noemen die in het oorspronkelijke woord in spiegelbeeld stonden, dus op het (gespiegelde) plaatje als enige niet omgekeerd waren.

OWH! lol, ik alle i's en l'en tellen omdat die in het spiegelbeeld hetzelfde zijn .

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Nou moest ik het weten ook:

(afbeelding)

6 keer naar links, inderdaad.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ze maken wel een onwijze onweg . Niet echt intelligent .

jassonn

• 5303 messages
  • 3230 votes

Droopy schreef:

Hoge scores onder de MM users zeg.

Ik had gisteren, met pen en papier, maar 116 punten. Voordeel van op papier meedoen is wel dat je het antwoord nog kunt invullen als de vraag al weg is. Dan kun je de eindstand een beetje beinvloeden

Volgens mij is het gemiddelde 100 en hoog begaafd is dacht ik rond de 130, dus het valt allemaal nog mee

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

jassonn wrote:

hoog begaafd is dacht ik rond de 130, dus het valt allemaal nog mee

Haha, was het maar zo'n feest zeg.

De laatste keer dat ik een IQ-schaal onder ogen heb gehad lag hoogbegaafdheid tussen de 145 en de 155 ofzo.

Maar dat schijnt ook de persoonlijke voorkeur van de psycholoog in kwestie te zijn denk ik, want die dingen willen nogal eens verschillen .

Awel, als je zelf maar zeker weet dat je het bent hè .

eeflien

• 383 messages
  • 261 votes

IQ Score Denkniveau

70 - 80 LBO -

80 - 90 LBO

90 - 100 LBO +

100 - 110 MBO

110 - 120 MBO + - HBO

120 - 130 HBO + / Universitair

130 - 140 Universitair +(begaafd)

140 - 150 Universitair ++ (hoogbegaafd)

Dit stond op www.bnn.nl/iq (dus heel wat begaafde mensen hier!)

Sjoerd

• 999 messages
  • 1348 votes

Ik had 135, met achteraf 3 hele domme fouten erin...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Ik had 125. Toen ik een paar jaar geleden een IQ test had gemaakt kwam er 123 uit, dus ik denk dat ie aardig klopt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.