• 178.040 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.658 votes
Profile

De Nationale IQ Test

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

BoordAppel wrote:

Ik had 125. Toen ik een paar jaar geleden een IQ test had gemaakt kwam er 123 uit, dus ik denk dat ie aardig klopt.

(afbeelding)

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

Wat een brakke test zeg

een IQ van 137...zegt denk ik meer over de test dan over mij. Daarbij zaten er gewoon kennisvragen in en dat heeft geen ene kont met je IQ te maken (die vraag over Nylon bijvoorbeeld...die mag er echt niet in). Als je zo'n 'officiele' test doet dan krijg je in totaal 4 onderwerpen met 2 uur per onderwerp. En BNN kan dat in 65 vraagjes? da's knap

Ik zet 't toch maar niet op m'n CV

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

die vraag over Nylon bijvoorbeeld...die mag er echt niet in

Helemaal mee eens ! Had ik fout....

De Knip

• 1885 messages
  • 3681 votes

Toen ik een jaar of 17/18 was, haalde ik een score van 132. Vorig jaar bij BNN dezelfde score.

Ook heb ik eens een Engels-talige IQ-test gedaan, maar daar kwam ik uit op 117. Echter, hier werden een aantal moeilijke woorden gevraagd - die ik dan ook grotendeels fout beantwoordde.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Zit hier dan geen enkele 'normale' mens met een IQ tussen 90 en 100???

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik vermoed dat die wijselijk hun mond houden.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik houd er gewoon niet van om te pronken met mijn verschrikkelijk hoog IQ.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Over foutjes gesproken:

Er was een vraag waarin iets stond of het in Juni warmer is dan in Januari.

Maar er stond niet bij waar.

Ben er toch maar van uitgegaan dat het Nederland betrof en kwam zo op een aantal van 129 uit.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

EmDee wrote:

Over foutjes gesproken:

Er was een vraag waarin iets stond of het in Juni warmer is dan in Januari.

Maar er stond niet bij waar.

goed lezen EmDee...het was een bepaalde letter als het NIET waar was...het is dus wel waar...dus was 't die letter niet.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Dat maakt voor de vraag niet uit, Hobbes.

In Nederland is het waar, in Australië niet.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

ow, verkeerd gelezen

ik dacht dat je zei: 'er stond bij: niet waar'

komt door m'n hoge IQ, ik lees te snel

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Intelligentie is ook dat je begrijpt dat Nederland bedoeld wordt.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hobbes schreef:

ow, verkeerd gelezen

komt door m'n hoge IQ, ik lees te snel

Haha, in België noemen wij dat geen hoog IQ, wij noemen dat leesblindheid (dislexie)...

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

kappeuter wrote:

Intelligentie is ook dat je begrijpt dat Nederland bedoeld wordt.

LOL, dat zei mijn vader ook al tegen mij.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

speedy23 wrote:

Haha, in België noemen wij dat geen hoog IQ, wij noemen dat leesblindheid (dislexie)...

Desondanks toch 132. Ik had er 4 op 1 rij fout. (Met die lange zinnen dus) en een stomme fout met liter, meter, el en km. Had ik liter ingevuld (is geen lengtemaat) Stond er Kg ipv Km. Het antwoord was dus el. Ach ja, ik kan er ook niet echt wakker van liggen.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

BNN IQ Facts

Erg grappig.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Dit vindt ik het beste. Als je zelf mag bepalen wie de slimste is...

Gemiddelde IQ in verschillende landen:

Amsterdam 109.4

Hamburg 109.3

Warschau 108.3

Stockholm 105.8

Zagreb 105.7

Rome 103.8

Wenen 103.5

Kopenhagen 100.7

Madrid 100.3

Brussel 99.7

Athene 99.4

Helsinki 98.1

Parijs 96.1

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Dit is gewoon eng:

Here is a partial list of William James Sidis' extraordinary capabilities and accomplishments:

1. Given IQ is a purely anthropocentric means of assessing intelligence, Sidis' IQ is crudely estimated at 250-300.

2. Infant Billy listened to Greek myths read to him by Sarah as bedtime stories.

3. Started feeding himself with a spoon at eight months (after two months of trial and error).

4. Cajoled by Boris, Billy learned to pronounce alphabetic syllables from blocks hanging in his crib.

5. At six months, Billy said, "Door." A couple months later he told Mom he liked things, doors and people, that move.

6. At seven months he pointed to Earth's moon and called it, "moon." He wanted a 'moon' of his own.

7. Mastered higher mathematics and planetary revolutions by age 11.

8. Learned to spell efficiently by one year old.

9. Started reading The New York Times at 18 months.

10. Started typing at three. Used his high chair to reach a typewriter. First composed letter was an order for toys from Macy's.

11. Read Caesar's Gallic Wars, in Latin (self-taught), as a birthday present to his Father in Billy's fourth year.

12. Learned Greek alphabet and read Homer in Greek in his fourth year.

13. Learned Aristotelian logic in his sixth year.

14. At six, Billy learned Russian, French, German, and Hebrew, and soon after, Turkish and Armenian.

15. Calculated mentally a day any date in history would fall at age six. Absolutely fascinated by calendars.

16. Learned Gray's Anatomy at six. Could pass a student medical examination.

17. Billy started grammar school at six, in 3 days 3rd grade, graduated grammar school in 7 months.

18. At age 8, Billy surpassed his father (a genius) in mathematics.

19. Corrected E. V. Huntington's mathematics text galleys at age of eight.

20. Total recall of everything he read.

21. Wrote four books between ages of four and eight. Two on anatomy and astronomy, lost.

22. Passed Harvard Medical School anatomy exam at age seven.

23. Passed MIT entrance exam at age eight.

24. Intellect surpassed best secondary school teachers.

25. At age 10, in one evening, corrected Harvard logic professor Josiah Royce's book manuscript: citing, "wrong paragraphs."

26. Attempted to enroll in Harvard at nine.

27. In 1909, became youngest student to ever enroll at Harvard at age 11.

28. In 1910, at age 11, lectured Harvard Mathematical Club on 'Four-Dimensional Bodies.'

29. Billy graduated from Harvard, cum laude, on June 24, 1914, at age 16.

30. Billy entered Harvard Law School in 1916.

31. Billy could learn a whole language in one day!

32. Billy knew all the languages (approximately 200) of the world, and could translate among them instantly!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Creepy...

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Wat doen Sharon Stone en Madonna in die lijstjes. En Richard Nixon, want als ie echt slim was, was ie nooit gepakt.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

FisherKing schreef:

(quote)

Wat doen Sharon Stone en Madonna in die lijstjes. En Richard Nixon, want als ie echt slim was, was ie nooit gepakt.

Nixon is nooit gepakt hoor, het waren zijn medewerkers die zo dom waren zich te laten oppakken. Had het aan 'Tricky Dickie' gelegen, hij had daar nog steeds gezeten...

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Heeft ie toch zijn medewerkers niet goed uitgezocht...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

speedy23 wrote:

Gemiddelde IQ in verschillende landen:

Amsterdam 109.4

Hamburg 109.3

Warschau 108.3

Stockholm 105.8

Zagreb 105.7

Rome 103.8

Wenen 103.5

Kopenhagen 100.7

Madrid 100.3

Brussel 99.7

Athene 99.4

Helsinki 98.1

Parijs 96.1

De makers van die site hebben dus geen hoog IQ. En komen vast uit het land Parijs...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Of uit het getto in Warchau...

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Amsterdam op nummer 1?? Ik sta nu echt met een mond vol tanden...

gandalf

• 366 messages
  • 387 votes

Phooze schreef:

Dit is gewoon eng:

Here is a partial list of William James Sidis' extraordinary capabilities and accomplishments:

1. Given IQ is a purely anthropocentric means of assessing intelligence, Sidis' IQ is crudely estimated at 250-300.

(....)

32. Billy knew all the languages (approximately 200) of the world, and could translate among them instantly!

Dit verhaal heb ik ook eens gehoord ja. Maar die gast schijnt vroeg te zijn gestorven, waarschijnlijk omdat hij gek werd van zichzelf.

Maar van die test klopt by the way niets. Er zijn in Nederland maar enkele betrouwbare testen, en die testen op 7 of meer verschillende tereinen je IQ.

Deze testen zijn best duur (ongeveer 450 euro).

Ik heb 2 hoogbegaafde zusjes die met een officieele test zijn getest, de 1 heeft een IQ van 137 en de ander een IQ van 145+ (de test voor kinderen tot 7 jaar gaat niet verder dan 145).

Nu ik er zo in zit weet ik veel meer van hoogbegaafdheid af, en ik kan wel zeggen dat er nergens zoveel onwetendheid over bestaat als over hoogbegaafdheid. Het probleem is namelijk dat slechts een half procent van de bevolking hoogbegaafd is (vanaf ong. 135), begaafde zijn er wel meer vanaf 122 (daarmee kun je alle opleidingen in Nederland volgen).

Het grootste gedeelte van de overige bevolking vind dat de hoogbegaafde zich moet aanpassen aan hun niveau, wat de hoogbegaafde zich af doet vragen of hij nu werkelijk zo inteligent is of dat hij zich gewoon aanstelt of gek is. Feit is dat slecht een klein deel van de hoogbegaafden, harmonisch hoogbegaafd is, dat wil zeggen op alle terreinen en bijvoorbeeld vooral ook op sociaal. Dat zijn dus niet de probleemgevallen. Zij redden het wel in de samenleving, ook in de onze.

Maar helaas komt het grootste gedeelte niet goed terecht, pleegd zelfmoord (!), of zit de rest van zijn leven met een simpel baantje, onderpresteerd verschrikkelijk en daarna nog meer en kom in een laagbegaafden inrichting terecht (!)

Ik weet er nog wel het een en ander over te vertellen, maar ik wil alleen maar ff zeggen dat je erg dankbaar mag zijn als je gewoon een gemiddeld IQ 109 (zoals op die site bij amsterdam stond) of iets hoger 120 hebt, het scheelt een hoop kopzorgen en depresiviteit.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

gandalf wrote:

Ik weet er nog wel het een en ander over te vertellen, maar ik wil alleen maar ff zeggen dat je erg dankbaar mag zijn als je gewoon een gemiddeld IQ 109 (zoals op die site bij amsterdam stond) of iets hoger 120 hebt, het scheelt een hoop kopzorgen en depresiviteit.

Zeker. Daar komt ook de uitspraak "Ignorance is bliss" vandaan. Mensen die te veel nadenken over de problemen van het leven, worden depressief.

Toch ben ik van mening dat je je dmv zelfredenatie ook heel gelukkig kunt worden. Zelfs nog gelukkiger dan mensen met een bord voor hun hoofd (die hun hele leven lang feesten, egotrippen, carriere maken etc.)

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Phooze wrote:

Zeker. Daar komt ook de uitspraak "Ignorance is bliss" vandaan. Mensen die te veel nadenken over de problemen van het leven, worden depressief.

Dit heeft verder toch niets te maken met een hoog IQ? Mensen die "minder intelligent" zijn kunnen net zo goed op een dergelijke manier over het leven nadenken.

Dat heeft meer met karakter te maken dan met intellect.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Je moet het natuurlijk niet al te zwart-wit zien. Ik heb het dan vooral over een filosofische inslag.

Verder wil ik mezelf niet echt bij de hoogbegaafden plaatsen. Ik had dan wel 135 bij BNN, maar bij eerdere testen (op school) zat ik steeds tussen 120 - 125.

Het depressief worden van nadenken, komt denk ik voort uit het feit dat je voor jezelf te raden moet gaan of de mens in beginsel goed dan wel fout is. En wat is goed en fout? Hoe meer je gaat nadenken, hoe minder je schijnt te weten. Maar daarnaast kun je daar (zoals ik al zei) ook weer heel gelukkig van worden. Het zijn twee kanten van dezelfde munt.

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Ahja, vanuit de filosofie benaderd vereist het inderdaad wel een bovengemiddeld intelligentieniveau.

Ik kan trouwens soms aardig depri worden als ik geconfronteerd word met al datgene wat ik nog niet weet .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.